Samsung UBD-K8500 UHD blu-ray spiller - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  4
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 122
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Jan B Vis post
    Du får kun 8-bit til X500 uansett spiller og innstillinger pr. idag. Du får dog BT2020 med Panasonicen, men også da i 8-bit.

Den forbaska Samsungen oppskalerer jo til 444 uansett, og sender altså ikke ut 420 10-bit native UHD.

Manni på avsforum la ut bilde med innstillinger på Panasonic

Vedlegg 121174
    OK, da er jo Samsungen en totalt nogo ja, mulig en kan håpe på en firmware update...? At en ikke skal få benyttet 10-bits native fargedybde er jo helt på trynet, er jo kanskje den viktigste oppgraderingen hele UHD-formatet skilter med...

Intermediate Jan B sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    OK, da er jo Samsungen en totalt nogo ja, mulig en kan håpe på en firmware update...? At en ikke skal få benyttet 10-bits native fargedybde er jo helt på trynet, er jo kanskje den viktigste oppgraderingen hele UHD-formatet skilter med...
    Problemet er ikke bitene, men chroma upsamplingen som Sammyen gjør.
    Se på bilde her, så ser du at den sender 10-bit til tv'en, og den klarer sefff både det og HDR, men du ser også upsamplingen til 444 ut fra Sammyen. Dette går også bra på tv'en, men X500 klarer ikke dette.
    Samsung UBD-K8500 UHD blu-ray spiller-image-jpg
    -Dual Atmos Receivers
    -Atmos 9.1.8/DTS:X 7.1.4/Auro 3D 12.1

Min stuekino

http://avforum.no/forum/hvilket-utst...-stuekino.html

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,742
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, så det i Panasonic-tråden, problemet er altså at Samsungen kun pusher 4:4:4 chroma og dermed går utenfor båndbredden til X500 med tanke på 10-bits... Allikevel en svakhet, men kun relevant da for folk med HDMI-inputs som kun takler 10,2Gbit/s (som for øvrig gjelder en hel del...)...

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, og uten HDFURYen får du seff bare 1080p fra Samsungen til X500, siden den ikke er HDCP 2.2 kompatibel. Men da får du 10-bit, hehe. (Gjelder seff også Panasonicen).
    -Dual Atmos Receivers

Min stuekino

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,979
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Integral can help to report max capabilities but that's only useful if the display can make something out of them. The X500 is HDMI 1.4, it doesn't support BT2020 content.

The Panasonic might attempt to output bt2020, realize it doesn't handshake and downgrade automatically to rec-709. It is able to output bt2020 in ycb4:2:2, it's been reported by another user in the UB900 thread at AV Forums who has a Sony display with unofficial support for WCG apparently.

Anyway, as I said, what the player can do isn't relevant, the X500 simply can't deal with BT2020 content, as expected. No HDMi 1.4 display can.

http://theartsinstitue.com/avsforum/...tegral-57.html
    Sist endret av Shallow_; 05-02-2016 kl 22:00
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han fant ut av det etterhvert:

Sitat Opprinnelig postet av Manni01 Vis post
    I think I've solved the instability when sending BT2020 to the X500

The only problem is that the PJ switches to x.v.color 8bits, so I lose the 10bits but I definitely get BT2020, and it's stable. The player is definitely sending SDR BT2020 YCC 12bits 4:2:2, and this is also what the Integral report on it's output, so it's clearly an issue with the way the JVC decides to interpret this and switch to x.v.color 8bits.

In anycase, it only looks correct with the BT2020 colour profile, I'm going to run an Autocal to make sure the internal calibration is as correct as possible, but it does look very nice!

The trick was to disable the option sending a flag to the display. I guess it got the X500 confused.

So to recap here are the options I used to get rec2020 to the JVC X500 / RS49:

On the Integral:
    Automix with allow YCbCr and BT2020 checked, automix options set to max video, max audio

On the UB900:
    Video Format: 4K (Auto should work too, but I set all I could manually to avoid instability)
    $K (50//60p) Output: 4:2:0
    24p: auto
    HDMI Video: Video + Audio
    HDMI Audio: Audio only

Advanced settings:
    Color mode: YCbCr (Auto)
    Deep Colour: Auto
    HDR: Auto (I couldn't get BT2020 if set to off)
    Contents type flag: off (that's the setting that got rid of the instability with BT2020 content)
    Audio out: On
    7.1 reformatting: off

On the JVC:
    I uploaded the official JVC BT2020 colour profile for the new models, but I suspect it's identical to the BT2020 profile I had created in the JVC Autocal thread.
    I selected the BT2020 coulour profile, along with a BT1886 gamma calibration and a 6500K colour temp. I'm going to run an Autocal tonight to make sure all is as close as possible before I do more watching tomorrow.

Now if only I could get 12bits instead of 8 so I don't lose the 10bits of the UHD content, I'd be happy .

Right now I'm not sure which looks better, SDR BT2020 8bits or SDR rec709 12bits. I need to find some content with banding potential and compare.
    -Dual Atmos Receivers

Min stuekino

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,979
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg et godt stykke uti 5th Wave 4k, og kommer rundt 1t24min til en sekvens i mørket som det er nesten umulig å se hva som skjer.

Setter så på bluray til samme scene, og det er mye mer detaljer, og selv om scenen fremdeles er veldig mørk så er det her mulig å se hva som skjer..

Mener jeg har lest en plass at Samsungen lager en slags kvasi HDR effekt med mørkere mørk og lysere lys, men dette var skuffende syntes jeg
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_ Vis post
    Da er jeg et godt stykke uti 5th Wave 4k, og kommer rundt 1t24min til en sekvens i mørket som det er nesten umulig å se hva som skjer.

Setter så på bluray til samme scene, og det er mye mer detaljer, og selv om scenen fremdeles er veldig mørk så er det her mulig å se hva som skjer..

Mener jeg har lest en plass at Samsungen lager en slags kvasi HDR effekt med mørkere mørk og lysere lys, men dette var skuffende syntes jeg
    Hvilken tv bruker du? jeg syns the martian var litt mørk her og der, mens life of pi og kingsmen var lysere. jeg har et 2014 samsung 7505 med evolution kit, hadde vært gøy å vite om noen hadde noen gode/kalibrerte hdr settings for denne og andre tv'er, for film settingen som jeg bruker til vanlig blir veldig mørk på hdr.
    samsung 65" uh7505 - sek-3500u - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - epson tw6000w - xbox one -ps4 - wiiu

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,046
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant dette på Digitalbits. For øvrig en meget god artikkel.

Revelation, with a Side of Reservation: My Thoughts on Eight Weeks with the 4K Ultra HD Blu-ray Format

One thing I discovered early on was that it’s important to set the UDB-K8500’s HDMI Color Format to YCbCr(4:4:4) and to make sure that HDMI Deep Color is set to Off. That’s easy to overlook during set-up, because you think “Deep Color? Of course I want Deep Color!” and leave this setting on. But HDMI Deep Color is a legacy Blu-ray feature (not an Ultra HD feature) that was meant to allow regular Blu-ray Discs to display 12-bit color (it’s normally 8-bit). But nobody ever really took advantage of 12-bit color on the format. Ultra HD Blu-ray employs 10-bit color HDR, so if you accidentally set HDMI Deep Color to on, the player upconverts the 10-bit signal to 12-bit instead, which the display then has to convert back to 10-bit… resulting in terrible color banding
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,979
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bodin Vis post
    Hvilken tv bruker du? jeg syns the martian var litt mørk her og der, mens life of pi og kingsmen var lysere. jeg har et 2014 samsung 7505 med evolution kit, hadde vært gøy å vite om noen hadde noen gode/kalibrerte hdr settings for denne og andre tv'er, for film settingen som jeg bruker til vanlig blir veldig mørk på hdr.
    Sorry, ser vi er flere som har samme oppsett så nevnte det ikket, ser på jvc X500 med hdfury.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så på 4K utgaven av Martian her om dagen med K8500, HDFURYen og X500. Brukte 1,5 timer på å få bilde! Dette er bare for dumt !!

Anyway, så da på det beste som X500 klarer, altså 4K/24 8-bit rec-709.

Må si jeg er imponert over hvor klart bilde X500 klarer å gjengi, selv sammelignet med 4K HDR på TVen.

prøvde etterpå med to andre oppsett:
    1. K8500 nedskalert til 1080p til X500, som da altså ga 1080p 10-bit rec-709. Faktisk også meget bra bilde, men virket som fargene var litt blassere.

2. Bluray versionen fra OPPO-103, noe som ga 1080p 8-bit rec-709, men med E-shift aktivert på X500.

skal jeg være helt ærlig var det ikke store forskjeller på noen alternativer her. Alle ga et meget klart bilde, med kansje litt mer farger på 4K.
    -Dual Atmos Receivers

Min stuekino

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    3,979
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan B Vis post
    Så på 4K utgaven av Martian her om dagen med K8500, HDFURYen og X500. Brukte 1,5 timer på å få bilde! Dette er bare for dumt !!
    På noe som har fungert fint før, eller nytt oppsett ?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shallow_ Vis post
    På noe som har fungert fint før, eller nytt oppsett ?
    Fungert fint? K8500 har ikke fungert fint hos meg fra dag 1 !

Selv om jeg så på UHD Tven i forgårs med K8500, og setter på den samme idag, så er det plunder.

Problemet er at jeg har to oppsett: en UHD TV, og en projektor som "aksepterer" et 4K signal. Så oppsettene er ikke lik på de to. Og det klarer ikke K8500 å switche mellom uten massive resettinger, oppstarter og omkoblinger. Helt bak mål dette her, og den går i retur i løpet av kort tid. Det blir Panny på meg.
    -Dual Atmos Receivers

Min stuekino

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,102
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja spørs om den takler det noe bedre.

Jeg har på generelt grunnlag opplevd mye styr rundt "Dual heading" og hdmi.

Jeg må selv deaktivere splitten i receiver mellom output 1 (tven) og output 2 (hw50).
    En om gangen går greit men og ha begge utgangene åpne så får jeg et par handshake problemer etter en stund.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Tja spørs om den takler det noe bedre.

Jeg har på generelt grunnlag opplevd mye styr rundt "Dual heading" og hdmi.

Jeg må selv deaktivere splitten i receiver mellom output 1 (tven) og output 2 (hw50).
    En om gangen går greit men og ha begge utgangene åpne så får jeg et par handshake problemer etter en stund.
    Har ikke sjekket hva som skjer med 4k blu-ray om jeg prøver å sende til både tv og prosjektor samtidig, men sjekket med vanlig blu-ray og det gikk helt fint, den var litt skeptisk i starten men etter noen sekunder kom bildet på prosjektoren samtidig som tv. Samsungen og andre blu-ray spillere slår på tv'n hvis den er avslått når jeg trykker play(cec greiene), derfor var tv på bak lerretet. Prosjektoren har bare fullhd så vil tror at hvis prosjektoren står på vil jeg bare få fullhd på tv'n også selv om jeg har en 4k plate i spilleren.
    samsung 65" uh7505 - sek-3500u - Samsung UBD-K8500 - yamaha rx-a2050 - emotiva xpa2 - klipsch rp-280f - epson tw6000w - xbox one -ps4 - wiiu

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,438
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut i fra mange av tilbakemeldingene her er det vel egentlig ikke samsung spilleren som er problemet, men utfordringer rundt mangel på HDMI 2.0 og HDCP 2.2 støtte til tilkoblet utstyr som er hovedproblemet...?

Det samme problemet vil vel Panasonic spilleren også slite med da dette er egenskaper HDMI 2.0 og HDCP 2.2 standarden ligger i inne med, og Panasonic får vel ikke lov til å sende innholdet fra en 4K BD ut på eldre HDCP versjoner enn dette.

Samsung UBD-K8500 er vel å anse som en "billig" spiller, uten display analoge utganger og andre justerings muligheter man typisk finner i denne prisklassen ellers. Synes imidlertid den fungerer meget bra på utstyr som den faktisk er ment å støtte.

Bruker UBD-K8500 selv på en Samsung UE65JS8505 TV, og disse fungerer helt topp sammen.

Min første BD spiller kjøpt i 2006, var en Panasonic BD-10.
    Den kostet ca 3x så mye som UBD-K8500, gjør i dag, synes dette går riktig vei for pris på ny ut rullede 4K UHD format fortiden.

skulle nå bare ønske JVC, SONY og andre projektor produsenter kommer med nye gode og holdbare native 4K modeller som ikke koster skjorta og hele kleskapet.....
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Active
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte en på lefdal som pris matched exspert sin pris 4000kr for spilleren ink Martian.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2 Vis post
    Ut i fra mange av tilbakemeldingene her er det vel egentlig ikke samsung spilleren som er problemet, men utfordringer rundt mangel på HDMI 2.0 og HDCP 2.2 støtte til tilkoblet utstyr som er hovedproblemet...?

Det samme problemet vil vel Panasonic spilleren også slite med da dette er egenskaper HDMI 2.0 og HDCP 2.2 standarden ligger i inne med, og Panasonic får vel ikke lov til å sende innholdet fra en 4K BD ut på eldre HDCP versjoner enn dette.

Samsung UBD-K8500 er vel å anse som en "billig" spiller, uten display analoge utganger og andre justerings muligheter man typisk finner i denne prisklassen ellers. Synes imidlertid den fungerer meget bra på utstyr som den faktisk er ment å støtte.

Bruker UBD-K8500 selv på en Samsung UE65JS8505 TV, og disse fungerer helt topp sammen.

Min første BD spiller kjøpt i 2006, var en Panasonic BD-10.
    Den kostet ca 3x så mye som UBD-K8500, gjør i dag, synes dette går riktig vei for pris på ny ut rullede 4K UHD format fortiden.

skulle nå bare ønske JVC, SONY og andre projektor produsenter kommer med nye gode og holdbare native 4K modeller som ikke koster skjorta og hele kleskapet.....
    Enig, at det ikke virker så godt når man må "luske det til" med hdfury, så er det jo ikke spilleren sin feil.

Intermediate Polarbear sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    1,046
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2 Vis post
    Kan jeg spør hvilke settinger (hvis noen) du har gjort på spiller og TV?
    Stue: Samsung UE55JS8005, Onkyo TX-NR646, Samsung UBD-K8500,Toshiba HD-XE1
    Loftsstue: Samsung UE55HU7505, Samsung BD-F7500

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poster litt erfaringer med ubd k8500 med mitt oppsett,HU7505 + OCB3500.Først av alt: fjernkontrollen er dumpa.Bruker den som fulgte med min gamle bd spiller,samsung bd f5500.Har sett Martsian,Exodous og Pan i 4 K.Kjører de filmene i dynamisk mode,dvs max lys for å få mest mulig ut av HDR på en heller nits svak 10 bits skjerm.Det fungerer faktisk ok.Har aldri kunne sett noe med dynamisk før men det virker greit med 4 K filmer.Ellers ingen problemer med lyd eller bilde.
    Samsung 55HU7505-OCB SEK3500-Nvidia Shield androidTV-Zidoo X5 4k 10bit android Box-UBD-K8500-Denon avr 2200-div Dali

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Lignende tråder

1. Samsung UHD-K8500 og Panasonic's nye UHD Blu-ray spillere
    By nordic45 in forum Blu-ray-spillere
    Svar: 100
    Siste melding: 04-22-2016, 12:08
  2. Ny BD-spiller Samsung/Panasonic
    By JD in forum Blu-ray-spillere
    Svar: 4
    Siste melding: 08-29-2010, 21:36
  3. SAMSUNG BD-C7500 Blu-ray spiller
    By caffelatte in forum Blu-ray-spillere