OPPO BDP-103 og 105. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 32 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 633
    Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,163
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    "Det hygen ikke vet om Oppo og BD spillere,
    er ikke verdt å vite"

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når kommer disse i salg i Norge? Må snart ha ny spiller, helst sonefri.
    Holdt nesten på og kjøpe Cambridge men de spillerne ser jo så ræva ut, Oppo sin look er flott, ytelsene er viktigst men et bra utseende gjør eiergleden enda større.

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Når kommer disse i salg i Norge? Må snart ha ny spiller, helst sonefri.
    Holdt nesten på og kjøpe Cambridge men de spillerne ser jo så ræva ut, Oppo sin look er flott, ytelsene er viktigst men et bra utseende gjør eiergleden enda større.

Seriøst? Spillerne til Cambridge (651/751) ser ræva ut? Har du noengang sett en av de på ordentlig, eller kun bilder?

Finish, byggekvalitet og luksusfølelse er så definitivt tilstede, det kan jeg fortelle. Spesielt den grå frontplaten i børstet aliminium er noe som appellerer til meg.

Når man pakker ut Cambridge 751 av esken så ligger den pent innpakket i en mørkeblå stoffpose, og det kvalitetsinntrykket man får når spilleren løftes ut av denne lekre (fløyelsaktig) posen står for meg som et av de mest minneverdige øyeblikkene i min anleggsinteresserte tid.

Intermediate corleone sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    807
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, har tilogmed holdt i en
    Synes spillerne er stygge, har Cambridge cd spiller og den synes jeg er flott men BD spillerne ser billige ut, dette er min mening og du har en annen

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av corleone
    Jada, har tilogmed holdt i en
    Synes spillerne er stygge, har Cambridge cd spiller og den synes jeg er flott men BD spillerne ser billige ut, dette er min mening og du har en annen

Jada, for all del. Var bare et noe merkelig utsagn, da du antagelig er den første jeg har vært borti som har det inntrykket av 751 når det gjelder finish, utseende og byggekvalitet

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd det ikke finnes medisiner for "altjegharermegetbraogalleandrebørmenedetsammediag nosen".

Syns den nye Oppoen ser meget interressant ut.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Synd det ikke finnes medisiner for "altjegharermegetbraogalleandrebørmenedetsammediag nosen".

Syns den nye Oppoen ser meget interressant ut.

Tja, jeg syns du kan spare deg flåsete forsøk på harselering av enkeltpersoner slik du her prøver på.

Faktum er at jeg har rett når jeg påpeker at ytringene om kvalitetsinntrykket hva gjelder utseende på 751 i 9 av 10 tilfeller går på at folk er fra seg av begeistring på hvor flott designet er på den og hvor god byggekvaliteten fremstår. Derfor kom det bare noe overraskende på meg når Corleone formelig slaktet utseende på den, jeg trodde det var en spøk først for å være helt ærlig.

Du kan for eks lete gjennom alt som er skrevet om 751 her på forumet, for eks den milelange dedikerte tråden, og se hvor mange du finner som mener den spilleren ser stygg og billig ut. Jeg kan hjelpe deg hvis du ikke gidder lese selv: ingen

Man har rett til å ha sin mening naturligvis la meg klargjøre det, men jeg har også rett til å fremheve at jeg ble overrasket, uten at du skal stemple meg med hobbydiagnoser av den grunn.

Intermediate randall sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Oslo
    Poster
    3,151
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    ..9 av 10 tilfeller går på at folk er fra seg av begeistring på hvor flott designet er på den og hvor god byggekvaliteten fremstår...
    Cambridge har uten tvil mange gode produkter og gir ofte bra kvalitet for pengene. Får ofte fortjent mye skryt i tester også.
    Men "..fra seg av begeistring.."? Om designet? hele 9 av 10? Virkelig? Fra seg av begeistring?

Jeg tror det er måten du iblant ordlegger deg på som gjør at noen (eller det kan jo være bare meg?) stiller spørsmål om hvor seriøst vi/jeg kan ta deg og hvilken tyngde man kan legge bak noen av dine innlegg. Det tar liksom helt av. Ofte "på eget utstyrs vegne" virker det som. Litt "..ulv, ulv..", bare med motsatt fortegn. Jeg tror kanskje det er noe av bakgrunnen for Audiomurs kommentar som du reagerte slik på.
    Eller det kan selvsagt være at det bare er jeg som oppfattet hans kommentar slik.

Du skriver velformulert, men det i seg selv skaper ingen respekt. Det er ofte det som skrives mellom linjene som forteller mest. Å sette ting på spissen er bare tabloid.
    Uansett bare ment som en tanke/tips/hint fra lille meg om å være litt mer balansert og reflektert i kommentarene/trådene, Gilmour

EDIT, beklager OT: Vurderer selv ny BD-spiller, bl.a CB og Oppo.

Newcomer Nobleman sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av randall
    Cambridge har uten tvil mange gode produkter og gir ofte bra kvalitet for pengene. Får ofte fortjent mye skryt i tester også.
    Men "..fra seg av begeistring.."? Om designet? hele 9 av 10? Virkelig? Fra seg av begeistring?

Jeg tror det er måten du iblant ordlegger deg på som gjør at noen (eller det kan jo være bare meg?) stiller spørsmål om hvor seriøst vi/jeg kan ta deg og hvilken tyngde man kan legge bak noen av dine innlegg. Det tar liksom helt av. Ofte "på eget utstyrs vegne" virker det som. Litt "..ulv, ulv..", bare med motsatt fortegn. Jeg tror kanskje det er noe av bakgrunnen for Audiomurs kommentar som du reagerte slik på.
    Eller det kan selvsagt være at det bare er jeg som oppfattet hans kommentar slik.

Du skriver velformulert, men det i seg selv skaper ingen respekt. Det er ofte det som skrives mellom linjene som forteller mest. Å sette ting på spissen er bare tabloid.
    Uansett bare ment som en tanke/tips/hint fra lille meg om å være litt mer balansert og reflektert i kommentarene/trådene, Gilmour

Var ikke dette en tråd om OPPO's nye bluray spillere?

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av randall

Skal ikke bidra til mer avsporing, annet enn at jeg vil påpeke at min konkrete formulering "fra seg av begeistring" ikke var det relevante i forrige innlegg, men dog Hvorvidt jeg har respekt eller ikke hos enkelte debattanter er jeg ikke så opptatt av. Jeg får sikker respekt av noen, og noen syns jeg er helt dust,hvilket er greit.

Men, on topic: Ingen tvil om at det er spennende med nye modeller fra giganten OPPO. Det jeg syns blir interessant sett fra et konkurranseperspektiv mot Cambridge sine spillere, er hva prisen hos norske forhandlere ender opp på tilslutt her. For i et valg som tilsier noenlunde lik pris tror jeg mange nå vil velge OPPO,fordi det klart frister med en ny modell fremfor en "gammel" modell Men blir prisforskjellene for store ift Cambridge sine modeller (651/751) så tror jeg ikke valget er så opplagt.

Hadde også vært spenstig om OPPO sprengte noen grenser for lydkvalitet på de analoge stereoutgangene,som mange av multispillernes kunder bruker til blant annet CD samlingen.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    konkurranseperspektiv mot Cambridge sine spillere, er hva prisen hos norske forhandlere ender opp på tilslutt her. For i et valg som tilsier noenlunde lik pris tror jeg mange nå vil velge OPPO,fordi det klart frister med en ny modell fremfor en "gammel" modell Men blir prisforskjellene for store ift Cambridge sine modeller (651/751) så tror jeg ikke valget er så opplagt.
    Tror de fleste importerer sine Oppo selv pga høy prisetting i Norge
    En 103 vil koste ca 2900,- NOK i USA frakt + moms vil du få den levert på døra på 4-5 dager til litt over 4k + man må kjøpe regionkit til noen hundrelapper så den kommer totalt på litt under 5
    (en bdp 93 koster 6600,- i Norge å 103 blir sikkert i samme prisleie)

Cambridge 651/751 må HFK i skandinavia får gode priser siden de selges for samme pris som i USA
    (vanligvis dobbler jo HFK prisen her i Norge i forhold til USA priser)

Ser man USA selges Cambridge 651bd for en høyere pris enn oppo bdp 93/103 selv om Cambridge ikke er bedre men heller en spiller med litt dårligere muligheter + mye mere elendig firmware støtte enn oppo

Samme med oppo bdp 95 (der sansynligvis 105 kommer til samme pris)
    Billigere enn Cambridge 751 i USA ...litt mere muligheter å mye bedre firmware støtte på Oppo
    (men om man kjøper eller importerer 95/105 blir den ikke så billig som 751 kjøpt på hfk)

Så til de som liker Cambridge får man ønske at de ikke kommer med nye spillere tilvarende Oppo et helt år senere enn Oppo som de gjorde med 651/751

Den enste grunnen til å kjøpe Cambridge fremover blir 751 å fordi man ønsker den analoge lydsignaturen den gir
    For digitale brukere (HDMI) er det ingen tvil om at 103 bør velges.

om man betaler litt mere for 105 så gjør sikkert mange det for å få 105 sin analoge lyd , 2 hdmi inn for video behandling fra externe kilder, xlr , 4k scalering , 2d til 3d convertering brukes til dac for eksterne kilder , headphone Amplifier osv ..........moe man ikke kan få med cambridge spillere pr i dag

Såfremt folk er klar over valgene tror jeg Cambridge vil slite
    så for Cambridge sin del burde de hoste opp nye spillere snarest

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Tror de fleste importerer sine Oppo selv pga høy prisetting i Norge
    En 103 vil koste ca 2900,- NOK i USA frakt + moms vil du få den levert på døra på 4-5 dager til litt over 4k + man må kjøpe regionkit til noen hundrelapper så den kommer totalt på litt under 5
    (en bdp 93 koster 6600,- i Norge å 103 blir sikkert i samme prisleie)

Cambridge 651/751 må HFK i skandinavia får gode priser siden de selges for samme pris som i USA
    (vanligvis dobbler jo HFK prisen her i Norge i forhold til USA priser)

Ser man USA selges Cambridge 651bd for en høyere pris enn oppo bdp 93/103 selv om Cambridge ikke er bedre men heller en spiller med litt dårligere muligheter + mye mere elendig firmware støtte enn oppo

Samme med oppo bdp 95 (der sansynligvis 105 kommer til samme pris)
    Billigere enn Cambridge 751 i USA ...litt mere muligheter å mye bedre firmware støtte på Oppo
    (men om man kjøper eller importerer 95/105 blir den ikke så billig som 751 kjøpt på hfk)

Så til de som liker Cambridge får man ønske at de ikke kommer med nye spillere tilvarende Oppo et helt år senere enn Oppo som de gjorde med 651/751

Den enste grunnen til å kjøpe Cambridge fremover blir 751 å fordi man ønsker den analoge lydsignaturen den gir
    For digitale brukere (HDMI) er det ingen tvil om at 103 bør velges.

om man betaler litt mere for 105 så gjør sikkert mange det for å få 105 sin analoge lyd , 2 hdmi inn for video behandling fra externe kilder, xlr , 4k scalering , 2d til 3d convertering brukes til dac for eksterne kilder , headphone Amplifier osv ..........

Såfremt folk er klar over valgene tror jeg Cambridge vil slite
    så for Cambridge sin del burde de hoste opp nye spillere snarest

Nja, jeg er ikke like sikker på at Cambridge vil slite "om de ikke hoster opp nye spillere snarest" Mest av alt av 2 grunner:

1) Tryggheten ved å ha en norsk forhandler lett tilgjengelig ved eventuelle feil,reperasjoner eller garantisaker. Vi har hatt flere tilfeller på forumet med feil på både OPPO og Cambridgespillere,også forholdsvis kort tid etter innkjøp. Da er det veldig greit å kunne labbe ned på klubben eller Oslo hificenter med kvittering og levere spilleren fra deg til garantisak uten mer pes.

2)Prissetting hos norske forhandlere på OPPO ift Cambridge har vært jevnt mye høyere for førstnevnte produsent. OPPO 95 har vel ligget på nærmere 11 000 kr hos Oslo hificenter og nærmere 10 K hos Soundgarden, om ikke jeg husker veldig feil i farten. Når man da får 751 til "bare" 7000 kr hos klubben, så sparer man altså henholdsvis 3-4000 kr mot OPPO spilleren forutsett at man kjøper hos norske forhandlere.

Det som dog taler til OPPOs store fordel med disse to nye modellene, er nettopp det at de er nye modeller. Folk generelt er veldig opptatt av å ha siste modell, ikke minst gjelder det oss hifi interesserte. Vi ser dette illustrert på for eks surroundrecievere, hvor det gulpes opp nye modeller hvert eneste år,- i mange tilfeller med ørsmå forbedringer. Man kan etter min mening se litt av den samme kulturen utvikle seg rundt blu-ray spillere.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det vel slik at det meste vi kan kjøpe her i verden fornyes.
    Oppo kom med 93/95 for 2 år siden så jeg ser det som helt ok at de kom med nye spillere når det faktisk er lagt til litt ekstra i forhold til gamle.
    (men mye bd spillere av ulike merker har hatt lite å tilby for ny modell.....spesielt da sony bdp 350 ble byttet ut med bdp 360 å eneste forskjell var at 360 kunne decode dts hd ma ut fra eske....350 måtte firmware oppdateres før den kunne decode dette..hehe)

Det er meget bra da spillere fornyes å til samme utsagspris .......bra for kundene.

Har tilgode å lese om noen som har hatt problem med oppo reparasjon , service , support selv med en usa spiller.
    Faktisk er jeg ikke sikker på at jeg har lest om en eneste feil med usa modellene men har lest om noen som har hatt problem med at regionfri kort ikke virker eller har låst seg (de har fått byttet til nytt) eller problem med firmware og regionfri kort der kortleverandør har kommet med firmware fix.
    No disc har da vært vanlig melding på display spiller

Jeg skjønner at noen ser kjøp i utland som problem men det jeg mente med at HFK vil slite med Cambridge overfor beviste kunder er at uansett om en Oppo BDP 103 EU vil koste 5800,- på nobleman eller man kjøper en 103 USA for 4800,- å får den regionfri så gjør en bevist kunde det enn å kjøpe en Cambridge 651BD til ca 5000,-

På samme måte burde en bevist kunde som ikke skal bruke analoge utganger å kjøpe Cambridge 651 eller Oppo bdp 103 fremfor Cambridge 751

Oppo 95/105 er en egen kundegruppe som ønsker xlr eller bruke spiller som forforsterker osv så de betaler sansynligvis gladelig 4000,- ekstra for å få hovedsakelig bruk av spilleren som dac fra andre kilder , hodetelefonforsterker osv..sålenge 95 forsvinner er 105 valget .
    Det er en analog lyd ytelseskamp mellom 751 og 95 som ikke jeg vil begi meg inn i....det er lytteren sitt ønske om lydsignatur å slik bør testes hjemme før man kjøper noe enten en spiller heter det ene eller andre.
    Om Cambridge er best hos den ene kan Oppo være best hos den andre å de med høye analog lyd ønsker bruker å betale for den lyden de liker best å ikke velge bort lyden for noe som er noen 1000 lapper billigere.
    (er det slik at de finner en spiller som er billigere enn 95/105 med den perfekte lyden så sparer de noen kroner)
    (ønsker man enda mere påkostet lyd kan man få oppo spillere påkostet til nesten 30 lapper eller velge andre mere påkostet)

Skal jeg tro kjøper de fleste 95 kunder å sikkert kommende 105 spillerene i Norge fordi de sitter lengere på spillerene sine enn de som kjøper billigere spillere
    (garanti og senere brukverdi)

For de som feks kjøpte bdp 83 , 93 å sikkert kommende 103 kjøper mange fra USA.
    Fordi de byttes ut gjevnlig....man får faktisk meget bra bruktpris for de (opp mot det man betalte da man kjøpte den) fordi de er mye dyrere i Norge

Oppo 103 / 105 vil bli byttet igjen å det nærmste jeg kan anta kommer er med tv tuner (som jeg savnet med de nye 103/105)

bdp 83 kom i 2008
    bdp 93 kom i 2010
    bdp 103 kom i 2012
    da kommer vel bdp x (113) i 2014 :-)

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så hvis jeg forstår det riktig.. vile Oppo BDP 103 og BDP 105 ha omtrent like bra video ytelse, oppskalering osv bare at 105 kommer med XLR output for analog lyd og USB DAC?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [ :-) ]samme video ytelse (noe jeg tror siden 93/95 hadde det så vil jeg tro 103/105 blir like)
    Alt taler for at 103/105 får samme hovedkort =altså samme video ytelse

105 blir vifteløs (i motsetning til BDP-95 som hadde vifte)

+ (som ikke 103 har men 105 får)
    Hodetelefonforsterker
    Asynkron USB DAC (24-bit192KHz)
    Optisk, Digital koaksial inngang (24-bit/192kHz
    XLR utganger
    Chassis blir større enn tidligere bdp 95 (høyere)
    (95 er 10,2 cm høy.......105 er 12,2 cm høy)

http://www.avsforum.com/content/type/61/id/63108/

Nå har ikke oppo lagt ut info eller manual på spiller ennå
    OPPO BDP-105 Blu-ray Disc Player
    Spilleren kommer vel i salg i Desember tror jeg (103 i September)
    __________________________________________________ __________________________
    Legger man til de samme ekstra nye funksjoner som 103 har får (som også 105 får) som er forbedringer/flere muligheter fra 93/95

4k scalering ...scalere SD/HD oppløsning til 4k

2 HDMI inn til video behandling av eksterne avspillere/tv decodere osv)
    eller hdmi innganger kan brukes til
    Roku........Roku Streaming Stick | Stream to your TV Instantly without a PC.
    eller
    HDMI front spiller kan brukes til MHL (Mobile High-Definition Link) Mobile High-Definition Link - Wikipedia, the free encyclopedia

2D til 3D convertering

Bakbelyst eject

Netflix 1080p ...5.1 surround

SMB/CIFS Access .....eksperimentell funksjon som kan få tilgang lyd, bilde og foto filer som deles av
    datamaskiner på det lokale nettverket via Server Message Block (SMB) eller Common Internet File System (CIFS) protokoll.

Pandora Internett-radio - personlig musikk streaming ved hjelp av Musikk Genome Project

Flere Zoom-moduser

Vertikal Stretch Mode - For kunder med 2.35:1 CIH

Gracenote MusicID ® og VideoID

DMP & DMR - Digital Media Player (DMP) og Digital Media Renderer (DMR)

DTS NEO 6

Ny dual-core System-on-Chip processor (custom oppo mediatek brikke basert på MediaTek - MT8555)
    skal forbedre hastighet ved funksjsoner...raskere load , raskere manøvrering ..osv (en alt i ett brikke som støtter decoding video/lyd + videobehandling osv)

Den rene video prosessoren (bare til hdmi 1) blir Qdeo brikken Marvell Qdeo (kyoto g2h 88de2755 BIF2 Marvell - Product Selector Guide )
    en nyere utgave av den som satt i tidligere bdp 93/95

BDP 103 / BDP 105 får en forbedret analog lyd (forbedret i forhold til tidligere 93/105 modeller)
    ...bla ny konfigurasjon av DAC chip og en ny analog buffer og filter trinn .

så er det en formidabel oppgradering

Legger man så til hva spillere som bdp 93/95 hadde fra før til de nye funksjonene blir det mye spiller

(eneste som fjernes på 103/105 er esata (som 93/95 hadde) å erstattes av 1 USB (så nye 103/105 får totalt 3 usb innganger der hver usb inngang kan ta 2TB hdd = totalt 6 TB hdd kan være koplet til spiller samtididig)[/QUOTE]

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SMB/CIFS Access .....eksperimentell funksjon som kan få tilgang lyd, bilde og foto filer som deles av
    datamaskiner på det lokale nettverket via Server Message Block (SMB) eller Common Internet File System (CIFS) protokoll.
    Yes, solgt!

Merkelig at det skulle ta så lang tid før noen så behovet.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Oppo har også mobiltelefoner, lanserer sin nye med FUll-HD skjerm:
    Oppo med verdens første full-HD-telefon - Amobil.no

Hadde hvert kult å prøvd
    Min tråd

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,163
    Takk & like
    Nevnt
    13 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Oppo har også mobiltelefoner, lanserer sin nye med FUll-HD skjerm:
    Oppo med verdens første full-HD-telefon - Amobil.no

Hadde hvert kult å prøvd
    Ojoj, det hadde vært en snadder dingz å briefe litt med

Intermediate UltimaNoctis sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    samme video ytelse (noe jeg tror siden 93/95 hadde det så vil jeg tro 103/105 blir like)
    Alt taler for at 103/105 får samme hovedkort =altså samme video ytelse

105 blir vifteløs (i motsetning til BDP-95 som hadde vifte)

+ (som ikke 103 har men 105 får)
    Hodetelefonforsterker
    Asynkron USB DAC (24-bit192KHz)
    Optisk, Digital koaksial inngang (24-bit/192kHz
    XLR utganger
    Chassis blir større enn tidligere bdp 95 (høyere)

http://www.avsforum.com/content/type/61/id/63108/

Nå har ikke oppo lagt ut info eller manual på spiller ennå
    OPPO BDP-105 Blu-ray Disc Player
    Spilleren kommer vel i salg i Desember tror jeg (103 i September)
    __________________________________________________ __________________________
    Legger man til de samme ekstra nye funksjoner som 103 har får (som også 105 får) som er forbedringer/flere muligheter fra 93/95

4k scalering ...scalere SD/HD oppløsning til 4k

2 HDMI inn til video behandling av eksterne avspillere/tv decodere osv)
    eller hdmi innganger kan brukes til
    Roku........Roku Streaming Stick | Stream to your TV Instantly without a PC.
    eller
    HDMI front spiller kan brukes til MHL (Mobile High-Definition Link) Mobile High-Definition Link - Wikipedia, the free encyclopedia

2D til 3D convertering

Bakbelyst eject

Netflix 1080p ...5.1 surround

Pandora Internett-radio - personlig musikk streaming ved hjelp av Musikk Genome Project

Flere Zoom-moduser

Vertikal Stretch Mode - For kunder med 2.35:1 CIH

Gracenote MusicID ® og VideoID

DMP & DMR - Digital Media Player (DMP) og Digital Media Renderer (DMR)

DTS NEO 6

Ny dual-core System-on-Chip processor (custom oppo mediatek brikke basert på MediaTek - MT8555)
    skal forbedre hastighet ved funksjsoner...raskere load , raskere manøvrering ..osv (en alt i ett brikke som støtter decoding video/lyd + videobehandling osv)

Den rene video prosessoren (bare til hdmi 1) blir Qdeo brikken Marvell Qdeo (kyoto g2h 88de2755 BIF2 Marvell - Product Selector Guide )
    en nyere utgave av den som satt i tidligere bdp 93/95

så er det en formidabel oppgradering

Legger man så til hva spillere som bdp 93/95 hadde fra før til de nye funksjonene blir det mye spiller

(eneste som fjernes på 103/105 er esata (som 93/95 hadde) å erstattes av 1 USB (så nye 103/105 får totalt 3 usb innganger der hver usb inngang kan ta 2TB hdd = totalt 6 TB hdd kan være koplet til spiller samtididig)

Ok takk.

Så Oppo 105 > 95 > 103 > 93 da?

Jeg håper at dette betyr at jeg kan enten få Cambridge 651 til en meget lavere pris + eventuelt tilbud.. ELLER at Oppo 93 får en SYYK utsalgs pris i USA som gjør den super billig.. Sånn $299 kanskje ?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av UltimaNoctis
    Ok takk.

Så Oppo 105 > 95 > 103 > 93 da?

Jeg håper at dette betyr at jeg kan enten få Cambridge 651 til en meget lavere pris + eventuelt tilbud.. ELLER at Oppo 93 får en SYYK utsalgs pris i USA som gjør den super billig.. Sånn $299 kanskje ?
    Fint med drømmer men realitet....nei du får ikke det :-)

Side 2 av 32 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •