Musikk Bytteklubben - Bytting av Musikk på gamle måten

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Musikk Bytteklubben - Bytting av Musikk på gamle måten

CDBytting:

I min tidligere ungdom var jeg noe som kaltes "Swapper" i diverse Amiga grupper, dette var før internett så her måtte vi bytte software med kontakter vi hadde i forskjellige land. Dette gikk med at vi fikk lister av vedkommende og bestilte opp programvare etter det, de hadde "requests" dvs ønsker fra oss som vi sendte nedover på 3.5" disketter. Og sånn holdt vi på til vedkommende ikke hadde noe mer spennende på lager, her kunne vi få spredd scene stuff som demoer, modfiler, chiptunes etc. worldwide på en enkel måte. Ikke glemme god gammaldags postgang som tok sin tid da

I dag er musikk for det meste digitalt men denne plassen skal bli en Oldschool bytteplass for musikk på et fysisk medie, her kan dere bytte cdplater og vinyl til den store gullmedalje. Jeg håper at det kan være int. for dette prosjektet her inne, om vi da fikk til dette så kan vi legge ut lister av musikk man ønsker å bli kvitt samt skrive opp ønsker av plater man ønsker seg igjen fra de andre listene.

Først og fremst lager dere en liste over plater dere ønsker og bli kvitt samt hvordan tilstand de er i, listen trenger ikke å omfatte mere enn artist, album og tilstand i alfabetisk rekkefølge. Dette er det letteste for alle og slik blir listene mer oversiktlig også, feks...

Adele - 21 - Mint (som sier at den er strøken)

Jeg vil tro det er en del her inne som sitter med plater dere ikke hører på lengre som er stua ned i kartonger, hvorfor ikke bare bytte de inn med andre plater av artister dere liker isteden. Da blir dere kvitt en del av det som opptar plass i heimen til noe som blir satt i hylla igjen, er en del i dag som enda sverger til cdplater enda deriblant meg så jeg ønsker å få til litt trading.

Nå som platebutikkene blir blir i mindretall vil jeg prøve litt nostalgi, som nevnt over kan dere legge ut hva dere har på lager og hva dere ønsker. Når det er i boks vil dere ta byttingen med vedkommende over PM så avtale videre frakt osv, dette skal bli en oldschool byttemetode.

Er dette int?

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant, ja - kanskje.

Men dette er vel mere AVtorget "mat"? Hva med å spør admin om de kan lage en egen kategori der?

ps! det heter "på gamlemåten" uten orddeling.

Intermediate kingu sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gamlemåten var piratkopiering/og eller homebrew, det er nymåten også. Det du foreslår er nostalgikopiering i internettalderen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •