OPPO BDP-103 og 105. - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 32 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 633
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er det lov å spørre, eventuelt om dere kan legge en link til de forhandlerne dere har benyttet til 103 og 105 fra US? Dette med å kunne få adgang til det amerikanske utvalget fra Netflix frister. Er det Bombay som er den gode og seriøse forhandleren i US?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ikke helt bra ut. Ta kontakt med Bombay. det er ett seriøst firma som jeg er sikker på du kan stole på. Jeg bruker PayPal til slike kjøp.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Er det lov å spørre, eventuelt om dere kan legge en link til de forhandlerne dere har benyttet til 103 og 105 fra US? Dette med å kunne få adgang til det amerikanske utvalget fra Netflix frister. Er det Bombay som er den gode og seriøse forhandleren i US?
    Amazon.com eller bombayelectronics.com. Begge er seriøse og greie og handle med. Finnes sikkert andre også.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Amazon.com eller bombayelectronics.com. Begge er seriøse og greie og handle med. Finnes sikkert andre også.
    Takker!

Newcomer raytak sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

i hus

Har fått min 103 i hus i dag, tok 9 dager, pris totalt ble 4220. kjøpte den hos bombay.8)

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde soundgarden hatt den i butikk for 9 dager siden så hadde jeg kjøpt den der, mest pga ventetiden, men dem kunne ikke levere den på mindre tid dem heller 1-2 uker sa dem.

Og nå når jeg ser på prisen 4220 mot 6800, er det bare herlig8)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raytak
    Hadde soundgarden hatt den i butikk for 9 dager siden så hadde jeg kjøpt den der, mest pga ventetiden, men dem kunne ikke levere den på mindre tid dem heller 1-2 uker sa dem.

Og nå når jeg ser på prisen 4220 mot 6800, er det bare herlig8)
    Da har du betalt den norske momsen også?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er med alt.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntost
    Da har du betalt den norske momsen også?
    Blir vel litt billigere og handle hos bombay da de skriver ned verdien litt
    Hadde de vel ikke skrevet ned verdien ville spilleren kostet 615 dollar + 90 dollar frakt + 25% moms som blir ca 4900,- NOK (blir totalen ca 4200, sparer du ca 700,- på nedskrivningen)

(er jo lite trolig at det blir oppdaget.....da må de på gardermoen anse oppgitt pris fra Bombay så feil at de krever kopi av regningen fra din netthandel for å beregne moms)

Bestiller du en region A fra Amazon så regner de ut alt (pris spiller + Shipping & Handling + Norsk moms) og du betaler alt på en gang (ingen mere betaling når spiller kommer levert på døra)
    Frakt fra Amazon er ganske rask ..er vel flere som har fått spillerene sine på 4-6 dager
    Man må kjøpe regionkit i tillegg.
    Pr i dag kjøpes de av de fleste hos bluraychip.dk - Oppo kits og kommer i posten fra Danmark etter normalt 4-6 dager
    Regner man totalen vil en Amazon spiller + regionkit komme på 4600,-NOK (helt uten nedskrivninger)

Fordelen med å bestille fra Amazon er at da kan man selv bestemme regionkit (for spilleren er en ren A)
    For det første må man ikke bestille fra kit bluraychip men pr i dag tjener man ikke stort på og bestille andre steder heller
    (men ser man feks bdp 93 så fikk man kjøpt regionkit på ebay helt ned i 200,- så man vil vel med tid finne billige kit til 103/105........mange av region kit til 93/95 passer til 103/105 .......jeg antar mange av de som solgte billige kit til 93/95 bare har skrudd opp prisen og nå selger til 103/105)

Det med fordel av og kunne velge kit er at kit som innstaleres av Bombay er standard kit. (det har vært slik og tror ikke de setter inn pro kit nå heller men de kan jo endret på det)
    Skal man ofte bytte mellom regioner er standard kit veldig tungvint .
    (er kit stort sett for å få sin A spiller til og bli B og skjelden endres er standard kit helt ok)

Det er andre enklere kit i salg der man enkelt skifter regioner (feks pro kit) men det koster noen kroner mere
    Fordel med et Pro kit er at det kan oppdateres........skulle det skje en dag at Oppo leverer ut en firmware som påvirker standard kit så er man ille ute (PRO version can be upgraded for extra upcoming features)

(EU spillerene som selges i Norge er stort sett pro kit etter hva jeg forstår)
    så litt av den høye Norske prisen kan forsvares med mere kostbart regionkit)

En 103 koster på det billigste 499 dollar + et kit til ca 80-90 dollar som tilsier at ca 3200,- kroner koster en regionfri 103..........resten blir hva butikker , fraktselskap ,nettsalg ,Norske stat krever

At en spiller selges dyrere i Norge er litt logisk da vi har helt annen økonomi + lengere garanti ?/reklamasjonsrett
    Man må jo ikke kjøpe sonefri i Norge om man ikke må ha det.......en 103EU region B koster 5.895,- og bør ikke ta lang tid i frakt om den er på lager (skulle man med tiden finne ut at man trenger regionkit alikevel er det bare å finne et billig på nettet og sette inn)

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,085
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det frister med en oppgradering ja, når jeg ser hvilke priser man kan oppnå ved litt egen import. Kunne tenkt meg noe som passet bedre til mine Rotel enn en Phillips BDP9600 8) .

Når det gjelder Oppo og Netflix :
    - Drar man nytte av de gode video kresene i nye Oppo?
    - Hvordan er det med lyden - Dolby eller ren stereo slik som Boxee ?

Forøvring er de ingen problem med å få amerikans Netflix. Kjører det i dag både på XBOX og Boxee - XBOX er definitivt best til formålet pga DD lyden.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Det frister med en oppgradering ja, når jeg ser hvilke priser man kan oppnå ved litt egen import. Kunne tenkt meg noe som passet bedre til mine Rotel enn en Phillips BDP9600 8) .

Forøvring er de ingen problem med å få amerikans Netflix. Kjører det i dag både på XBOX og Boxee - XBOX er definitivt best til formålet pga DD lyden.
    nå kan ikke jeg svare på spørsmål nr1, men 2en går fint
    Du får 5.1 lyd på netflix med en Oppo....

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n

Ja

Beste lyd på Netflix er Dolby Digital plus
    (om oppo støtter 7.1 med dd+ eller man får dd 5.1 ? den støtter hvertfall vudu med dd+ 7.1)
    nettflix 1080p...........vudu 1080p 3d

Jeg tror hvertfall Netflix kan motas med DD+ med Roku stick tilkoplet Oppo

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vudu

Tror ikke du får Vudu på EU modellen.
    Er det ikke mulig hvis man gjør den sonefri? Får melding når jeg prøver å gå inn på vudu at spilleren er registrert i nor. Hvis man gjør den sonefri må det vel gå greit å skifte til amerikansk sone.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hal 9000
    Er det ikke mulig hvis man gjør den sonefri? Får melding når jeg prøver å gå inn på vudu at spilleren er registrert i nor. Hvis man gjør den sonefri må det vel gå greit å skifte til amerikansk sone.
    Ikke noe å si om den er sonefri eller ikke. Du må ha en DNs så de tror du er i USA. Jeg bruker unblockus til den oppgaven.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vudu

Kjempegreier.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tibudet av stream tjenester vil variere fra en US oppo og EU oppo
    (det er ulike firmware til spillerene så pr i dag vil en US spiller ha flere stream tjenester som mulighet enn en EU spiller)

men

Oppo er en av mange som ikke har avtaler med mange tjenester
    (mange avtaler har feks samsung , sony osv )

Bra alternativ er da Roku stick som man setter inn MHL port (hdmi inn front)
    Roku Streaming Stick | Roku Streaming Player
    Den vil fungere både på en oppo usa og eu modell.
    Selvsagt må man bruke DNS til feks stream tjenester i usa som er låst til bare amerikansk ip
    (enten man har usa eller eu oppo og sitter bak en Norsk ip)

Roku stick tilbyr litt over 700 kanaler pr i dag (alle er ikke ip låst eller koster penger pr mnd)
    (Netflix , Amazon , Vudu , Spotify , Pandora , Hulu osv)
    Channel Store | Roku Streaming Player

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke noe å si om den er sonefri eller ikke. Du må ha en DNs så de tror du er i USA. Jeg bruker unblockus til den oppgaven.

Litt grønn her, men hva er dette? DN- unblockus?
    Testen å gå inn på vudu, men fikk beskjed at mitt land støttet ikke dette.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med fordel av og kunne velge kit er at kit som innstaleres av Bombay er standard kit. (det har vært slik og tror ikke de setter inn pro kit nå heller men de kan jo endret på det)
    Skal man ofte bytte mellom regioner er standard kit veldig tungvint .
    (er kit stort sett for å få sin A spiller til og bli B og skjelden endres er standard kit helt ok)

Hva mener du med tungvint? for å endre sone på den oppoen jeg har fått, må jeg trykke 4 ganger på fjernkontrollen, er det dette som er tungvint?

Er pro settet automatisk?
    Mener dette kun som et spørsmål, for jeg har ingen anning8)

Newcomer pea sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har den Norsk meny??

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av raytak

Hva mener du med tungvint? for å endre sone på den oppoen jeg har fått, må jeg trykke 4 ganger på fjernkontrollen, er det dette som er tungvint?

Er pro settet automatisk?
    Mener dette kun som et spørsmål, for jeg har ingen anning8)
    Tungvint er at noen kit er enklere enn andre (skifter man region ofte er det enklere med feks pro kit)

det billigste kit som vanligvis brukes er slik

•1. Power on the player without any disc inserted. The screen will after a while show “No Disc”.
    •2. About 4 seconds after the “No Disc” displayed, press DIMMER, DIMMER, DIMMER, MUTE and then the region code. 1 for A, 2 for B, and 3 for C.
    •3. Power off your player. When started up again, the regioncode has changed.
    •Selecting the region code on the remote, must be done within 20 seconds.
    __________________________________________________ __

Det litt dyrere som vanligvis brukes er slik
    To set the bluray region to A, B or C, please press “1”, “2” or “3” on the remote when the player is in standby.

The player will automatically power on, when “1”, “2” or “3” is pressed. The selected region will be stored and remembered, even when removing the mains supply from the player.
    •To disable the automatic power on, press the blue button on the remote once.
    •To enable automatic power on again, press the yellow button once.

Er jo mulig du har et helt annet kit enn de vanligste men jeg mener det er tungvint å måtte starte spiller uten disc , knote med knapper for så skru av spiller for så skru den på igjen som første eksempel jeg skrev

Side 9 av 32 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •