OPPO BDP-103 og 105. - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 32 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 633
    Newcomer Tristania sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av arntost
    Da har du ikke lest mage av innleggene i denne tråden. Tror vel både Amazon og Bombay sender til Norge. Vet sikkert at Bombay gjør.
    Har lest alle innleggene.
    Ser at bombay tar 615 usd, mens på amazon ligger oppo 103 til 499usd.
    Prøvde å bestille tidligere i dag, men de på amazon sender ikke til min adresse.
    Velger jeg min jetcarrier adresse så er det ingen problem.

Derfor spørsmålet.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pri på Bombay på 615$ er for regionsfri spiller.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppo

Sitat Opprinnelig postet av arntost
    Pri på Bombay på 615$ er for regionsfri spiller.
    Det tok en uke fra jeg bestilte til 105 var hjemme hos meg. Fantastisk. Jeg måtte ikke betale noe så jeg får vel regning fra tolldirektoratet da tenker jeg. Spennende

Intermediate zx300 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    871
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tristania
    Har lest alle innleggene.
    Ser at bombay tar 615 usd, mens på amazon ligger oppo 103 til 499usd.
    Prøvde å bestille tidligere i dag, men de på amazon sender ikke til min adresse.
    Velger jeg min jetcarrier adresse så er det ingen problem.

Derfor spørsmålet.
    Som arntost er det for sone fri spiller. Om du regner på det så vil Amazon koste 499 + frakt? + sonefri 159(bluraychip.dk - Oppo BDP-103 multiregion DIY kit - PRO) = 658totalt + frakt, så regn med 4500-5000kr inkl. norske avgifter.
    Da er den sonefri.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tok en uke fra jeg bestilte til 105 var hjemme hos meg. Fantastisk. Jeg måtte ikke betale noe så jeg får vel regning fra tolldirektoratet da tenker jeg. Spennende
    Så hurtig! Du får vel bare håpe at "onkel Tull" glemmer deg

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    422
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nugstarr
    Altid morsomt med lydogbilde tester

lydogbilde.......Oppstart fra standby går på under 20 sekunder ???

Oppstart til hva ???
    Betyr det 2 eller 19.....et testresultat på under 20 sier da litt men ikke mye.
    (Når man opprerer med så høyt tall som under 20 sekunder.....er det for å gardere seg eller har man satt seg så lite inn i produktet man tester at man ikke har fått med seg at spiller har quick start innstilling som gjør spilleren meget rask i oppstart ???)
    __________________________________________________ _______________________________
    lydogbilde..........Noen begrensninger er det selvsagt: Oppo-spilleren har ingen målemikrofon ???

Nei mic var det heller ikke på BDP 83 , 93 , 95 , Cambridge 751bd , eller andre bd spillere solgt i Norge som lydogbilde har anmeldt men aldri nevnt som begrensning i tester ??? Ny standard for test :-)

Newcomer MKej sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag kom OPPO BDP-103 (Region free) fra boombay.
    Prisen ble: 3 757,10(spiller+frakt) + 254 (toll,mva) = 4011,1 Kr
    Brukte koden: BARGAINOFFERS og fikk 5% rabatt

Tips til andre som skal kjøpe:
    Jeg skrev følgende i Order Comments: "Please set the value of the package low or mark as gift. The Taxes in Norway are big!"

De satte verdi på pakken til 90$

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag kom OPPO BDP-103 (Region free) fra boombay. Prisen ble: 3 757,10(spiller+frakt) + 254 (toll,mva) = 4011,1 Kr. Brukte koden: BARGAINOFFERS og fikk 5% rabatt.

Jeg skrev følgende i Order Comments: "Please set the value of the package low or mark as gift. The Taxes in Norway are big!"

Det er alltid greit med noen tips for de som skal bestille "over there". Takker

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MKej
    I dag kom OPPO BDP-103 (Region free) fra boombay.
    Prisen ble: 3 757,10(spiller+frakt) + 254 (toll,mva) = 4011,1 Kr
    Brukte koden: BARGAINOFFERS og fikk 5% rabatt

Vel, det er vel å svindle - er det ikke ? Hvis alle skal lure hverandre så er vi fort i samme båt som Hellas :roll:

På den annen side er det mange som gjør dette uoppfordret - bestilte en hodetelefonforsterker fra Kina og den kom pakken i silkepapir med sløyfe merket GIFT...
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer MKej sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Vel, det er vel å svindle - er det ikke ? Hvis alle skal lure hverandre så er vi fort i samme båt som Hellas :roll:
    GIFT...
    Hehe, tror det skal mer til for at vi havner i samme båt som Hellas.

Svindel er det regjeringen som gjør. Som har holdt merverdiavgift og toll satsen uforandret siden 1975! Mens de fleste andre satser blir indeksjusteret hvert år.

Det er nå 38 år siden 200-kronersgrensen ble innført, og på den tiden har inflasjonen vært hele 390 prosent.
    Det betyr at 200 kroner i 1975 tilsvarer 980 kroner i dag.

Men dette blir litt off topic

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svindel er det regjeringen som gjør. Som har holdt merverdiavgift og toll satsen uforandret siden 1975! Mens de fleste andre satser blir indeksjusteret hvert år.

Det er nå 38 år siden 200-kronersgrensen ble innført, og på den tiden har inflasjonen vært hele 390 prosent.
    Det betyr at 200 kroner i 1975 tilsvarer 980 kroner i dag.

Enig i den - 200 kr grensa er helt tullete at de ikke har gjort noe med, men det føyer seg vel inn i et mønster. Innslagssatser for bilavgifter har de vel heller ikke gjort så mye med siden 60 tallet, og så videre.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er en oppo 103 ferdig moddet bestilt fra bombay electronics så får jeg se om min cambrigde bd 751 havner på torget.For dere som har kjøpt derfra hvor cirka lang tid tok det før dere hadde den hjemme?

Newcomer MKej sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2013
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brennarn
    Da er en oppo 103 ferdig moddet bestilt fra bombay electronics så får jeg se om min cambrigde bd 751 havner på torget.For dere som har kjøpt derfra hvor cirka lang tid tok det før dere hadde den hjemme?
    Hos meg tok det 6 dager

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg tok det 6 dager
    Oi det var raskt,ja ja da får jeg vente og se.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    2,486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde vært morro om du kunne gi oss en tilbakemelding på den nye Oppo vs. den "gamle" Cambridge`n. Sistnevnte er jo ikke akkurat en dårlig spiller, men det skrives mye godt om de nye Oppo-spillerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J.Haugen
    Det hadde vært morro om du kunne gi oss en tilbakemelding på den nye Oppo vs. den "gamle" Cambridge`n. Sistnevnte er jo ikke akkurat en dårlig spiller, men det skrives mye godt om de nye Oppo-spillerne.
    Skal prøve og se hva jeg klarer og beskrive etter hvert når den har fått noen timer på seg.

Newcomer blashyrkh sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...og her føler jeg litt som off topic trollet...
    Staten trenger penger og jeg syntes at momsen er greit nok.
    selvfølgelig hater jeg den lave momsgrensen, det fører at enkelte har flaks og slipper å betale full moms (eller moms) og det gjør jo handelen enda mer søtladent. Staten tar vare på vår helse når vi minst forventer det.

Staten vil helst at folk skal ha penger i omløp så det beste protestet er å ikke kjøpe så mye eller kjøpe brukt eller bruk opp tingene.
    "tenk deg litt om, MÅ du virkelig ha siste nytt?"
    Jeg dumpa nylig min 14år gamle cdspiller, den fikk et nytt liv med et nytt DAC for noen år siden, men så kom Oppo'en som erstatter den, og jeg regner med å ha den LENGE.

Jeg har en Oppo fra USA som jeg betalte full moms på (og kan bevise det!), og jeg bryr meg ikke om at andre slapp å betale full moms, jeg ser det bare som et lotteri, og den lave momsgrensen gjør det enda mer morsommere å bestille fra internett for en vet ikke alltid eksakt sluttbeløpet.
    Oppo er groteskt overpriset her i forhold til det i usa, så det er egentlig et bedre kjøp med Cambridge.

Jeg droppa hardwaresonefri-greier, jeg følte at det ble sløseri med penger (og moms!), så jjeg ville se om software-greiene fungerer først.
    Jeg har bare software sonefri for dvd og iflg wikipedia har 70% av blueray ikke soneinndeling, og inntil videre har alle mine blueray (og min kompis sin) fungert. Jeg får se hva som skjer, men det er fint å ha en hardwaresonefridings i bakhånden.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

prosessor

Sitat Opprinnelig postet av hygen
    Altid morsomt med lydogbilde tester

lydogbilde.......Oppstart fra standby går på under 20 sekunder ???

Oppstart til hva ???
    Betyr det 2 eller 19.....et testresultat på under 20 sier da litt men ikke mye.
    (Når man opprerer med så høyt tall som under 20 sekunder.....er det for å gardere seg eller har man satt seg så lite inn i produktet man tester at man ikke har fått med seg at spiller har quick start innstilling som gjør spilleren meget rask i oppstart ???)
    __________________________________________________ _______________________________
    lydogbilde..........Noen begrensninger er det selvsagt: Oppo-spilleren har ingen målemikrofon ???

Nei mic var det heller ikke på BDP 83 , 93 , 95 , Cambridge 751bd , eller andre bd spillere solgt i Norge som lydogbilde har anmeldt men aldri nevnt som begrensning i tester ??? Ny standard for test :-)
    Hygen.
    Jeg lurer på å kjøre Oppo105 direkte til effektforsterkere. Jeg kjører i dag uten senter,bare front og bakhøytalere + sub på front. Jeg har en Denon 2308 som er grei og bruker den til bakhøytalerne. På front kjører jeg en Holfi 250w batteridrift. Jeg har ikke kjøpt forsterker til sorroundhøytalerne enda,bare tenker. Hva synes du om å bruke Oppoen til en surroundprosessor?

Intermediate hygen sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    3,330
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leedsforalltid
    Hygen.
    Jeg lurer på å kjøre Oppo105 direkte til effektforsterkere. Jeg kjører i dag uten senter,bare front og bakhøytalere + sub på front. Jeg har en Denon 2308 som er grei og bruker den til bakhøytalerne. På front kjører jeg en Holfi 250w batteridrift. Jeg har ikke kjøpt forsterker til sorroundhøytalerne enda,bare tenker. Hva synes du om å bruke Oppoen til en surroundprosessor?
    Du bør prøve
    Skal fungere bra etter hva jeg har lest

For og få volum kontroll til og fungere må den settes som Variable i innstilling >Output Volume

• Output impedance 7.1 board L/R front channels 100Ω
    • Output impedance dedicated stereo board L/R channels 100Ω
    • Output impedance 7.1 board all channels except L/R front 200Ω
    • Recommended amplifier input impedance is 47KΩ (Industry standard)
    • Peak output level: 2.1 Vrms (RCA / Phono)
    • Signal-to-Noise Ratio: >130dB (A-weighted, auto-mute), >115dB (A-weighted, no auto-mute)
    • Dynamic Range: >110dBV
    • Channel Separation: >110dB

channel delay (speaker distance) to be adjusted in quarter millisecond (0.25' / 3”)
    steps. Individual speaker levels can be adjusted in 0.5dB steps. Crossover points of 40Hz / 60Hz / 80Hz /
    90Hz / 100Hz / 110Hz / 120Hz / 150Hz / 200Hz / 250Hz are available with 80Hz being the default setting.
    Crossover is global, “per channel” crossover is not possible

Man må være obs på at LFE ikke blir boostet +10 dB som de fleste recivere gjør med analog multichannel INN signal eller recivere/prosessorer gjør med HDMI multichannel inn (sd codec/hd codec/multichannel PCM) fordi lyd blir decodet med -dB LFE (alle decodere gjør det...spillere..recivere osv)
    Er ikke helt sikker på om oppo har standard -10dB LFE eller om den har bare -5dB LFE (altså bare trenger og boostes eksternt ved multichannel analog)
    ........litt obs må man også være på dette (om dB LFE oppo er itenom det vanlige) for kjører man multichannel analogt inn en reciver vil den ved et -5dB LFE booste det +10dB så man får faktisk +5dB for mye i reciver...som man selvsagt kan senke i dB bd spiller for subwoofer kanal eller dB subwoofer kanal reciver...eller skru ned volum på selve subwoofer)
    Det er ingen muligheter i BD spillere til og øke(boost) den reduserte LFE (fra decoding)fornuftig..........man kan redusere dB for alle andre kanaler som tilvarer hva LFE burde vært økt (om man hadde muligheten)

Bruk av decoder i en BD spiller (som man gjør til multichannel analog) gjør sansynligvis at 105 ikke kan decode DTS | 96 /24, DTS ES, ES Matrix og DTS NEO 6 (ja 105 støtter neo 6 men det er vel til lyden ut og ikke inn)
    Dette er normalt med BD spillere og ingen direkte minus med Oppo
    Man må bruke optisk/coax/HDMI til en reciver/prosessor om dette skal decodes + har man 7.1 høytalere så må man via reciver analogt/digitalt for og kunne bruke utvidelsescodec som feks Dolby Pro logic IIX

Andre obs..
    Several forms of audio processing are normally available on the multi-channel analog outputs:
    •volume adjustment (med dette menes vel trim level som er innstillinger for db +/- for hver kanal)
    •bass steering (crossover processing)
    •time alignment (speaker distance adjustment)
    •surround sound processing (DTS Neo:6)
    •down-mix processing

In two cases you still have volume adjustment but not the other features:
    •You are playing an SACD with SACD Output set to DSD and DSD-Direct-to-Analog Conversion is in effect.
    •On the BDP-105, you are playing audio coming in on the Asynchronous USB DAC Audio Input.

What to do?
    •For SACD playback, you can use SACD Output set to PCM if you would prefer the player to do this sort of processing.
    •For the BDP-105 Asynchronous USB DAC Audio Input, such processing must be done external to the player.

http://www.oppo-bluray.co.uk/UserFil...ction%20V2.pdf

BDP-105 Hardware FAQ - OPPOwiki

I forhold til Oppo BDP 93/95 som kunne sende LFE (i det minste fra Dolby Digital 5.1 / Thrue HD) med stereo downmix så tror jeg ikke 103/105 kan det)
    Det vil si at 93/95 var ganske unike i forhold til bd spillere generelt da de kunne ta det discrete LFE lydsporet fra ekte surround og sende det til subwoofer samtidig når man avspillte surround lyd med bare fronter + subwoofer
    (((det vanlige med en slik downmix er at LFE sporet fjernes)))

Det er jo et minus for analoge brukere at man ikke kan få satt opp spiller optimalt (i forhold til nyere recivere og romkorrigering)
    men etter hva jeg kan se kan man vel få meget rent signal (feks stereo) ut ved og slå av digitale video kretser (pure audio) i bd spiller og sende lyden til en effektforsterker (kanskje noen recivere også om de ikke digitaliserer den analoge lyden igjen...recivere har jo ofte pure audio men hvor pure ?)

Pure audio vil jo ikke fungere multichannel ut bd spiller når man ser film om man ønsker og se bilde .
    Jeg er en person som selv bruker 7.1 og trenger en recivers DSP for lydvalg.
    (dvs bruke dolby pro logic IIx for 5.1 til 7.1.....eller farge/endre lyd ved enkelte filmer THX , movie , cinema osv) så for egen del er det helt utenkelig med multichannel analog bruk (har bare hatt spillere med multichannel analog utganger siden 2008 selv ...står altid koplet opp analogt også men er mye ekstra ved og bruke det)
    __________________________________________________ _______
    Det er mye jobb med analogt fremfor HDMI til enten reciver/prosessor

Den totale for eller mot må du nesten ta selv.

Side 12 av 32 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •