Hva er det med Pink Floyd? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 82
    Intermediate Bendalf sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Pink floyd er musikk som trenger litt tilvenning.
    Man forstår ikke storheten før man har hørt det en del ganger.
    Det tok i allefall meg flere gjennomhøringer før alle detaljer og harmonier satt som et skudd.
    Lydkvaliteten er selvfølgelig også heftig, men i tillegg er det en helt spesiell "feel" og perfeksjonisme man ikke hører så mange andre steder.
    Jeg husker spesielt for ca 10 år siden at hvis man hadde litt THC i blodet kunne Pink Floyd ta meg til helt nye høyder... og drømmeland fikk en helt ny betydning
    Fantastisk musikk med gitarsoloer som gir meg gåsehud fra topp til tå.

Ser at noen i denne tråden syns dette er dritkjip musikk.
    Folk har hver sin smak.
    For min del er The Beatles verdens kjipeste og kjedeligste musikk! Men det er jeg sikker på at mange totalt er uenig i. :-)

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg har nå hørt pink floyd i flere 10 år nå, og kan med hånden på hjertet
    si at jeg fortsatt ikke liker musikken de har laget. Den gir meg overhodet ingen ting desverre.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Vel, jeg har nå hørt pink floyd i flere 10 år nå, og kan med hånden på hjertet
    si at jeg fortsatt ikke liker musikken de har laget. Den gir meg overhodet ingen ting desverre.
    ikkeno galt med det...

Intermediate HK_Xclio sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Sted
    Sørreisa
    Poster
    2,433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nesten joine dere her jeg og. Har vert stor fan av PF siden jeg var 12 år.
    Dette er musikk jeg virkelig kan sette meg ned å høre på i timesvis.
    Panasonic VT-50 65" - Klipsch RF-7MKII - RC-64MKII - RS-62MKI - SvS PB13Ultra - Yamaha RX-V3800 - Parasound NC 2250 - HeadFi -> Little Dot MKII - Grado SR80i

Mvh
    Svein S

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Wall er vel kanskje feil album for en førstegangslytter å begynne med.
    Muligens The Dark Side Of The Moon også er litt for spesielt første gangen.
    Jeg ble introdusert til PF verdenen med albumet A Momentary Lapse of Reason.
    Dette kom jo seff lenge etter RW forsvant ut av bandet og er litt mer kommersielt enn de førstnevnte, men fortsatt et bra album. synes iallefall jeg.
    Sangen Sorrow kommer fra dette albumet og har bare en helt rå gitar intro.
    Som nevnt tidligere er Live albumet Pulse også en god start da du får levert alt i fra det gamle til det nyeste.

Jeg er en av de heldige som fikk oppleve PF på Valle Hovin i 1994.
    Levde lenge i håpet om en ny turnè. Men det håpet forsvant da Richard Wright gikk bort.

Har tatt vare på billetten
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, eg heter Thorbjørn og eg er Pink Floyd fan....

Musikksmaken min er altomfattende. Eg kan like sanger fra The Beatles, Scissor Sisters, Abba, Odd Nordstoga, Vaselina, Klovner i kamp, Metallica, Basshunter, Eminem, Minor Majority osv osv(blant mange andre). Eg liker MYE rart, og mye listepop. Sånn har det alltid vært. Eg setter på musikk etter humør.

Men i fjor høst oppgraderte eg hjemmekinoannlegget mitt med en skikkelig forsterker(av receiver, but still) og to skikkelige fronter(Jamo E875). Via Spotify på Squeezeboxen i stua har eg surfet igjennom en del av favorittene mine og har tilfeldigvis dumpet innom Pink Floyd på et eller annet tidspunkt. Det er ikke mange låter av PF på Spotify, så dette var nok Comfortably Numb.

Låten hadde eg hørt før, men nå var opplevelsen noe helt annet. Etter noen uker var eg på en platebutikk og plukket ut(ja, eg er nok en av de få som kjøper musikk) albummet "Wish You Where Here", og har siden den gang innsett at det er noe spesielt med PF. Eg anser dette dagen som dagen eg ble "Pink Floyd frelst".

Etter det har eg plukket ut The Wall og Echoes: The best of Pink Floyd. Av disse er det fortsatt Wish You Where Here-albumbet som er nåværende favoritt, men eg setter gjerne på en av de andre også. Shine on your crazy diamonds er så langt favorittlåten, tett etterfulgt av Learning to fly, Hey you, Another brick in the wall part I og II, Comfortably Numb, Whish You Where Here og Money. Blandt flere selvsagt. Gleder meg til eg kommer over en av de andre albummene som blir nevnt her

Ellers vil eg og kommentere dette med album og artist. I alle år har eg alltid spilt av enkeltlåter. Det var vel i 2007 eller deromkring eg oppdaget verdien av hele albummet til en artist. Det gikk opp for meg at artisten hadde satt sammen en helhet som ikke nødvendigvis kunne erstattes med en enkelt låt. Det var i den tiden Vamp og Minor Majority som fikk meg til å innse det og har i ettertid klart å se dette i flere andre utgivelser fra andre artister. Og det er primært dette som har fått meg til å "skrote" den gamle piratkopierte MP3-samlinga og erstatte den med kjøpt musikk. Med denne erfaringen så klarer eg definitivt å se at Pink Floyd legger ned mye arbeid i albummene sine, og det gjør de uten tvil ekstra gode

Active scanspeak sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Final cut-- ett mesterverk om du setter deg ned og lytter til hele skiva..
    det gjør jeg stadig vekk..

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva jeg liker ved Pink Floyd... tja.. det må være at jeg selv kan velge å ikke høre på. Har aldri likt musikken. Jeg oppfatter den som eksperimentalt sentimentalmelodiøst skrål med hakk i plata, laget i syrefylla. Men en av mine to eldre brødre var begeistret for gruppa en gang tidlig på nittitallet. Jeg tror det er melodiene som han synes var fine. Mulig han fortsatt hører på musikken deres, men det i seg selv trenger ikke være noe kvalitetstegn, for i en periode likte han Haddaway også.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns det er utrolig kjekt å lese hva folk syns om PF. Du har de som elsker PF overalt på jord, og du har de som ikke skjønner hva som er så fantastisk med PF

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Kjøpte denne for et par uker siden:

Har ikke helt fått taket på den enda, kun spilt den et par ganger - virker egentlig som et Roger Waters soloalbum. Er ikke noe feil med det, liker godt The Wall :-D

Nå er Pulse i dvd-spilleren, kanonkonsert :-D
    I min smak er dette PF album nr. ONE, selv om det er et RW soloalbum.
    Har du sjekket tksten bak på platen " a requiem for the post war dream by Roger Waters - PERFORMED BY PINK FLOYD" :-) Rick Wright er vel heller ikke med på skiva.
    Synd tiden har gått så vi aldri mer for oppleve disse gutta sammen på en scene mer. Vi får leve på opptakene fra Live8...YouTube - Pink Floyd - Comfortably Numb - Live 8

En liten mulighet for å se RW og GD sammen kommer nok i sommer når The wall spilles i London. Det er bare å skaffe billetter

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er spesilet med Pink Floyd er jo også helhetsbildet. Produksjonen er jo fantastisk. Og det som gjør de spesielle er at albumene deres er konsept album. Og det er ikke så "vanlig", iallefall ikke disse dager.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble så mye snakk om PF, at jeg måtte slenge på ei plate Og valget ble The Wall

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pink Floyd ble jeg introdusert av min onkel da jeg var 10 år gammel, og siden året var 1973 var det selvfølgelig "Dark side of the moon" som gjalt. Så følgte et par år senere "Wish you were here" og etter det har jeg vært "solgt".

Skal jeg sette opp en favorittliste av PF/RW utgivelser, blir den vel slik tror jeg:
    1. 1:The wall
      2:Wish you were here
      3:Animals
      4:Amused to death
      5:The dark side of the moon
      6:The final cut
      7:The division bell

Skal selvfølgelig se RW The wall på Telenor arena i april:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Amused to death er vel bare RW sin? PF har vel ingenting med den platen. Eller er jeg totalt på feil spor nå?

Dog, knall plate det også

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Amused to death er soloprosjekt ja.
    Men det fortsetter i god PF stil, så sånn sett hører den kanskje med på lista. Uansett er det en fantastisk plate
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må innrømme det at jeg syns Radio K.A.O.S er litt bedre en Amused to death. Men smaken er som baken, delt

Synd at RW gikk ut av PF. DG gjør en god jobb, men RW er viktig brikke i spillet han også.

Uansett, så er det fleste enige i det at PF og RW er knall musikk

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet at dette ikke er en prisjakt, men synes likevel at dette er tråden å poste dette tipset i:

Feil med informasjonskapsler

Alle platene til en veldig god pris. Boksen koster normalt en del mer, dette er et tilbud, og den er på vei ut tror jeg (Limited Edition).

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michaelsand
    Amused to death er vel bare RW sin? PF har vel ingenting med den platen. Eller er jeg totalt på feil spor nå?

Dog, knall plate det også
    Som nevnt av andre, så er selfølgelig Amused to death et solo album av RW, men jeg satte opp listen som mine favoritter av PF/RW.
    Jeg klarer ikke selv nå etter så mange år å skille PF og RW. Hører jeg på Pink Floyd så er RW med i ånden, selv om han hadde forlatt bandet på de siste utgivelsene. Hører jeg på solo prosjekt av RW så er jeg i PF verden.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av de to siste albumene synes jeg at A Momentary Lapse of Reason er litt ujevn, mens Division Bell er en av favorittene, synes den bare blir bedre og bedre. High Hopes er en av de bedre låtene til PF imo
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leon83
    Jeg har hørt igjennom The Dark Side Of The Moon og The Wall... og kan i grunn konkludere med at Pink Floyd er søppel. Likte ingen av låtene.
    Javel, men det å kalle det søppel, det blir litt feil.
    Men greit å ikke like det, men søppel er det ikke, mere kvalitet

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •