POS-Kinobygging

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

POS-Kinobygging

Vel da får jeg vel starte en tråd om byggingen min.
    Har jukset litt og har allerede kommet et stykke.

Kinoen bygges i stua i hybelen, og skal samtidig renovere hele hybelen pga av fuktskader. Så ting tar litt tid.

Heldigvis kan jeg bruke tråden til RuneW som en slags guide. Har sett at vi har mange av de samme problemstillingene(ref. WAF), og mange av de samme ideene. Og da er det jo fint at noen finner ut om de funker før jeg prøver.

Kinoen blir av typen rom-i-rom, men samtidig skal jeg bevare hybelen inntakt.

Skal prøve så godt jeg kan å oppdatere den tråden innimellom.
    Bilder kommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Planen

POS-Kinobygging-layout1-jpg

En plantegning for selve kinoen. Av en eller annen grunn er ikke dører kommet med her.
    Men som man ser så har jeg et par interresante problemstillinger, bla. ei pipe som går opp til stua i 2. etage. Det er også 3 andre rom som har tilknuttning til stuen.. soverom, kjøkken og toalett.

Lerret skal på veggen til høyre.

All kabling(rør) tar høyde for 7.1 lyd.
    Alt utstyr skal stå i separat rom, men det vil bli lagt opp beggpanel for tilkobling av lyd, composit og RGB. Greit å ha noe for eventuelle spillmaskiner ol.
    I Første omgang kommer jeg nok til å benytte mye av det utstyret jeg har allerede. Pioneer 7.1 reciver, Infinity front, center og bak høytalere. 2 stk 15" + 2 stk 12" subber og må få laget noen dipol sidehøyttalere. Har en Hitachi PJ-TX200 prosjektor.
    For avspilling vil det primært bli brukt pc.
    For styring av rommet vil jeg bruke Lobby løsningen til Cinemar + Crestron. Har en 15" touch skjerm som skal brukes til dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Status 18.Feb.2010

Statusen når jeg nå begynner denne tråden er:
    Hele rommet(Stuen) har blitt revet ned. Har satt opp stendere og takbjelker for rom-i-rom.
    Har økt isolasjonstykkelsen i veggen fra 7 til 10cm, og i taket er det lagt 2*10cm.
    Har begynnt å legge første gipslag på veggene, men dette har stoppet litt i påvente av et par småting som f.eks, mengler et par veggbokser + boring til ventilasjon(eventuell demping).

Det meste av rør til elektrisk og lyd/bilde er klart.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et par bilder fra kinoen slik den er nå.. med endel ting og tang på gulvet.
    (garasje er neste prosjekt :-D )
    POS-Kinobygging-1s-jpg
    POS-Kinobygging-2s-jpg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •