OPPO BDP-103 og 105. - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 32 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 633
    Newcomer MKej sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Måtte det samme

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat fått koblet opp en 103 og skulle se en film (mkv fil, 1080) men det hakker og hakker så jeg får ikke spillt den av, har ingen problem med å spille av samme film på PCen. Noen tips til hva jeg har oversett?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Har akkurat fått koblet opp en 103 og skulle se en film (mkv fil, 1080) men det hakker og hakker så jeg får ikke spillt den av, har ingen problem med å spille av samme film på PCen. Noen tips til hva jeg har oversett?
    Oppdater firmware når du får en ny spiller

Hvordan havner denne MKV fil på BD spiller
    USB
    Disc
    Wifi
    Kablet

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har nyeste FW, kablet nettverk. Fungerer som sagt uten problem fra PCen som står i samme switch.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den har nyeste FW, kablet nettverk. Fungerer som sagt uten problem fra PCen som står i samme switch.
    Da bruker du vel en dlna server software..hva heter det.......

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen DLNA, rett fra Windows share fra serveren

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvde akkurat BR ISO og samme greia der, går derimot fint med små filer.

Må nesten være noe med nettverket tenker jeg men fryktelig rart iom det går fint fra PCen som står i samme switchen. Noen som har vært borti lignende?

Edit: Prøvde nå å kutte ut kantswitchen som står i racket og da forsvannt problema... Det er en std HP GB switch og PCen fungerer som sagt helt fint via den men det ble krøll for OPPOen så da får jeg bare koble OPPOen utenom den.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SMB du bruker da (iso)

How do you play Blu-ray ISO files over SMB?

SMB network file access allows a trick with Blu-ray ISO files: if they are mounted to a directory on the server, the OPPO can see the AVCHD/BDMV folder and play it just as it does with actual BDMV folders on local storage or AVCHD/BDMV folders on the server.

Notes:
    •This will not work for DVD ISO files because the player does not support the VIDEO_TS folders inside of them. Same for the AUDIO_TS folders in DVD-A ISO files.
    •This does not circumvent Cinavia.
    •As of firmware 33-1018 (October 2012) the BDMV folder must be contained within an AVCHD folder. This for both real folders and mounted ISO files, but not for local storage.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt nyttig info om 103/105

Filer/codec/container 103/105 skal takle over dlna/smb , usb , disc
    Dette er en oversikt over bdp 93/95 men er ganske sikker 103/105 takler det samme (står esata men det er ikke på 103/105)................les også .....BDP-103 Media Files FAQ - OPPOwiki

i tillegg til oversikten under kommer
    media filer............som også skal fungere dlna/SMB , disc , usb
    FLV (Flash Video)
    MPO (Multi Picture Object)
    3GP

ekstra container combinasjoner.........som også skal fungere dlna/SMB , disc , usb
    MKV med FLAC
    MKV med DTS-HD Master
    MKV med Dolby TrueHD

+ da Blu-ray ISO filer over SMB

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette står ikke i manual så det er kjekt og vite

Are there any hidden features?

•Pressing Eject on the remote will power on the player and eject the tray.
    (setter man også quick start i spiller går det lynraskt fra power on til disc skuff er ute)

•If you press and hold the Setup button on the remote you will get the Picture Adjustment menu directly.

•For DVD the Top Menu remote button is the same as TITLE, and the Popup Menu remote button is the same as the MENU function on DVD remotes. (Not all discs use both functions).

•When playing DVD (not Blu-ray), pressing the YELLOW button on the remote will take you to chapter 1 of the longest title on the disc. You can use this during startup to skip the introductory material.

•When playing DVD, the BLUE button performs the random/shuffle cycle for titles and chapters, just as with media files and audio tracks.

•JACKET_P images on DVD are supported. JACKET_P is optional cover art that displays when a disc is stopped.

•The browser will display ID3v2 tags, including "PIC" cover art images, for several media file types. Vorbis-style tags are also supported for FLAC files.

•CD-Text is shown on the On Screen Display: album name, artist and track title.

•BDMV directories are (unofficially) supported.

•In the Media Browser, the Goto button allows you to skip ahead to specific index numbers in long lists.

•Subtitles are visible at Fast Forward levels 1 (=2x) and 2 (=4x). They are not shown in Reverse modes.

•DVD-Audio discs have a "Direct Play" feature. After loading the disc, pressing Stop followed by Play on the remote will directly access the first Group/Title, bypassing any menu.

•When playing media files, pressing the UP and DOWN arrow buttons will skip to the previous and next files, respectively.

•When shutting off, if the player does not respond to the Power button (on either the front panel or the remote) in about 10 seconds, a special timer will shut it down anyway. This is in the case the player has become unresponsive to normal controls.

•Thumbnail View: in the HOME menu and the Media Center (Photo, Music, or Movie) press the RED button to quickly switch between File List mode and Thumbnail View mode for the Movie and Music categories.

•CD Program Play: for CD/SACD playback. During the disc playback, press the YELLOW button to bring up the "Program Play" interface. Here you can use the LEFT/RIGHT ARROW buttons to set a playlist.

•Side-by-Side and Top-Bottom formatted MKV converted to 3D. During the playback of a compatible MKV, press the 3D button on the remote once to turn on the "2D->3D" conversion then press the 3D button again to display the "3D Setting" menu. Select "Side-by-Side" or "Top-Bottom" to match the source to convert the image to 3D.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,085
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, min Boxee har spilt mkv perfekt fra dag 1 - ikke mye dill for å få det til.:roll:
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Hmm, min Boxee har spilt mkv perfekt fra dag 1 - ikke mye dill for å få det til.:roll:
    Dette har vel ikke så mye med hva avspiller takler men oppkopling av nettverk

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei hos meg var det kun nettverket som skrapte krøll... aner ikke hvorfor den ene switchen laget krøll akkurat for OPPOen siden det fungerer for de andre enhetene, men så lenge jeg vet om det er det ingen problem så nå spilles både BR ISO og alt annet av uten problem )

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du bra wifi kan du også prøve dongle med 103
    Ved optimalt wifi signal skal Oppo takle 150 Mbps
    Ved kabling skal oppo takle 100 Mbps

wifi er 2,4 Ghz

Kablet eller wifi er oppo megabit (ikke Gigabit)

100/150 Mbps holder i massevis til mkv , Blu Ray osv

Et sted i oppsettet ditt må kanskje noe begrense hastigheten du koplet oppo til med GB swich .........

Det skal vel ganske sikkert gå med din swich men noe må settes opp andeledes (innstillinger i nettverk/kabling)

Kan det være noen Autonegotiation / Duplex innstillinger i nettverket som gjør at du får for lav overføringshastighet med GB swich ut porten du har koplet 103

Kan det være så enkelt at du skulle restartet nettverket ditt (swich) etter du koplet til Oppo ?

Er jo egentlig ikke mye og bry seg med om du har og er fornøyd med oppo tilkoplet nett nå :-)

Newcomer blashyrkh sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan hende at videoen er enkodet dårlig eller feil, så jeg foreslår at du titter litt på de andre mkv-filene med mediainfo MediaInfo og ser hva de har og så enkode filene med de instillingene.

Kan hende at det er feil bit depth, eller codecsinstillinger. Bit depth skal være 8bit, og videoen kan hakke hvis den er i 10bit.
    Oppo har en plass i menyen der en kan se IP-adressen og teste nettverket.

Oppo fungerer ikke med eksterne undertekster, men det er bare testet fra NAS, jeg glemte HDD, jeg skal gjøre det en dag.

jeg har kommet borti et lite bug der at hvis en lager en ny mappe i NAS, mens Oppo'en er i den mappen, surrer den, det ser ut som om at den bare leser av mappen i NAS en gang, ikke oppdateres fortløpende, for den ser fremdeles ikke den nye filen når jeg går ut og inn i den mappen, den må restartes flere ganger hvis en også bytter navn på mappa, det virker som om den ikke klarer å forholde seg til et NAS som blir kødda altfor mye med, hehe.

Jeg skriver det her så det er et lite headsups for den som liker å lage mapper eller roter altfor mye med filer mens Oppoen er våken. Don't do that.
    "tomme tømmer buldrer mest"

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blashyrk

Oppo fungerer ikke med eksterne undertekster, men det er bare testet fra NAS, jeg glemte HDD, jeg skal gjøre det en dag.
    Leste et sted ang MKV og valgbare undertekster
    ..........
    --------->
    does anybody know if the 103 supports selectable subtitles in MKV files?

...............Yes, and that was also available in previous OPPO players.

Embedded subtitles work both locally (and with SMB) and over DLNA. UTF8 encoding is supported. (Does MKV require that? Mkvmerge converts everything to UTF8 ).

External subtitles work locally and with SMB but not over DLNA; it doesn't seem to be a DLNA feature. The supported encoding seems to be Windows cp1252, similar to standard ISO 8859-1.

Her er oversikt med hdd/disc
    BDP-103 Media Files FAQ - OPPOwiki

------------->>>>DLNA/SMB sharing may be different, depends on the server's capability and the customer's setting

+
    skal jo være rart om ikke 103 også støtter minimum undertekster som 93

Er ikke Kodingen av ekstern undertekst fil støttet av Oppo så kan man åpne den eksterne filen i en teksteditor og lagre det til en type Oppo støtter

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

oppo 103

Heisann!

Har lest litt rundt om på nettet angående oppo bdp 103,og ser den har fått bra omtale.

Det eg lurer på er hvordan den står seg mot ein gammel bd spiller og ps3.Eg har ein pioneer bdp-320 spiller fra 2009 og ein ps3 fra 2008.Pioneer spilleren har vært litt ustabil.Tar ikkje alle disker,og noen stopper opp midt inne i filmen.Har lastet ned oppdatering på den. Ps3 fungerer supert,men er ein del viftestøy.Dog ikkje so merkbart når ein ser film med masse lyd,men når da er heilt stille so høyer ein den.

Er det merkbart bedre bilde på oppo bdpen enn ps3 og gamle bd spillere,eller er det marginale forskjeller? Og hvordan er bildet på youtube og netflix på den? Synest netflix og youtube har heilt greit bilde på ps3,men kanskje noe å hente her? Og riks tv bildet er heilt ræva på sd sendinger.Kanskje oppoen er grei her ved å koble tuneren til oppoen og la den konventere bildet?

Tven eg bruker er pioneer pdp 5090 plasma fra 2008 8) Ikkje sikkert det er så mye å hente på ein so "gammel" flatskjerm?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beste bilde man kan få fra en BD spiller
    Oppo BDP-103 Universal Blu-ray Player - Secrets of Home Theater and High Fidelity

bd 1080p 24 blir ikke enorm forskjell mellom spillere
    men lavere oppløsninger , intrerlaced osv vil forskjellene kunne vises meget godt
    Oppo er fargeconverteringen perfekt og meget bra på støy i bilde osv

En oppo kan man dele inn i flere hovedgrupper

1.....meget bra ytelse og funksjoner...
    (funksjoner er feks textflytting , Vertical Stretch ,forforsterker, zoom ,app styring, mulighet for usb tastatur for enklere youtube osv)

2 ....Trolig den bd spilleren med best støtte for format , codec , container avspilling

3 ....bra med tikoplinger ..3 usb, 2 hdmi inn der 1 også kan brukes til roku og MHL , 2 hdmi ut , rs232 , diagnose utgang , coax /optisk utgang

4.....bra muligheter til avspilling ....optisk drev til (bd disc , dvd , sacd , dvda , AVCHD , DTS CD , CD osv)
    + dlna , smb , usb

5 Oppo er meget bra til og følge opp sine spillere (firmware)med forbedrede funksjoner til spiller eller for og tilpasse spilleren til problem disc som fortløpende kommer ut

Digitalt bruk (hdmi til reciver...hdmi til tv) får du ikke bedre spiller
    (at man kan få kjøpt den regionfri bd/dvd helt ned til ca 4 lapper viser at man ikke behøver og betale flere 10 tusner for det beste)

om man trenger det beste må bli opp til bruker.
    For mange vil en litt billigere Samsung , Sony , Pioneer osv være mere enn bra
    (men prismessig er det jo ikke store spranget fra en ok bd spiller til den beste)

Skal man gå for påkostet analog lyd er Oppo 105 eller Cambridge 752 et alternativ

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter klar til å dra i avtrekkeren på en 103. Men... klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal kjøpe en EU eller US model.
    Kan noen hjelpe med noen pros and cons her? De vi har pr dags dato men også de vi eventuelt kan råke utfor med fremtidige oppdateringer osv.
    Om jeg betaler noe ekstra for en EU er ikke av relevans men om den billigste er den "beste" så er jo ikke det dumt. Men pris er ikke et tema i utgangspunktet.

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det nokon som kan gi tilbakemelding på kordan streaming av musikk fungerer i praksis på 103/105 gjennom SMB? Er den enkel og praktisk å navigere i, eller er det meir knoting og trykking enn enkelt? Vurderer å slå 2 fluer i 1 smekk og droppe å kjøpe dedikert streamer

Side 14 av 32 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •