Sitat Opprinnelig postet av Hybris
Denne testen er nok dessverre ikke verdt så mye. Du bruker forskjellige kilder, forskjellige kabler/tilkoblingsmekanisme - og du blindtester ikke. Du har en forventning om at SACD skal låte bedre, dermed gjør den det.
Du selvfølgelig helt rett når det gjelder den vitenskapelige verdien. Skulle selvfølgelig hatt to DVD-A1XVA maskiner fra samme produksjonslinje (de første ble laget i Japan, mens min er fra Kina)
Hva som skjer inne i forsterker er også uten for min kontroll. Forsterker gjør om all lyd til PCM.
Sony BDP-S5000ES som CD drivverk er så nær perfekt man kan komme et drivverk tatt ut av esken, jeg utelukker drivverk som er klokke styrt fra ekstern boks.
DVD-A1XVA er heller ikke dårlig og i tillegg kan den bruke i-Link med HATS (flyt kontroll som kontrollerer hastighet på datastrømmen for å minimere jitter ytterligere).
Sammenligner man CD avspilling via digital utgangene på disse to maskinene vil man sannsynligvis ikke høre noe forskjell. Digitalkabel og drivverk sammenligning er vel de disiplinene som er vanskeligst å skille. Dette er diskutert i mange andre sammenhenger for eksempel "Den store drivverks testen på HFS".
Ut fra mine erfaringer stoler jeg på at det er så små forskjeller i avspillingskjeden at det ikke lager betydelige forskjeller.
Placebo effekten kan jeg dessverre ikke utelukke.