Marius1's hjemmekino i nytt tilbygg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Marius1's hjemmekino i nytt tilbygg

Hei!

Dette ser ut til å være en ypperlig plass for å søke nødvendig hjelp og råd i byggeprosessen?:-D.

Er i gang med planlegging av et tilbygg til min bolig som består av Kjeller, 1 etg og 2 etg. Bruksarealet vil ligge på ca 45 m2 pr plan. Setter bort hele jobben og har fått inn noen anbud allerede. Skal ha arkitekt inne for å tegne opp i slutten av denne mnd. Deretter nabovarsel og godkjenning hos kommunen. Hvis alt klaffer vil bygget være reist i all sin prakt i løpet av sommeren.

Det sentrale nå er å få innspill på skissen jeg har tenget over kjelleren. Denne skal bestå av en hjemmekino og et treningsrom. Skissen jeg har laget viser omtrentlig hva jeg har tenkt. Det ligger begrensninger på bredde og lengde på tilbygget. Jeg kan altså ikke utvide mer enn hva jeg har gjort.

Som dere ser av skissene har jeg ikke lagt vinduer i rommet. Ønsker å ha det så mørkt som overhodet mulig

Jeg trenger noen innspill senere på utstyr, men jeg kommer til å gå for DreamScreen V4 ProCurve HD 2.35:1 265cm / 114" med acoustic duk så jeg får plassert front og center bak lerret i en innebygget kasse
    Går nok for en pakkeløsning på høytalere gjennom Avshop. F.eks Klipsch THX Ultra2 7.2?. Har ikke bestemt meg om jeg skal vente med receiver/projector til de kommer med 3d støtte? Hvis ikke frister det med en Pioneer LX90.

Teknisk rom blir bygget under/ ved siden av trappa.

Hva bør jeg tenke på før arkitekten "låser" prosjektet? Regner med gulvet heves fra betongsokkelen. Bør kablene legges her, eller under plater i tak?
    Teppegulv er vel å anbefale, men hva med vegger? De blir foret ut fra betongen, men bør det være gips? spon? Hva med tak?

Bør veggen ved siden av trappa trekkes helt ned så rommet er rektangulært, eller spiller ikke det stor rolle lydmessig? Tenkte å ha hyller med film her.

Hva med ventilering? Hvordan kan jeg ordne dette når det ikke er ønskelig med vindu med spalte?

Og sist men ikke minst, hva er det jeg har glemt å tenke på:-?

Tenker å holde tråden varm underveis i i prosjektet med oppdaterte bilder:-D

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Velkommen til AVForum.

Dette ser ut som et spennende prosjekt.
    Jeg hadde forlenget veggen som går langs med trappen, helt til bakveggen.
    Da får du et stort teknisk rom, slik at alle komponenter er usynlige/uhørbare og samtidig ikke avgir varme direkte inn i kinoen.

Samtidig blir rommet bedre rent akustisk, da rom med L fasong fort kan sluke en del trøkk i de nederste oktaver.

Lykke til, jeg følger med.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •