OPPO BDP-103 og 105. - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 32 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 633
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Går det greit å oppgrader over internet når man har handlet i USA og bor i Norge ? Har tittet litt rundt og finner ikke dette omtalt. Har forøvrig skiftet DNS adresse slik at det ser ut som den står i statene av hensyn til VUDU og Netflix.

Har per dato nest siste offisielle firmware fra jan 2013. Når jeg slo av i går etter å ha sett en film et par timer, fikk jeg en kanskje kraftig knepp i frontene. Det samme skjedde forrige dagen, og har ikke skjedd tidligere så det må være noe med Oppo'n.

Vider opplever jeg at når jeg går inn på Youtube og den amerikanske Spotify kommer jeg meg ikke tilbake til hoverdmenyen. Derfor har jeg lyst til å oppgradere i fall det fikser problemet.
    kjøpte min hos bombay ferdig moddet, fant ut at ny software hadde kommet ut, oppgraderte med den og ingen problem hittils, kjører amerikansk netflix, div. filmer gjennom mediadelen går fortsatt som smurt utenom texting kan være hipp som happ men det var det før jeg oppgraderte også. Men så klart det kan jo være plusser og minuser ved oppdatering og da hvis man ikke klarer å tilbakesette softwaren som muligens denne oppgraderingen er bygd på så er det jo alltids en utfordring.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det greit å oppgrader over internet når man har handlet i USA og bor i Norge ? Har tittet litt rundt og finner ikke dette omtalt. Har forøvrig skiftet DNS adresse slik at det ser ut som den står i statene av hensyn til VUDU og Netflix.

Har per dato nest siste offisielle firmware fra jan 2013. Når jeg slo av i går etter å ha sett en film et par timer, fikk jeg en kanskje kraftig knepp i frontene. Det samme skjedde forrige dagen, og har ikke skjedd tidligere så det må være noe med Oppo'n.

Vider opplever jeg at når jeg går inn på Youtube og den amerikanske Spotify kommer jeg meg ikke tilbake til hoverdmenyen. Derfor har jeg lyst til å oppgradere i fall det fikser problemet.
    Jeg 'tror' ikke, men er jo ikke sikker på dette, men tror ikke oppo vil ødelegge spillere.
    Bombay lover vel også at sone kitten skal fungere ut spillerens levetid uansett oppdateringer, så for og stille en garanti som denne tilsier de har en avtale med oppo.

For det andre, og bytte DNS i oppsett vil IKKE skjule at du kommer fra norge, her må du inn med fullt VPN og Proxy oppsett om dette er hva du ønsker.

Det som skjer om du setter opp en annen DNS er at du blir pekt til en annen server i statene enn en nærmere oss i norge for netflix enn om du hadde en norsk DNS. Dette er nok fordi netflix rett og slett ikke byr seg med og utvikle systemer til og restriktere dette (ville også gjort roaming vanskeligere)

Er forsåvidt sikker på at selv den billige optoma projektoren min hadde fått nytte av god video dekoding, jeg forventer jo selvsagt heller ikke at nettverks funksjonene vil kunne erstatte XBMC, men høres jo ut som den kan komme meget nære, så kort sagt om 90% av det som bdp 103 skal kunne stemmer så vil det jo nesten være idioti og kjøpe en annen spiller i 4k+ klassen, får jo litt skatte penger snart og :P

Som dere skjønner så leter jeg bare etter en unnskyldnign til og trykke på 'bestill' knappen, hehe.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Leste også at HDMI utgang 1, går via bildeprossesor i oppo. Mens HDMI utgang 2 ikke gjør dette.

Hva er å anbefale da? Bør jeg koble hdmi 1 til tv og 2 via denon prossesor som har bildebehandling?
    Du bør bruke HDMI 1 til tv ....HDMI 2 til Denon AVR-3311 ....sette BD spiller som split AV

Så setter du innstilliner for fargeconvertering osv i spiller
    (unngå auto innstillinger i BD spiller innstillinger)

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører Unotelly DNS så den biten har jeg kontrol på....

Og nå er den oppdatert. Kjørte factory restore før og etter for å være sikker, men jammen frøs den ikke igjen kort tid etter så jeg måtte slå den av og på - mandagsspiller :-( ?
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Du bør bruke HDMI 1 til tv ....HDMI 2 til Denon AVR-3311 ....sette BD spiller som split AV

Så setter du innstilliner for fargeconvertering osv i spiller
    (unngå auto innstillinger i BD spiller innstillinger)
    Ok, takk for svar

Da trykket jeg nemlig på bestill knappen hos Bombay shoppen!
    Blir nok bra dette, men tror du det er noen stor forskjell på bildeprossesor brikken i oppo og denon reciever?
    Min tråd

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for svar

Da trykket jeg nemlig på bestill knappen hos Bombay shoppen!
    Blir nok bra dette, men tror du det er noen stor forskjell på bildeprossesor brikken i oppo og denon reciever?
    Husk å få med deg Bargainoffer på 5% - lim inne litt ned på bestillingen.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Husk å få med deg Bargainoffer på 5% - lim inne litt ned på bestillingen.
    Ja... Går det an å avbestille å bestille på nytt kanskje? xD
    Min tråd

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i dag fikk jeg svar fra bluraychip.dk der de sier...

We have a firmware that will most likely fix the issues you are mentioning:

The firmware is available here: http://www.bluraychip.dk/firmware/Pr...lease_102b.zip
    Please check the instructions in the archive.
    Note that we had to change the way to use the mod, to make it backwards compatible with previous Oppo firmwares. We will release a more user friendly version when possible.
    We are sorry for the inconvenience.
    men etter og fulgt den nye fremgangsmåten er det fremdeles sone A den står i
    selv når jeg følger manualen slavisk og oppo'en gjør akkurat det det står i anvisningen... skjønner ikke noe av dette jeg:-/

JAAAA har du sett gitt det virker... men hvis jeg putter inn en sone B film så starter den...MEN når jeg går inn i setup og trykker 0770 står det fremdeles BD-A dvb -1 MEN SONE b GÅR SÅ DET SUSER SÅ DA SPILLER DET LITEN ROLLE HEHEHE

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mclaren
    JAAAA har du sett gitt det virker... men hvis jeg putter inn en sone B film så starter den...MEN når jeg går inn i setup og trykker 0770 står det fremdeles BD-A dvb -1 MEN SONE b GÅR SÅ DET SUSER SÅ DA SPILLER DET LITEN ROLLE HEHEHE
    Om det hjelper (så det står riktig) ? husket du
    we recommend disabling “Auto Play
    Mode” in Setup menu -> Playback Setup

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Om det hjelper (så det står riktig) ? husket du
    we recommend disabling “Auto Play
    Mode” in Setup menu -> Playback Setup
    Stemmer det... Var ikke det jeg mente ser du, for og vinkle det litt anderledes,
    Det jeg mente var at er det noen mulighet til og sjekke vilken sone som er aktiv.
    Er ikke no problem med auto playback:-)

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mclaren
    Stemmer det... Var ikke det jeg mente ser du, for og vinkle det litt anderledes,
    Det jeg mente var at er det noen mulighet til og sjekke vilken sone som er aktiv.
    Er ikke no problem med auto playback:-)
    Men hva er poenget? Spiller det noen som helst rolle hvilken sone som er aktiv når den uansett spiller alt du putter inn. Da vet du jo også at det er sonen til den plata du putter inn som er aktiv... Jeg skjønner ikke hva du egentlig er ute etter her...

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Kom hjem fra Polend i dag, ser ut som de har prøvd å levere den ifølge tracking:
    May 22, 2013 12:31:00 ATTEMPTED DELIVERY ABROAD

Men har ikke mottat noe slags info i postkassa eller sms. Hvem skal jeg kontakte ang det?
    Min tråd

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Kom hjem fra Polend i dag, ser ut som de har prøvd å levere den ifølge tracking:
    May 22, 2013 12:31:00 ATTEMPTED DELIVERY ABROAD

Men har ikke mottat noe slags info i postkassa eller sms. Hvem skal jeg kontakte ang det?

Etter litt googling fant jeg ut at den ligger på postkontoret!
    Min tråd

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal kunne bruke UPS sporing på posten.no når pakken er kommet til Norge. Der finner du også hentelapp/kode

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    Du skal kunne bruke UPS sporing på posten.no når pakken er kommet til Norge. Der finner du også hentelapp/kode
    Ja sjekk sporing på posten. UPS sporing stopper når den når landet. Jeg fikk en hentelapp i postkassa, trolig lever at postmannen som kanskje kom på døra - hva vet jeg. Dro rett på posten men der var det ingen pakke enda... kom dagen etter så sjekk sporing.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, sjekket sporingen på posten.no. Der står det at den ligger på posten, så får hentet den etter på!
    Min tråd

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny beta firmware sluppet: OPPO BDP-103 Blu-ray Disc Player

Jeg prøver den da jeg opplever noen småproblemer med min 103:
    • Noen ganger har jeg problemer med lyden - ved skifte av kilder tar det litt tid før lyden kommer
    • Noen ganger når jeg returnerer til hovedmenyen henger den på OPPO logoen og returnerer ikke til menyen. Da må jeg skru av og på.
    • Når jeg jeg skrur av for kvelden med min Harmony 885 får jeg knepp i høyttalerne - det skjer kun når spilleren har gått noen timer og ikke når den er kald.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,124
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bare må spørre angående siste problemet ditt.
    Bruker du de analoge RCA utgangene eller HDMI?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Jeg bare må spørre angående siste problemet ditt.
    Bruker du de analoge RCA utgangene eller HDMI?
    Bruker HDMI. Det jeg hører er ganske kraftige knepp, ikke smell, men såpass at jeg skvatt litt første gangen. Merket ikke noe slikt med min Philips 9600. Mulig den blir litt varm da den står oppe på prosessoren min, men det kjennes ikke farlig ut. Har ikke testet den nye FW enda, men det blir en film i kveld.

Newcomer blashyrkh sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny beta firmware sluppet: OPPO BDP-103 Blu-ray Disc Player

Jeg prøver den da jeg opplever noen småproblemer med min 103:
    Ja, det skal jo bli fikset i firmware BDP10X-50-0422 , offisell release 3 mai,
    og det du linker til er et nyere versjon:

Resolved the brief audio pop issue found on the 7.1 and Stereo audio outputs. This popping noise could happen when the player is processing content from a television cable box (through the HDMI inputs), and when channels are switched on the cable box. This issue has been resolved.
    "tomme tømmer buldrer mest"

Side 20 av 32 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •