OPPO BDP-103 og 105. - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 32 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 633
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk veldig lyst på 103 jeg også etter å ha lest denne tråden. Utfra hva jeg leser virker dette å være både BD spiller og et komplett mediasenter.
    Lurer på om man har mulighet for å kjøre egene lydspor på .mkv filer, dette gjelder for barnefilmer hvor det norske lydsporet ligger ved.
    Noen mulighet for spotify? evt om denne kan ta over for sonosen? Nettradio?

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Det som gjør at Bombay er billigere er at de har nedskrevet verdi på vare så man betaler lite.......skriver de den virkelige prisen så blir det dyrere

Bombay skal vel ha 685 dollar +
    billigste 103 regionfri fra andre enn Bombay vil koste 588 dollar +
    om bombay skriver ned verdien eller ikke så blir det fremdeles en del kroner billigere enn noen andre norske forhandlere.

jeg har betalt 4300,- inkl frakt + 25% mva så blir det 5375,-...billigeste sonefrie i norge er vel 6800? (rett meg om jeg tar feil)

uansett så gleder jeg meg til å teste denne karen....jeg har ikke hatt en "platespiller" i stua på mange mange år

Siden jeg nå har en receiver som ikke støtter HDMI 1.4 så kjører jeg ene utgangen rett til TV slik at jeg får 3D og utgang 2 til receiver for lyd...selv om den er noe dyrere enn andre blu-ray spillere så sparte jeg i allefall å kjøpe ny receiver pga 3D

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mons_ivar
    om bombay skriver ned verdien eller ikke så blir det fremdeles en del kroner billigere enn noen andre norske forhandlere.

jeg har betalt 4300,- inkl frakt + 25% mva så blir det 5375,-...billigeste sonefrie i norge er vel 6800? (rett meg om jeg tar feil)

uansett så gleder jeg meg til å teste denne karen....jeg har ikke hatt en "platespiller" i stua på mange mange år

Siden jeg nå har en receiver som ikke støtter HDMI 1.4 så kjører jeg ene utgangen rett til TV slik at jeg får 3D og utgang 2 til receiver for lyd...selv om den er noe dyrere enn andre blu-ray spillere så sparte jeg i allefall å kjøpe ny receiver pga 3D
    Blir billigere enn Norske ja...har ikke skrevet noe annet
    Det jeg skrev var at skriver Bombay full pris for en kunde blir spilleren unødvendig dyr.
    Man kan faktisk få en usa spiller levert på døra + regionkit i postkassa der alt er betalt fullt ut for 4690,- NOK
    Må man eller ønsker ikke ha regionfri så får man vel en EU modell til ca 5900,- her i Norge.

Problemer man kan få ved kjøp av usa spiller (foruten kortere garanti) er
    Netflix , Pandora Internet Radio ( http://www.pandora.com/restricted ) osv vil man få problem med å bruke her i Norge ...kommende applikasjoner som er beregnet for Europa vil man ikke få med en usa firmware (for det vil komme i en EU firmware til EU modellene)
    Kommer det feks en HBO tjeneste til EU spillerene vil man ikke få denne tjenesten (HBO Nordic) med USA spiller
    HBO Nordic er lansert i Norge - Teknofil.no
    Usikker på om man får brukt android , iphone app lastet ned på en Norsk telefon til å fungere med en USA modell (ja den skal bare bruke router som knutepunkt men er så mange her på av som ikke får det til så jeg bare tenker høyt)

Skal ikke svartmale det for det er muligheter å kunne sitte i Norge å bruke USA tjenester......er bare litt mere jobb ......feks Nettjenester: Slik bruker du Netflix i Norge - DinSide

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg forsøkt spilleren noe. Det meste virker veldig bra!
    Har 2.35:1 lerret. De filmene som er i 16:9 får jeg normalt sort stripe på sidene. Mente at denne spilleren klarte å dra ut bilde for å fylle hele mitt lerret. Stemmer det eller er det fysisk umulig mtp at bilde blir unormalt bredt? Usikker...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Ålesund
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste feil.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nugstarr
    Da har jeg forsøkt spilleren noe. Det meste virker veldig bra!
    Har 2.35:1 lerret. De filmene som er i 16:9 får jeg normalt sort stripe på sidene. Mente at denne spilleren klarte å dra ut bilde for å fylle hele mitt lerret. Stemmer det eller er det fysisk umulig mtp at bilde blir unormalt bredt? Usikker...
    Har ulike måter å strekke bilde ut

Husk at enkelte BD java ikke tillater en spiller å strekke bilde.
    Husk Zoom level blir reset til 1:1 ved disc eject eller power off spiller
    Les i din manual fra side 32......
    http://download.oppodigital.com/BDP1...glish_v1.4.pdf
    test ut innstillinger.......trenger du flytte undertekst på film har du også den muligheten
    (selv har jeg ikke lerret , har heller ikke satt meg inn i beste visning på et 2.35:1 lerret)

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ulike måter å strekke bilde ut

Husk at enkelte BD java ikke tillater en spiller å strekke bilde.
    Husk Zoom level blir reset til 1:1 ved disc eject eller power off spiller
    Les i din manual fra side 32......
    http://download.oppodigital.com/BDP1...glish_v1.4.pdf
    test ut innstillinger.......trenger du flytte undertekst på film har du også den muligheten
    (selv har jeg ikke lerret , har heller ikke satt meg inn i beste visning på et 2.35:1 lerret)
    Jo takk har sett i manualen. Men i 16:9 så har jeg forsøkt å zoome, men visningsbilde blir fortsatt likt (like lite),dvs endrer seg inne i samme ramme slik at jeg fortsatt har sort på begge sider. I de tilfeller hvor sort maskering er over og under (widescreen) så kan det forekomme at undertekst er lagt i denne sorte delen. Da er det nyttig å flytte undertekst for å zoome bilde med projektoren. Men har ennå ikke skjønt egenskapene med zoom på spilleren som gjør at man kan benytte sg av 2.35:1 for alle filmer og benytte hele lerretet.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med “Full Screen” Zoom
    The left/right sides of the image are slightly cropped ...har du sorte felt på sidene av bilde burde vel de bli skjøvet helt eller nesten helt ut av bilde visning ?

Trodde det var vanlig at man feks brukte Anamorphic linse ...horisontal strekk og brukte feks 103 til
    vertical stretch mode for customers with a 2.35:1 CIH (Constant Image Height) display ...

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    med “Full Screen” Zoom
    The left/right sides of the image are slightly cropped ...har du sorte felt på sidene av bilde burde vel de bli skjøvet helt eller nesten helt ut av bilde visning ?

Trodde det var vanlig at man feks brukte Anamorphic linse ...horisontal strekk og brukte feks 103 til
    vertical stretch mode for customers with a 2.35:1 CIH (Constant Image Height) display ...
    Har som nevnt 2.35:1 lerret. I de tilfeller hvor jeg sort oppe/nede så har jeg zoomet med projektoren. Flyttet tekst med bdp.
    Men hadde håpet spilleren kunne redusert eller fjernet stripene på sidene i de tilfeller det sendes i 16:9 uten å måtte investere i anamorphisk linse som er dyrt i innkjøp. Jeg kan ikke se at zoom fubksjonene reduserer de vertikale sorte feltene. Synd å ikke kunne benytte hele lerretet...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen opplevd at fjernkontrollen ikke funker på 103? Har prøvd troubleshooting per manualen og andre batterier. Har sendt forespørsel til butikken og avventer svar derfra. Spiller fungerer, men det blir jo litt traurig uten fjernkontroll...

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MissKnitty
    Har noen opplevd at fjernkontrollen ikke funker på 103? Har prøvd troubleshooting per manualen og andre batterier. Har sendt forespørsel til butikken og avventer svar derfra. Spiller fungerer, men det blir jo litt traurig uten fjernkontroll...
    Jeg har en 103 og har lastet ned "fjernkontroll app" fra android marked, og en til IPADn fra appstore. Funker fint, men foretrekker fjernkontrollen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lovund
    Jeg har en 103 og har lastet ned "fjernkontroll app" fra android marked, og en til IPADn fra appstore. Funker fint, men foretrekker fjernkontrollen.
    Har nettopp gjort det samme, men er nok enig i at jeg foretrekker 'the real thing'. Tror ikke jeg får byttet blu-ray region med en app...

Tror de skal sende meg en ny fjernkontroll, men det virket nesten som de ikke trodde på meg... ("we've never had any problems with oppo")

Active
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MissKnitty
    Har nettopp gjort det samme, men er nok enig i at jeg foretrekker 'the real thing'. Tror ikke jeg får byttet blu-ray region med en app...

Tror de skal sende meg en ny fjernkontroll, men det virket nesten som de ikke trodde på meg... ("we've never had any problems with oppo")
    Kjedlig. Håper, og forventer, at det ordner seg med ny fjernkontroll.
    Lykke til, og kos deg med en fabelaktig BD spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja til og med Oppo selv var raskt ute med å tilby ny fjernkontroll, selv om jeg egentlig bare kontaktet dem i tilfelle de hadde vært borti problemet før. Har fått bekreftet derfra at den antakeligvis er defekt. Får se hvor raskt det går, og evt. hvilken som kommer frem først...!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var spilleren mottatt og jeg har støtt på et par utfordringer...

Testet først Netflix, og jeg får frem innholdet og alt ser tilsynelatende bra ut, men når filmen startes går det noen sekunder så stopper bildet opp mens lyd og tekst fortsetter....kan virke som med det er et båndbreddeproblem, men med gigabit nettverk i heimen og 60Mbit fiberlinje så syns jeg at det virker rart.

Et annen utfordring er streaming fra NASet som jeg har i huset. 1080p mkv filer starter men bildet stopper opp omtreng med en gang, mens lyden fortsetter delvis....til sammenligning står det en mac mini på siden på samme switch/nettverk og den viser samme fil helt uten problemer...

kjører oppoen signalet til receiveren på en annen måte enn mac minien gjør? ser at oppen sier at fila er 1920x1080 23,97fps, Pioneeren støtter vel ikke 24fps i 1080p?

Edit: Fant ut av problemet...satte funksjonen 1080p24 output til off, så var alt i skjønneste orden, både Netflix og streaming fra NAS...var tydeligvis tven som ikke var helt fornøyd med 24fps

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på et par ting mens jeg venter på at min bdp105 skal komme i hus.

Jeg skal bruke den til både cd og film. Velger spilleren automatisk analog ut når jeg putter inn en cd plate? Lurer litt på hvordan jeg skal sette opp dette.
    Har Yamaha reciever.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Lurer på et par ting mens jeg venter på at min bdp105 skal komme i hus.

Jeg skal bruke den til både cd og film. Velger spilleren automatisk analog ut når jeg putter inn en cd plate? Lurer litt på hvordan jeg skal sette opp dette.
    Har Yamaha reciever.
    Normale for best resutat og bruk er da

HDMI 1 utgang direkte til tv/pj
    HDMI 2 utgang direkte til Reciver
    Denne innstillingen avspiller all type lyd med riktig innstillinger bd spiller (også cd om du ønsker)

Skal du bruke 105 sin stereo dac (cd og alle andre avspillinger som du ønsker stereo) så kopler du samtidig til rca stereo analogt bd spiller til reciveren din

Du veksler inngang med reciver......hdmi om du ønker lyden fra hdmi....stereo analogt (inngangen du velger) om du ønker stereo analogt fra 105

man kan også slå av digitale video kretser i bd spiller for enda bedre analog lyd

Analog stereo ut fra 105 direkte til en effektforsterker eller en forforsterker/effektforsterker (for å unngå at analoge stereo lyden går innom en reciver)

Det er mange innstillinger å passe på for best mulig lyd.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg virkelig innsett fordelene med å handle en Oppo fra statene - Vudu

Fikk sett et par filmer i 1080p HDX i går og det fungerte absolutt supert, og utvalget av nye filmer er stort...dem blir tilgjengelig så fort dem blir gitt ut på dvd/blu-ray i statene.

Edit: Etter siste firmware updaten kom det en app for CinemaNow også, er nokså lik tjeneste som Vudu, men litt rimeligere. Jeg har fått registrert meg og lagt inn kredittkort, og alt ser ut til å fungere på pc, men jeg får ikke opp noe resultat på selve Oppoen. Er det noen andre som har testet ut dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Srt

Støtter spilleren srt filer? Får ikke kjørt srt filer med filmene fra nas. For å få spotify må man vel kjøpe roku, er det noen som har erfaringer med roku?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,830
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 6 av 32 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 ... SisteSiste