OPPO BDP-103 og 105. - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 32 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste
Viser resultater 241 til 260 av 633
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppo 105

Avansert Hygen,takk for utfyllende svar. I dag fikk jeg moms/toll på 585 kr så min 105 spiller kom på totalt 9100. Jeg er veldig fornøyd,det er en ting den jukser med. Jeg kjører tv tuneren inn på hdmi back og når spilleren er kald eller nå signalene er nye så hakker både bilde og lyd i opptil 20 min. Jeghar ikke fått sett skikkelig på menyen så jeg får ta det etterhvert. Veldig bra bilde iallefall. jeg har fått "nytt" tv. Jeg har solgt min Hegel Hd 20 dac og Oppo gjør jobben til musikk,tv minst like bra. Kjekt. Har ikke fått testet hodetelefonutgangen enda så jeg får se om den gjør en like god jobb som min Grado batteriforsterker. Spennende. Den er jeg veldig glad i så jeg får se om den klarer det. Klarer den også fungere som en god surroundprosessor så er det jo sinnsykt. Det begynner å se ryddigt ut i stereobenken min nå 8)

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk HDMI / MHL INPUT (manual side 32) så du velger hdmi inngang du bruker

oppdater spilleren til nyeste firmware da det har kommet oppdateringer som bla er beregnet på HDMI/MHL inputs og forbedringer

husk og aktiver Quick Start om du skal ha raskest mulig spiller...oppstart...disc load tid...manøvrering i nettverk/usb innhold osv

HDMI 1 fra bd spiller til tv/prosjector er beste utgang

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mulig med 3D ut fra andre kilder?

Vil det være mulig å koble en kilde som spiller av 3D inn på HDMI inngangen bak og få ut 3D fra spilleren. Tenkte på en Viasat tuner eller mediespiller som spiller av 3D iso.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått testet hodetelefonutgangen enda så jeg får se om den gjør en like god jobb som min Grado batteriforsterker.
    De som har testet hodetelefonutgangen er over seg av begeistring, så det blir spennende å høre hva du mener om den...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppo 105

Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    De som har testet hodetelefonutgangen er over seg av begeistring, så det blir spennende å høre hva du mener om den...
    Veldig bra hodetelefonforsterker i Oppo 105, Jeg synes Grado er hakket bedre og gir litt mer trøkk men den er jo en egen forsterker laget for det. Jeg kommer til å bytte ut Gradoen selv om den er fantastisk. Noen som vil kjøpe den :-D ? Oppoen har fjernkontroll,det har ikke Grado. Gradoen har mer trøkk som jeg sa og den er hakket bedre i dynamikken. Små forskjeller her.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arntost
    Vil det være mulig å koble en kilde som spiller av 3D inn på HDMI inngangen bak og få ut 3D fra spilleren. Tenkte på en Viasat tuner eller mediespiller som spiller av 3D iso.
    Tror ikke full hd 3d går (men 1080p 2d takler den)

Kanskje 3d light (satelitt 3d , 3d på mkv filer osv) kan gå siden det ikke bruker mere båndbredde enn et vanlig 1080p signal.

Begrensninger HDMI inn lyd....spiller støtter tilogmed 6ch/192kHz eller
    8ch/96kHz PCM, Dolby Digital, Dolby Digital Plus, og DTS.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker hygen, får prøve meg frem litt og se hva som fungerer.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bruke 105/103 direkte inn inn i effektforsterkerq

Jeg vurdere å kjøpe en Oppo 103 eller 105 for å kjøre rett i effektforsterker, og droppe kontroll forsterker. Noen som har erfaring med det?
    Antar at lydkvaliteten på 105 er såpass mye bedre at den er verdt dobbel pris?
    Har 105 variable utgang på de balanserte utgangene?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rabagast
    Har 105 variable utgang på de balanserte utgangene?
    Ja

[[111356865552629]] [[115430438474268]] [[109294689102123]]

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Tror ikke full hd 3d går (men 1080p 2d takler den)

Kanskje 3d light (satelitt 3d , 3d på mkv filer osv) kan gå siden det ikke bruker mere båndbredde enn et vanlig 1080p signal.

Begrensninger HDMI inn lyd....spiller støtter tilogmed 6ch/192kHz eller
    8ch/96kHz PCM, Dolby Digital, Dolby Digital Plus, og DTS.
    Hygen, jeg sliter med å instalere Usb driveren til spilleren. Jeg er brukbar med installasjoner men denne driveren får jeg ikke til eller bommer jeg på instillingene? oppo-usb-audio-2,0-driver (windows). Har prøvd med 2 forskjellige pcer men det går ikke . Jeg bruker oppodigital.com , så support,så driver downloading og så videre. Gjør som det står og instalerer men jeg får ikke til lyden ut til Oppoen. Har du et genialt svar?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leedsforalltid
    Hygen, jeg sliter med å instalere Usb driveren til spilleren. Jeg er brukbar med installasjoner men denne driveren får jeg ikke til eller bommer jeg på instillingene? oppo-usb-audio-2,0-driver (windows). Har prøvd med 2 forskjellige pcer men det går ikke . Jeg bruker oppodigital.com , så support,så driver downloading og så videre. Gjør som det står og instalerer men jeg får ikke til lyden ut til Oppoen. Har du et genialt svar?
    Innstalere driver
    Du har da koplet 105 til pc med usb ?
    Du har ikke windows 8 (for den er det ikke drivere til ennå) ?
    ..........har du windows 8 er ikke allt håp ute da du har mulighet for og innstalere Dual-Boot ( 2 opperasjonsystem på en pc)

Ser driveren skal være til både 32 (x86) og 64 (x64)bits XP, Vista and Windows 7 så den delen er skal ikke by på problem
    Jeg vet ikke helt hva du må sette inn under innstalasjon (usb driver)
    Du må vel feks velge OPPO USB-lydenhet 2,0 i innstillinger innstalasjon

Får du feilmeldinger under instalasjon så skriv dem eller ta skjermbilde og post bilde/r her
    Er du usikker på hva du skal velge under innstalasjon så skriv det eller ta skjermbilde og post bilde/r her
    __________________________________________________ ______________________

Er alt i orden så langt ? (driver innstalert)

Om det er.... etter bd spiller er startet opp må du velge
    INPUT-knappen(på din fjernkontroll).... Velg .....USB AUDIO IN
    __________________________________________________ __________________
    Har du fått det til så langt (da bør du høre lyd)
    men bit/kHz

Legger ved en google oversatt text (fra oppo wiki)

Jeg bare får 16-bits/44.1 i spilleren. Hvordan får du høyere oppløsning lyd?

Det er to måter man kan gjøre for bedre lyd.
    Den første, men som minst anbefales er å sette datamaskinen til Oppsamplet all lyd som spilles.
    For å oppnå dette gå inn i "Control Panel -> Maskinvare og lyd -> Lyd -> Playback" og velge "OPPO USB-lydenhet 2,0" og deretter "egenskaper".
    Under "Avansert" change "Standard Format" til "2 kanals, 24-bit, 192 000 Hz (Studio Quality)". Trykk "OK" for å lagre.

En bedre løsning er å bruke høyere oppløsning lydfiler i forbindelse med en ekte mediespiller som foobar2000 . Som standard foobar2000, og annen lyd program, vil bruke "Direct Sound" drivere. .....trenger å bytte dette til "Kernel Streaming (KS)" eller "WASAPI" drivere.

Med Foobar2000 kjører velger du "Fil" og deretter "preferanse" (eller trykk "Ctrl + P" med tastaturet). Inside "preferanse" vil du se en fane på venstre merket "Playback". Under "Playback" vil du ønsker å velge "Output".

Du vil ønske å velge enten "Kernel Streaming (KS)" eller "WASAPI". for så velge "Apply". (jeg ville valgt wasapi)
    http://www.google.no/url?sa=t&rct=j&...43287494,d.bGE

Hvorfor wasapi er for bit perfect (Vista eller Windows 7) (så ikke pc resampler)......for xp så bruker man feks asio (asio4all)

Sett igang med musikk nytelse :-)

USB DAC kan mota
    Stereo
    16 og 24-bit stereo
    44.1kHz, 48kHz, 88.2kHz, 96kHz, 176.4kHz and 192kHz.
    (USB DAC..ikke SACD DSD....men SACD til PCM)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det hadde vært morro om du kunne gi oss en tilbakemelding på den nye Oppo vs. den "gamle" Cambridge`n. Sistnevnte er jo ikke akkurat en dårlig spiller, men det skrives mye godt om de nye Oppo-spillerne.
    Nå har jeg ikke prøvd blu ray delen enda da jeg har bare hatt den en kort stund,men bare det at jeg nå kan bruke amerikansk netflix og vudu er jo for meg en stor bonus,pluss prisen fra bombay ferdig moddet er jo også et stort pluss.Koblet også min mede8er 600 inn på oppon så da har man jo også muligheten til bildejusteringer etc. Nei personlig så er det mye spiller for pengene så da spørs det om cam.bd 751 blir overflødig eller bare bruke den som cd spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Innstalere driver
    Du har da koplet 105 til pc med usb ?
    Du har ikke windows 8 (for den er det ikke drivere til ennå) ?
    ..........har du windows 8 er ikke allt håp ute da du har mulighet for og innstalere Dual-Boot ( 2 opperasjonsystem på en pc)

Ser driveren skal være til både 32 (x86) og 64 (x64)bits XP, Vista and Windows 7 så den delen er skal ikke by på problem
    Jeg vet ikke helt hva du må sette inn under innstalasjon (usb driver)
    Du må vel feks velge OPPO USB-lydenhet 2,0 i innstillinger innstalasjon

Får du feilmeldinger under instalasjon så skriv dem eller ta skjermbilde og post bilde/r her
    Er du usikker på hva du skal velge under innstalasjon så skriv det eller ta skjermbilde og post bilde/r her
    __________________________________________________ ______________________

Er alt i orden så langt ? (driver innstalert)

Om det er.... etter bd spiller er startet opp må du velge
    INPUT-knappen(på din fjernkontroll).... Velg .....USB AUDIO IN
    __________________________________________________ __________________
    Har du fått det til så langt (da bør du høre lyd)
    men bit/kHz

Legger ved en google oversatt text (fra oppo wiki)

Jeg bare får 16-bits/44.1 i spilleren. Hvordan får du høyere oppløsning lyd?

Det er to måter man kan gjøre for bedre lyd.
    Den første, men som minst anbefales er å sette datamaskinen til Oppsamplet all lyd som spilles.
    For å oppnå dette gå inn i "Control Panel -> Maskinvare og lyd -> Lyd -> Playback" og velge "OPPO USB-lydenhet 2,0" og deretter "egenskaper".
    Under "Avansert" change "Standard Format" til "2 kanals, 24-bit, 192 000 Hz (Studio Quality)". Trykk "OK" for å lagre.

En bedre løsning er å bruke høyere oppløsning lydfiler i forbindelse med en ekte mediespiller som foobar2000 . Som standard foobar2000, og annen lyd program, vil bruke "Direct Sound" drivere. .....trenger å bytte dette til "Kernel Streaming (KS)" eller "WASAPI" drivere.

Med Foobar2000 kjører velger du "Fil" og deretter "preferanse" (eller trykk "Ctrl + P" med tastaturet). Inside "preferanse" vil du se en fane på venstre merket "Playback". Under "Playback" vil du ønsker å velge "Output".

Du vil ønske å velge enten "Kernel Streaming (KS)" eller "WASAPI". for så velge "Apply". (jeg ville valgt wasapi)
    http://www.google.no/url?sa=t&rct=j&...43287494,d.bGE

Hvorfor wasapi er for bit perfect (Vista eller Windows 7) (så ikke pc resampler)......for xp så bruker man feks asio (asio4all)

Sett igang med musikk nytelse :-)

USB DAC kan mota
    Stereo
    16 og 24-bit stereo
    44.1kHz, 48kHz, 88.2kHz, 96kHz, 176.4kHz and 192kHz.
    (USB DAC..ikke SACD DSD....men SACD til PCM)
    Fikk det endelig til,slettet winzipen og loade ned med explorer. Da gikk det. Oppodigital mente jeg hadde fått med noe søppel og ba meg slette alt og få bort alle cookies før jeg prøvde igjen. Da åpnet jeg på sedvanlig måte og jeg pakket ut med dataens innebygde? utpakker. Valgte Usb på lyd og alt funket flott. Veldig bra dac. Herlig. Nesten som Hegel HD 20,nesten. Jeg er veldig fornøyd med spilleren. Stolt,kry og glad.
    Takk Hygen

Newcomer MontyBurns sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brennarn
    Nå har jeg ikke prøvd blu ray delen enda da jeg har bare hatt den en kort stund,men bare det at jeg nå kan bruke amerikansk netflix og vudu er jo for meg en stor bonus,pluss prisen fra bombay ferdig moddet er jo også et stort pluss.Koblet også min mede8er 600 inn på oppon så da har man jo også muligheten til bildejusteringer etc. Nei personlig så er det mye spiller for pengene så da spørs det om cam.bd 751 blir overflødig eller bare bruke den som cd spiller.
    HVa gjør du for å få tilgang til amerikansk Netflix? Må du abonnere på en VPN-tjeneste som gir deg amerikansk IP? Gjør ikke dette i tilfelle at alle enheter tilkoplet hjemmenettverket får amerikansk IP?

Active mons_ivar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MontyBurns
    HVa gjør du for å få tilgang til amerikansk Netflix? Må du abonnere på en VPN-tjeneste som gir deg amerikansk IP? Gjør ikke dette i tilfelle at alle enheter tilkoplet hjemmenettverket får amerikansk IP?
    mer enn godt nok å bruke en dns-tjeneste som f.eks denne. koster deg 35kr mnd og fungerer helt glimrende.

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    873
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mons_ivar
    mer enn godt nok å bruke en dns-tjeneste som f.eks denne. koster deg 35kr mnd og fungerer helt glimrende.
    Kan jeg koble opp flere ting på denne saken?
    Android tablet / mobil, pc og tv og? Uten å tulle med nettverket ellers?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MontyBurns
    nei da,du legger inn manuelt den amerikanske ip addr.inne på meny oppsettet på oppon så er det tut og kjør og ja abb.på unblock us så er saken løst.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,083
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zx300
    Kan jeg koble opp flere ting på denne saken?
    Android tablet / mobil, pc og tv og? Uten å tulle med nettverket ellers?
    Du må nok inn å sette opp hver enhet. Skal og og gå å sette opp dette i routeren din uten at jeg har prøvd det. Kjøre på Android tablet/mobil har jeg ikke prøvd da jeg vil ha stoort bilde og bra lyd.

Eller får du amerikansk DNS til 25 kr mnd her hvis du tegner for 3 mnd intervaller: UnoDNS™ - Watch Netflix USA, Hulu, Pandora, BBC iPlayer, and more in anywhere you live!
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,949
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte en BDP103 fra Bombay idag og fikk nå en mail fra Google Walltet om betaling? Når jeg bestilte den valgte jeg Visa og skrev inn kort nr som jeg alltid pleier å gjør, men dette med Google Wallet har jeg ikke vært borti før.

Bombay Electronics has requested a payment of $700.45 from you through Google Wallet

Pay now through Google Wallet - $700.45

The link above will take you to Google Wallet to complete your payment.

Har det vært slik hos dere andre og? Hva er isåfall greia med Google Wallet?

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,949
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk mail fra de nå isted at alle internasjonale ordre måtte gå via Google Wallet eller Paypal så da endret jeg bare til Payppal og så gikk den igjennom.

Side 13 av 32 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13 14 15 16 17 23 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •