Xbox One S med 4K UHD blu-ray drive - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  6
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 88
    Active
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har 3D problemer med min stopper opp med 3D Bluray.

Ellers går netflix i HDR mode når man starter appen liten Bugg der.
    pluss ser man en HDR 4k Bluray stopper den. Går til dash Xbox en slår ikke av HDR før man slår den av og på igjen.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin Vis post
    Er det noen som vet om andre har fått xbos til å fungere med yamaha 2050? eller andre recivere? Er litt lei fiklingen
    Bare for å dobbeltsjekke.
    Du har prøvd flere forskjellige HMDI-innganger på forsterkeren, ikke sant?
    Det som får meg til å undre er at på specifications-siden til Yamaha står det på RX-A2050:
    "
    HDMI Input/Output 8 in / 2 out (HDCP 2.2: 7 in / 2 out)

Noe som tyder på at 1 av de 8 inngangene ikke støtter HDCP 2.2. Og jeg har en viss teori om at det kanskje er HDMI-porten i front, ELLER den HDMI-porten som støtter ARC som ikke er HDCP 2.2-kompatibel.

Jeg tror kanskje Microsoft må patche noe i XBOS, for jeg ser flere med receivere har samme problem som deg, og da med annet merke.
    Her er fra avsforums.com

I have a Vizio P65-C1 and a Pioneer SC-95. Directly to the Tv the Xbox One S passes all the 4K tests (outside of 50Hz). As soon as I go through my receiver, then it fails the 10-bit tests.

Super sampling is turned on. The receiver inputs are set to 4:4:4. I've tried with and without video conversion still without positive results.

I am using AmazonBasics latest HDMI cables on both in and out. I tried AmazonBasics last model HDMI cable on both in and out. I've tried Twisted Veins HDMI cables both in and out. Every time straight through to the HDTV with any of those cables I pass. Through the receiver, I fail.

It's clearly the receiver, but I've scoured every single setting and then some. Can anyone help?

EDIT - I give up. I've spent two hours on this. As a last resort, I even tried the bundled HDMI cable that came with the Xbox One S. I'll try calling Pioneer Technical Support, but I don't have much faith in them.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen Vis post
    Bare for å dobbeltsjekke.
    Du har prøvd flere forskjellige HMDI-innganger på forsterkeren, ikke sant?
    Det som får meg til å undre er at på specifications-siden til Yamaha står det på RX-A2050:
    "
    HDMI Input/Output 8 in / 2 out (HDCP 2.2: 7 in / 2 out)

Noe som tyder på at 1 av de 8 inngangene ikke støtter HDCP 2.2. Og jeg har en viss teori om at det kanskje er HDMI-porten i front, ELLER den HDMI-porten som støtter ARC som ikke er HDCP 2.2-kompatibel.

Jeg tror kanskje Microsoft må patche noe i XBOS, for jeg ser flere med receivere har samme problem som deg, og da med annet merke.
    Her er fra avsforums.com
    Har bare brukt en hdmi ingang, og det er hdmi 5, samme som den gamle xboxen brukte, samsung udb-k8500 er på hdmi 7, dette må microsoft fikse for de kan ikke ha et sånt umulig produkt når det bare er 1 hdmi ut.
    samsung 65" uh7505 - sek-3500u - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - epson tw6000w - xbox one -ps4 - wiiu

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke noe Zone 2 eller Zone 3 i bruk, eller?
    Ser på AVSForum så var det en som hadde samme problemet som deg. Men det var på en annen receiver.
    Han fant løsningen til slutt, og da var det noen med Zone-settings.

It was definitely a misconfiguration on my SC-95. Pioneer and I figured it out after starting fresh from a factory reset. I had my Main/HDZone Zone setup configured to "Main," as I was originally using HDMI Output 3, as well as HDMI Output 2. Switching it back to HDZONE corrected the output.

These are the steps I took to reconfigure that setting:

System Setup
    Other Setup
    Zone Setup
    Main/HDZone
    Output Setting > HDZONE

I lose the ability to output on HDMI 3, but I've no need for that anymore (I was initially sending the signal to my P65-C1's HDMI Input 5, as well as HDMI Input 2).

So, great news! Another firm confirmation the SC-95 seems to be HDMI 2.0a compliant. :-)

I fully take the blame on this for not quite fully understanding what Main/HDZone did.
    Så hvis du tør, og det ikke blir alt for mye å sette opp på nytt, kan du jo ta en factory reset, og se om det løser problemet?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke noe Zone 2 eller Zone 3 i bruk, eller?
    Ser på AVSForum så var det en som hadde samme problemet som deg. Men det var på en annen receiver.
    Han fant løsningen til slutt, og da var det noen med Zone-settings.

Så hvis du tør, og det ikke blir alt for mye å sette opp på nytt, kan du jo ta en factory reset, og se om det løser problemet?
    alle zoner utenom main var av, men har jo 2 hdmi ut, så nå har jeg slått av hdmi 2 for å se om det hjelper, det var en oppdatering av xbox one s idag så vet ikke resultatet før den er patchet ferdig...
    samsung 65" uh7505 - sek-3500u - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - epson tw6000w - xbox one -ps4 - wiiu

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, vet ikke om den patchen var helt suksess.
    Leste om flere som mistet 2160 på UHD-disker. At den ikke oppkonverterte vanlige blu-rays, og at det ble en del lip-sync problemer for folk.
    Om det er tilfeldig eller i forbindelse med patchen vet jeg ikke. Men flere av dem nevnte de ikke var slik før patch.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Weeeee!!!!!!!
    Zonegreiene virket ikke, men jeg har fått dritten til å virke likevel, nå har jeg hdr på netflix og på ultrahd 4k blu-ray, og alle hakene er haket av...

Det som fungerte var at jeg startet opp som vanlig, slo av reciveren mens xbox og tv var på, restartet xbox one s, tok ny sjekk og da ble alt haket av, så sjekket jeg at jeg fikk hdr på netflix og det gjorde jeg, så startet jeg bvs ultrahd 4k blu-ray og den kom ikke med advarsel at hdr manglet. Slo av xbox one s på vanlig måte. Og da jeg startet den opp mens reciveren var på så var alt fortsatt haket av og alt virket med hdr fortsatt....
    Xbox One S med 4K UHD blu-ray drive-xbox-fix-jpg

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Minner litt om det jeg skrev tidligere om da jeg måtte slå på BluRay og tv, får 3D opp å kjøre, for så å flytte kabelen til receiver.
    Nå som tingene stemmer.
    1. Kan det være patchen på Xbox som kom idag???
    2. Hvis du nå skrur av XBOS, TV og receiver. Skrur dem på igjen som du normalt ville gjort. Funker det da? Eller må du trikse det til hver gang?
    (Hvis punkt 1 = ja, så er jo punkt 2 mindre relevant)

Jeg heller til at kanskje patchen var det som fikset det.
    Siden det nå plutselig virker, og det begynte å funke for han med Pioner-receiveren idag også, og han også har patchet.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Minner litt om det jeg skrev tidligere om da jeg måtte slå på BluRay og tv, får 3D opp å kjøre, for så å flytte kabelen til receiver.
    Nå som tingene stemmer.
    1. Kan det være patchen på Xbox som kom idag???
    2. Hvis du nå skrur av XBOS, TV og receiver. Skrur dem på igjen som du normalt ville gjort. Funker det da? Eller må du trikse det til hver gang?
    (Hvis punkt 1 = ja, så er jo punkt 2 mindre relevant)

Jeg heller til at kanskje patchen var det som fikset det.
    Siden det nå plutselig virker, og det begynte å funke for han med Pioner-receiveren idag også, og han også har patchet.
    1. Tror ikke patchen hadde noe å gjøre med det.

2. Tror det er som et hotswap hack, og at xbox one s ikke sjekker igjen etter at alt er grønt siden jeg har restartet xboxen flere ganger og det fortsatt virker.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm.....Hot swap er ikke godt nok for meg. Blir ofte ustabilt, og når en endelig skal sette seg ned å kose seg med en UHD-film, så funket det ikke.
    Det jeg lurer på er......hvor mye skal nå til for at du mister de grønne hakene igjen.
    Hvis du opplever et strømbrudd, er du da tilbake på røde kryss.
    Og hva skal til for å få det grønt igjen.

Slik jeg tolket posten din:
    1. Starte alt opp på vanlig måte.
    2. Slå av receiver, (tv og XBOS forblir på).
    3. Restart XBOS.
    4. Ny sjekk av kompabilitet mellom XBOS og TV, alt grønt.
    5. Skrur av XBOS. (TV forblir på)
    6. Skrur på receiver:
    7. Skrur på XBOS.
    8. Tar en ny sjekk om 4k HDR-kompabilitet = alle grønn.

Nytt spørsmål.
    Tidligere, ble alle grønne da forsterker var avslått?
    Altså at XBOS gikk "through" receiver?
    Var under inntrykk at det kun ble grønt da XBOS var direkte koblet til TV.
    Du skriver hotswap. Vil det si at du har koblet om i prosessen, eller fikk du alle hakene grønne gjennom receiver, mens den var avslått?
    Sist endret av tor rasmussen; 08-09-2016 kl 16:58

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm.....Hot swap er ikke godt nok for meg. Blir ofte ustabilt, og når en endelig skal sette seg ned å kose seg med en UHD-film, så funket det ikke.
    Det jeg lurer på er......hvor mye skal nå til for at du mister de grønne hakene igjen.
    Hvis du opplever et strømbrudd, er du da tilbake på røde kryss.
    Og hva skal til for å få det grønt igjen.

Slik jeg tolket posten din:
    1. Starte alt opp på vanlig måte.
    2. Slå av receiver, (tv og XBOS forblir på).
    3. Restart XBOS.
    4. Ny sjekk av kompabilitet mellom XBOS og TV, alt grønt.
    5. Skrur av XBOS. (TV forblir på)
    6. Skrur på receiver:
    7. Skrur på XBOS.
    8. Tar en ny sjekk om 4k HDR-kompabilitet = alle grønn.

Nytt spørsmål.
    Tidligere, ble alle grønne da forsterker var avslått?
    Altså at XBOS gikk "through" receiver?
    Var under inntrykk at det kun ble grønt da XBOS var direkte koblet til TV.
    Du skriver hotswap. Vil det si at du har koblet om i prosessen, eller fikk du alle hakene grønne gjennom receiver, mens den var avslått?
    Koblet ikke om noen kabler, alt var koblet opp hele tiden, men det ble snakket om hotswap tidligere eller et annet sted, så xbos fikk alt grønt i det avr ikke var slått på og merket ikke at den ble slått på eller at ting forandret seg etter omstart (den ble lurt til å ignorere reciveren på en måte) den numererte listen din stemmer.
    det med omstart var bare for å sjekke at det virket etter omstart, det virket også fint med å slå på avr med en gang xbos hadde fått grønn liste.
    Sist endret av Bodin; 08-09-2016 kl 21:07

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det si at tidligere (for noen dager siden) så fikk du også alle grønne, selv om du var koblet gjennom forsterkeren, bare den var slått av?
    Det fikk jeg ikke med meg tidligere. Trodde at eneste måten alle ble grønne på var å koble direkte kun i TV, og ikke via forsterker.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det si at tidligere (for noen dager siden) så fikk du også alle grønne, selv om du var koblet gjennom forsterkeren, bare den var slått av?
    Det fikk jeg ikke med meg tidligere. Trodde at eneste måten alle ble grønne på var å koble direkte kun i TV, og ikke via forsterker.
    Jeg har ikke fått grønn liste før, har ikke testet rett i tv siden det er kronglete med kabler og sånt, men avslått avr fungerer jo på samme måte som rett i tv.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, gjennom forsterker som er avslått er ikke samme som rett i tv.
    Til eksempel hadde min forrige forsterker RX-A2020 som ikke støtter HDMI2.0a og HDCP2.2.
    Selv om den stod i standby ville den ikke slippe igjennom min 4k-spiller UBDK8500.
    Men nok om det. Nå funker det hos deg, og vi har en oppskrift til hvordan det blir aktivert.
    Håper det holder seg, og eventuelt i fremtiden kommer noen oppdatering som gjør at vi ikke trenger en slik prosedyre.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, gjennom forsterker som er avslått er ikke samme som rett i tv.
    Til eksempel hadde min forrige forsterker RX-A2020 som ikke støtter HDMI2.0a og HDCP2.2.
    Selv om den stod i standby ville den ikke slippe igjennom min 4k-spiller UBDK8500.
    Men nok om det. Nå funker det hos deg, og vi har en oppskrift til hvordan det blir aktivert.
    Håper det holder seg, og eventuelt i fremtiden kommer noen oppdatering som gjør at vi ikke trenger en slik prosedyre.
    vi har jo også den manglende rene bitstreamen, men det er mange som vil ha det og maser om det så ms vet nok om det og vil forhåpentlig gjøre noe med det snart (hvis de kan)

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, vi får håpe.
    Jeg sendte en epost til Major Nelson. Fikk svar idag.
    From: Major@microsoft.com
    To: *********@hotmail.com
    Subject: RE: Hey Major, we need one crucial Xbox One S update, please read..
    Date: Tue, 9 Aug 2016 16:53:31 +0000

I will pass this along to the team. Thanks for your email.
    Sikkert et standardsvar, men vi får nå se.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at jeg fikk xbox one s til å kjøre hdr gjennom reciveren mistet jeg lyden til tvtuneren min (tv gjennom fiber fra nextgentel) og for å få lyden tilbake måtte jeg slå på HDMI_monitor_check, og da fikk jeg lyd i tuneren men så er xbox one s tilbake til å ikke sende HDR igjen, men vet jo nå hvordan jeg HDR tilbake, bare iriterende at xbox one s og tv tuneren ikke fungerer med de samme setingsene.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm.... Har du tunerkort i selve tv-en, eller har du egen frittstående tunerboks?
    Uansett tenker jeg det må finnes en meny i tuneren hvor du kan sette instillingene manuelt så den ikke er avhengig av hdmi skal fortelle hva som gjelder.
    Altså at du kan forhåndsbestemme type lydsignal og oppløsning tuneren skal levere fra seg. Da bør det ikke være et behov for HDMI_Monitor_Check.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    923
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm.... Har du tunerkort i selve tv-en, eller har du egen frittstående tunerboks?
    Uansett tenker jeg det må finnes en meny i tuneren hvor du kan sette instillingene manuelt så den ikke er avhengig av hdmi skal fortelle hva som gjelder.
    Altså at du kan forhåndsbestemme type lydsignal og oppløsning tuneren skal levere fra seg. Da bør det ikke være et behov for HDMI_Monitor_Check.
    Det er egen tuner boks, uten instillingsmuligheter for hdmi, den sendte bilde men ikke lyd når HDMI_monitor_check var satt til skip

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel finnes et sted hvor du kan justere noe. Har du modell/navn på den boksen?

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Lignende tråder

1. Hva må til for å drive KRK rokit RP5
    By Skogs in forum Generell HTPC
    Svar: 3
    Siste melding: 12-02-2011, 17:56
  2. BlueRay drive og HDD
    By basecoat in forum Generell HTPC
    Svar: 1
    Siste melding: 02-06-2010, 17:20
  3. NAD 216 THX til å drive passiv sub
    By mrba in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 5
    Siste melding: 05-15-2009, 20:08
  4. Holder det med en NAD 218 THX til å drive CV CLS-12?
    By babaloui in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 4
    Siste melding: 08-24-2006, 10:01
  5. Ekstern USB DVD Drive?
    By Bernhard in forum Generell HTPC
    Svar: 2
    Siste melding: 10-18-2005, 13:17

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg