OPPO BDP-103 og 105. - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 32 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 633
    Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Har montert kit riktig
    http://www.bluraychip.dk/attachment...._attachment=25

Bruker fjernkontroll riktig i forhold ti kit

How to use the mod:
    •By default, your bluray player is now region free for DVD. To set the bluray region to A, B or C, please press “1”, “2” or “3” on the remote when the player is in standby. The player will automatically power on, when “1”, “2” or “3” is pressed. The selected region will be stored and remembered, even when removing the mains supply from the player.
    •To disable the automatic power on, press the blue button on the remote once.
    •To enable automatic power on again, press the yellow button once

Så har jeg gjennom min avforumtid lest
    om noen få som har hatt problem med kit............de har kontaktet bluraychip.dk - About us / Contact og fått hjelp/tilsendt nytt kit

Som eneste tips jeg har er
    ta ut kiv og

sett in kit

og prøv på nytt
    reset spiller til fab innstilling
    Får prøve det også... Har sendt mail så vi får se va det blir ut av det...
    Men takk for hjelpen:-)

Newcomer blashyrkh sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MKej
    Ny offisiell firmware ute nå
    Oj!

Det er bedre å linke til istedenfor å quote her, da blir det bare til et grøt, mens der på linken blir det mer luftig:

OPPO BDP-103/105 Blu-ray Disc Player Firmware Update

Det er bedre å trekke frem noen småting som en liker fremfor copy and paste som blir til en grøt, uten noen luft eller mellomrom, de fleste ville hoppet over det. På lengre sikt blir denne lange tråden ikke så unødig lang med massevis av grøt her og der.

Added support for CUE file playback. This function can be applied to music files on local storage and supported audio formats include FLAC, WAV, APE and MP3.
    Denne her var litt kul, jeg har noen store flac filer som er oppdeles i CUE-filer,og en slipper lydmellomrom (gapes) mellom sangene.

Added support for the ExFAT file system.
    Noen som kjenner til den, hva er poenget?
    "tomme tømmer buldrer mest"

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blashyrkh

Noen som kjenner til den, hva er poenget?
    exFAT can be used where the NTFS file system is not a feasible solution, due to data structure overhead, or where the file size limit of the standard FAT32 file system (that is, without FAT+ extension) is unacceptable.

exFAT is also supported in a number of media devices such as modern flat panel TVs, media centers, and portable media players.

Klipp og lim fra Wikipedia

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har montert kit riktig
    http://www.bluraychip.dk/attachment...._attachment=25

Bruker fjernkontroll riktig i forhold ti kit

How to use the mod:
    •By default, your bluray player is now region free for DVD. To set the bluray region to A, B or C, please press “1”, “2” or “3” on the remote when the player is in standby. The player will automatically power on, when “1”, “2” or “3” is pressed. The selected region will be stored and remembered, even when removing the mains supply from the player.

Så har jeg gjennom min avforumtid lest
    om noen få som har hatt problem med kit............de har kontaktet bluraychip.dk - About us / Contact og fått hjelp/tilsendt nytt kit

Som eneste tips jeg har er
    ta ut kit

reset spiller til fab innstilling

sett in kit

og prøv på nytt
    En ting jeg stusser litt på er at i manualen står det at eg skal laste ned nyeste
    firmware version is BDP10X(EU)-38-1211 or newer men når jeg laster inn nyeste så heter ikke den (EU) har det no betydning?
    Eller så Jarle ikke det ikke og ta ut kit'et og prøve på nytt så da blir det vel et nytt i posten håper jeg:-/

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The following instructions will have to be carried out, if your pro kit is purchased and shipped before
    12/20/2012. In the archive you have downloaded, there are 2 files for the update. Before starting the
    update, please update your player to the latest official firmware from Oppo. Check that the firmware
    version is BDP10X(EU)-38-1211 or newer. You can check the firmware version by going to the setup
    menu, and then selecting Device Setup - Firmware Information. Also, please make sure to set the
    Standby mode to “Energy Efficient” in Device Setup – Standby modeu eller

Nummer på firmware (eu/usa) er like

oversikt over usa firmware
    Official OPPO BDP-103 Owner's Thread

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eit lite tips for dei som bruker oppoen mye til vudu,netflix og youtube,osv,og kobler til trådløst:

http://avforum.no/forum/showthread.p...52#post1941152

ASUSTeK Computer Inc. -Support- FAQ RT-AC66U

Fungerer utmerket hjå meg.Har 25/5 mbps linje fra telenor.Har kjørt trådløst før,men må seia at kabler fra router i stua til oppoen gjorde susen.Mye mer stabilt og full kvalitet hele tiden på streamingtjenestene

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The following instructions will have to be carried out, if your pro kit is purchased and shipped before
    12/20/2012. In the archive you have downloaded, there are 2 files for the update. Before starting the
    update, please update your player to the latest official firmware from Oppo. Check that the firmware
    version is BDP10X(EU)-38-1211 or newer. You can check the firmware version by going to the setup
    menu, and then selecting Device Setup - Firmware Information. Also, please make sure to set the
    Standby mode to “Energy Efficient” in Device Setup – Standby modeu eller

Nummer på firmware (eu/usa) er like

oversikt over usa firmware
    Official OPPO BDP-103 Owner's Thread
    Takk for all god hjelp men ser ut til at chip'en er død... Prøvde den andre metoden med og legge til de filene, så at den ble lastet inn i spilleren(arbeidsløse lys i USB) og spilleren slo seg av... Men ikke mulig og få spilt av sone B (2) uansett:-/
    Håper bare de snart svarer på mailen oss BLURAYCHIP snart er jo fire dager siden første mailen ble sendt...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,085
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, kanskje like greit at jeg endte opp med sonefri fra Bombay da og ikke Sone A spiller fra Amazon og chip fra Bluechip...selv om det begynner å ta litt tid - bestilte 1/5. Sporing har jeg fått men ingen oppdatering etter 7/5 og da var den fortsatt i statene.

Spilleren fungere selvfølgelig så det er sonefri kortet som er synderen ?

Edit: Spiller har passert toll i Norge så da er den ikke så langt unna regner jeg med :-)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer H/K sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    grattis med ny blu-ray spiller da=)

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja spilleren er det ikke no galt med�� er super fornøyd med den... Regner med at chip'en blir en løsning på også... Håper og få svar fra Danmark til uka,
    Krysser fingrene for det hvertfall
    Man gratis du også ingeniør'n

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal en ikke bytte region kode ved å trykke på 1, 2 eller 3 ved oppstart?

Den er låst på zone 1, uansett hva jeg gjør.

Eller får jeg ikke spilleren i standbay mode?

Hva er det å gjøre for å få det til?

EDIT
    Det er dene jeg har kjøpt, som er ferdig innstallert fri sone
    Oppo BDP-103 | Region Free Blu-ray Player

Merkelige greier....???

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,575
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mclaren
    Takk for all god hjelp men ser ut til at chip'en er død... Prøvde den andre metoden med og legge til de filene, så at den ble lastet inn i spilleren(arbeidsløse lys i USB) og spilleren slo seg av... Men ikke mulig og få spilt av sone B (2) uansett:-/
    Håper bare de snart svarer på mailen oss BLURAYCHIP snart er jo fire dager siden første mailen ble sendt...
    Jeg har hatt akkurat samme problem og du kan bare glemme å få hjelp av bluraychip.dk, jeg prøvde i flere uker og de svarte aldri på mine henvendelser.

Det jeg gjorde til slutt var å legge filene på den minnepinnen som sitter i selve chipen og innstallerte de i spilleren via front USB inngangen og så satt USB pinnen tilbake uten å slette filene igjen, husk å slå av hurtig oppstart i menyen. Hvis hurtig oppstart er aktivert virker ikke sonefrihenten.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21
    Jeg har hatt akkurat samme problem og du kan bare glemme å få hjelp av bluraychip.dk, jeg prøvde i flere uker og de svarte aldri på mine henvendelser.

Det jeg gjorde til slutt var å legge filene på den minnepinnen som sitter i selve chipen og innstallerte de i spilleren via front USB inngangen og så satt USB pinnen tilbake uten å slette filene igjen, husk å slå av hurtig oppstart i menyen. Hvis hurtig oppstart er aktivert virker ikke sonefrihenten.
    Når du sier du har installert de på spilleren mener du da denne filen eller
    http://www.bluraychip.dk/firmware/blu10x.rar? Der var det to filer som skulle legges inn på spilleren og det gjorde jeg også... Men var ikke no forskjell... Like død chip

Newcomer MKej sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Skal en ikke bytte region kode ved å trykke på 1, 2 eller 3 ved oppstart?

Den er låst på zone 1, uansett hva jeg gjør.

Eller får jeg ikke spilleren i standbay mode?

Hva er det å gjøre for å få det til?

EDIT
    Det er dene jeg har kjøpt, som er ferdig innstallert fri sone
    Oppo BDP-103 | Region Free Blu-ray Player

Merkelige greier....???
    Fikk du ikke med et ark der det står hvordan du bytter soner ? Det fikk jeg.

Her er hva du gjør:

By default, your bluray player is region free for DVD. To set the bluray region to A, B or C, please do the following:
    1. Power on the player without any disc inserted. The screen will after a while show “No Disc”.
    2. About 4 seconds after the “No Disc” displayed, press DIMMER, DIMMER, DIMMER, MUTE and then the region code. 1 for A, 2 for B, and 3 for C.

3. Power off your player. When started up again, the regioncode has changed.
    Selecting the region code on the remote, must be done within 20 seconds.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser man manualen sier den i korte trekk

>>>>>>Gjelder regionfri PRO kit kjøpt og sendt før 12/20/2012<<<<<<<

Firmware..............
    Er ikke din BD spiller oppdatert til 38-1211 eller nyere så oppdater firmware til spiller.
    Det vil si at har man firmware 33-1018.......37-1114.....38-1205B må man oppdatere firmware

Har man for for eksempel firmware 38-1211....38-1220 ...... 50-0323 .... må man ikke oppdatere men kan gjøre det...den nyeste heter 50-0422

Så kontrolerer man at BD spiller står som Energy Efficient i standbye mode......(står ikke spilleren innstilt til det så endrer man det til Energy Efficient )
    omtalt i bd spiller manual side 77

Så tar man og laster ned på sin pc
    http://www.bluraychip.dk/firmware/blu10x.rar
    RAR fil pakker man for eksempel ut med WinRAR
    Last ned WinRAR gratis

Utpakket får man 3 filer

Så tar man ut USB stick som sitter på regionkit og setter det i en USB inngang på PC og kopierer 2 av filene fra RAR utpakkingen inn på USB stick

Filene man kopierer over til stick er
    bluimg.frm
    ird2011.bin

__________________________________________________ ____

Så skal kit aktiveres..................

Dra ut strømledning og vent til rød standbye lys på spiller har slukket helt

sett så ledning inn igjen
    Start så opp spiller med å trykke Top menu – Setup – Rød - 9 i rekkefølge
    (fungerer ikke det så start opp normalt med Power on enten på spiller eller fjernkontroll)

Når spilleren har startet opp og home menu vises i display setter man inn USB stick i front USB inngang BD spiller

Når spilleren har oppdatert seg vises OFF i display spiller og spilleren slår seg av.

Når spilleren har slått seg av tar man ut USB stick fra USB front BD spiller og setter det inn igjen i Pro kit

Så drar man ut strømledningen igjen
    Man venter til røde stand bye lys er helt slukket for så sette strømledning inn igjen

Nå kan man starte spiller med for eksempel og velge region

How to use the mod:
    •By default, your bluray player is now region free for DVD.

To set the bluray region to A, B or C, please press “1”, “2” or “3” on the remote when the player is in standby.

The player will automatically power on, when “1”, “2” or “3” is pressed.
    The selected region will be stored and remembered, even when removing the mains supply from the player.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Her er hva du gjør:

By default, your bluray player is region free for DVD. To set the bluray region to A, B or C, please do the following:
    1. Power on the player without any disc inserted. The screen will after a while show “No Disc”.
    2. About 4 seconds after the “No Disc” displayed, press DIMMER, DIMMER, DIMMER, MUTE and then the region code. 1 for A, 2 for B, and 3 for C.

Det er 2 typer regionkit
    Fremgangmåten du skriver er til et Standard Kit

et PRO kit bruker man slik
    How to use the mod:
    •By default, your bluray player is now region free for DVD.

To set the bluray region to A, B or C, please press “1”, “2” or “3” on the remote when the player is in standby.

The player will automatically power on, when “1”, “2” or “3” is pressed.
    The selected region will be stored and remembered, even when removing the mains supply from the player.

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,575
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som gjorde forskjellen hos meg var de nye filene på downloadsiden til bluraychip.dk og at jeg innstallerte filene på den USB sticken som sitter i chipen for så og bruke USB inngangen i front på spilleren og innstallere de der for så og sette USB sticken tilbake i chipen uten å slette filene og huske å la spilleren stå i Enegy Efficient for at kitet skal virke.

Jeg har fulgt de gamle måtene å gjøre det på uten å lykkes, men med den siste instruksen som hygen har lagt inn her funket det for meg.
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Active NorwegianGoose sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Til alle dere OPPO eiere. Er selv midt i hjemmekinoprosjekt, som ser ut til å bli et godt og seriørst rom med tanke på lyd, bilde og akustikk. Har idag en Panasonic DMP-BDT500. Fikk gode kritikker i Lyd og bilde testen. Var vel på høyde med en high-end spiller.

Mitt spm. er. Vil jeg få merkbar forskjell fra en slik spiller til evt. en OPPO. Lyden, bilde, og funksjoner? Eller er det ingen vits av meg å legge mere penger i spillere

PS: ved evt kjøp tenkte jeg å bestille fra Ebay, hva må jeg passe på angående soner og slikt,

Mvh Fredrik

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Her er hva du gjør:

Stemmer det, du har helt rett.
    Hadde glemt det ut. Og var vant med gamle oppo 93, hvor jeg gjorde "gamle måten" der.

Takker så mye :-)

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,085
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Stemmer det, du har helt rett.
    Hadde glemt det ut. Og var vant med gamle oppo 93, hvor jeg gjorde "gamle måten" der.

Takker så mye :-)
    Så bra. Ble nesten litt redd at det var noe tull med regionfri kittene til Bombay da jeg har en 103 liggende på posten i Drammen. Kom på fredag kveld men sef ingen pakker på lørdag så den kommer i ettermiddag. Pris rundt 4' :-)
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Side 18 av 32 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •