Xbox One S med 4K UHD blu-ray drive - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  2
Like Like:  6
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 88
    Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmmm..... Kjipt.
    Jeg har selv 2050 og hadde håpet at ikke den skulle fucke opp.
    Men synes ofte det blir slik at når noe skal kobles gjennom noe annet, så går det ikke så rent igjennom som de reklamerer med.
    Noen som vet hvorfor 2050 ikke kan slippe igjennom alle features?

Bodin, send kopi av bildet ditt inn til Yamaha support og spør om de kan fikse det på en kommende firmwareoppdatering.
    Blir for dumt hvis den receiveren ikke skal støttet 4k HDR rett gjennom, da den knapt er et år gammel, og dette er det bildesignalet vi har ventet på.
    Sist endret av tor rasmussen; 08-05-2016 kl 00:41

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen Vis post
    Hmmm..... Kjipt.
    Jeg har selv 2050 og hadde håpet at ikke den skulle fucke opp.
    Men synes ofte det blir slik at når noe skal kobles gjennom noe annet, så går det ikke så rent igjennom som de reklamerer med.
    Noen som vet hvorfor 2050 ikke kan slippe igjennom alle features?

Bodin, send kopi av bildet ditt inn til Yamaha support og spør om de kan fikse det på en kommende firmwareoppdatering.
    Blir for dumt hvis den receiveren ikke skal støttet 4k HDR rett gjennom, da den knapt er et år gammel, og dette er det bildesignalet vi har ventet på.
    men det er så rart at samsung UBD-k8500 sitt signal med 4k hdr går rett gjennom uten noe krøll...
    samsung 65" uh7505 - sek-3500u - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - epson tw6000w - xbox one -ps4 - wiiu

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan være et eller annet Hand shake problem mellom XBOS og 2050??

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,279
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min Yamaha så kan man velge mellom HDMI 4k Mode 1 og 2 der 1 støtter Chroma subsampling 4:4:4 og 2 er mer konpatibel for de som har problemer. Kanskje det er noe slikt på 2050 også. Uten at jeg vet om det har noe med saken å gjøre.
    Samsung UE65HU7505
    Yamaha CX-A5100, NAD 208, Onkyo PA-MC5501 SVS AS-EQ1, Samsung BD-H5900 sonefri
    2xSVS STS-01 front, 2xSVS SCS-01 senter, 4xSVS SBS-01 surround, 2xSVS PC-2000 sub, 4xDynavoice Magic FX-4 atmos.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba Vis post
    På min Yamaha så kan man velge mellom HDMI 4k Mode 1 og 2 der 1 støtter Chroma subsampling 4:4:4 og 2 er mer konpatibel for de som har problemer. Kanskje det er noe slikt på 2050 også. Uten at jeg vet om det har noe med saken å gjøre.
    kanskje det er det, eventuelt hvor er den instillingen på din? fikk melding fra en kamerat om at den burde kobles direkte i sek-3500u boksen siden den krangler med avr
    samsung 65" uh7505 - sek-3500u - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - epson tw6000w - xbox one -ps4 - wiiu

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den innstillingen er i 2050 også.

Det er det vanlige trikset for avansert setup.
    1. Skru av forsterker. (Standby)
    2. Åpne panelet foran forsterker.
    3. Hold inne knappen Straight på forsterkeren der hvor du åpnet panelet.
    4. Mens du holder inne "straight"-knappen, skru på strømmen til forsterker.
    5. Den går inn i advanced setup.
    6. Du kan bla med knappene "program", skifte valg med straight knappen.
    7. Eks. Du blar med program-knappen til 4k Mode 1, trykker straight, så skifter den til Mode 2.
    8. Skru forsterkeren i standby. Valget blir lagret.
    9. Forsterkeren startes så på vanlig måte.
    Prøv å skifte modus, og kom med tilbakemelding.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin Vis post
    kanskje det er det, eventuelt hvor er den instillingen på din? fikk melding fra en kamerat om at den burde kobles direkte i sek-3500u boksen siden den krangler med avr
    Men hvordan vil du da får ut 7.1 lyd fra Xbox One S?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,279
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du finner denne innstillingen der tor skriver, men også under avansert i websetup.
    Samsung UE65HU7505
    2xSVS STS-01 front, 2xSVS SCS-01 senter, 4xSVS SBS-01 surround, 2xSVS PC-2000 sub, 4xDynavoice Magic FX-4 atmos.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du finner denne innstillingen der tor skriver, men også under avansert i websetup.
    Grunnet sykdom klarer jeg ikke krype rundt på gulvet for å gå inn i luken med knapper på yamahaen (skal prøve å få hjelp til det senere), kommer inn på reciveren via netleseren på pc'n men finner ingen avansert eller websetup.

Elkjøp har jo 30 dagers retur uten spørsmål så her kan jo flere prøve å løse problemet

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,279
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kommer inn på AVR'en med nettleseren så kommer du også inn på websetup. skriv /setup etter ip-adressen. Da finner du nok også Advanced setup.
    Samsung UE65HU7505

11. Takk Gorm takket for denne posten
    Liker Gorm har likt denne posten
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du kommer inn på AVR'en med nettleseren så kommer du også inn på websetup. skriv /setup etter ip-adressen. Da finner du nok også Advanced setup.
    Tusen takk, jeg visste ikke om denne fungsjonen, så nå har jeg satt min yamaha til hdmi mode 1, den stod på 2, skal se hvordan xbox one s oppfører seg nå

13. Liker Gurba har likt denne posten
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor finner jeg advanced setup i webinnstillinger?
    Slik ser min RX-A2050 ut gjennom nettleser.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,279
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg skrev litt lengre opp så må du skrive /setup bak ip-adressen i adressefeltet.
    Samsung UE65HU7505

16. Takk tor rasmussen takket for denne posten
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det hjalp ikke å skifte hdmi mode på yamahaen, xbox one s vil fortsatt ikke bruke hdr gjennom den, her må microsoft bare patche hele hdmi dritten så vi får bitstream og skikkelig bilde gjennom reciverene våre (som har all futureprofing som skal til)

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men kan du mede det inn til Yamaha support?
    Jeg får min XBOS først i oktober, så jeg har ikke førstehåndserfaring med problemstillingen enda.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det hjalp ikke å skifte hdmi mode på yamahaen, xbox one s vil fortsatt ikke bruke hdr gjennom den, her må microsoft bare patche hele hdmi dritten så vi får bitstream og skikkelig bilde gjennom reciverene våre (som har all futureprofing som skal til)
    Kan du prøve å sette "Monitor Check" => Skip under advanced settings?

På side 158 i bruksanvisningen til 2050 står det.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skip er på nå, men det hjalp ikke
    Xbox One S med 4K UHD blu-ray drive-2016-08-06-jpg

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.
    Neste forslag.
    Sett RX-A2050 til Video processing på.
    Men....
    sett Aspect ratio til Through
    sett Resolution til Through
    sett Preset 1 til "0" på alle verdier. (Detail, Edge, Brightness, Contrast osv....)

Hvis det ikke går. Prøv så å sette Resolution til 4k, og eventuelt Apsect Ratio til 16:9

Bare for å se om du får flere grønne haker på Xbox One S, eller om du får færre grønne haker på Xbox One S.

Ellers husker jeg for noen år siden hadde jeg problemer med en BluRay 3D spiller, og forsterker RX-V1900 som ikke ville slippe 3D gjennom.
    Da koblet jeg spiller rett til tv, tok testen på at alt var ok, og så hot-plugget jeg med alle komponenter på kabelen fra tv og inn i forsterker.
    Da fikk jeg 3D signal gjennom receiveren. Er jo tungvindt, men kan prøves ut. Likevel ikke noe du vil leve med.
    Altså koble XBOS rett i tv, får grønn hake på alle trinn, flytte HDMI-kabelen til en RX-A2050 som allerede står på, og kjøre XBOS-testen en gang til for å se om den beholder alle de grønne hakene.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye forslag.

1. Være helt sikker på at du har HDMI-kabler som støtter 4k.
    Kabelen som ble levert med XBOS støtter 4k. Så når du kobler den rett i tv, så har du 4k.
    Men hvilken kabel går fra receiver til tv????
    Kan du prøve den kabelen rett fra XBOS til tv og bekrefte at alle hakene er grønne da også?
    I så fall har du 2 kabler som støtter 4k, og du kobler original XBOS-kabel fra konsoll til receiver, og den andre kabelen du vet støtter båndbredden fra receiver til TV.

2. På receivere og tv-er er det ofte noen som kun støtter 4k HDR på noen eller kun ÉN av HDMI-portene.
    Du får jo alle hakene grønne fra XBOS direkte i tv, så bruk akkurat den inngangen på tv til receiveren din. Da vet vi at du bruker en port som støtter 4k på tv.
    Gjelder så det samme for receiveren???
    Prøv å bruke HDMI 1 eller 2 på receiveren for å se om det gjør noen forskjell.

Ellers, hør Major Nelson sin siste podcast fra 30:30 og utover. Der snakker en teknikker om mulige feilkilder til hvorfor ikke alle hakene blir grønne. Og det er typisk 3 feilkilder som går igjen på support.
    https://majornelson.com/podcast/mnr-...unch-and-more/

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet om andre har fått xbos til å fungere med yamaha 2050? eller andre recivere? Er litt lei fiklingen

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Lignende tråder

1. Hva må til for å drive KRK rokit RP5
    By Skogs in forum Generell HTPC
    Svar: 3
    Siste melding: 12-02-2011, 17:56
  2. BlueRay drive og HDD
    By basecoat in forum Generell HTPC
    Svar: 1
    Siste melding: 02-06-2010, 17:20
  3. NAD 216 THX til å drive passiv sub
    By mrba in forum Receivere/forsterkere
    Svar: 5
    Siste melding: 05-15-2009, 20:08
  4. Holder det med en NAD 218 THX til å drive CV CLS-12?
    By babaloui in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 4
    Siste melding: 08-24-2006, 10:01
  5. Ekstern USB DVD Drive?
    By Bernhard in forum Generell HTPC
    Svar: 2
    Siste melding: 10-18-2005, 13:17

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg