Ready Bags™ Acoustic Bags

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 52
    Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ready Bags™ Acoustic Bags

Hei! Er noen kjent med dette produktet? Ready Bags™ High Frequency Do-It-Yourself Acoustic Bag

Greit å handle derfra, eller finnes det kanskje en norsk forhandler eller konkurrerende produsenter?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alternativet blir å ramme inn noen lydplater og trekke dem med stoff, men jeg vil gjerne gjøre det så billig som mulig samtidig som det blir pent. Ingen som kjenner Ready Bags?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er denne ReadyBag-en en formsydd stoffpose med oppheng som man fyller med absorberende materiale (ser det står at den kan kombineres med Owens Corning 705)? I så fall er jo ikke 27$ ille. Man må jo fort ut med oppunder en hundrings i stoff hvis man ikke kjøper aller billigste fra IKEA/Jysk, og så trenger man materialer til rammer (eller man spør kona om hun kan sy noen fine poser som man kan tre over akustikkplatene )

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har handlet derfra og er godt fornøyd

Kjøpte to DIY NEST corner-basstraps og fylte med Rockwool markplater 60x120 (3x5cm) pluss 30x120cm (2x5cm). Funket meget bra. Bassen ble mye tightere.

Kvaliteten på stoffet virker veldig bra og ser "proff" ut. Glidelåsen vises omtrent ikke når den er dratt igjen. Det eneste jeg "oppdaget" etter at jeg fikk bagene hjem er at størrelsen på bagene er 60x120cm akkurat, og dette medfører at man ikke bør bruke standard Rockwool eller annen isolasjon som er 57x120cm om man vil unngå "rynker" på posene.

Forøvrig vil jeg anbefale å bruke Rockwool markplater til bass-traps da disse har større densitet (tetthet/fasthet) og høyere vekt enn standard isolasjon og akustikkplater. Høyere densitet gjør (etter det jeg har forsket meg frem til på nett http://avforum.no/forum/1231150-post32.html) at platene dempere lavere frekvenser enn "lette" plater.

Markplate :: Byggisolering :: Produkter :: AS Rockwool

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men du handlet rett fra statene eller?

Jeg tenkte å handle standard akustikkplater i størrelse 60x120x5, men det er kanskje ikke noen standard størrelse?

Ser på rockwools sider at 1195x595x45 er en standard, men funker det i poser som er 1200x600x50 da mon tro?

Eller går en sånn i tykkelse 5 cm ned i posen? http://guiden.rockwool.no/media/2143...stikkplate.pdf

Intermediate grumle sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så skikkelig stilige ut de bagene!
    Lurer også litt på hvordan disse vil passe til akustikkplater.
    Mener akustikkplatene fra rockwool er 59x119. Og 24"x48" er vel nesten 61x122cm ?
    Så spørs vel om dem kan bli litt romme ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hello, I can answer questions about Ready Acoustics if you like.

Cheers,

Joel DuBay
    Ready Acoustics
    Bass Traps

Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Men du handlet rett fra statene eller?

Jeg tenkte å handle standard akustikkplater i størrelse 60x120x5, men det er kanskje ikke noen standard størrelse?

Ser på rockwools sider at 1195x595x45 er en standard, men funker det i poser som er 1200x600x50 da mon tro?

Eller går en sånn i tykkelse 5 cm ned i posen? http://guiden.rockwool.no/media/2143...stikkplate.pdf
    Ja, jeg handlet i statene, fra Joel Dubay. De størrelsene du nevner burde gå fint inn i posene. Markplatene jeg har brukt er vel ca 60x120 og de passer fint, selv om det faktisk er litt igjen før at de er helt fullstendig utfylt i bredden og høyden, så det stemmer nok at de er nærmere 61x122.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen er slett ikke gæærn, men når en plusser på frakt og mva er jeg redd det blir litt dyrt. Stemmer det at det koster nærmere 1000 i frakt på 6 poser??? Hmmm... Må stile noen spørsmål til Joel Dubay tenker jeg.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da merkelig dyrt. 6 poser skulle bli i overkant av 2 kg?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjalmarjalla
    Ja, jeg handlet i statene, fra Joel Dubay. De størrelsene du nevner burde gå fint inn i posene. Markplatene jeg har brukt er vel ca 60x120 og de passer fint, selv om det faktisk er litt igjen før at de er helt fullstendig utfylt i bredden og høyden, så det stemmer nok at de er nærmere 61x122.

So sorry, I wish I could read this, but I cannot read Norwegian. I apologize.

Would anyone be willing to translate so I can respond?

My sincere thanks,

Joel

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hjalmarjalla
    I bought my bags in USA from Joel Dubay. The sizes you mention should work very well in the bags. The acoustic material I have used are aproximately 60x120 cm, and they fit nicely, although there is some space left in both width and height, so I guess they are more close to 61x122 cm.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ready Acoustics
    So sorry, I wish I could read this, but I cannot read Norwegian. I apologize.

Would anyone be willing to translate so I can respond?

My sincere thanks,

Joel
    Hi Joel! :-)

I've got answers to the most important of my questions from two satisfied customers of yours. I wanted to know if acustic material bought in Norway would fit in the bags, and it seems like that is no problem.

My other question is about the estimated cost of shipping. I will e-mail you about that! :-)

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå bestiller jeg 6 Ready Bags™ High Frequency Do-It-Yourself Acoustic Bag. Når de klarte å få frakten ned i halve prisen så er det en grei deal. Skal bli spennende å høre effekten av litt demping på veggene.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir spennende. Hvilken farge?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestillt i "tan". Jeg har veggene i fargen "sand" og frontveggen i "leire". Går i jordfarger i kinoen min.

Når jeg får møbler på plass så skal jeg legge ut nye bilder i en annen tråd. Skal montere litt i dag.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk nettopp følgende melding på min mobil: "tlf.no Sendingen er til importvurdering 03.03.2010 16:38, 0024 OSLO. Forventet behandlingstid ett døgn Mvh. xxxxxx"

Hmmm... Det eneste jeg kan huske å ha bestillt fra utlandet er disse bagene, men de skulle da forhåndsbetales og jeg skulle få melding om dette når de kom inn på lager. Aner jo ikke hva dette er, men er det bagene så er jeg jo veldig fornøyd. Rart at det ikke er noe mere innhold i disse meldingene.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Jeg fikk nettopp følgende melding på min mobil: "tlf.no Sendingen er til importvurdering 03.03.2010 16:38, 0024 OSLO. Forventet behandlingstid ett døgn Mvh. xxxxxx"

Hmmm... Det eneste jeg kan huske å ha bestillt fra utlandet er disse bagene, men de skulle da forhåndsbetales og jeg skulle få melding om dette når de kom inn på lager. Aner jo ikke hva dette er, men er det bagene så er jeg jo veldig fornøyd. Rart at det ikke er noe mere innhold i disse meldingene.

Would someone briefly translate this for me?

Cheers,

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,633
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Google translate:
    I just got the following message on my mobile: "tlf.no The shipment is to consideration of import assessment 03.03.2010 16:38, 0024 OSLO. Approximate turnaround time one day Regards. Xxxxxx

Hmmm ... The only thing I can remember having ordered from abroad, these bags, but they would then be pre-paid and I would be notified of this when they came into stock. I don not know what this is, but if it is these bags then I'm very happy. Strange that there is no more content in these messages.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe.. Så flott med google!