Hva er det med Pink Floyd? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 82
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    PF har laget enorme mengder musikk som er interessant. Det som gjør den interessant er summen av positive elementer. Det er kanskje låtskrivere der ute som har skrevet enda bedre låter, det er definitivt vokalister der ute som kan matche og overgå både Gilmour og Roger Waters. Det finnes enda bedre gitarsoloer osv osv. Det som er greia med PF er summen av alt, totalsummen av kvaliteter men kanskje først og fremst hvordan det hele passer sammen.

Det kan sammenliknes med en film. Det holder ikke å plukke 10 av de beste skuespillerne, det beste manuset, de beste effektene osv. Man må ha manus, skuespillere, effekter, scener og alt som skaper den ultimate filmen.

Om man zapper innom den ultimate filmen et kvarters tid vil man med stor sannsynlighet konkludere med at den var kjedelig, eller "en det går 12 av på dusinet", fordi man har ikke fått sjansen til å la seg fascinere. Ofte trenger man en slags innføring i den aktuelle musikken før man klarer å få stor nok forståelse til å få fullt utbytte av det som skjer.

Jeg har digget Heart siden 1985 eller noe. Men det er først i det senere at jeg har forstått hvor utrolig dyktige de er. Det samme gjelder på mange måter Queen (et band jeg ofte tenker på i samme åndedrag som PF). Her også handler det om å få ting til å henge sammen. Men så har PF dette lille ekstra som gjør en hel plate eller et helt dobbeltalbum til en slags sammenhengende reise.

Og en ting til: PF vokser så til de grader med anlegget det spilles av over. Når det virkelig sitter skal det godt gjøres å reagere med et skuldertrekk om man er det minste musikkinteressert.

Jeg tror vi kan si det omtrent som følger:
    De som har hørt PF liker ikke nødvendigvis PF.
    De som har opplevd PF liker det på en eller annen måte.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt liv som pink floyd fan startet når pulse dvd`en kom. Etter det har jeg blitt hekta. Shine on you crazyy diamond var den første sangen som gav meg gåsehud. Det er den enormt gode oppbygningen av låtene, samt at jeg rett og slett synes låtene, melodiene, og totalpakka er det beste som noen gang er laga.

Gleder meg som et barn til Roger Waters i telenor arena... Så skal det sies at jeg nesten er et barn også da

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal på julebord i kveld. Så nå satte jeg på PF - Comfortably Numb

Må komme i stemning og humør til kvelden

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne sia må jeg skrive på!

Pink Floyd er rett og slett STOR musikk.
    Si hva du vil, men tror nok det skal mye til for å matche det bandet der.
    Pink floyd er på min topp 5 liste over favorittartister.
    Nydelige melodier som tar deg til en annen verden, flott samspill mellom medlemme og gitarsoloer som er sinnsykt godt teknisk spill.
    De to favorittalbum er The dark side of the moon og Wish you where her.
    Også har de jo fantastiske innspillinger, som er et stort pluss!!

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan egentlig ikke beskrives med få ord. Det er totalpakka som gjør det. For min del, for eksempel på den fantastiske Pulse DVD'en, så er det i hovedsak Gilmour sin fantastiske gitarspilling som bergtar meg. Innlevelsene, feelingen, lyden - alt. Comfortably Numb er jo favoritten.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pink Floyd er en av mine favoritter også

I tillegg er Dark Side of the Moon sacden det albumet som høres best ut på mitt anlegg.

Jeg skaffet meg en billig Pioneer dvd-spiller med sacd mulighet via hdmi, for blant annet å spille denne plata i 5.1 med receiverens romkorreksjon på.

Lydkvaliteten og dynamikken gir bakoversveis til de grader - i tillegg er musikken fantastisk.

Jeg har en drøm om at de skal slippe de andre albumene i flerkanals sacd også.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er selv PF fan. Jeg tror populariteten kommer av at det er musikk som er svært vanskelig å "sette i bås". PF har på en måte definert sin egen sjanger. En annen ting er at de skriver om ting som veldig mange kan kjenne seg igjen i. Det er med andre ord veldig tidløst, og er dermed ikke så utsatt for å gå ut på dato.

Newcomer Leon83 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt igjennom The Dark Side Of The Moon og The Wall... og kan i grunn konkludere med at Pink Floyd er søppel. Likte ingen av låtene.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leon83
    Jeg har hørt igjennom The Dark Side Of The Moon og The Wall... og kan i grunn konkludere med at Pink Floyd er søppel. Likte ingen av låtene.
    Jeg liker bla. Dark side.. men tåler ikke The Wall.... ops:

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skulle ønske jeg var 15 år igjen og kunne få oppdage Pink Floyd for første gang på nytt.. Men kan trøste meg med at etter å ha levd på musikken deres i 2 år, fikk jeg oppleve de live på valle hovin i 1994, det overgikk alle skyhøye forventninger jeg allerede hadde med sjumilsteg Den totale opplevelsen av lyd, lys og livestemning ser jeg ikke at kan overgås noengang for mitt vedkommende iallfall..

Men koser meg ennå stort med album og konsert-dvder

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haakon O
    Jeg skulle ønske jeg var 15 år igjen og kunne få oppdage Pink Floyd for første gang på nytt.. Men kan trøste meg med at etter å ha levd på musikken deres i 2 år, fikk jeg oppleve de live på valle hovin i 1994, det overgikk alle skyhøye forventninger jeg allerede hadde med sjumilsteg Den totale opplevelsen av lyd, lys og livestemning ser jeg ikke at kan overgås noengang for mitt vedkommende iallfall..

Og Telenor arena 30 april

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angrer myye på at jeg ikke dro nedover.....

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galle
    Kunne vært interessant å diskutert om det er allmennt godkjent å kalle The Wall for en musikkvideo....
    Nå er jo The Wall en konsept album, ergo så har hele skiva et tema.
    Pink Floyd The Wall er en film.

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doc.G
    Angrer myye på at jeg ikke dro nedover.....

[YOUTUBE]8cxs1h4W-DA[/YOUTUBE]

Et lite glimt av hva som skjedde

Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ohhh I know, I know :evil: startet å angre meg dagen etter...

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte denne for et par uker siden:

Har ikke helt fått taket på den enda, kun spilt den et par ganger - virker egentlig som et Roger Waters soloalbum. Er ikke noe feil med det, liker godt The Wall :-D

Nå er Pulse i dvd-spilleren, kanonkonsert :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leon83
    Alle har hver sin smak og det aksepterer vi, men Pink Floyd har gjort noe stort for de fleste band. Det er mange som har hentet ut inspirasjon fra disse og tatt frem dette i sin musikk. Jeg er blodfan av dette bandet og det skjønner du sikkert, men ville satt på Pulse DVD'en så får du et innblikk i deres storhetstid og vil også finne låter du også vil like.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock

Har ikke helt fått taket på den enda, kun spilt den et par ganger - virker egentlig som et Roger Waters soloalbum. Er ikke noe feil med det, liker godt The Wall :-D

Nå er Pulse i dvd-spilleren, kanonkonsert :-D
    Denne platen er spesiell og Waters eget verk, under innspillingen av dette hadde keyboardisten Richard Wright fått sparken så han er med på denne innspillingen. Platen er dedikert til hans far som var med i krigen, synes du skal prøve å sette deg inn i platas budskap. Det er faktisk en del gode sanger.

YouTube - Roger Waters - Fletcher Memorial Home (With prerecorded vocals)

Denne er bare nydelig.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trøste deg med at du har opplevd det største som har skjedd i dette landet, synd ikke denne konserten ble filmet. Jeg var ikke helt fan den gangen men kunne nesten drept for å oppleve dette. Du får ha de gode minnene, den dagen kjørte det 40 trailere med utstyr til konserten. Det sier litt om størrelsen på dette showet.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock

Platen er et av hans soloverk som du mistenker. Ikke slutt å spille denne, den er helt fantastisk!

Jeg er blant dem som liker Waters solo bedre enn Pink Floyd uten Waters. Menge regner denne platen som hans første soloplate selv om det er en PF-plate.

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •