OPPO BDP-103 og 105. - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 32 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 633
    Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Poenget mitt var vel at de fleste nyere receivere i litt høyere prisklasse, har brukbar DAC bygget inn, som gjør jobben helt utmerket når den mottar et digitalt signal.

Det har jo blitt rene DAC hysteriet de siste årene, noe produsentene av frittstående DAC'r tar vel i mot og sikkert også har vært med på å skape. Litt unødvendig i mange tilfeller.
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203
    Patos Lyric 502 - Cerwin Vega E76C - Patos Lyric SUB 10 - Dali R1000
    Mer info på wilford.no

Newcomer blashyrkh sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wilford
    Det har jo blitt rene DAC hysteriet de siste årene, noe produsentene av frittstående DAC'r tar vel i mot og sikkert også har vært med på å skape. Litt unødvendig i mange tilfeller.
    Enig. Jeg lurer litt på hvorfor, alle sammen måler veldig bra og har veldig gode data, men er det egentlig noe forskjell?

Selve DAC'en koster ikke så mye, det første som spares inn er ofte strømforsyningen og strømreguleringen. Oppoen har et veldig godt strømforsyning, og gode (lokale) strømregulering som gir lavt støy. Lineær spenningsregulering er egentlig ikke nødvendige mer nå, mobiltlf-teknologien har fått frem gode strømregulatorer som ikke sløser strømmen mer enn nødvending og samtidig har ultralavt rippel/støy.

Bare fordi at modellen er blitt noen år gammel betyr ikke at det er dårligere,
    men jeg undres alltid over om at nesteårs modell er virkelig bedre?

Jeg himler litt med øyene når jeg leser markedsførings-vissvasset, alle de lovnadene og ordene, features som egentlig koster et titalls kroner, det burde være et selvfølge.

Det aller viktigste er å kjøpe den man har lyst på, og hvis jeg var fornuftig hadde jeg ikke kjøpt en Oppo 103, men jeg angrer ikke et eneste sekund, jeg koser meg hvert sekund!
    "tomme tømmer buldrer mest"

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny Firmware sluppet

Ny uoffisiell firmware for OPPO 103/105 sluppet 19/7: OPPO BDP-103/105 Blu-ray Disc Player Firmware Update

Jeg har oppdatert 8)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at det er støtte for ALAC på denne oppgraderingen, er det slik at jeg nå kan spille musikk fra ipad?

Newcomer blashyrkh sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hal 9000
    Jeg ser at det er støtte for ALAC på denne oppgraderingen, er det slik at jeg nå kan spille musikk fra ipad?
    kanskje. du må kanskje skru på DLNA/Airplay?
    men hvis du har ALAC-filer kan du spille de direkte fra USB / (NAS?)
    Er det ikke en fordel å slippe å bruke ipad for å kunne spille av ALAC?

BTW; jeg oppdaga nylig at TopGear BD sesong 17 fungerer ikke hos min Region A Oppo, så jeg må kjøpe sånn regionfree BD-greie. Hva er det beste?
    Regner ikke med å bytte region i hytt og vær, har akkurat nå bare Region B BD,
    men vil helst ha muligheten til full sonefrihet.
    "tomme tømmer buldrer mest"

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Dan
    Sliter med å bestemme meg mellom 103 og 105.... Vil D/A-konverteringen i 105 være mye bedre enn i min Yamaha Z-11 reciever..? Og er den asynkrone DAC'en meget god i forhold til egne DAC'er? Prøver å forsvare en nesten dobbel pris mellom disse to..
    Sendte mail til Oppo og fikk dette svaret:
    With your receiver we would recommend using HDMI for audio, so the BDP-103 will be a better solution than the BDP-105. The Asynchronous USB port has very little utility as most audio formats that your player can playback are also supported by the player, so you can use attached USB storage to playback these files or use DLNA to send the files through your network to the player.

Best Regards,

Customer Service
    OPPO Digital, Inc.

En regionsfri Oppo BDP-103 er bestilt.

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

software oppdatering

Noen som vet om du må gjøre noe med pro chipen hvis mann oppdaterer softwaren? eller vil den så på samme sone som den er programert til?

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,556
    Takk & like
    Nevnt
    14 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Pro chipen endrer seg ikke ver firmware oppdatering hvis det er fra bluraychip.dk du har kjøpt den, hva andre chiper gjør vet jeg ikke...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Newcomer MKej sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er den offisielle firmware ut.

Forandringer:
    • Improved the Audio/Video synchronization when streaming from some cable TV boxes connected to the HDMI IN port (Front and Back). Customers have reported that with normal TV playback, if there is any change in the content audio format (for example, from Dolby Digital 5.1 to Dolby Digital 2.0), the audio/video outputs could become out-of-sync. This issue has been significantly improved upon in this firmware. (We are aware of an audio startup delay issue when switching from a Dolby Digital 5.1 input to a Dolby Digital 2.0 input, and we are working to resolve it in a future firmware version.)
    • Resolved an issue where the player would slow down, and sometimes freeze entirely, when navigating files on USB connected hard drives. Several customers have reported this issue with their Western Digital external hard drives, and they had to power down the player then power it back on to restore its performance. This issue has been resolved.
    • Resolved an issue where a loud popping noise could be heard at the end of playing some WAV, MP3, and DSD music tracks.
    • Resolved an issue where accepting a cable television signal through the HDMI inputs might result in a black screen. Customers reported that if they kept changing the TV channels using the cable remote, sometimes they would only see a black screen on the TV, even though the audio was still ok. In order to restore the video, they had to force a HDMI handshake (changing the input source, hot-plug the HDMI cable, etc.)
    • Improved CUE file support. Now CUE files can contain non-English characters in UTF-8 encoding.
    • Added support for a newly developed iOS application named "MediaControlHD" (https://itunes.apple.com/us/app/medi...d/id648243911). It is designed for iPad and iPad mini, and can be downloaded from the iOS App Store for free. It works with the BDP-103/5 installed with firmware 52-0522 and newer.
    • Resolved a compatibility issue with certain DSD files.
    • Added support for the ALAC (Apple Lossless Audio Codec) audio format.
    • Added support for briefly displaying the current audio information on the player's front panel when switching audio tracks. The audio information is displayed as "Language, Sample rate, Number of channels", such as "ENG 192/5.1". If no language information is available, it will be displayed as "AUD, Sample rate, Number of channels".
    • Added support for directly switching the input source by pressing the INPUT button followed by a numerical button, e.g., "1" for BLU-RAY PLAYER, "2" for HDMI/MHL-IN FRONT, etc.
    • General disc compatibility improvement based on recent and upcoming Blu-ray releases as well as user-submitted disc samples.

Newcomer Vorlon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja her satt jeg og skulle bestille atter en Sony BDP-S5100 (NTSC). Men det endte opp med at jeg ramlet innom Ebay og kjøpte Oppo BDP-103, sonefri, med Pro modden

Er denne spilleren 110V? Jeg har et adapter, men det er en liten kloss. Om en av dere har bry til å linke til et OK adapter om jeg skulle trenge det, setter jeg pris på det.

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vorlon
    Jaja her satt jeg og skulle bestille atter en Sony BDP-S5100 (NTSC). Men det endte opp med at jeg ramlet innom Ebay og kjøpte Oppo BDP-103, sonefri, med Pro modden

Er denne spilleren 110V? Jeg har et adapter, men det er en liten kloss. Om en av dere har bry til å linke til et OK adapter om jeg skulle trenge det, setter jeg pris på det.
    Du trenger ikkje tenke på adapter. Sett den rød velgeren bakpå spilleren til 230V og plugg rett i veggen.

Newcomer Vorlon sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cool. Og mange takk :-)

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vorlon
    Cool. Og mange takk :-)
    Enklere enn som så - der er ingen velger, poweret justere seg selv slik at apparatet får rett intern spenning. Skiftere for 110/230V er vel avlegs i dag 8) .

Du kan og bruke en standard Power kabel du har liggende så slipper du dill med adaptere...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MKej
    Da er den offisielle firmware ut.

Forandringer:
    • Improved the Audio/Video synchronization when streaming from some cable TV boxes connected to the HDMI IN port (Front and Back). Customers have reported that with normal TV playback, if there is any change in the content audio format (for example, from Dolby Digital 5.1 to Dolby Digital 2.0), the audio/video outputs could become out-of-sync. This issue has been significantly improved upon in this firmware. (We are aware of an audio startup delay issue when switching from a Dolby Digital 5.1 input to a Dolby Digital 2.0 input, and we are working to resolve it in a future firmware version.)
    • Resolved an issue where the player would slow down, and sometimes freeze entirely, when navigating files on USB connected hard drives. Several customers have reported this issue with their Western Digital external hard drives, and they had to power down the player then power it back on to restore its performance. This issue has been resolved.
    • Resolved an issue where a loud popping noise could be heard at the end of playing some WAV, MP3, and DSD music tracks.
    • Resolved an issue where accepting a cable television signal through the HDMI inputs might result in a black screen. Customers reported that if they kept changing the TV channels using the cable remote, sometimes they would only see a black screen on the TV, even though the audio was still ok. In order to restore the video, they had to force a HDMI handshake (changing the input source, hot-plug the HDMI cable, etc.)
    • Improved CUE file support. Now CUE files can contain non-English characters in UTF-8 encoding.
    • Added support for a newly developed iOS application named "MediaControlHD" (https://itunes.apple.com/us/app/medi...d/id648243911). It is designed for iPad and iPad mini, and can be downloaded from the iOS App Store for free. It works with the BDP-103/5 installed with firmware 52-0522 and newer.
    • Resolved a compatibility issue with certain DSD files.
    • Added support for the ALAC (Apple Lossless Audio Codec) audio format.
    • Added support for briefly displaying the current audio information on the player's front panel when switching audio tracks. The audio information is displayed as "Language, Sample rate, Number of channels", such as "ENG 192/5.1". If no language information is available, it will be displayed as "AUD, Sample rate, Number of channels".
    • Added support for directly switching the input source by pressing the INPUT button followed by a numerical button, e.g., "1" for BLU-RAY PLAYER, "2" for HDMI/MHL-IN FRONT, etc.
    • General disc compatibility improvement based on recent and upcoming Blu-ray releases as well as user-submitted disc samples.
    Hemm - de slapp beta av denne den 19/7 og offisiell 24/7 - det var kort tid i Beta før offisiell synes jeg ?

Rakk bare så vidt å legge inn Beta, juster inn mine innstillinger før det er på an igjen. For noe pes 8)

Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Hemm - de slapp beta av denne den 19/7 og offisiell 24/7 - det var kort tid i Beta før offisiell synes jeg ?
    Den ligger ikke for nedlasting via OPPO i hvert fall.
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203
    Patos Lyric 502 - Cerwin Vega E76C - Patos Lyric SUB 10 - Dali R1000
    Mer info på wilford.no

Newcomer MKej sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lasta den ned via spilleren. Fant den ikke første gangen, men gikk på forsøk nr 2.
    Du kan også installere den via usb pinne: OPPO BDP-103/105 Blu-ray Disc Player Firmware Update

Må bare gi OPPO skryt for jevnlig oppdatering av firmware. De har også fikset mange av tingene jeg sendte inn til kundeservice. Bedre service har ihvertfall ikke jeg vært borti

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De sletter beta når den bli offisiell. Beta dukker normalt ikke opp for oppdatering i spilleren men må hentes på nett og legges inn via nettverk/USB/DVD.

Når jeg startet opp spilleren i dag tidlig for å legge inn den nye ville den ikke legge inn Home Menu ved første forsøk. Måtte slå den av og på og da kom den. Den kjørte beta av den offisielle som kom nå så jeg er ikke sikker på om alle bugs er borte. Jeg har hatt problemer med høye knepp i lyden når jeg slår av som jeg tror er borte nå, så det er fremgang...

For øvrig synes jeg det fungere bedre med å legge inn FW via USB. Første jeg jeg oppdatert gjorde jeg det vel å laste ned, da la den ikke inn all 3 modulene slik den skulle. Når jeg lastet ned og brukte USB metoden kom alt på plass. Siden det har jeg brukt USB.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MKej
    Jeg lasta den ned via spilleren. Fant den ikke første gangen, men gikk på forsøk nr 2.
    Du kan også installere den via usb pinne: OPPO BDP-103/105 Blu-ray Disc Player Firmware Update

Må bare gi OPPO skryt for jevnlig oppdatering av firmware. De har også fikset mange av tingene jeg sendte inn til kundeservice. Bedre service har ihvertfall ikke jeg vært borti
    Enig, bra med oppdateringer, men endringer fører ofte til nye feil, så det kan bli for ofte. De har vel kommet med månedlige oppdateringer så lenge jeg har hatt min siden mai. Synes fortsatt ikke den er så stabil som jeg ønsker.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    233
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry for at jeg ikke leser 22 sider av tråden og finner svaret, men her ihvertfall spørsmålet:

Jeg har en Oppo 83 i dag.
    Jeg ønsker har en Apple TV3 som jeg har på prøve / ønsker å returnere pga ikke klarer å spille av filmer på min PC.

1. Kan Oppo 103 løse mitt problem? Er det via dnla man kompler seg til pc?

2. 83' har aldri klart å spille av en eneste film på USB stic, uansett format. (Den bare fryser). Funker det på 103?

3. Kan jeg få direkte-tilgang til itunes/nettflix mfl. via Opppo 103?

4. Er Oppo 103 mod'et til ulike soner slik min 83 er?

Hva var navnet på forhandler i Norge?
    Andre steder å handle den?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppo 103.Ikke stabil ved bruk av SMB fra Lacie disk

Den spiller som en drøm når jeg bruker DLNA fra min lacie disk. Når jeg prøver med SMB hakker det noe veldig. Vil gjerne bruke SMB for da får jeg med undertekst på filmene som er rippet med Makemkv. Noen som har peiling på hvorfor?

Side 22 av 32 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •