BRA DVD spiller, eller grei CD- og grei DVD-spiller?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Active super_kalle2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    301
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question BRA DVD spiller, eller grei CD- og grei DVD-spiller?

Heia!

Jeg har i dag en billig Pioneer DVD spiller som jeg også spiller CD på. Jeg har nettop kjøpt nytt anlegg, Pioneer VSX915 og Dali C6. Jeg har litt lyst på ny CD spiller, men etterhvert som jeg får komplett hjemmekino anlegg med bakhøyttalere og center fra concept serien og kanskje en projektor med tiden (sikle):-) må jeg vel også ha meg ny DVD spiller.

Spørsmålet er som følger; vil jeg ha mest utbytte av en billig CD spiller (budsjett ca 2000,-) og en billig DVD spiller (budsjett ca 2000,-) eller bør jeg vente til jeg har råd til en dyrere DVD spiller og så evt supplere med en fancy CD spiller om noen år når penger og behov taler for det??

Mvh Marius.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg ville ikke kjøpt en dyr DVD spiller nå, ettersom HD DVD snart er på trappene og du gjerne vil kjøpe en slik om relativt kort tid. Bruker du DAC i receiveren i dag på musikk ? Dette vil nok gi bedre lyd enn analog fra en gammel og billig DVD spiller.

Ellers så har Marantz 5400 blitt årets CD spiller 2 år på rad i L&B, og denne koster ikke mer enn kr 2500. Du skal være kresen dersom denne ikke er god nok for deg, og jeg tror du får mer lyd for pengene ved å oppgradere andre steder i anlegget når du har anskaffet deg Marantz 5400.

Ser du har Dali Concept 6 og disse har jeg selv testet. Disse gir mye lyd for pengene (kr 3500), men jeg mener det er feil å kjøpe en dyr CD spiller / DVD spiller uten å oppgradere høyttalerne. Du får mer lyd av å legge kr 5000 ekstra i høyttalere enn å legge kr 5000 ekstra i CD spiller.

Men jeg sier ikke at du skal selge C6, bare at du bør teste om det er verdt å kjøpe dyr CD spiller / DVD spiller til disse høyttalerne.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •