OPPO BDP-103 og 105. - Side 16

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 16 av 32 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 ... SisteSiste
Viser resultater 301 til 320 av 633
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Oppo har hatt endel sync problem.....de har rettet mye med firmware.
    Ved og kunne justere delay med nye oppo firmware så dekker dene HDMI , digitale lydutganger utganger og analoge lydutganger.
    Uvanlig for en bd spiller med så god dekkning til delay men bra for forbrukere og ha muligheten
    (enda et poeng at Oppo er noe ekstra.......et godt bevis på at oppo følger opp sine produkter )
    Har man ikke dårlig tid bør man vente til den offesielle kommer så man slipper uante problemer

Fornøyd med oppdater ringen så langt. Mangler bare sorteringsmuligheter via nas. Kommer nok etterhvert..
    1.Oppsett:
    Hegel h200/Dynaudio 220/Oppo 105/Denon 3808a/Project Debut Carbon/Primare T30/Nas 5gb.

2.Oppsett:
    Nad 377bee/Cambridge Audio Azur 650bd/XTZ 99.26

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,941
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torkri
    Du gjetter litt...
    Stemmer ikke helt i praksis...
    Så det finnes fortsatt en utveg å spille av bluray ISO/BDMV mapper via SMB?

Når en først er blitt vannt til å legge hele samlingen på disk framfor å ha det på plate er dette ett svært viktig poeng, er ikke særlig lysten å gjør alt om til MKV. Blir omtrent som å gå tilbake til avspilling av CD plater for min del og det er ikke særlig ønskelig

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter litt med spill lister.. Noen som har en enkel løsning?

Får det til via nas app, men ønsker også opprette og bruke spill lister via fjernkontrollen av og til...
    1.Oppsett:
    Hegel h200/Dynaudio 220/Oppo 105/Denon 3808a/Project Debut Carbon/Primare T30/Nas 5gb.

2.Oppsett:
    Nad 377bee/Cambridge Audio Azur 650bd/XTZ 99.26

Newcomer blashyrkh sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torkri
    Fornøyd med oppdater ringen så langt. Mangler bare sorteringsmuligheter via nas. Kommer nok etterhvert..
    hva slags sortering?
    Selv har jeg alt i en mappe, og filene kommer alfabetiskt opp og det fungerer fint. Kan det bli bedre?

Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Så det finnes fortsatt en utveg å spille av bluray ISO/BDMV mapper via SMB?

Når en først er blitt vannt til å legge hele samlingen på disk framfor å ha det på plate er dette ett svært viktig poeng, er ikke særlig lysten å gjør alt om til MKV. Blir omtrent som å gå tilbake til avspilling av CD plater for min del og det er ikke særlig ønskelig
    Vel, jeg syntes at avspilling av CD er DIGG! fikling med CDplater, titte på inlays, titte og beundre artworks. 8)

Jeg har eksperimenert litt med m2ts, titt i AVCHD/BDMV/STREAM mappen, og der er det m2ts-filer, ta de største i gb-størrelsene, det er garantert filmfilene, prøvespill dem, plukk dem ut og sleng dem i NAS.
    Alt vil fremdeles fungere via oppo. puh.

DVD-strukturen har maks 1GB VOB-filstøtte pga ISO-filstrukturen som ikke støtter mer enn 4gb filer, og UDF-filsystem (som kom senere) støttet større filer, og det avspeiler i BD-diskstrukturen med enkeltfiler på ~20GB. Menyfiler er ofte under 200MB, drit i dem.

They took our iso.
    then they took our avhcd.
    will they take away m2ts?

ærlig talt syntes jeg at det er helt dustete at iso/avhcd(?) ikke kan spilles av.
    Dette er jo legalt kopierte filer, jeg har jo BD-platene her for ****!

En kan remuxe filene, ikke noe bildekomprimering eller konvertering, med ca 21-25gb store mkv-filer, men jeg har ikke gidda ennå.

Jeg ser at det er forskjellige kodetekst/rutine for undertekststøtte hos UTF-8 og PGS, de bruker ikke samme font for begge formatene. Det er litt irriterende, for utf-8 ser penere ut.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,941
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blashyrkh
    Jeg har eksperimenert litt med m2ts, titt i AVCHD/BDMV/STREAM mappen, og der er det m2ts-filer, ta de største i gb-størrelsene, det er garantert filmfilene, prøvespill dem, plukk dem ut og sleng dem i NAS.
    Alt vil fremdeles fungere via oppo. puh.
    Slik var det også på PC og XBMC tidligere, men da mister en alt av menyer osv og det er faktisk ikke alt som fungerer heller og er i mine øyne omtrent det samme som en ikke fungerende løsning. Er dette eneste løsning får jeg heller gå tilbake til XBMC for avspilling av slikt og kun benytte Oppo til BR plater.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    512
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var ein oppo bdp 103 på vei i posten.Bestillte fra nobleman på lørdag og idag ble den sendt

Var usikker om eg skulle gå for denne,eller holde meg til den gamle pioen og ps3 inntill videre.Men siden ps3n støyer ein del og litt ustabill med pålogging (logger seg av innimellom.irriterende når ein ser film på netflix,osv),og pioneer spilleren er veldig ustabil,så ble valget enkelt.

Blir nok ein stund før 4k skjermer/spillere/4k streaming osv blir vanlig enda,så blir godt å få ein skikkelig bd spiller.Den første bd spilleren eg hadde var ein sony,og den var heilt forferdelig dårlig.Savner kvaliteten som eg hadde på mine første dvd spillere,som var produsert av denon.

Gleder meg veldigt til å se bildekvaliteten på vudu og netflix på denne spilleren.Vudu på ps3en er ivertfall bluray kvalitet i mine øyne (ivertfall ganske nærmt)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Vudu

Har en Oppo 103. Etter laaang påskeferie i uniten, så lagde jeg Vudu konto da jeg var der borte etc. Men, her hjemme får jeg beskjed om at det ikke er 'service' i mitt område. Hvordan får dere andre dette til? Jeg har sett på det å kjøpe amerikansk IP osv på nettet, men er litt tvilende. Noen råd/erfaringer etc.? Jeg greier å finne ut av det meste selv, men er ikke en programmerer type...

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MissKnitty
    Har en Oppo 103. Etter laaang påskeferie i uniten, så lagde jeg Vudu konto da jeg var der borte etc. Men, her hjemme får jeg beskjed om at det ikke er 'service' i mitt område. Hvordan får dere andre dette til? Jeg har sett på det å kjøpe amerikansk IP osv på nettet, men er litt tvilende. Noen råd/erfaringer etc.? Jeg greier å finne ut av det meste selv, men er ikke en programmerer type...
    Veldig greit og ikke noe farlig det 8) . Finnes flere leverandører. Selv bruker jeg Unotelly og de har greie guider for hvordan det settes opp. Vudu funger helt konge hos meg, på PC eller Boxee.

UnoDNS™ - Watch Netflix USA, Hulu, Pandora, BBC iPlayer, and more in anywhere you live!
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    512
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Unblock-Us - smarter faster VPN

Og jetcarrier.com eller jettcarrier.no for amerikansk postpoks adresse

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    512
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ofte oppdateringer på oppo pdb 103?

Ein av tingene som irriterer med ps3,er at det er ofte systemoppdatering på den.

Har vudu på ps3en nå,men er den lett å innstallere på oppoen?

Skal hente oppoen idag.Ser fram til å teste den Har kun hadt dårlige eller middelmådige bluray spillere til nå,so skal bli artigt å få testet litt skikkelig kvalitet

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    512
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjempefornøyd med oppoen sålangt. :-)

For meg som ikkje spiller spill,so var dette mye bedre enn ps3en.

Den er kjemperask,og utrolig lettvint å bruke.netflix og vudu fungerer bra med top notch bilde.Spesielt vudu er heilt i toppklassen på bilde.Youtube appen kan eg styre med nettbrettet ( samsung tab 2)

Bildekvalitet generelt er meget bra.Synest det er mindre støy i bildet i forholdtil ps3en og den gammle bd spilleren :-D

Et av dei bedre kjøpene på lenge :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    512
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ps:synest fortsatt sd ser ræva ut.Men hd ifra youtube synest eg ble merkbart bedre med oppoen :-D

Newcomer Wilford sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Sted
    Porsgrunn - Telemark - Norge
    Poster
    207
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring er at DVD tar seg mye bedre ut avspilt med OPPO'n enn på min gamle Panasonic DMP-BDT310.
    Samsung UE70KU6075 - Denon AVR-4520 - OPPO UDP-203
    Patos Lyric 502 - Cerwin Vega E76C - Patos Lyric SUB 10 - Dali R1000
    Mer info på wilford.no

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ps:synest fortsatt sd ser ræva ut.Men hd ifra youtube synest eg ble merkbart bedre med oppoen
    Det er ganske uforstålig. SD kan knapt bli bedre enn det det du får gjennom deinterlacingen og oppskaleringen til Oppo - om produktet skal være betalbart med vanlige lommebøker

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    512
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det er ganske uforstålig. SD kan knapt bli bedre enn det det du får gjennom deinterlacingen og oppskaleringen til Oppo - om produktet skal være betalbart med vanlige lommebøker

Har ikkje fått testa so mykje sd enda,så godt mulig da ikkje er so gale.men synest da ifra youtube var dårligt.Har tenkt å teste riks tv gjennom oppoen,får å se hvordan sd blir.Men vil uansett kjøre riks tv rett i tven,pga egne innstillinger til denne.lav kontrast,osv.Vil ikkje ha flere innbreninnger på pioneeren

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikkje fått testa so mykje sd enda,så godt mulig da ikkje er so gale.men synest da ifra youtube var dårligt.
    Jo, det har du sikkert rett i. Med SD signaler tenkte jeg på mer på vanlige Pal eller NTSC-signaler (altså 720X576i eller 720X480i) via TV-sendinger og DVD. Men det er klart at komprimerte videoer fra Youtube, tilpasset små PC-skjermer, kan bli temmelig dårlige når det forstørres opp til 50 eller 60-tommer :-D

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Har ikkje fått testa so mykje sd enda,så godt mulig da ikkje er so gale.men synest da ifra youtube var dårligt.Har tenkt å teste riks tv gjennom oppoen,får å se hvordan sd blir.

Rett ut av eske og sette 1080p som oppløsning for så bedømme kvalitet ut som veldig mange gjør (også hifi magasiner og deres tester) er sikker ganske bra for de fleste men man bør gå over innstillinger og endre også andre innstillinger etter behov for best bilde (de er laget for og brukes)

Har du reciver så bør du bruke 2 hdmi kabler....sette spiller til Split A / V (ikke Dual Display selv om det fungrer) ...og bruke HDMI 1 utgang til tv
    + være nøye med bilde innstillingene til hdmi 1 utgangen ( beste utsignal oppo de ulike innstillinger så langt din gamle pio tv takler det som innsignal...helst unngå auto innstillinger så man faktisk vet hva man avspiller)

Beste utsignal eksempler
    HDMI 1 til tv/pj er for best bilde ut bd spiller som da bruker Qdeo video prosessor (med hdmi 2 utgang bruker spilleren den mere begrensede Mediatek video prosessoren)

Har man kontroll på eksakt hva tv motar bør man velge det som ut bd spiller manuelt.

Oppo spilleren har perfekt fargeconvertering ( 4.2.2 .... 4.4.4 ...RGB ) det man bør være obs på er at står innstilling som auto velger bd spiller 4.4.4 som ikke nødvendigvis er det man får beste bilde med til sin skjerm....enkelte skjermer vil ved motatt 4.4.4 convertere det til 4.2.2 og enkelte på en dårlig måte.....der man også har skjermer som viser best ved 4.4.4 og har man selv satt RGB så blir dette feil..............så man bør teste disse manuelt
    (man er faktisk heldig ang fargeconvertering og Oppo spillere da de converterer til alle fargerom + er referansespillere som er målt til feilfri convertering..............en del andre spillere fra andre fabrikanter har for eksempel bare 4.4.4 (mangler 4.2.2) + enkelte spillere feiler i converteringen så mye at det er over grensen så det blir merkbart når man ser)

Man bør bruke Qdeo True Color (QTC) i bd spiller ....for eksempel 30 eller 36 bits ..såfremt tv takler så høye bits (dette er for bedre prossesering og normalt bedre bilde)

osv osv

kort forklart bør man gå nøye over alle innstillinger nøye ( fleste av dem bør man ha kalibreringsdisk for enklest og velge riktig innstilling)

........................................
    Youtube regner jeg med at du da bruker youtube fra bd spiller ....får du youtube fra en extern kilde hdmi inn bd spiller er det din externe kilde som er synderen til dårlig youtube bilde (bd spiller hdmi inn kan forbedre litt med youtube fra extern kilde men ikke fixe bilde til det ekseplariske når det er blitt degradert på ulike måter i en extern avspiller (for eksempel fra en pc)

Riks tv
    Det dumme med 103/105 er at de ikke kom med tv tuner og cam mulighet denne gangen (men kanskje neste modeller håper jeg)
    Vel så dumt er det at ikke externe tv decodere har Source Direct (så vidt jeg vet)
    Med extern riks tv decoder (uten Source Direct mulighet) vil denne decoderen prossesere bilde fullt ut før den sender bilde hdmi ut.
    Denne prosseseringen er generelt langt fra bra på exterene tv decodere.
    Prosseseringen er alle typer inn signal tv bilde til det samlede utsignal du har valgt som felles for alle innsignalene i decoderen

Når dette signalet kjøres HDMI in OPPO er det ikke det utroligste bd spilleren får gjort med video signalet (et redusert/feilprossesert/rasert bilde) fra en extern kilde får bare OPPO pyntet på men aldri gjenskapt feilfritt (som det sansynligvis hadde blitt om oppo hadde hatt tv tuner eller sansynligvis/eller nær sagt feilfitt det ville blitt om en extern tv decoder hadde hatt Source Direct.

For eksterne kilder HDMI inn Oppo vil Qdeo prosessor i Oppo bla utføre ....støyreduksjon, kantforbetring , kontrast og farge forbedringer osv før video signalet sendes HDMI ut BD spiller igjen.

Men vil uansett kjøre riks tv rett i tven,pga egne innstillinger til denne.lav kontrast,osv.Vil ikkje ha flere innbreninnger på pioneeren
    Har du sepparate bilde innstillinger på tv for hver HDMI inngang ser jeg litt fornuft i din løsning
    (da får du justert bilde for rikstv hdmi inn uten og påvirke bd spiller hdmi inn på tv)

Er bilde innstillingen felles på tv for alle HDMI inngangene ser jeg ikke det som noen spesiell god grunn til og kjøre decoder direkte til tv og miste qdeo behandlingen i bd spiller + alt pes med og justere bilde for hver kilde man avspiller

Nå har du sansynligvis også bra bildebehandling på din Pio tv men ønsker du og bruke det beste valget burde du bruke Oppo til din externe rikstv decoder.

Dette i fordi du får behandlet ditt riktv bilde med den meget gode qdeo brikken + fordi du har lagringsmulighet i bd spilleren til 3 custom bilde oppsett (kalibrering) der du fint kan lage et utsignal bd spiller du velger til rikstv (som extra beskyttelse mot innbrenning). + 2 innstillinger til øvrig bruk

En variant som eksempel

Først kalibrert tv (bruker du bd spiller med kalibreringsdisc så bruk fabrikkinnstilt bildejustering bd spiller som utgangspunkt)
    Så kalibrert custom 1 bd spiller innstilling til bd
    Så en kalibrert custom 2 bd spiller innstilling til rikstv
    Så en kalibrert custom 3 innstilling du bruker til for eksempel pc eller andre externe kilder eller som en ekstra kalibrering til valgfritt (beste tv bilde/pc eller andre eksterne kilder hdmi inn eller ekstra kalibrering til bd spiller (disc dlna osv)

Er du fornøyd med fabrikkinnstilt bilde på bd spiller til bruk av dlna , stream , disc så trenger du jo bare lage 1 custom til rikstv decoder (der du setter innstillinger som vil redusere mulighet for middletidig eller fast innbrenning

http://www.google.no/url?sa=t&rct=j&...qCbBJ2k7m7ZJVg

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan noen svare meg på hvorfor Oppo spillerene er mye dyrere på eBay enn på Oppo's egen hjemmeside? BDP-105 er priset til $1199 på Oppos sider, mens på eBay er de priset fra $1499 til $1728, og jeg ser også at flere av kjøperne har solgt mange spillere. Er det noe snusk med prisen på Oppos sider som jeg overser? Liker å kjøpe fra eBay, med tanke på å kanskje få justert ned vareverdien litt med tanke på tullavgifter. Ser også en eBay'er som selger Oppo BDP-93 til $1749, han har solgt 9 stykker! Riktignok religionsfri, men ser at chipen som ordner dette kun koster $39 til denne spilleren... Er det noe spesielt med akkurat Oppo BDP-93 mot dagens modeller?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisene til Oppo er de riktige

Oppo bdp 93/95 er produkter som er gått ut.
    For enkelte er dette spillere som er høyt ønsket fordi bla
    De kan avspille BD.ISO. BD 3D.ISO , DVD.ISO, DVDA.ISO
    og har heller ikke Cinavia
    Man får kjøpt flest typer modifiseringer til analog lyd til dem
    Man får kjøpt digital modifisering til dem (coax) både for multichannel HD lyd og SACD avspilling
    Enkelte mener 95 har bedre analog lyd enn 105

de nye oppo 103/105 får man noen analog lyd modifiserte modeller
    de har cinavia , støtter ikke iso , ingen digital modifisering man kan få kjøpt pr i dag

Så er det de som selger ferdig modifiserte spillere og de er altid dyrere enn standard spillere (30-40000,-)

For den rette kjøper har de gamle modellene stor verdi og det vet en del selgere som skrur opp prisen
    +
    selvsagt har man de som i utgangspunktet er veldig glade i penger som selger produkter med stor fortjeneste (som eneste grunn til høy pris)

Billigste stedet som selger oppo i dag som mange her på avforum har kjøpt fra er
    Bombay Electronics Chicago | 220 Volt Electronics & Appliances

billigst fordi de skriver ned verdien så man betaler nesten ikke Norsk moms
    (du finner eksempler i tidligere svar i denne tråden)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    512
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Sikker ikkje mulig,men spør alikavel :roll:

Er det mulig å bytte ut usb adapteren for trådløst internett og koble til ein slik ein for bedre signal?

ASUS USB-N66 Dualband Wireless USB Adapter 802.11 a/b/g/n - 122 x 111 x 62 mm / MULTICOM

Vudu fungerer fint,men youtube og netflix hakker/lagger litt,og stopper opp innimellom i tillegg til varierende kvalitet på netflixn 8-)

Side 16 av 32 FørsteFørste ... 6 12 13 14 15 16 17 18 19 20 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •