OPPO BDP-103 og 105. - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 32 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 633
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2013
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden Vis post
    Det regnestykket er jeg ikke helt enig med.
    Og syns du har nesten bomma med 200$, beste prisen jeg fant var bombayelectronics, de tar omtrent 774$ inklusiv 94$ til UPS for frakt, på toppen av dette kommer 25% moms og postens toll gebyr på.
    Så faktiskt slutt sum bikker 6000 minst.

Etter alt jeg regna på det så kom jeg fram til at forskjellen med og importere en 103d fra f.eks bombay electronics kontra og kjøpe her til lands ble knapt 800 kr og da selvsagt mangel av sonefri blueray, så ja det blir rimeligere og importere, men ikke veldig.

Jeg trenger forsåvidt ikke sonefri spiller og det kan vel om så ønskes legges til senere, og 800kr er noe jeg synes norsk kjøps lov og en handels stand kan være verdt.

Den ble sånn sett mitt første kjøp hos dynabel (gratis frakt over 2000) og jeg fikk spilleren etter knapt et døgn i postgang
    Stor fornøyd, blitt veldig fan av Darbee på lerretet
    Kommer vel litt an på.....Jeg fikk min for 5000,-kr, dette blir ca.3000,- kr mindre enn det jeg måtte ha betalt her. Men nok om det. Det jeg lurer på, er, går det ikke å få opp på Oppo`en opplysninger om det er 16- bit eller 24-bit spor på blurayene?? Ser bare opplysninger om 48khz eller 96khz osv... jeg. Noe jeg har oversett eller er dette ikke mulig å se??

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2013
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Er det noen som har erfaring med å koble Oppo 103D direkte til effektforsterker? Tenker litt på Aoda MA 200 hvis dette kan funke. Alternativet er å bruke Onkyo TX NR626 som forsterker.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,111
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av superduperstian Vis post
    Hei. Er det noen som har erfaring med å koble Oppo 103D direkte til effektforsterker? Tenker litt på Aoda MA 200 hvis dette kan funke. Alternativet er å bruke Onkyo TX NR626 som forsterker.
    Har ikke gjort det selv, men oppo har volum kontroll og oppsett for 5.1/7.1 og sikkert stereo, med manuell avstands og volum innstillinger for pr kanal, lfe x-over er global (en setting på alle kanaler)
    Det er ganske basic men skulle absolutt fungere om man ikke må ha rom korreksjon eller eq.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte å koble til altibox i kinoen og lurer da på om det er noe å hente på kjøre denne via oppo spilleren? Vil oppo spilleren gjøre bilde bedre?
    hvis ja hvordan kobles dette til? Noen som allerede har altibox koblet til prosjektor og vet noe om hvordan bilde kvaliteten er?
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av saar Vis post
    Tenkte å koble til altibox i kinoen og lurer da på om det er noe å hente på kjøre denne via oppo spilleren? Vil oppo spilleren gjøre bilde bedre?
    hvis ja hvordan kobles dette til? Noen som allerede har altibox koblet til prosjektor og vet noe om hvordan bilde kvaliteten er?
    Testet det på min Pioneer uten å se stort forskjell. Nå har Pioneer og en meget god billedbehandlig så det var kanskje ikke stort å hente. Godt mulig du ser forskjell på et stort lerret.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,815
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører Oppo Darbee på signalet fra HDMI input? Oppen kjører jo ikke Darbee på f.eks. Netflix.
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,111
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge du har output på HDMI 1 så skal darbee alltids være tilgjengelig, grunnen til at mange tror Darbee ikke kommer på under Netflix er jo at den kaprer menyen helt så eneste måten man kan stille den på er og stenge netflix, justere også starte igjen noe som ikke akkurat går fort nok på oppo'en til A\B testing...

Men alt for skrå sikker bør jeg kanskje ikke være siden jeg bare ser netflix på tven, og per nå går HDMI 2 til receivern, og HDMI 1 rett til projektoren.

Kanskje en måte og A\B teste det på, ha HDMI 1 koblet til på en inngang og HDMI 2 på en annen også skifte imellom, anyhoo netflix kvaliteten suger jo som kjent så kanskje det er like greit om man ikke har Darbee på den.
    Denon AVR-4520 CI
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,111
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny firmware

Ny firmware ramlet inn på min 103D i dag, så langt ingenting ser ut til og ha blitt ødelagt og som vanlig, reset til fabrikk innstillinger er sterkt anbefalt men som alltids djevelen er i detaljene.

Mest synlige er den nye netflix appen, den ser nå til og være den samme som på ps3, de sier denne skal også være mer stabil i bitrate, men selv om det har nå stått superhd 1080 hele veien ser det litt grøtete ut men nå har jeg nettopp satt på netflix fra og ha sett supernatural på blueray og da blir jo netflix litt skuffende :-P

Livet er alltids mer spennende for optimister så velger og den holdningen :-)
    http://www.oppodigital.co.uk/custome...103d-105d.aspx
    Release date: May 21st 2014

Main Version: BDP10XEU-75-0515
    Loader Version: 6U1000 or 7B1300 (BDP-103EU), 7B1300 (BDP-105EU, BDP-105D, BDP-103D)
    Sub Version: MCU103-05-0916 (BDP-103EU), MCU105-04-1113 (BDP-105EU),
    MCU13D-01-0618 (BDP-103D), MCU15D-01-0930 (BDP-105D), DB10X 131030 (BDP-103D, 105D)

Release Notes:

This release is for the OPPO BDP-103EU, BDP-105EU, BDP-103D and BDP-105D Blu-ray Disc players.

Special Notice:

Once this firmware version is installed on the player, you will not be able to revert back to any previous official or public beta firmware. There will be no problem upgrading to any future official or beta firmware release.
    Due to the extensive changes in this major firmware update, it is required that the user performs a "Reset Factory Defaults" operation after the firmware is installed. Please write down your special settings before doing this, and remember to re-apply your settings and adjust the proper volume level (if applicable) before you play any content. You may experience stability issues if this step is not performed.

Comparing to the previous Official release version BDP10XEU-70-0218, the major changes included in this version are:

1. Fixed a bug in calculating acoustic propagation delay from the "Speaker Distance" parameters of the "Speaker Configuration" setting.

2. Upgraded the Netflix application to the latest version certified for OPPO BDP-10x models. This version features a brand new user interface. It also contains improved adaptive streaming technology which will improve streaming quality for high-speed internet connections. The new Netflix application should help customers who have reported poor streaming quality during peak hours.(On a related note, recently customers reported that Netflix streaming on OPPO players and other streaming devices could become unstable with error message like "not connect to internet".
    In our experience this issue is not caused by the player or its firmware update.
    It could be either a server-side problem or an Internet traffic problem. Should this happen to your device, please report the outage to Netflix.
    Netflix recommends a troubleshooting method of de-activating the device and re- activating it. De-activation can be done from the OPPO player’s setup menu (Setup -> Device Setup -> Netflix -> De-activate). Re-activation can be done by accessing the Netflix application from the Home Menu. In most cases, Netflix service can resume working after a few tries. The new Netflix application in this update contains additional network troubleshooting tool which can be used to test your connection to Netflix servers.)

3. Added the "Digital Concert Hall" application from Berliner Philharmoniker, which provides live and recorded classical music concerts in HD video from leading orchestras all over the world. Removed the "Film Fresh" application which is no longer functional due to the service provider stopping the service.

4. Improved Gapless Playback performance. Resolved issues such as the second track playing twice before moving to the third track, and
    resolved an issue where the Gracenote information could not be fetched when playing WAV files. (On a related note, there is a small chance in Gapless
    Playback mode that the second and successive FLAC or APE files become slightly chopped off before moving to the next track.
    It might be related to the "Compression Level" setting during the file encoding. Should this happen, please contact OPPO service and provide some sample files.)

5. Resolved an issue where user settings (Size, Distance, Trim) inside the Speaker Configuration were incorrectly applied to the Headphone Out signal route. We revised the algorithm in this firmware and the Headphone Out signal is no longer affected by the Speaker Configuration changes.

6. Added a safety feature for BDP-103/103D: the "SACD Output" format is set to "PCM" by default. The reason is that the digital-to-analogue converter (DAC) used on these two models cannot adjust the volume for DSD signals, so the analogue volume level could automatically switch back to 100 when a DSD stream is detected.
    This safety feature will force the DSD stream to be decoded as a PCM stream before sending it to the DAC,which can help control the volume when loading SACD disc(s).

7. Added support for the "4Kx2K@50/60Hz" resolution to the BDP-103D/105D (HDMI 1 only, and in YCbCr 4:2:0 format only). The "4Kx2K Output" setting for the BDP- 103D/105D is set to "Auto 4K 50/60Hz 4:2:0" by default.
    Please note that once "4Kx2K@50/60Hz" is activated, the user choices of
    "Color Space (HDMI 1)" and "Deep Color (HDMI 1)" in "Setup Menu -> Video Setup -> HDMI Options" is not used.

8. Resolved an issue of “Reset Factory Defaults” not erasing the user account for the Youtube Leanback application.

9. Resolved an "A/V Sync" related issue where the A/V Sync data was not be automatically applied to the Coaxial and Optical digital audio outputs after the player was powered on.

10. Improved the file sorting algorithm for the media centre (the Music, Photo and Movie options on the Home Menu).
    The player can automatically detect numbers located at the beginning or end of the filenames and sort the files by the numeric value. Albums with numbered tracks will play in the proper order.

11. Extended support for the PCM audio format for up to 24-bit, 352.8 kHz / 384 kHz via the USB DAC IN port (BDP-105D only).

12. Resolved an audio sample rate issue between the BDP-105D's USB DAC IN and computers running Mac OS X.

13. Added the timing adjustment for external subtitles. This can be accessed from the "Option" menu -> "Subtitle Adj." -> "Sync." when playing movies from a USB flash drive or external hard drive.

14. A new version of the Windows driver for the USB Audio DAC is available for download here (v2.22). It is compatible with BDP-105EU, 105D and the upcoming headphone amplifier HA-1. Please uninstall the previous version(s)
    of the OPPO USB DAC driver from your computer before installing this new one.

15. General disc compatibility improvements based on recent and upcoming Blu-ray releases as well as user-submitted disc samples.

All features and improvements of the previous firmware are also included in this version.
    Denon AVR-4520 CI

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,042
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får opp volume fixed før hver film etter å ha utført denne oppgraderingen,,hva skal skal det bety??
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,111
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel volum innstillingen i oppoen som du egentlig bare trenger om du også bruker den som prosessor og sender lyd fra de analoge utgangene rett i effekt forsterkeren.

Jeg ser jo den selv, men da som en del av oppstarts prosedyren, jeg har deaktivert auto start av disker etc så blir vel start av en film litt tregere.

Du kan stille ned enkelte deler av OSD'N så kanskje denne bare kan slåes av.
    Denon AVR-4520 CI

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2014
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

103d. Ingen lyd ved avspilling av BD plate.

Hei, fikk i går en Oppo 103d og en Yamaha CX-A5000 i hus. Har allerede støtt på et problem. Lyden virker ikke når jeg spiller en BD plate. HDMI 1 er koblett til TV og HDMI 2 er koblett til yamaha. Ved bruk av canal digital dekoder gjennom bakre HDMI in virker både lyd og bilde. Merket også at lyden virket fra BD platen når jeg slo av TV'n.

Noen tips til hvilke innstillinger jeg må endre på? Kan selvfølgelig være problemet ligger i Yamaha'n.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,111
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker jo som du har splitt a/v fungerende.
    Eneste jeg kan tenke på da er og se om du får lyd om du skifter mellom pcm eller bitstream i audio settings.
    Om det ikke fungerer hadde jeg testet med og kjøre hdmi 1 til prosessoren og den videre til tven.
    Denon AVR-4520 CI

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2014
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Skal teste når jeg kommer hjem fra jobb.
    Hva med å bytte HDMI kabel. Brukte den som kom med Oppo spilleren til lyd. Kan det være at denne må oppgraderes?

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,111
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du sier at det fungerer med kabel inngangen så kan jeg ikke tro det er kabelen som er problemet.

Høres egentlig litt ut som om oppo'en sender lyden til tven, og svitsjer dette tilbake til prosessoren når du slår av denne, kanskje du har glemt og deaktivere lyden i tven?

Mener oppo'en prioriterer hdmi 1 om den kan, jeg har selv kjørt splitt men det var til hw50 som ikke har noen lyd prosessering i det hele tatt så kan kanskje prøve som nevnt først om du kan deaktivere lyd i tven (sette til ekstern lyd) om det ikke går kan du også teste og sette den i dual display. Men dette kan fort gjøre at du kan miste surround siden den nedskalerer til tven som mest sannsynlig bare godtar stereo.

Ellers synes jeg egentlig det er rart at du skulle trenge og kjøre bildet utenom prosessoren, den skulle absolutt være kapabel til og videreføre bildet uten og introdusere artifacts etc.
    Denon AVR-4520 CI

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2014
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøre bilde gjennom prosessoren fungerer. Nå har jeg både lyd og bilde. Takk for tipset.

Hvis noen allikevel har en ide om hva som kan være feil med A/V splittingen, er jeg veldig takknemlig.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheDrunkenMaster Vis post
    Kjøre bilde gjennom prosessoren fungerer. Nå har jeg både lyd og bilde. Takk for tipset.

Hvis noen allikevel har en ide om hva som kan være feil med A/V splittingen, er jeg veldig takknemlig.
    For best resultat bør man bruke splitt a/v

Hva som gjør at du ikke får det til med BD disc og split a/v kan være dine innstillinger i spiller/reciver , HDMI handshake problem osv

Det kan også være at man må oppdatere firmware på bd spiller/reciver pga kjent problem

Slå av HDMI CEC i BD spiller kan være lurt

Får du det ikke til må du nesten skrive mere utfyllende om dine innstillinger osv skal man enklest kunne hjelpe (ellers kan det bli en lang gjettekonkuranse)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2014
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppo 103d

Dual HDMI Output: Split A/V
    HDMI Audio: Bitstream
    HDMI CEC: Off
    Resolution. Auto
    Firmware: 10XEU-75-0515

Yamaha
    HDMI Control: On
    TV Audio Input: Audio1
    ARC: On
    Standy Sync: Auto

Feilen jeg oppdager bortsett fra ingen lyd er at jeg kan se to høyttaler indikatorer i Yamahadiplayet som blinker. Når jeg slår av TV får jeg lyd, fem høyttalere i displayet og ingen blinking.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    2,790
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate vetting sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen gode apper til iPad (eller iPhone) for å gjøre det lettere å bruke Netflix på oppospillerne?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vetting Vis post
    Er det noen gode apper til iPad (eller iPhone) for å gjøre det lettere å bruke Netflix på oppospillerne?
    Er Netflix på Oppo vanskelig
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Side 26 av 32 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •