Kirkelig Kultur Verksted (KKV)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kirkelig Kultur Verksted (KKV)

Sitat Opprinnelig postet av hazzard
    (unngå kirkelig kulturverksted, dette er kvasirealistiske svampete innspillinger).
    Den kommentaren tror jeg ikke kommer til å stå uimotsagt lenge. i mine ører er mye av KKV sine utgivelser for referansemateriale å regne.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor står den kommentaren ? Jaa, jo, nu kan anlægget have meget at sige, man kan sagtens have et fint dyrt anlæg der måske ikke har synergi så opløsningen kommer til sin ret. Er man ikke vant til "referenceplader" synes man også de lyder "mærkelige". En plade som andre synes har fantastisk god bas f.eks., da synes man måske selv det er "overkill". Sådan har jeg det med én av forummets favoritter ihvertfald. Uanset, på mit anlæg har mine KKV utrolig lyd. Fantastisk perspektiv osv. Den sidste jeg fik, "haugtussa" eller noget sådant er også helt suveræn. Ellers er Opus 3 også at anbefale, helt kanon lyd. Spiller for tiden én fra Opus 3 med orgel favoritter, efter en session med dén er jeg klar for himmelen...

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kommentaren var hentet fra en annen tråd, og for å ikke lage en avsporing i den tråden så lagde jeg en ny tråd her isf.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke helt uenig med Hazzard sin karrakteristikk. Det er langt fra referanseinnspillinger å regne. Det låter rent og pent, men ulempen er at det er for pompøst så det blir liksom mer enn i virkeligheten. Jeg synes ikke det er så ekstremt som enkelte skal ha det til, men på anlegg med overfokus på detaljer kan det være virkelig ille.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    KKV-platene blir også mikset for å låte bra på "billiganlegg", da snakker jeg om slepebrølere og kompaktanlegg mm.

Personlig har jeg ikke noe imot disse innspillingene, synes faktisk det er bra lyd på de to jeg har

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •