OPPO BDP-103 og 105. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 32 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 633
    Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Fint med drømmer men realitet....nei du får ikke det :-)

Å? Det er jo forferdelige nyheter, jeg regner vel med at 93/95 ikke bare "forsvinner" fra lagret, med mindre Oppo & Cambridge er VELDIG flinke med å passe på at du lager akkurat nok for markedet.

Ser at Cambridge 651 er 4998,- er helt sikket verdt LANGT mer i forhold til andre blu-ray spillere og er konge refereanse, men jeg har ikke viljen til å bruke så mye på en spiller.

Oppo 103 blir $499.. det tilsvarer underkant av 3000 i dagens kurs, eller med 25% skatt og la os si 300 i frakt via jet carrier blir cirka 4000. 4000. Er derfor jeg tenkte kanskje at Oppo 93 vil ha en langt hyggeligere pris en $499 i USA? Skal sjekke litt med hvor mye de koster i USA per dags dato, men jeg ønsker forsåvidt å bruke cirka 3000.

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er at Oppo er utsolgt for 93 og lager ikkje fleire. og dei som selger via ebay osv ofte tar høyere pris enn oppo. Og mange selger ferdig "moddet" med regionfree kort og tar godt betalt for det. Ville heller satset på å finne ein pent brukt modell. Tror det kan komme noen for salg når folk skal oppgradere. Min plan var å kjøpe brukt siden Oppo var tom for 93, men så kom nyheten om 103 og den har litt funksjoner som er greie, så velger å vente

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    Problemet er at Oppo er utsolgt for 93 og lager ikkje fleire. og dei som selger via ebay osv ofte tar høyere pris enn oppo. Og mange selger ferdig "moddet" med regionfree kort og tar godt betalt for det. Ville heller satset på å finne ein pent brukt modell. Tror det kan komme noen for salg når folk skal oppgradere. Min plan var å kjøpe brukt siden Oppo var tom for 93, men så kom nyheten om 103 og den har litt funksjoner som er greie, så velger å vente

Utrolig trist ((

Jeg som håpet på Oppo 93 til $300 eller Cambridge 651 til 3000 i nærmeste framtid på et tilbud / siste utsalgs pris

Innen den tid jeg har alt annet klar gjort på anlegget og alt som står igjen er en high end blu-ray spiller.. så har vi vel gått over til noe annet som er 4K/8K native ala HVD - Holographic Versatile Disk (google)

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cambridge 651bd kan du få nedsatt
    men
    Først må Cambridge komme med nye spillere (sist de kom med like spillere som oppo kom de 1 år etter)
    Så må HFK ha noen liggende igjen
    (ser de fortsatt selger 4 år gamle spillere som om de skulle være veldig avanserte , like bra eller bedre enn nye så Cambridge blir sikkert en gammel traver i butikkene den også)

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Cambridge 651bd kan du få nedsatt
    men
    Først må Cambridge komme med nye spillere (sist de kom med like spillere som oppo kom de 1 år etter)
    Så må HFK ha noen liggende igjen
    (ser de fortsatt selger 4 år gamle spillere som om de skulle vøære like bra eller bedre enn nye så Cambridge blir sikkert en gammel traver i butikkene den også)

Generelt sett er det svært vanskelig å få varer til sterkt reduserte priser hos klubben. De gangene det skjer, så er det unntak snarere enn regelen. Personlig syns både demovarer og salgsvarer selges til altfor høy pris derigården etter min mening.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Generelt sett er det svært vanskelig å få varer til sterkt reduserte priser hos klubben. De gangene det skjer, så er det unntak snarere enn regelen. Personlig syns både demovarer og salgsvarer selges til altfor høy pris derigården etter min mening.

Det er ikke bare din mening. Jeg liker ikke det HFK gjør med demo varer.

"blu-ray spiller Cambridge 751"

ny: 7000 kroner

demo modell: 6500 kroner!

demo m/ eske: 6700 kroner!

Greit de er pent behandlet, men syns de burde bli litt snillere med demo modellene. H

Ser nå at Cambridge 751 er faktisk på tilbud til 5998.. det er ikke alt for ille. men er forsatt kun 1000 kroner for noe som har blitt brukt (står testet av kunde) 1000 kroner billigere er noe man kan forvente av helgetilbudd. Får HFK virkelig så mange kunder at de alltid har kontroll på varene? kan vel ikke huske om HFK har noen kan klint til med rabbatt over 50% på en vare.

Men er også en Denon blu-ray spiller som nå koster 7 998, og før prisen var 16 000.. DAMN. Hvorfor ikke sånn rabbatt for cambridge? Hadde spist opp alt som var av 751 til 3500.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en ting som er negativt når 103 kommer er at Cinavia (mandatory starting in 2012)

kilde NEW OPPO BDP-103 4K 3D Blu-ray DVD Player | eBay

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mogul
    en ting som legges når 103 kommer er at Cinavia (mandatory starting in 2012)

kilde NEW OPPO BDP-103 4K 3D Blu-ray DVD Player | eBay
    Herlig at dei har satt opp prisen med 300 dollar før den er lansert

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen på en 103 i dollar blir 499 (Price: $499.00) samme som 93 hadde
    (selvsagt vil noen selge den dyrere så det er opp til kjøper hvor man vil kjøpe den)
    103EU vil vel sansynligvis ha samme pris som 93EU hadde.
    pris...Oppo BDP-103EU - OPPO

Cinavia støtte er obligatorisk på alle Blu-ray-spiller produsert siden februar i år (2012)
    Alle bd spillere fra Februar og nyere er ikke Cinavia aktiv på ennå men vil komme med firmware.
    (mange er cinavia aktivt på..man finner feks noen sony , lg , samsung osv uten aktivert cinavia men de vil få firmware oppdatering der cinavia blir aktivisert)

Man må oppdatere firmware minst hver 18 mnd på en cinavia spiller ellers slutter spilleren å avspille nye plater.

(dette som ett press der enkelte dropper firmware for å slippe cinavia)

Endel BD spillere produsert før Februar 2012 er ilagt mulighet for Cinavia å vil få full Cinavia aktivering med Firmware
    (feks tildligere Oppo BDP 80 , BDP 83 , BDP 93, BDP 95 vil aldri få Cinavia men veldig mange andre fabrikanters modeller vil få det....noen har allerede fått cinavia aktivisering via firmware)

Cinavia vil helt sikkert bli lagt til filmer i stor stil fremover siden det er eneste effektive tiltak
    (pr i dag er det vel ca 100 BD disc og ca 10 DVD disc med Cinavia)

Cinavia blir ikke bare lagt til Blu Ray spillere men media avspillere , pc software osv

Cinavia Consumer Information Center
    __________________________________________________ __________
    Nå er analoge video utganger fjernet på 103/105 da de er tidlig ute for å følge Analog sunset"
    Analog sunset forklaring ...http://www.blondertongue.com/UserFil...g%20Sunset.pdf

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde egentlig bestemt meg for Denon DBT-3313
    http://www.hifiklubben.no/produkter/...iller_sort.htm

Men nå ble jeg usikkker på om jeg ikke skulle vurdere Oppo 103 isteden. Prismessig kommer de jo rimelig likt ut.

Noen synspunkter? Jeg skal bruke den på en Sony HW50 projektor. Denon vs Oppo...

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MontyBurns
    DENON DBT-3313UD Blu-ray spiller | Hi-Fi Klubben

Men nå ble jeg usikkker på om jeg ikke skulle vurdere Oppo 103 isteden. Prismessig kommer de jo rimelig likt ut.

Noen synspunkter? Jeg skal bruke den på en Sony HW50 projektor. Denon vs Oppo...
    Les spesifikasjoner på begge spillere og helst manualene.
    Dine ønsker til funksjoner en spiller kan gi deg / som du ikke ser som viktige.

Min synsing i korte trekk er at forskjeller i hovedsak er......
    setter du høy kvalitet stereo avspilling analogt ut fra spiller eller har Denon link HD på din nyere Denon reciver så er vel det i hovedsak hva en Denon kan tilby som ikke en 103 kan

er hdmi innganger til forbedret video behandling av eksterne enheter med hdmi , flytting av undretekst på filmlerret , best støtte for filformater , 2d til 3d scalering , scalering til 4k noe man ønsker er dette noe av alt det en 103 kan tilby i tillegg av mange andre funksjoner en Denon ikke har

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DENON DBT-3313UD Blu-ray spiller | Hi-Fi Klubben

Den Denon blu-ray spiller der er utrolig fin, men for 8 lapper kan du heller få Cambridge 751BD, fra samme butikk (HFK) og jeg syns det er en bedre spillere, samt enda penere design/finish.

Men siden du har allerede kjøpt den er det ikke vits å angre.. flott spiller er det.

DU kan jo ta med en DVD og en blu-ray og ta en tur innom HFK og se om Cambridge Audio løfter opp lyd og bilde kvaliteten nok til at du vil bytte.

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Den Denon blu-ray spiller der er utrolig fin, men for 8 lapper kan du heller få Cambridge 751BD, fra samme butikk (HFK) og jeg syns det er en bedre spillere, samt enda penere design/finish.

Men siden du har allerede kjøpt den er det ikke vits å angre.. flott spiller er det.

DU kan jo ta med en DVD og en blu-ray og ta en tur innom HFK og se om Cambridge Audio løfter opp lyd og bilde kvaliteten nok til at du vil bytte.
    Jeg har ikke kjøpt enda, så jeg er veldig åpen for innspill. Jeg kommer ikke til å bruke spilleren til musikk, kun film. Jeg vil tippe den brukes ca 10% til 3D og 90% til BD og DVD. Det ser da ut som om kanskje Oppo er et bedre alternativ enn Denon?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les manualene MontyBurns så får du bedre oversikt over spillerene (hva som passer deg)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,816
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke kjøpt enda, så jeg er veldig åpen for innspill. Jeg kommer ikke til å bruke spilleren til musikk, kun film. Jeg vil tippe den brukes ca 10% til 3D og 90% til BD og DVD. Det ser da ut som om kanskje Oppo er et bedre alternativ enn Denon?

Hvis jeg har forstått det riktig er det Oppo/Cambridge som er best på DVD oppskalering ettersom de bruker samme chip. Jeg vet ikke hvordan Denon er i forhold til Oppo/Cambridge. Men jeg tviler på at Denon BD-spillern, jo fin den er, har noen funksjoner/ytelser som gjør den 1200 kroner bedre enn Oppo 103 i Norge eller 1500 kroner bedre enn en pris redusert Cambridge 751.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nordic45
    Man må altid lese gjennomganger/tester med skepsis (mye synsing hos denne testeren)

Hva personen mener om dette er uklart...
    .....Hvad angår den digitale lydkvalitet, og her i surround, jamen den er dynamisk, klang - og kraftfuld og velplaceret, og det uanset om man afspiller en spillefilm, eller en koncertoptagelse. Jeg skal lige tilføje, at mine lydoplevelser blev opnået uden anvendelse af min receivers Audyssey indstillinger.

Nå er hovedsakelig surround på bd (hd codec) å dette er innpakket lyd i codec å endres ikke så man hører endringer lydsignaturen ut spiller.

..................................................
    Men mon ikke også her, at de nye dual core processorer spiller lidt ind, for med et slag på tasken vil jeg anslå, at tiden til disc-load er nedsat med ca. 25%

Nå har det seg slik at fleste bd spillere har quick start mulighet (som står av på nye spillere)
    103 har også quick start å har ikke testeren aktivert denne vil det så klart gå tregt.
    Har man aktivert quick start å det alikevel går tregt ser jeg det sansynlig at dette ble fixet med firmware for noen dager siden

Oppo firmware inneholdt da bla
    Improved the stability when the player is set to "Quick Start" mode.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,160
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge en kommentar jeg leste på Soundgarden sin Facebook side, så skal de ta inn Oppo ??

"
    Soundgarden.no 105EU kommer nærmere jul og vil koste 12.195,- i sonefri utgave.
    11. oktober kl. 14:39 · Liker
    "

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint om dere fortsetter prisdiskusjoner der det hører hjemme.

http://avforum.no/forum/produkt-prisjakt-video/

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som veit hvordan streaming fra lokalt nettverk virker på BDP-103?
    Kunne nemlig tenkt meg å bytte ut alt av utstyr (PS3, Boxee Box og gammel DVD-spiller) med denne ene boksen :-)

Side 3 av 32 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •