Noen med peiling på Kansas ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen med peiling på Kansas ?

Har alltid visst om bandet, men har aldri fordypet meg noe i det... Dette vil jeg nå gjøre noe med

Har lyttet endel på youtube, og finner mye snadder der. Men Kansas har jo et hav av plater å velge fra, hvor skal jeg begynne ?

Klassikere først, så plater der lydkvaliteten er bra

Har forrøvrig bestillt meg blu-ray'en fra statene.

Takker for hjelpen !

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Howdy!
    Vet du om denne boksen?

Billig, bare 20 euro hos play.com. Inneholder albumene Kansas, Song For america, Point Of Know Return, Leftoverture og Masque. Har sjøl bare Leftoverture der jeg har tre favoritter: Carry On Wayward Son, What's On My Mind og Miracles Out Of Nowhere.

Besto helt eller delvis fram til slutten av 2008 som Proto-Kaw, tydeligvis en favoritt på progarchives.com.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du bare ønsker ett album, ville jeg nok valgt meg "Point of know return". Der finner du deres (eneste?) megahit, Dust in the wind..

Leftoverture er også bra, med bl.a. semi-megahit Carry on wayward son

Men "boksen" til zeezar er selvfølgelig et utmerket valg.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker folkens !

Neida, skal ikke bare ha et album. Passer bra med den boksen der, dust in the wind er grei nok den, men liker bedre sangene med mer rock & roll

Hvordan er lydkvaliteten på disse gamle skivene ?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke anelse, egentlig. Jeg bruker spotify for denne musikken, men spilte masse på "Point of know..." tidligere da jeg hadde platespiller. LP'en ligger i en kasse på loftet....

Som med andre eldre innspillinger så er det ikke nødvendigvis bedre lyd med å kjøpe nyutgitte "remaster" utgaver - det kan hende, men det er ingen tommelfingerregel.

Finner ingen SA-CD på Kansas, det er veldig synd!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den boksen der dekker inn det meste og er hva jeg ville ha kjøpt. Ellers så vil jeg anbefale en hvilken som helst samling, bare The Pinnacle er med :-D

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om kvaliteten på serien OAC? Sitter med Blood Sweath & Tears/#3 fra deres boks i serien på øret gjennom Marantzen > Little Dot MKIII > Audio-Technica AD700 og finlytter etter først og fremst sus, komprimering eller andre former for lydforringelse som kan tyde på dårlig originalmateriale for utgivelsen. AD700 hører jo "langt bakover" i lydbildet og er vár for de høye frekvensene. og for meg veff høres dette helt OK ut. OK også med Denon D2000. Hører tom. tydelig at David Clayton Thomas hikster etter pusten etter siste lange vokaltone i låta Lonesome Suzie.

Allmusic sier: "The Original Album Classics series by Song/BMG in Germany is an attempt to clear shelves of catalog titles that are lying about". Rart nok er ikke Kansas med i oversikten hos dem.

Kvaliteten på CDkonvoluttene er riktignok crap og boksen er ikke særlig forseggjort, men hvem bryr seg?

EDIT: Sorry ikke sist link fører til sida. Bare å søke på `Original Album Classics` under `Albums`i skuffene øverst på sida.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Kan sikkert være mye spennende å lese her:

allmusic ((( Kansas > Overview )))

Tommy

Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Har alltid visst om bandet, men har aldri fordypet meg noe i det... Dette vil jeg nå gjøre noe med

Har lyttet endel på youtube, og finner mye snadder der. Men Kansas har jo et hav av plater å velge fra, hvor skal jeg begynne ?

Klassikere først, så plater der lydkvaliteten er bra

Har forrøvrig bestillt meg blu-ray'en fra statene.

Takker for hjelpen !

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •