OPPO BDP-103 og 105. - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 32 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 633
    Newcomer blashyrkh sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Embedded subtitles work both locally (and with SMB) and over DLNA. UTF8 encoding is supported.

External subtitles work locally and with SMB but not over DLNA; it doesn't seem to be a DLNA feature.

skal jo være rart om ikke 103 også støtter minimum undertekster som 93
    (jeg bruker ikke DLNA, men SMB fra NAS)

Sant, jeg erfarte at 103 ikke støtter eksterne undertekster via SMB/NAS, så noe har kanskje endret seg siden 93...
    Fungerer din 93 med eksterne tekster fra SMB/NAS?
    Noen andre med 103 som kan avkrefte/bekrefte mine erfaringer?

Jeg dobbeltsjekket nylig med samme avi-filer hos USB/NAS: vob/idx og srt/ ISO-8859 fungerer bare fra minnebrikke/USB.
    Det fine er jo at jeg tok 50% feil, takk skal du ha for at du spurte meg slik at jeg fikk tenkt/testet litt mer nøye.

Det er litt ergelig å innse at 103 ikke støtter eksterne undertekster fra NAS/SMB, men det viktigste for meg er at den er en suveren DVD/CD/SACD/BD-avspiller, og det med at mediaspilleren er velfungerende (med den ene feilen) tar jeg som et bonus.

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    Er det nokon som kan gi tilbakemelding på kordan streaming av musikk fungerer i praksis på 103/105 gjennom SMB? Er den enkel og praktisk å navigere i, eller er det meir knoting og trykking enn enkelt? Vurderer å slå 2 fluer i 1 smekk og droppe å kjøpe dedikert streamer
    Har ikke prøvd 103
    Skal funkere som med DLNA ...enkelt og greit.
    103 har meget rask prosessor som da gjør at navigering går raskt.

Eneste jeg vet at ble feil før med SMB var at det ikke ble alfabetisk rekkefølge.
    (det kan de jo ha fixet med senere firmware)
    http://cdn.avsforum.com/8/84/900x900....smb.sort.jpeg
    Files may be sorted by the SMB/SAMBA server

man får også opp spilleliste osv med app
    (hvertfall til android ...usikker på im ipad/iphone app viser liste)
    https://play.google.com/store/apps/d...8ub3JlbW90ZSJd

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blashyrkh
    (jeg bruker ikke DLNA, men SMB fra NAS)

Sant, jeg erfarte at 103 ikke støtter eksterne undertekster via SMB/NAS, så noe har kanskje endret seg siden 93...
    Fungerer din 93 med eksterne tekster fra SMB/NAS?
    Noen andre med 103 som kan avkrefte/bekrefte mine erfaringer?
    93 har ikke støtte for SMB....selv bruker jeg DLNA med server software på oc
    Server software...her er det en jungel av muligheter og enkelte takler mere enn andre.
    Unofficial OPPO BDP-93 Frequently Asked Questions

Subtitles som skal takles med USB + Disc med 103 (fra Oppo wiki)

ellers
    The specification for DLNA does not have support for external subtitle files, some DLNA servers that perform transcoding are able to handle external subtitles. If your player supports playback via SMB or NFS, then you may be able to get the external subtitles to work on your media player by accessing the media via those protocols. Otherwise you would need to encode your videos with the subtitles built in

Det enkle og meget raske er da og legge sub inn i fil ...feks mkv og bruke mkvmerge
    How to add subtitles to .mkv files using mkvmerge GUI - my-guides.net går tregt og komme til siden..men går

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    Er det nokon som kan gi tilbakemelding på kordan streaming av musikk fungerer i praksis på 103/105 gjennom SMB? Er den enkel og praktisk å navigere i, eller er det meir knoting og trykking enn enkelt? Vurderer å slå 2 fluer i 1 smekk og droppe å kjøpe dedikert streamer
    Selve avspillingen gjennom SMB fungerer som den skal.
    Navigeringen er like rask og enkel som gjennom DLNA.
    Men sortering av mapper og filer virker fullstendig tilfeldig. Hører du på et album, og albumet ligger i egen mappe, spilles filene av i helt (tilsynelatende) tilfeldig rekkefølge. Den sorterer hverken i alfabetisk rekkefølge eller i nummerrekkefølge. Mulig dette kan innstilles på et vis, men foreløpig har jeg ikke funnet ut av dette.

NAS, SMB og Oppo 103 er imidlertid en svært god kombinasjon for film, da en slipper transconding og støy fra nas.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har både PS3 og Oppo 103 koblet på nettverk og til musikkanlegget. Hvilken av disse gir best lydkvalitet?
    Kan det være forskjell dersom begge overfører "pure" PCM over hdmi?

PS3 har bitmapping, og med denne innstilt på type 2 og outputfrekvens 88,2 kHz, mener jeg at lyden blir bedre enn ut fra Oppo. Men det er i så fall snakk om små nyanser, noe mindre "støy".

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har både PS3 og Oppo 103 koblet på nettverk og til musikkanlegget. Hvilken av disse gir best lydkvalitet?
    Kan det være forskjell dersom begge overfører "pure" PCM over hdmi?
    Det jeg vet er at Oppo 93 ble testet med denne
    AP High Performance Audio Analyzer & Audio Test Instruments : APX
    og ingen hørbare avik ble målt (ikke synsetest)
    HDMI audio jitter ble målt til 0 BER (bit for bit identisk)
    Coaxial utgang jitter er også målt en gang i tiden (pico-sekunder) og 93 besto test med glans (meget bra coax utgang)

Oppo BDP 103 er jeg sikker på at yter like bra HDMI / Coax som 93

PS3 ? Dette er jo en spillkonsoll ...har aldri sett at noen har målt lyd på den .
    Den feiler endel på video behandling så jeg ser det ikke som utenkelig at kanskje ikke lyd delen er helt på topp heller

Om man hører forskjell......Er det ulikt utgangsnivå på PCM lyd så må man først ta høyde for det når man sammenligner .......selv tror jeg ps3 kan levere bra pcm men ikke bedre enn oppo eller andre spillere som er bygget for bra lydytelse

PS3 har bitmapping, og med denne innstilt på type 2 og outputfrekvens 88,2 kHz, mener jeg at lyden blir bedre enn ut fra Oppo. Men det er i så fall snakk om små nyanser, noe mindre "støy".
    Nå gjelder vel ps3 bitmapping...CD og SACD
    Om det blir bedre er vel opp til lytter om man liker lyd blir endret til noe annet enn den "ekte" lyden
    dette er vel resampling og filtrering osv man får med innstillingene 1 . 2 og 3.
    (leser man om ps3 brukere foretrekker de fleste type 3.... Satt til å bruke en spesiell utjamning teknikk utviklet spesielt for PS3-systemet for å forbedre lydavspilling )

Har vel tilgode og lese at PS3 utmerker seg som CD eller SACD spiller blandt lydfrelste SACD/CD lyttere

Med OPPO og SACD ....reciver som motar HDMI DSD og takler DSD til analog lyd ofte være beste alternativ til best lyd.
    Oppo 103 takler DSD HDMI over HDMI 2 utgangen
    Vil vel også anbefale 2 HDMI kabler fra 103..for synsynligvis/eller best bilde + best lyd behandling (Split A / V innstilling)

Sender man SACD convertert til PCM vil denne være 88,2 kHz

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til streaming av musikk mener jeg PS3 fungerer helt utmerket, selv om dette er en spillkonsoll. Det er her snakk om overføring av digitalt innhold (PCM) over hdmi. Navigering er også mye raskere.

Bitmappingen gjør "noe" med lyden - støyreduksjon vil jeg kalle det. Forskjellene er små nyanser, men dog hørbart. "Ekte" lyd fra cd/flac/mp3, hva er vel det? Bruker romkorreksjon i mitt anlegg, og det lyder definitivt (i mitt øre) bedre enn "direct". Men dette blir litt OT. Synd med viftestøyen fra PS3, så jeg bruker derfor Oppo 103 til musikkavspilling - abosolutt et godt alternativ.

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Heisann!

Det eg lurer på er hvordan den står seg mot ein gammel bd spiller og ps3.
    ( kan hende at Pioneer har varmeproblemer? Luftig rundt den i racken? Er CD/DVD-platene varme etter 30min? Prøv å rett inn en stor vifte på baksiden/siden for å se om det blir bedre. Bor noen hull eller installer en vifte? )

Oppo er selvsagt helt sjef, og jeg venta i fire smertefulle år før jeg kjøpte en, og jeg er superfornøyd. Mer enn det har jeg ikke å si! :twisted:

PS3:
    Du kan se om du kan modifisere viften i PS3, evnt bytte den til en med lavere støy (og lavere kjøleevne)
    g PS3 fan noise - Google Search

Det er mange som sliter med samme problem, jeg vet ikke om det kan løses, men det skader ikke å grave litt omkring, kanskje ebay har noe?

Nå ser jeg at du muligens har et for tett kabinett/rack slik at temperaturen er for høy der inne, så jeg foreslår at du fokuserer først på å åpne opp eller kjøle ned racken, for det er ikke bra for levetiden til elektroniske dingser å være så varme, og det kan få PS3'en til roe seg ned.

Og hvordan er bildet på youtube og netflix på den? Synest netflix og youtube har heilt greit bilde på ps3,men kanskje noe å hente her?
    Har titta litt på youtube, tungvidt å navigere med bare et fjernkontroll, litt krøkkete brukegrensesnitt, men greit nok. En søker etter navn, liste kommer i i høyre del av skjermet, så en kan se mange relaterte videoer til søkeordet. HD-materiale er flott å se på fra youtube, SD blir ikke så fint. Jeg skal teste mer nøyere senere, sist gang jeg brukte den var om Bentley biler så jeg hadde en god del distraksjon ang. bildekvaliteten...

Litt irriterende å ikke finne direkte frem til den linken jeg ser i youtube, ei heller taste inn direktelink til youtube (f.eks. KkKg8Wfs-Ns ! )

Går det an å kople til et USB keyboard til OPPO'n?

Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Og riks tv bildet er heilt ræva på sd sendinger.Kanskje oppoen er grei her ved å koble tuneren til oppoen og la den konventere bildet?

Tven eg bruker er pioneer pdp 5090 plasma fra 2008 8) Ikkje sikkert det er så mye å hente på ein so "gammel" flatskjerm?
    Du kan egentlig ikke forvente at bildet blir noe sårlig bedre, uansett hvordan du kopler opp. SD er fremdeles ræva iforhold til den lekre HD, uansett TV-type og uansett hvor ny/gammel den er.

jeg skulle ønske at alle kanalene fikk ut fingeren og ræva si i gang med å tilby flere HD-kanaler, for fem år siden var det greit med SD; men ikke lengre nå, til tross for at prisene øker og at kanalene er flere er det fremdeles skuffende med bare 720p i et lite håndfull kanaler?!?!

HD er faens meg så sexy at jeg nesten gråter hver gang jeg ser noe i SD.

jeg har sett en del DVD-filmer via OPPO, og det er greit nok, det mest irriterende er at undertekstene ikke er smoothe i kantene,jeg syntes at Oppo skalerer DVD fint opp til HD, men ekte 1080p/HD er å foretrekke!

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av baya
    Til streaming av musikk mener jeg PS3 fungerer helt utmerket, selv om dette er en spillkonsoll. Det er her snakk om overføring av digitalt innhold (PCM) over hdmi. Navigering er også mye raskere.
    Navigeringshastigheten kan jeg ikke svare på da jeg har 93 som er litt treg

men

du har vel aktivert for Quick Start i 103 ? (103 skal da være langt fra treg ..skulle jeg tippet skulle den vært reskere enn ps3)
    Quick start gjør at spilleren har raskere oppstart (power on) disc load , disc navigering, usb fil navigering , dlna navigering osv

uten quick start er 103 ca like treg som 93
    (alt er ikke tregt med 93 når man har 2 sekunder fra power on til disc skuff er ute men spesielt hdd filnavigering går litt tregt)

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blashyrkh
    Går det an å kople til et USB keyboard til OPPO'n?
    JA funksjonene or beta firmware er

USB
    ■Numerical keyboard: if Num Lock is turned on, functions as Numerical buttons; if Num Lock is turned off, functions as navigation buttons ("2", "4", "6", "8").
    ■ARROW buttons (UP, DOWN, LEFT, RIGHT): functions as navigation buttons.
    ■HOME button: functions as HOME button.
    ■END button: functions as STOP button.
    ■Page Up/Down buttons: functions as PAGE UP/DOWN buttons.
    ■ESC button: functions as RETURN button.
    ■ENTER button: functions as ENTER button.
    ■SPACE button: insert a space between characters on the soft keyboard

Mulig de blir endret litt i kommende offesielle firmware så følg med
    Official OPPO BDP-103 Owner's Thread

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Subtitles som skal takles med USB + Disc med 103 (fra Oppo wiki)
    The specification for DLNA does not have support for external subtitle files, some DLNA servers that perform transcoding are able to handle external subtitles.
    ( Kan oppdatere lista litt: firmware BDP10X-38-1220 January 2, 2013 : idx/sub i avi fungerer bare via USB,
    smi/mkv rare tegn istendenfor koreansk, ekstern srt (ascii) i mkv fungerer helt fint via USB )

Takk for info/bilde, den har jeg ikke sett før. Jeg fant et wikiartikkel om diverse DLNA servere , Comparison of UPnP AV media servers - Wikipedia, the free encyclopedia , så jeg prøver nå DLNA for å se hvordan det vil fungere her. Greit å få prøvd noe nytt og se om det er noe forskjell med internt tekststøtte hos avi/mkv mellom SMB og DLNA.

Jeg syntes at oppo skulle vært flinkere til å si : "NO EXTERNAL SUPPORT FOR SUBTITLES FROM DLNA/SMB! " men det er jo ikke gammelt nytt at firmaer underdriver litt med ting - ref. BD-iso-filstøtte som plustelig forsvant (selv om det ikke er deres skyld, syntes jeg at de burde sagt det mer tydelig ved firmwareoppdatering. )

Det enkle og meget raske er da og legge sub inn i fil ...feks mkv og bruke mkvmerge
    ja, må få ut fingeren til å lære meg mkvmerge, ja...
    Må også synce undertekster og lyd til noen mkv-filer, men jeg ser på det som et høst-/vinter-jobb, ikke vår-/sommer-jobb, trenger å være lat for tiden.

Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny beta-firmware har nettopp kommet ut:

OPPO BDP-103/105 Blu-ray Disc Player Firmware Update

March 26, 2013.
    Category: Latest Public Beta Test Release
    Main Version: BDP10X-50-0323B

Special Notice:

1. It is not possible to revert back to any previous official or beta firmware releases once this version is installed on the player. There will be no problem upgrading to any future official or beta firmware releases.
    2. Due to the extensive changes in this major firmware update, it is required that the user performs a "Reset Factory Defaults" operation after the firmware is installed. Please write down your special settings before doing this, and remember to re-apply your settings and adjust the proper volume level (if applicable) before you play any content. You may experience stability issues if this step is not performed.
    3. The new decoder firmware supplied by our chip vendor tightens the validation check for AVCHD file format. If the files in the BDMV folder do not fully comply with the AVCHD specification, the folder will not play. (For example, if the files are from a disc backup instead of an original AVCHD recording, the player will reject it.)
    4. The VUDU application has been updated and some titles now have subtitles. However, turning on subtitles may result in the player exiting to the HOME menu unexpectedly. We are currently working with VUDU to resolve this issue.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer MKej sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig kommer de med dette:
    *Added a feature that allows the adjustment of the audio delay time within the range of -100ms to +100ms. This can be set under "Setup Menu"->"Audio Processing" -> "A/V Sync"

Har opplevd delay ved bruk av optisk kabel. Andre som har vært borti det samme ?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MKej
    Endelig kommer de med dette:
    *Added a feature that allows the adjustment of the audio delay time within the range of -100ms to +100ms. This can be set under "Setup Menu"->"Audio Processing" -> "A/V Sync"

Har opplevd delay ved bruk av optisk kabel. Andre som har vært borti det samme ?
    Oppo har hatt endel sync problem.....de har rettet mye med firmware.
    Nå bruker mange ulike former for oppkopling og normalt er det ikke sync muligheter digitalt med fleste bd spillere
    (man har jo sync innstilling i reciver)

Ved og kunne justere delay med nye oppo firmware så dekker dene HDMI , digitale lydutganger utganger og analoge lydutganger.
    Uvanlig for en bd spiller med så god dekkning til delay men bra for forbrukere og ha muligheten
    (enda et poeng at Oppo er noe ekstra.......et godt bevis på at oppo følger opp sine produkter )

var jo mye annet bra i firmware også

Obs bør man være siden dette er BETA firmware.

Har man ikke dårlig tid bør man vente til den offesielle kommer så man slipper uante problemer

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beta firmware

google Norsk

Special Notice

1. Det er ikke mulig å gå tilbake til tidligere offesielle eller beta firmware utgivelser når denne versjonen er installert på spilleren. Det vil ikke være noe problem å oppgradere til eventuelle fremtidige offisielle eller beta firmware utgivelser.

2. På grunn av de omfattende endringene i denne store firmware-oppdateringen, kreves det at brukeren utfører en "Tilbakestill fabrikkinnstillinger" drift etter at fastvaren er installert. Vennligst skriv ned dine spesielle innstillinger før du gjør dette, og husk å re-aktivere innstillingene og justere riktig volumnivå (hvis aktuelt) før du spiller noe innhold. Du kan oppleve stabilitet problemer hvis dette trinnet ikke er utført.

3. Den nye dekoderen firmware levert av vår chip leverandøren strammer valideringskontrollen for AVCHD-format. Hvis filene i BDMV mappen ikke følger med AVCHD-spesifikasjonen, vil mappen ikke spille. (For eksempel, hvis filene er fra en plate backup i stedet for en original AVCHD-opptak, vil spilleren avvise det.)

4. Vudu programmet er oppdatert og noen titler har nå undertekster. Imidlertid kan slå på teksting resultere i at spilleren går ut av HOME-menyen uventet. Vi jobber for tiden med Vudu å løse dette problemet.
    __________________________________________________ ________________________________________
    Sammenligne til forrige offisielle versjonen BDP10X-38-1220, de store endringene i denne versjonen er:

1. Lagt til støtte for Direct Stream Digital (DSD) filavspilling fra lokal lagring. DSD filer kan være enten stereo eller flerkanals. Både DFF og DSF formater støttes.

2. Lagt til støtte for CUE fil avspilling. Funksjonen kan brukes til musikkfiler på lokal lagring og støttede lydformater inkluderer FLAC, WAV, APE og MP3.

3. Lagt til en funksjon som tillater etablering av spillelister mens tilgang musikkfiler fra lokale USB-lagring.
    Når du navigerer disse musikkfiler, vil det å trykke på OPTION-knappen få opp en meny med en melding om å enten "Legg til i spilleliste" eller "Gå spilleliste".
    Den opprettede spillelister filen er lagret i den lokale USB-lagring, inside "OPPO_Media_Info / spillelisten".

4. Lagt til støtte for AIFF lydformat.

5. Lagt til støtte for exFAT-filsystemet.

6. Lagt ekstra delefrekvens valg (50, 70, 130, 140 og 160Hz) i "Setup Menu" -> "Audio Processing" -> "Crossover".

7. Lagt til en funksjon som gjør det mulig for brukeren å bestemme hvilken modus (Auto, Film og Video) for å bruke når du utfører video de-interlacing. Denne kan settes i "Oppsett" -> "Video Setup" -> "HDMI Options" -> "De-interlacing Mode".

8. Lagt DMR Seek evne, slik at brukeren kan dra fremdriftsindikator på DMC side og juster avspilling av mediefiler fremgang på spilleren.

9. Fjernet en begrensning i "Audio Processing" -> "Speaker Configuration", som slår av SBL og SBR høyttalerne automatisk når Senterhøyttaler er satt til "Off". Men hvis SL og SR-høyttalerne er satt til "Av", vil SBL og SBR høyttalerne fortsatt være dempet.

10. Noen FLAC-filer laget av den nyeste versjonen av EAC (Exact Audio Copy) programvareverktøy kunne ikke spilles på BDP-103/105 spillere. Dette problemet er løst.

11. Forbedret nedmiks algoritme for BDP-105 er hodetelefonutgang. Dette resulterer i bedre volum og lydbilde når du spiller visse flerkanals lydkilder. • Denne endringen tar nytte av de viktigste audio DSP (digital signal prosessor) som normalt tildelt flerkanals analog utgang.

• Når hodetelefonen er tilkoblet, er multi-kanals analog utgang dempet og DSP er midlertidig omprogrammeres for stereo nedmiks og produksjonen blir rutet til hodetelefonforsterker. Vennligst ikke prøv å justere spillerens lydprosessering innstillingene mens hodetelefonene er plugget i, da disse innstillingene er bare midlertidig brukt og vil bli gjenopprettet til brukerens opprinnelige innstillinger når hodetelefonene er fjernet.

12. Lagt en funksjon som tillater justering av den audio forsinkelsestiden innenfor verdiområdet-100ms til 100 ms. Denne kan settes under "Oppsett" -> "Audio Processing" -> "A / V Sync", og den forsinkede tiden vil bli brukt på alle utgangsklemmene inkludert HDMI 1 og 2, koaksial, optisk og 7,1 utganger (inkludert stereoutgangene på BDP-105). [/ list] • Den faktiske lydforsinkelse effekten kan være forskjellig for hver av utgangsklemmene grunnet de forskjellige lyd prosess algoritmer og signalbaner brukes for hver utgang. Juster denne innstillingen basert på den faktiske produksjonen terminalen i bruk
    • De negative justeringsverdier er for avbrudd ut lyden forsinkelse som spilleren automatisk gjelder.
    • Avhengig av videokilden og tiden det tar å behandle videoen, gjelder den viktigste dekoder chip automatisk en
    lyd forsinkelse for å optimalisere audio video synkronisering. De negative manuelle innstillinger redusere den automatiske lyd forsinkelse, mens de positive manuelle innstillinger gjelder ytterligere forsinkelse. Noen negativ verdi innstilling utover spillerens automatiske forsinkelsen vil bli behandlet som helt avlyser den automatiske forsinkelsen. For eksempel, hvis "A / V Sync" verdi er manuelt satt til-100ms og for aktive videokilden spilleren bruker en 70ms automatisk lyd-forsinkelse, er det endelige resultatet at 70ms lydforsinkelsen blir kansellert og lyden ikke blir forsinket det hele tatt.
    • Det er ikke mulig å sette lyd i forkant av video ved hjelp av denne innstillingen.

13. Løst den korte lyd dukker problemet funnet på 7.1 og stereo lydutganger. Dette dukker støy kan skje når spilleren behandler innhold fra en TV-kabel-boksen (via HDMI-inngangene), og når kanalene er slått på kabelen boksen. Dette problemet er løst.

14. Lagt grunnleggende støtte for USB-tastatur. Noen av de støttede taster og deres funksjoner er: • Numerisk tastatur: Hvis Num Lock er slått på, fungerer som talltaster, hvis Num Lock er slått av, fungerer som navigasjonsknapper ("2", "4", "6", "8").
    • Pilknappene (opp, ned, venstre, høyre): funksjoner som navigasjonsknappene.
    • HOME-knappen: funksjoner som HOME-knappen.
    • END-knappen: funksjoner som STOP-knappen.
    • Side opp / ned-knappene: funksjoner som side opp / ned-knappene.
    • ESC-knappen: funksjoner som RETURN-knappen.
    • Enter: funksjoner som Enter-knappen.
    • SPACE-knappen: sette inn et mellomrom mellom tegn på skjermtastaturet.
    15. Generell platekompatibilitet forbedring basert på nye og kommende Blu-ray utgivelser samt bruker-sendt plate prøver.

Så må man ha tungen rett i munnen
    For legger man inn denne BETA eller Kommende offesielle vil man miste
    AVCHD 1:1 bd kopi avspilling fra USB , SMB (Special Notice punkt 3)
    Miste for altid (det er ikke mulig og tilbakestille til tidligere firmware etter denne nye er innstalert)

..........
    The "AVCHD trick" where Blu-ray BDMV folders could be played by copying them into AVCHD folders was removed in firmware 50-0323B in March 2013.

So: this no longer works.

This was done at the direction of the licensing authorities and there is nothing OPPO (or anyone else) can do about it.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så enkelt og greit - slutt på piratfilm fra Oppo. Jaja, koster jo ikke allverdens for en BD. Og så slipper man mye jobb og kompromisser.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Koble iPad på oppo

Er det noen måte kjøre ipad trådløs mot oppo?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hal 9000
    Er det noen måte kjøre ipad trådløs mot oppo?

Styrer min oppo105eu med android app og henter filmer og flac via synology nås.
    Fungerer optimalt..
    1.Oppsett:
    Hegel h200/Dynaudio 220/Oppo 105/Denon 3808a/Project Debut Carbon/Primare T30/Nas 5gb.

2.Oppsett:
    Nad 377bee/Cambridge Audio Azur 650bd/XTZ 99.26

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

[QUOTE=baya]Så enkelt og greit - slutt på piratfilm fra Oppo. /QUOTE]

Du gjetter litt...
    Stemmer ikke helt i praksis...
    1.Oppsett:
    Hegel h200/Dynaudio 220/Oppo 105/Denon 3808a/Project Debut Carbon/Primare T30/Nas 5gb.

2.Oppsett:
    Nad 377bee/Cambridge Audio Azur 650bd/XTZ 99.26

Side 15 av 32 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •