Hvilken HiRes-nedlasting (88.2kHz-24bit - eller bedre) har du kjøpt i dag? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Newcomer Vorlon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vorlon Vis post
    Herfra; HIGHRESAUDIO | home of high-resolution audio

Har jeg lastet ned følgende album siste uka:

REM: Murmur, 192kHz/24bit
    REM: Reckoning, 192kHz/24bit
    REM: Fables of the Reconstruction, 192kHz/24bit
    Eric Clapton: 461 Ocean Boulevard, 96kHz/24bit

Og fra før av, mange av de gamle Talking Heads albumene 96kHz/24bit. Ser ingen grunn til å kjøpe CD'er mer.
    Long time no see - og en advarsel:

De nevnte REM albumene har elendig dynamic range. For eksempel kommer jeg ikke til å kjøpe "Document" 192/24, da den er kraftig komprimert, og får dårlig omtale mange steder. Så der blir CD'en fortsatt på serveren.

Før alle HD kjøp, sjekk innom denne siden for å se dynamic range, DR: Album list - Dynamic Range Database

Tips ang. tre Talking Heads album jeg rippet som DVD-A fra Pure Audio Blu-Ray utgivelsene:

Jeg syntes ikke lyden ble så mye bedre enn CD'ene. Etter å ha søkt litt på nettet, fikk jeg vite at om jeg nedsamplet 5.1 surrond trackene til tokanals 96/24, ble det langt bedre DR. Så jeg rippet på nytt med DVD Audio Explorer (freeware), og nedkonverterte 5.1 til L-R med dBpoweramp. Og riktig, DR ble langt bedre, og lyden helt knall, hørte pluselig nye utklingende detaljer jeg aldri har hørt før. Suksess!

OK litt on-topic: Ikke kjøpt i dag, men nylig fra HiResAudio:

The Helio Sequence 96/24 (Indie): https://www.highresaudio.com/artist.php?abid=403856

TV on The Radio/Seeds 96/24 (Indie): https://www.highresaudio.com/artist.php?abid=303691

Såpass bra album at de har "snurret" på serveren over flere dager.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg går amokk med HiRez for tiden, her er litt mer info

Har lastet ned snart hele Lou Reed katalogen fra HDTracks i 96/24. Albumene har en DR på rundt 8 i snitt, men en skal ikke henge seg opp i lav DR for rock sånn uten videre. Albumene lyder fortreffelig, og ser bra ut analysert med MusicScope, et fint verktøy til rundt 250 kroner:

https://www.xivero.com/musicscope/

I dag har jeg lastet ned Public Image Limited "What The World Wants" 96/24 wav fra Bleep. Knall album, og Lydon bruker faktisk penger på Hi-Fi på fritiden (!!)

Edit Desember 2016:

Påstander ovenfor er BS. Jeg er nå tilbake på de originale CD'ene for mye av Reed katalogen. Jeg bruker vel kun New York, The Raven og et par til hirez.
    Sist endret av Vorlon; 12-09-2016 kl 02:45

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bump. For å si dere Reed samlingen (hirez download) stort sett er dritt.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •