OPPO BDP-103 og 105. - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 32 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32
Viser resultater 621 til 633 av 633
    Active alphamale sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Så da er spilleren fitten-drage da :-)
    B&W 802 D3 ht - B&W ​cmc2 - ADA TRINNOV TEQ 8 rcs - OPPO kilde - MAC MINI kilde - CLASSÉ ssp 800 DELTA - YAMAHA mx-A5000 - KLIPSCH surr - PARADIGM sub1*2stk - PARASOUND jc1 mono eff - WEISS dac/interface - PHILIPS tv - BENQ projector

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,816
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n Vis post
    Ved siste oppdatering ble det gjort noen endring som gjør at ting som fungerte før ikke nødvendigvis fungerer lenger. Det gjelder blandt annen MKV filer noe som har gjørt at jeg har droppet den siste firmwaren etter tips fra TorTorden. Virker som man ved hver oppisiell firmware låser mulighetene til å gå tilbake - veldig dumt egentlig.
    Er det noe som ikke fungerer lengre? Er kjent med at det er noen konsekvenser, f.eks. at TrueHD-dekoding skjer i Oppo og ikke i receiver, men teknisk sett er det ingen forskjell mellom om dekodingen kjøres i Oppo og i receiver/prosessor. Formatet er lossless og overføringen digital.

(Og som det er sagt før, det er ikke Oppo som er vanskelig, det er mkv-formatet. Når mkv ble lagd, har en kompositt lydstrøm blitt delt opp og splittet fra hverandre. Når disse skal sendes ut over bitstream HDMI, kan ikke Oppo sette dem sammen igjen. Da dekode Oppo dem til PCM i stedet, som er samme jobb som receiver/prosessor gjør.)
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Er det noe som ikke fungerer lengre? Er kjent med at det er noen konsekvenser, f.eks. at TrueHD-dekoding skjer i Oppo og ikke i receiver, men teknisk sett er det ingen forskjell mellom om dekodingen kjøres i Oppo og i receiver/prosessor. Formatet er lossless og overføringen digital.

(Og som det er sagt før, det er ikke Oppo som er vanskelig, det er mkv-formatet. Når mkv ble lagd, har en kompositt lydstrøm blitt delt opp og splittet fra hverandre. Når disse skal sendes ut over bitstream HDMI, kan ikke Oppo sette dem sammen igjen. Da dekode Oppo dem til PCM i stedet, som er samme jobb som receiver/prosessor gjør.)
    Ok, jeg ble bare litt skeptisk pga det TorTorden skrev uten å ha satt meg skikkelig inn i saken. Kjører dog siste beta før den siste offisielle som har Tidal og her fungere ikke App'n helt hundre da det noen ganger tar uendelig lang tid å starte opp avspilling. Får vel kjøre på og legge inn den siste offisielle allikevel da ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Finnes det noe fancy julebox eller lignende man kan kjøre på oppo? Noe ala yaDis eller lignende.

Ingen som vet noe om dette?

Newcomer blashyrkh sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jrs Vis post
    Betyr dette også at den nye OPPO UHD spilleren ikke vil bli tilgjengelig som sonefri på BD&DVD?
    (Heldigvis er det nye 4K formatet sonefritt..)
    (beklager for treg svar)
    Tradisjonelt sett har OPPO vært sonefri hos dvd/bd, gjennom "ulovlige plugins", så jeg håper at det vil komme samme løsning.
    Jeg syntes at det virker til å være relativt enkelt å få tak i sonefri bd/dvd-avspillere hos diverse butikker, det handler om å tjene penger så ingen butikk/selgere vil si nei
    til å kunne tjene noen hundrelapper på 5 minutters arbeid. Og kundene velger vekk merkene som ikke kan modifiseres.

Jeg kommer iallefall til å kontrollere skjermbildet av innmaten nøye, og krysser fingrene på at OPPO ikke får et krav om å fjerne løse/hvite kontaktplugger inne i den.

4K er sonefri ja, men det kan hende at begrensingene kommer gjennom IP-addresse, (omtrent som Netflix, det kan overkommes, men ærlig talt!)
    jeg vet ikke hvordan det vil bli i praksis, kan hende at det betyr ingenting - noe som jeg håper på.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal gjøres for å få 103D sonefri? Er dette noe man kan gjøre selv eller bør den sendes inn ett sted? Angrer litt på at jeg ikke kjøpte sonefri

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,556
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal gjøres for å få 103D sonefri? Er dette noe man kan gjøre selv eller bør den sendes inn ett sted? Angrer litt på at jeg ikke kjøpte sonefri
    Gjøres enkelt selv, kit bestilles på bluraychip.dk.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supert, takk for svar.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjapt spørsmål - det holder vel å kjøpe den "billige" versjonen til 60 euro, den pro versjonen har vel ingen hensikt så lenge man ikke bruker rs232 såvidt jeg forstår? Er jo halv pris ca.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel stort sett bare det Basic kittet man finner i de sonefrie i butikken.
    Og nei, er vel kun styring via serial som er forskjellen.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne havnet i feil tråd.... Sorry
    Sist endret av Wilford; 12-03-2016 kl 11:53
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203
    Patos Lyric 502 - Cerwin Vega E76C - Patos Lyric SUB 10 - Dali R1000
    Mer info på wilford.no

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Er vel stort sett bare det Basic kittet man finner i de sonefrie i butikken.
    Og nei, er vel kun styring via serial som er forskjellen.

Bestiller den billigste da. Ser ut som de har begge på sjappa i danmark.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjapt spørsmål - det holder vel å kjøpe den "billige" versjonen til 60 euro, den pro versjonen har vel ingen hensikt så lenge man ikke bruker rs232 såvidt jeg forstår? Er jo halv pris ca.

• den dyrere enklere og bruke

Side 32 av 32 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •