cd-lyd er DÅRLIG!!! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 121
    Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    /dette skjærer godt offtopic

Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Det er viktig å ikke blande samme the loudness war og kompressorer som verktøy.
    nei, men det hadde ikke vært noen loudness war uten kompressorer. og loudness != loudness knappen man fant på hjemmeutstyr tidligere.

når og hvorfor man begynte å komprimere hardt har ingen enkle svar. noen grunner jeg antar har vært medvirkerende, i tillegg til etpar som allerede er nevnt;
    -populariteten til rap/hiphop. streetkred var/er viktigere enn profesjonalitet som musiker/instrumentalist. høyt/'hot mix' låter alltid fett med en gang og i korte perioder.
    -hele den alt. / indie / postgrunge greia var og er ei suppe av musikk, hvor skranglete sound er et must og lo-fi er et positivt begrep. mye støy, ujevne nivå osv løses med kompressorer
    -noen svært populære og anerkjente produsenter/studioer skjønte at det for noen var fett med nivå 11, som f eks rick rubin og steve albini

Lydnivået blir ikke noe lavere med denne form for dynamisk komprimering. Gjennomsnittsnivået øker.
    ...hvordan blir da den opplevde lyden ut når det er sperre på utgangsnivået på spilleren?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er litt OT, men likevel relevant til påstanden om at CD-lyd er dårlig i all den tid CD formatet (eller mer korrekt: innspillingene) indirekte er "ødelagt" som følge av loudness krigen. High def lagringsformat (og vinyl) slipper ofte(re) unna den destruktive kværna...

Sitat Opprinnelig postet av Protet
    og loudness != loudness knappen man fant på hjemmeutstyr tidligere.
    Loudness knappen på hifi-utstyr var designet for å kompansere for hvordan vi opplever lyd på ulike volum (les: Fletcher–Munson) ved bruk av EQ.

Det finnes produkter som gjør det samme i dag. Man kan til og med få prosessorer som dynamisk forandrer EQ etter volum i det digitale domenet. Men dette har teknisk sett lite med dynamisk komprimering å gjøre.

når og hvorfor man begynte å komprimere hardt har ingen enkle svar. noen grunner jeg antar har vært medvirkerende, i tillegg til etpar som allerede er nevnt;
    -populariteten til rap/hiphop. streetkred var/er viktigere enn profesjonalitet som musiker/instrumentalist. høyt/'hot mix' låter alltid fett med en gang og i korte perioder.
    -hele den alt. / indie / postgrunge greia var og er ei suppe av musikk, hvor skranglete sound er et must og lo-fi er et positivt begrep. mye støy, ujevne nivå osv løses med kompressorer
    -noen svært populære og anerkjente produsenter/studioer skjønte at det for noen var fett med nivå 11, som f eks rick rubin og steve albini
    Tror det uansett er viktig å skille mellom kompressorer som vektøy på for eks. vokal og instrumenter, og det å komprimere hele lydsporet med det enkle målet å øke volumet på hele innspillingen. Førstnevnte har aldri vært problemet i sammenheng med "the loudness war", selv om verktøyet for å komprimere kan være det samme (singleband eller multiband kompressor).

Linker om "The loudness war" om noen skulle ha interesse...

Loudness war - Wikipedia, the free encyclopedia
    Musicians push for better sound online and on disc - USATODAY.com
    The Death Of Dynamic Range
    Dynamic range compression - Wikipedia, the free encyclopedia
    Metallica "Death Magnetic" - Stop The Loudness Wars - Mastering Media Blog
    Turn Me Up! | Bringing Dynamics Back To Music
    The Loudness Wars: Why Music Sounds Worse : NPR
    The Loudness War Analyzed « Music Machinery
    Declaring an end to the loudness wars
    The Loudness War: Volume Knobs Optional - in Metal News ( Metal Underground.com )
    The Loudness War Analyzed « Music Machinery
    Gateway Mastering & DVD
    Even Heavy-Metal Fans Complain That Today's Music Is Too Loud!!! - WSJ.com
    http://www.rollingstone.com/news/sto...high_fidelity/
    Will the loudness wars result in quieter CDs? | Technology | The Guardian
    http://www.nytimes.com/2008/06/23/bu...ss&oref=slogin
    A sound that just might quiet the fury - Los Angeles Times
    Why music really is getting louder - Times Online
    How CDs are remastering the art of noise | Technology | The Guardian
    Dynamics are Dead, Long Live Dynamics-Mastering Engineers Debate Music’s Loudness Wars
    Austin TX music: Music listings, bands, music news, reviews, SXSW and ACL | Austin360.com
    http://www.performermag.com/loudness.php
    Imperfect Sound Forever - Article - Stylus Magazine
    IEEE Spectrum: Slideshow: The Future of Music
    http://www.prorec.com/Articles/tabid...7/Default.aspx
    http://www.orban.com/support/orban/t..._Truth_1.3.pdf
    Official, rock music is too loud | The Sun |News
    What Happened To Dynamic Range?
    Wired 12.01: PLAY
    BBC - 6 Music - Music Louder
    It's confirmed: music is really getting louder | Mail Online
    Music is getting 'too loud' - Digital Spy
    Distorted, loud rock music is making listeners 'sick'
    Masters on Mastering - Bob Ludwig, Stephen Marcussen, Steve Hall - Engineers
    Current Trends in the Recording Format Arena P1 — Reviews and News from Audioholics
    Chicago Mastering Service--CD and Vinyl Mastering Facility in Chicago, IL
    A Recording Engineer's Plea for Dynamic Range
    CD Mastering Levels - Hot CD Disease!
    http://www.geocities.com/mjareviews/rant7.html
    http://www.digido.com/index.php?Item...&page=articles
    Level Practices (Part 2) (Includes the K-System)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...hvordan blir da den opplevde lyden ut når det er sperre på utgangsnivået på spilleren?
    Er gjennomsnittsnivået høyere, oppleves det også høyere ref. Fletcher–Munson. Men det er ikke noe mindre skadelig for ørene. Skrur man derimot volumet opp på en dynamisk innspilling slik at gjennomsnittsnivået når tilsvarende det av en sterkt komprimert innspilling, vil derimot transientene kunne bli plagsomme.

En løsning på dette vil kunne være å legge inn en liten variabel softwarekompressor i siste ledd. Dolby er flinke til å implementere slikt. Jeg tviler dog på at bekymringer for lytterens hørsel på mobile enheter var årsaken til at plateprodusentene begynte å overgå hverandre med å stadig presse volumet høyere opp i taket...

Det er ikke bare ulemper med loudness krigen, men fordelene (i allefall for konsumeren sin del) kunne lett ha blitt løst på helt andre måter enn å komprimere i hjel hele innspillingen.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selvfølgelig har bruk av kompressorer i miks/nedmiks noe å si. er jo der problemet starter! en 'hot mix' er det _før_ den mastres.

nå er jeg ingen studiotekniker, men har du sett hvordan kompressorer brukes? et vokalspor kan gjerne ha blitt sendt gjennom en kompressor på linja, på gruppa, på effektene og på miksen før den blir sendt avgårde.

forøvrig 'slipper' ikke nødvendigvis vinyl unna, da, som fahnsen påpekte, vinyl ikke klarer å gjengi like stor dynamikk som cd. mener å ha lest rundt 70db mot cdens potensielle 96db.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er gjennomsnittsnivået høyere, oppleves det også høyere ref. Fletcher–Munson. Men det er ikke noe mindre skadelig for ørene. Skrur man derimot volumet opp på en dynamisk innspilling slik at gjennomsnittsnivået når tilsvarende det av en sterkt komprimert innspilling, vil derimot transientene kunne bli plagsomme.
    føler vi snakker bittegranne forbi hverandre, så prøver en gang til, med et trinnvis og tenkt eksempel;

1.høyt volum på bærbare lydenheter(og seff alle andre plattformer) er over tid skadelig.
    2. iPoops ol. brer om seg
    3. for at brukere av iPoops ikke skal ta skade av de, setter noen lands myndigheter en maksbegrensing på lydeffekt ut.
    4. ei plate som lunker fint rundt -10db med tidvise peaker rundt 0 db kan nå, pga begrensinga laget av myndighetene, oppfattes som 'for lavt' av iPoopbrukeren
    5. som kompensasjon komprimeres miksen til å lunke og peake på 0 db. vil ikke det da være potensielt mer skadelig og låte høyere enn den tidligere 'ukomprimerte' versjonen?

er vel ikke helt utenkelig at begrensinger på utgangseffekt på kjente, bærbare lydenheter kan ha hatt en påvirkning på produksjonen av f eks pop-plater?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selvfølgelig har bruk av kompressorer i miks/nedmiks noe å si. er jo der problemet starter! en 'hot mix' er det _før_ den mastres.
    Jeg forstår hva du mener, men å bruke en kompressor for å for eks. få vokalen litt frem i innspillingen er vel ikke det samme som å komprimere hele innspillingen for å presse volumet opp til en slik grad at hele innspillingen til slutt kun har en dynamisk range på latterlige 5-6dB? Vil anta at førstnevnte i større grad er en subjektiv (eller kunstnerisk om man vil) vurdering tekniker tar når han mikser, mens sistnevnte er kun gjort for at innspillingen skal ha større wow-faktor for massene. Mener det står litt om dette på Wikipedia under dynamic range compression.

forøvrig 'slipper' ikke nødvendigvis vinyl unna, da, som fahnsen påpekte, vinyl ikke klarer å gjengi like stor dynamikk som cd. mener å ha lest rundt 70db mot cdens potensielle 96db.
    Jeg skrev at innspillingene på vinyl oftere slipper unna den destruktive kværna. Det gjør det også. Hadde alle innspillingene på CD utnyttet 10-12 bit (60-70dB) hadde vi nok hatt lite å klage på, så det er ikke formatenes begrensningene som er det aller største problemet her...

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår hva du mener, men å bruke en kompressor for å for eks. få vokalen litt frem i innspillingen er vel ikke det samme som å komprimere hele innspillingen for å presse volumet opp til en slik grad at hele innspillingen til slutt kun har en dynamisk range på latterlige 5-6dB? Vil anta at førstnevnte i større grad er en subjektiv (eller kunstnerisk om man vil) vurdering tekniker tar når han mikser, mens sistnevnte er kun gjort for at innspillingen skal ha større wow-faktor for massene. Mener det står litt om dette på Wikipedia under dynamic range compression.
    jeg var sikkert litt uklar, men vokalsporet var bare et eksempel. det komprimeres over hele fjøla i samme produksjon; gitarer, trommer, bass osv.

hard komprimering både i studio og mastering blir av mange sett på som en 'kunsterisk' vurdering og et lite søk på gearslutz gir deg flere treff på profesjonelle som hardnakket forfekter 'hot' som noe positivt.

wow-faktoren kan da også finnes i studio, da for tekniker mot 'ukyndig' musiker.

eller så ser jeg jeg misforstod litt hva du sa om vinyl, sry.

/off-offtopic
    kom over en urelartert men relatert(hehe) nettside som var ny for meg - WikiRecording

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    føler vi snakker bittegranne forbi hverandre, så prøver en gang til, med et trinnvis og tenkt eksempel;

1.høyt volum på bærbare lydenheter(og seff alle andre plattformer) er over tid skadelig.
    2. iPoops ol. brer om seg
    3. for at brukere av iPoops ikke skal ta skade av de, setter noen lands myndigheter en maksbegrensing på lydeffekt ut.
    4. ei plate som lunker fint rundt -10db med tidvise peaker rundt 0 db kan nå, pga begrensinga laget av myndighetene, oppfattes som 'for lavt' av iPoopbrukeren
    5. som kompensasjon komprimeres miksen til å lunke og peake på 0 db. vil ikke det da være potensielt mer skadelig og låte høyere enn den tidligere 'ukomprimerte' versjonen?
    Ja, og det har jeg også skrevet. Mobile enheter blir ofte benyttet i områder der støygulvet er høyt, så dynamisk kompresjon er en en fin måte å kompansere for slik at man ikke bare sitter igjen med transientene og en vokal som er druknet i støy. Men dynamisk kompresjon er svært destruktivt. På en avspiller med begrenset utgangsvolum (enten som følge av regelmessige begrensninger eller design), så vil innspillinger der nivået er pumpet helt opp til maks gjøre at man kan spille høyere. Sistnevnte er ikke noe ubetinget fordel for hørselen...

Men komprimering av innspillinger startet lenge før iPod generasjonen, og det ble gjort for å øke volumet.

er vel ikke helt utenkelig at begrensinger på utgangseffekt på kjente, bærbare lydenheter kan ha hatt en påvirkning på produksjonen av f eks pop-plater?
    Siden jeg ikke har jobbet med musikkproduksjon de siste tiårene kan jeg bare vise til linkene ovenfor. Ut i fra det jeg kan lese om the loudness war, har ingen overbevist meg om at dette er noe annet enn en bieffekt og ikke en årsak.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg var sikkert litt uklar, men vokalsporet var bare et eksempel. det komprimeres over hele fjøla i samme produksjon; gitarer, trommer, bass osv.

hard komprimering både i studio og mastering blir av mange sett på som en 'kunsterisk' vurdering og et lite søk på gearslutz gir deg flere treff på profesjonelle som hardnakket forfekter 'hot' som noe positivt.

wow-faktoren kan da også finnes i studio, da for tekniker mot 'ukyndig' musiker.
    Hva som foregår bak "de lukkede dører" kan jeg ikke uttale meg om. Lydteknikere er vel som håndtverkere flest, en god blanding av gode og dårlige. Noen av de har sikkert bruker på Gearslutz også. Problemet med the loudness war ligger vel over lydteknikerene uansett...

Når trommeslagene til Travis Barker til slutt høres ut som et lite barn som slår på en plastbøtte vet man som produsent at man har oppnådd noe musikalsk stort.

En typisk plate fra 1988.

Her er en typisk plate fra 1999. Et gjennomgående flatt makkverk med horribel dynamisk lydkvalitet. Dette skjedde selvfølgelig ikke over en natt. Hvor er musikken blitt av?

Jeg tror dette kan være noe av grunnen til at trådstarter opplever Blu-Ray som overlegent CD. Det er ingen åpenbar grunn til å tungt dynamisk komprimere filmer og konserter, så jeg vil anta at de fleste lydsporene til Blu-Ray ligner mer på bildet øverst enn nederst. Men jeg har ikke noen kilder på det....

Det samme gjelder for både SACD, DVD-Audio, vinyl og high-res lydfiler, så om ikke lydsporet er direkte kopiert fra master beregnet for CD, vil det kunne være lett å konkludere med at formatet i seg selv som gjør at man hører stor forskjell.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hi-fi-entusiaster må nok bare innse at artistene gir blanke i hva de mener...

Rock har alltid vært et spørsmål om "øs" (som det het i gamle dager) og lydnivå. Man kan godt si at moderne studioteknikk har gjort det mulig å oppnå det artistene alltid har ønsket seg.

Alt fra slutten av 60-tallet syntes mange artister at studiolyden var blitt for glatt og polert, og mange rock-klassikere fra de følgende tiårene er innspilt på bærbart eller hjemmeutstyr.

Hører man på akustisk musikk, er lydkvalitet viktig: Det gjelder å gjengi lyden av instrumentene mest mulig realistisk. Når det gjelder rock, er lydkvalitet å betrakte som en del av det kunstneriske uttrykket. Mange artister ønsker både forvrengning og "loudness". Så får lytteren avgjøre om han liker det uttrykket artisten ønsker å formidle, eller om han foretrekker en annen type musikk...

Argumenter om at "komprimering" er "makkverk" blir litt som å fordømme moderne maleri fordi bildene ikke "ligner".

Noe som kan skape problemer, er om innspillinger som er laget med andre siktemål enn "lydkvalitet", utgis i formater som retter seg mot lydfreakerne. Iggy Pops "The Idiot" eller Bob Dylan/The Bands "The Basement Tapes" på SACD? Latterlig tanke.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Hi-fi-entusiaster må nok bare innse at artistene gir blanke i hva de mener...

Hører man på akustisk musikk, er lydkvalitet viktig: Det gjelder å gjengi lyden av instrumentene mest mulig realistisk. Når det gjelder rock, er lydkvalitet å betrakte som en del av det kunstneriske uttrykket. Mange artister ønsker både forvrengning og "loudness". Så får lytteren avgjøre om han liker det uttrykket artisten ønsker å formidle, eller om han foretrekker en annen type musikk...
    Tviler på at resultatet av denne krigen har vært et kunstnerisk ønske fra artistene. Spør en musiker hva han mener om youtube-videoen.

Et godt eksempel er remastere. Den gode orginalinnspillingen komprimert i hjel og relansert. Er vel tvilsomt at artisten gikk til plateselskapet 20 år etter hans kanskje beste utgivelse noensinne, for så å bestille en relansert tungt komprimert versjon fordi han nå har hørt den siste plata til Britney Spears og syntes lyden var skikkelig überfet.

Argumenter om at "komprimering" er "makkverk" blir litt som å fordømme moderne maleri fordi bildene ikke "ligner".
    Skal man trekke parallell til malerier blir dette som om å stadig øke størrelsen på bildene på bekostning av fargedynamikken fordi de største bildene har større imponatorfaktor. Resultatet er at de fleste maleriene som til slutt selges er nær fargeløse og så store at de dekker gulv til tak.

Jeg kan ikke tenke meg at det er noen kunstnere (musikere) som syntes loudness krigen er en heldig utvikling. Om jeg ikke husker feil så er det intervju med både artister og kjente lydteknikere på en av linkene i tidligere innlegg. Kan være verdt å lese litt.

Husk at dette ikke gjelder enkelte innspillinger, det er et gjennomgående (og økende) problem på nye utgivelser siden sent 80-tallet.

Det britiske bandet Elbow er en av få som går mot strømmen. De har avtalt med plateselskapet at deres innspillinger ikke skal komprimeres i hjel, og mener ganske korrekt at om man ønsker å spille høyere så får man heller skru volumet opp. Respekt! Deres siste album er merket følgende:

Turn Me Up
    To preserve the excitement, emotion and dynamics of the original performances this record is intentionally quieter than some. For full enjoyment simply Turn Me Up!

(Turn Me Up er en non-profitt organisasjon som prøver å få slutt på loudness-galskapet. Turn Me Up! | Bringing Dynamics Back To Music )

[YOUTUBE]z0wDYWyYRQo[/YOUTUBE]

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer nesten på om spareblære treng en Bigwig... Passe knust, endel nye ubrukte deler...

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elbow på vei i posten

LItt OT: men finnes det noen nettsteder hvor man kan få oversikt over utgivelser som er "drept" under mixen? Den ene samleplaten til Bjørn Eidsvåg gikk rett i søppla her, makan til møkkamix! Vil gjerne slippe å få slike skuffelser etter kjøp!

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rock har alltid vært et spørsmål om "øs" (som det het i gamle dager) og lydnivå. Man kan godt si at moderne studioteknikk har gjort det mulig å oppnå det artistene alltid har ønsket seg.
    Jeg synes dette er et rart argument. Rock med god dynamikk høres jo mye fetere ut enn forvrengt støy ala slipknot-produksjoner. Det er jo med dynamiske innspillinger det virkelig blir "øs" og punch! Du må bare huske å skru opp volumet til ønsket nivå.
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jovisk
    Overskriften på startinnlegget mitt er TABLOID, og utrykker min frustrasjon over å ha hørt på cd etter å ha hørt på cd-er etter å ha hørt på blu-ray.8)
    Vil ikke helt slippe Certifiable. Her er et close up fra "Message in a bottle".

Legg merke til de flate toppene, det er mange av disse på begge cd-ene. Dette er god gammel overstyring, her har de ikke engang brydd seg om å bruke kompressor men bare har skrudd opp volumet og gitt f. Det høres hult og rett og slett for jævlig ut. Hvis noen skulle lure så høres det enda verre ut på iPod.

Jeg måtte sjekke Blu-rayen pånytt og kan bekrefte at den ikke har dette problemet, lyden der er like utmerket som bildet.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik høres en 2006 remaster av Dire Straits`s gode gamle Money For Nothing fra 1986 ut. Forskjellen er natt og dag på et skikkelig stereoanlegg.

[YOUTUBE]7UjQc0dM4H4[/YOUTUBE]

Kanskje det er slik trådstarter opplever CD`er vs. Blu-Ray?

"You listen to these modern records, they`re atrocious, they have sound all over them. There`s no definition of nothing, no vocal, no nothing, just like - static."

-Bob Dylan, Rolling Stone Magasine

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik høres en 2006 remaster av Pink Floyd`s gode gamle Money For Nothing fra 1986 ut. Forskjellen er natt og dag på et skikkelig stereoanlegg.

"You listen to these modern records, they`re atrocious, they have sound all over them. There`s no definition of nothing, no vocal, no nothing, just like - static."

Hørte faktisk forskjell på laptop høyttalerene.

Makan....

Intermediate mik92 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    1,523
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik høres en 2006 remaster av Pink Floyd`s gode gamle Money For Nothing fra 1986 ut. Forskjellen er natt og dag på et skikkelig stereoanlegg.

Du mente vel Dire Straits:wink:
    Sony XA5ES - BIX Turntable (Rega RB-250 og AT-95E) - SB Touch - Sony S370 - Onkyo 717 - Sony TA-E77ESD - Dynaco ST70 (Mullard EL34) - Canton CT-1000 - DIY SVS PC 16-46

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mik92
    Du mente vel Dire Straits:wink:
    Remasteren er gjort at Pink Floyd.

He-he. Feil utbedret.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=HåkonN]

Det britiske bandet Elbow er en av få som går mot strømmen. De har avtalt med plateselskapet at deres innspillinger ikke skal komprimeres i hjel, og mener ganske korrekt at om man ønsker å spille høyere så får man heller skru volumet opp. Respekt! Deres siste album er merket følgende:

QUOTE]

Elbows cd "the seldom seen kid" har faktisk svært god lydkvalitet (etter min mening)

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •