DVD-spiller med HDMI noe for meg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVD-spiller med HDMI noe for meg?

Hei
    Jeg har sett litt rundt etter en DVD-spiller med HDMI-tilkobling, men har ennå ikke skjønt hvor høyt man må gå opp i pris for at det skal lønne seg.

Jeg er ikke særlig kresen verken når det gjelder lyd eller bilde, så det bilr lite vits i om det ikke er en vesentlig merkbar forskjell fra "vanlig" DVD. Har forresten dårlig syn også.

Jeg har sett en Denver-spiller (1212 et eller annet) til latterlige 300 kroner som visstnok skal greie 1080p, og lurer på om det i det hele tatt er sjans i havet for at denne faktisk skal fungere tilfredsstillende.

Nest billigste 1080p-spiller som jeg har greid å oppdrive, er en Sony sak til 7-800 kroner, noe som bare gjør at jeg begynner å tvile enda mer på Denver-spilleren.

Etter å ha lett litt rundt på nettet, har jeg funnet et par folk som er fornøyde med Sony-spilleren, men har ikke funnet noe om Denver-spilleren.

Så, vil jeg ha utbytte av å gå til innkjøp av en slik spiller i denne prisklassen?

Edit: Denver, ikke Denon.

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,288
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer helt an på hva slags tv du har.
    Vitsen med HDMI er ikke først og fremst skalering, vitsen er å få klarest mulig bilde.
    Det med skalering er bare en tileggsfunksjon som på noen filmer og tver kan være en fordel, på andre ikke.

Pris har sef endel å si, vil ikke råde deg til Denver, synes du skal velge mellom Panasonic, Oppo og Denon.
    Du må nok desverre bevege deg opp mot tusenlappen om du skal ha noe som har bra kvalitet.

Iallefall Sony framfor Denver, de ekstra hundrelappene er det værd.
    Er mye værre å sitte igjen med noe som ikke virker som det skal....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du da anbefale meg en billigst mulig spiller som bare... funker? Har ingen krav utover det. TV-en er noe billig drit: Tatung V26MMFJ.

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha DVD-S663

Dette er en komplett spiller med veldig bra bilde til prisen.

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers vil jeg tro at også Toshiba SD480E er et bedre valg enn Denver. Men det blir kun med troen, for jeg har ikke testet den.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pris har sef endel å si, vil ikke råde deg til Denver, synes du skal velge mellom Panasonic, Oppo og Denon.
    Jo, jeg kjøpte en Panasonic S97 for 800 kroner på Elprice i fjor. Den har fungert utmerket som en dvd-spiller nr. 2. Men se gjerne også i retningen av en brukt Pioneer spiller, f.eks. DV-696.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av danilovdanilov
    Kan du da anbefale meg en billigst mulig spiller som bare... funker? Har ingen krav utover det. TV-en er noe billig drit: Tatung V26MMFJ.
    Da kan du velge fra nederste hylle, så og si.

Hos oss har det gått i mer eller mindre kjente merker som Scott, United, Toshiba - alle slike billig-DVD-spillere man får på Prix eller ICA.
    Har fungert fint til sitt bruk, men man lider jo av oppgradringsspøkelse og banra skal etterhvert ha (minst) én DVD spiller hver....

Skal du ha en GOD DVD spiller med HDMI med forrykende godt bilde til en billig penge - OPPO!

OPPO DV-980H 1080p Up-Converting Universal DVD Player with HDMI and 7.1CH Audio

USD169 + frakt, blir ca 230 USD = ca. 1300,-
    Og da får du med en god HDMI kabel - det får du neppe på ICA, for å si det slik.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Også kommer det vel toll og moms oppå der igjen, og da snakker vi nærmere 2000 spenn?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av danilovdanilov
    Også kommer det vel toll og moms oppå der igjen, og da snakker vi nærmere 2000 spenn?
    Oppo er snille mennesker og setter verdien lavt nok om du ber dem om det.

Men nå så jeg en annonse i Elkjøp blad i går på en Sony DVD spiller som kanskje passer deg bedre (tilsvarende tips i en annen tråd også)

699,- overkommelig pris

Elkjøp - DVPNS708HB

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heh, noen anbefalinger som er sonefrie, eller forholdsvis enkle å gjøre sonefrie? Ønsker selvsagt fortsatt mulighet for oppskalering.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •