Hva er det med Pink Floyd? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 82
    Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Michaelsand
    Sitter og hører på Puls platen nå. Jeg er mektig imponert over lyden på den platen der
    Når jeg setter den på tenker jeg ofte jeg bare skal høre en sang, men ender stort sett opp med å høre hele plata

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg skulle bare høre Comfortably Numb, men det ble til at hører hele platen

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Comfortably Numb - ingen over, ingen ved siden!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Comfortably Numb - ingen over, ingen ved siden!
    Men en hel del under:wink:

I mine øyne så må det være verdens beste sang. Ingenting er bedre å vri opp lyden på den sangen og bare legge seg tilbake i god stolen og bare nyte det8)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PF er helt fantastisk, men for meg sluttet PF å eksistere da Roger Waters sluttet. Jeg syns ikke David Gilmour sin stemme gjør rettferdighet på det gamle materialet. Det beste albumet vil for meg alltid være The Wall, og den beste musikkvideoen følgelig også The Wall. Kunne vært interessant å diskutert om det er allmennt godkjent å kalle The Wall for en musikkvideo....

Ellers så må jeg si at Roger Waters sin Amused to Death er helt nydelig.... Han klarer å holde på mystikken i musikken som PF har hatt, noe jeg mener David Gilmour ikke klarte da han tok over som frontfigur.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Galle: Fruen min påstår at The Wall er en lang musikkvideo. Så du er nok ikke alene om å mene det. The Wall platen er nok den som jeg liker best. Når det gjelder Roger Waters sin musikk uten Pink Floyd, så har jeg falt totalt for Radio Kaos. Den platen der syns jeg er helt fantastiske.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen hevder at Pink floyd er kjedelig, vel, så er vel dem alt annet enn det.... Ikke nok med at det er tekniske meget bra, så har dem stor variasjon i låtene, og stor variasjon fra låt til låt... Dette gjør det meget spennende, jeg begynnte med å bare høre på én låt, ble mer og mer nyskjerrig og hørte på fler og fler, det er musikk som må høres i over tid i en naturlig sammeheng. Det går ikke å bare ta en hvilken som helst låt og tro at man får den samme frelste opplevelsene som den harde fansen har.

Det er lov å ikke like Pink floyd, for det er noe sært, men det å hevde at dem er kjedelig blir helt feil, iallefall det jeg betegner som kjedelig...

Edit: The Wall er en gjennomtenkt story, bør høres i sin helhet eller i større deler, og kan godt kalles en "lang musikkvideo". Altså hver låt er en del av en stor story, og filmen er meget bra... :-)... selv om mange ikke skjønner storyen og at filmen blir helt absurd....

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galle
    Kunne vært interessant å diskutert om det er allmennt godkjent å kalle The Wall for en musikkvideo....
    På samme måte som man kan kalle Lady Gaga - Telephone en spillefilm

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Va innom PlayCom i dag og tenkte jeg skulle kjøpe Pink Floyd pulse dvd'en. Men når de ville ha 160,- for en dvd som bare er stereo. Så droppet jeg det. Syns det va litt dyrt. Hadde det vært 160,- og det va DTS på den, så hadde det vært ok pris.

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du Pulse dvd med bare stereo spor også? Min har DD 5.1 og stereo, ja ja i det jeg begynte på tråden her nå så bare måtte jeg høre noe Pink Floyd, det er nesten noe religiøst over det. Nå surrer Sorrow her, fantastisk musikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det så ut som en billig kopi fra Kina. Det va nesten ikke info bak på coveret, det sto bare stereo og at selve konserten va på 145min. Andre puls dvd'er jeg har sett på, så har det stått at det DTS og/eller DD.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nyter varme sommer netter med isklade pils og PF om dagene 8)

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ha gjenforening av Pink Floyd - Kultur-og-underholdning - NRK

Det er lov å åpe at Gilmore snart kommer på glid..

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helst før hele gjengen sitter på heimen og rister :-D frafallet har allerede begynt, synd men sant.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja vell, men vi ha da minnene, sitter å nyter The Wall nå.. wow!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Ja vell, men vi ha da minnene, sitter å nyter The Wall nå.. wow!
    Fått billetter til Telenor Arena ??
    Jeg var på The Wall i Boston og New York for 2 uker siden.
    Etter å ha fulgt Roger Waters siden 89 på Potsdammer Platz har jeg bare en kommentar.. Dette er den beste konsertopplevelsen jeg har hatt i mitt lange liv, helt ubeskrivelig :-)

Newcomer Geir Kristiansen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder PF så er det tidløsheten som er så fantastisk. Det de skrev på syttitallet kunne like gjerne vært skrevet i går. Bandets sound skaper en god følelse hos lytteren og bare koringen på DSOTM gir en frysninger på ryggen.

Har du behov for en stille stund så kan man spille de lavt i bakgrunnen og det funker fjell. Har du lyst til å spille knallhøyt kan du sette på samme skive og det fungerer fjell. Melodiøs progressiv rock er og blir en sikker vinner bare skikkeligheten i bandet er god nok.

Tidlige progressive band har dannet skole for mange av de virkelige gode bandene i dag. Måten å bygge opp låter representerer på mange måter den samme tidløsheten som PF klarte å skape.

Jeg synes faktisk at Division Bell og A Momentary Lapse of Reason ikke ligger noe tilbake for det som bandet produserte under RW. Skikkelighet kommer aldri til å gå av mote for den kvalitetsbeviste og PF kommer jeg til å spille til jeg trer av i ufarlig retning.

Newcomer pseudomono sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PF på valle hovin i 88 og i 94 var blant de beste konsertene jeg har vært på. Både lyd og lys show var kjempemessig. Det eneste som trakk litt ned var at lys showet ble noe amputert da det var for lyst ute.
    Husker dengang at lyden var så bra at vi refererte til "CD" lyd i konsert sammenheng. Fikk nye referanser når det gjalt klarhet og dynamikk på ute konsert

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det med Pink Floyd ?

De laget musikk som var langt forut sin tid, spesielle og spennende konsepter og ikke snakke om musikken i sin helhet. Dette er et band som kan være like stort i dag som for 30år siden. Alt er spennende og showene de har hatt er uforglemmelige, synes dette er tidenes band og tviler det er få som gidder å nekte på det. Vi som liker denne musikken og forguder den overallt på jord sier nok litt det også, noen liker mens andre synes det er ille men de fleste synes dette er bare helt konge.

Roger Waters 1. Mail 2010 sier jeg bare, reunion of the wall.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et bilde sier mer enn 1000 ord heter det.
    Hva sier da f.eks Pulse videon.

Jeg trenger ikje si mer, for nå tar jeg med en iskald Frydenlund Juleøl, senker skuldrene ned, og nyter musikkvideon av Pulse. Epic!

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •