Denon DVD-2930/3930 - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 27 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 525
    Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Så til et underlig fenomen som jeg hadde på mitt første eksemplar såvel som på denne jeg har nå. Har beskrevet dette tidligere men tar det påny. Sett på nesten hvilken som helst film og kjør rulletekstene. Der er det lettest å demostrere. Hele skjermen flikker mellom svart og grått fra tid til annen i slike mørke bilder. Det ser ut som om man sitter og svitsjer mellom 0 og 7.5 IRE på fjernkontrollen men i en litt mildere versjon. Kan noen prøve å se om de kan påvise det samme. Er ingen andre som har nevnt dette noe sted og siden jeg har testet 2 spillere som lider av det samme begynner jeg å lure på om det har noe med min 50"PV60 (via HDMi) eller kabelen å gjøre. Jeg ser ikke dette fenomenet når jeg kjører den samme filmen på en gammel Pioneer via RGB scart.
    Jeg tror faktisk jeg har sett det du beskriver. Det skjer når bildet er helt sort, og det er som om det sorte blir gråere et lite sekund. Har ikke opplevd det så ofte heldigvis.

Heh, enda et problem for 2930. Jeg håper virkelig disse problemene adresseres i en fremtidig firmwareoppdatering.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er litt kjipt er jo at når man først har lagt merke til det så ser man det hele tiden i disse ekstra mørke scenene. Det er jo litt krise for en spiller i denne prisklassen. Skal ta meg en tur opp til HFK en av dagene og vise de fenomenet hvis jeg klarer.

Noen som har mulighet for å se etter dette på 3930? Jeg klarer ikke å leve med dette på 2930 det er ihvertfall helt sikkert.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har funnet en måte å fjerne problemet som jeg og Dale Cooper har nevnt ovenfor. Gå inn på Picture Adjust og sett Black Level til -1. Dette ser ut til å fjerne dette sort/grå flakkinga. Kan du sjekke dette også Dale?

Hadde vært fint om de store kanonene her på forumet som Anfield og Gorm kunne sjekket og kommentert dette hvis dere fortsatt har 2930 i besittelse da.

Siden jeg fant en løsning på det blir det vel til at jeg beholder spilleren. Jeg har imidlertid tenkt til å dra opp på HFK og klage på dette og få de til å pese Denon til å utgi bedre Firmware. Hadde vært veldig fint om 2930 eierne her på forumet kunne sjekket spilleren for denne feilen og rapportert her. Så kan vi finne ut om det gjelder alle. Jeg har hatt to spillere som begge har vært rammet av feilen.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har funnet en måte å fjerne problemet som jeg og Dale Cooper har nevnt ovenfor. Gå inn på Picture Adjust og sett Black Level til -1. Dette ser ut til å fjerne dette sort/grå flakkinga. Kan du sjekke dette også Dale?

Hadde vært fint om de store kanonene her på forumet som Anfield og Gorm kunne sjekket og kommentert dette hvis dere fortsatt har 2930 i besittelse da.

Siden jeg fant en løsning på det blir det vel til at jeg beholder spilleren. Jeg har imidlertid tenkt til å dra opp på HFK og klage på dette og få de til å pese Denon til å utgi bedre Firmware. Hadde vært veldig fint om 2930 eierne her på forumet kunne sjekket spilleren for denne feilen og rapportert her. Så kan vi finne ut om det gjelder alle. Jeg har hatt to spillere som begge har vært rammet av feilen.
    Ser ut som 3930 heldigvis har mindre problemer enn 2930
    Har vel sålangt ikke registrert noe klager på 3930 bortsett fra dette med at det tar lang tid for spilleren å loade plater/slås på. Mulig dere har sett/hørt/lest andre steder om 3930 hvis dere har lest det noe sted så vil jeg gjerne vite hvor jeg kan finne disse...

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjer det ofte, Spoonfeedme?

Jeg har sett det noen få ganger, men det er lenge siden sist. Vi får bare krysse fingrene for at problemene lar seg fikse med en firmwareoppdatering.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På rulletekstene så vil jeg vel si at det oppstår på alle filmer. Ellers er det ikke så lett å oppdage i bortsett fra de mørkeste scener som det jo ikke er alt for mange av. I f.eks Deliverance forble de mørkeste scenene gråe og svitsjet til korrekt sort innimellom. Men det ser ut til å sette Black Level til -1 løser problemet for meg

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

2930 og 3930

Disse har jo vært i salg en liten stund. Problemet er jo at blir utsolgt og forhåndsbestilt før de ankommer landet vårt. Har selv undersøkt litt om 2930 og lest tester også fra usa. Det er vel ganske enstemmig at dette er en knallgod dvd spiller uansett pris

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At 2930 er en knallbra spiller er vi nok enige om. Men den er ikke uten bugs, og det er de vi vil til livs.

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg og Anfield har i hverfall ikke sett noe til det du beskriver.

Begge har VW50.

Det må være kombinasjonen av skjerm og spiller som gjør det.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,777
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke sett denne grå/svart-blinkefeilen på min 3930. Men en feil jeg opplever ganske ofte, er deinterlacingproblemene som er beskrevet tidligere i denne tråden. Etter å ha snakket med HFk, viser det seg at siste firmwareoppdatering til 2930 fikset akkurat det problemet på den spilleren. Siste firmware til 3930 har ikke gjort noe med problemet.
    Men dette betyr i allefall at problemet lar seg løse med firmwareoppdatering, og jeg tipper ny firmware til 3930 er like rundt hjørnet.
    Den siste firmwaren fikset bare problemer med SACD- og DVD-Audio-avspilling (pluss noen småting til).

Ellers fungerer min 3930 som bare det, og jeg er kjempefornøyd med kjøpet. Om jeg får deinterlacingen på plass snart, er alt perfekt.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle gjerne visst hva det er med Panasonic PV60 som frambringer dette problemet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom HIFI klubben igår.. forstod det slik at det skulle komme ny firmware til 3930 idag eller imorgen til butikken...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På rulletekstene så vil jeg vel si at det oppstår på alle filmer. Ellers er det ikke så lett å oppdage i bortsett fra de mørkeste scener som det jo ikke er alt for mange av. I f.eks Deliverance forble de mørkeste scenene gråe og svitsjet til korrekt sort innimellom. Men det ser ut til å sette Black Level til -1 løser problemet for meg
    Har sett endel filmer i det siste, og studert rulletekstene for harde livet. Jeg har enda tilgode å se dette problemet på noe materiale. Nå har jeg sett etter på 6 filmer, og sjelden har jeg sett så mye rulletekst før... ;-)

Mener, som Arendal, at dette ikke alene kan skyldes 2930, og at det mest sannsynlig enten er skjerm/projektor, eller kombinasjonen av produktene som har en eller annen hikke.

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for at du tok deg bryet Anfield. Da kan vi vel bare konstatere at det er min Panasonic 50"PV60 (og kanskje PV60 generelt) som er litt funky sammen med 2930. Siden løsningen er enkel kan jeg jo leve med dette. Det er vel ingen store ulemper ved å sette Black Level til -1?

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått en del problemer med DVD-r.
    Av en eller annen grunn dukker de opp etter ca 1 times spilletid.
    Merkelig nok så blir spilleren helt merkelig etterpå og vil ikke vise menyer skikkelig osv.

Ser ut som om det er en skikkelig bug ett eller annet sted.

Har noen av firmware oppgraderingene hatt noen innvirkning på DVD-r avspillingen?

Jeg har mye DVD-r så dette er ikke ett lite problem for meg.
    Begge Pioneer spillerene mine spiller de samme platene uten problemer forresten.

Intermediate Eriond sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    646
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for at du tok deg bryet Anfield. Da kan vi vel bare konstatere at det er min Panasonic 50"PV60 (og kanskje PV60 generelt) som er litt funky sammen med 2930. Siden løsningen er enkel kan jeg jo leve med dette. Det er vel ingen store ulemper ved å sette Black Level til -1?
    Har i det siste hatt noen sære opplevelser med min PA60 også. Korrekt innstillt lysstyrke og kontrast etter DVE, men likevel får jeg noe som ser ut som ser ut som kraftig macroblokking. Fikk det bort med å redusere ett knepp på lysstyrken på Tv. Har riktignok ikke 2930, men Onkyo DV-Sp504. Såg det samme med Yamaha S1700 også, så nå er jeg rimelig sikker på at dette skyldes tv'en. Tydligvis noe som ikke stemmer på Panasonic sine plasma... :|

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den første 2930 jeg fikk fra HFK var helt håpløs på DVD-R. Byttet til en ny som er mye bedre men ikke perfekt den heller på området. Begge har nyeste FW. Dette som skulle være den absolutt siste DVD-avspiller jeg kjøpte skulle være perfekt, og det trodde jeg sannelig til denne prisen. Sitter fortsatt og teller på knappene om jeg skal oppgradere til 3930...

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter og teller på knappene om jeg skal returnere min til HFK.

Jeg er veldig skuffet over manglende DVD-r støtte.

Jeg kopierte en film over på en annen plate 16X i steden for 8X fra samme produsent med hell.
    Dette kan tyde på at det er avhengig av brenne hastighet, men jeg har bare noen få dagers retur-rett igjen og rekker ikke å eksperimentere med dette.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei du Ændal

kan du ikke prøve ut en Oppo spiller, f.eks den jeg har fortalt om på en annen tråd her i DVD/CD-spiller kapittelet?

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du tenkt til å prøve deg på en 3930 Arendal?

Side 19 av 27 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •