fersking skal lage kinorom utstyrspris ca 60 000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

fersking skal lage kinorom utstyrspris ca 60 000

hei trenger råd og veiledning til laging av rom har lagt med vedlegg på rommet går under navnet hagestue i 1 etasje ,håper på innspill og forslag til utsyr og max størrelse på lerett er helt fersk i gamet så trenger all hjelp jeg kan få:-D

Newcomer Backstreets sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vegg til evt lerret er vel omtrent 2m ser det ut til. Avstand til prosjektor kan vel i teorien bli ca 3.5m - så du burde klare 77". Da blir det imidlertid ikke plass til rare høyttalerene i front. Du har bra med midler, så du kan jo vurdere et lydtransparent nedtrekkslerret (om det finnes lydtransparente nedtrekkbare). Hvis ikke, bare et nedtrekkbart som f.eks dette AVshop.no / DreamScreen V2 DynaGrey Black AutoManual 170cm/77" (kassetten er i overkant av 180cm bred...bildet er 170cm)

Du bør også åpenbart gå for et nokså kompakt HT-system. Bak ville jeg vurdert noe ala Omni-sat fra Mirage.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville ha sjekka ut disse høyttalerne og lydtransparent lerret.

JBL Kino surroundhøyttalere

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipsene da har jeg litt å fundere på ,kommer tilbake når jeg har fått et bedre bilde av hvordan jeg gjør dette,vil selvfølgelig legge ut bilder av utstyr og rom når det er under oppseiling.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kc77
    hei trenger råd og veiledning til laging av rom har lagt med vedlegg på rommet går under navnet hagestue i 1 etasje ,håper på innspill og forslag til utsyr og max størrelse på lerett er helt fersk i gamet så trenger all hjelp jeg kan få:-D
    Vet ikke om du har nevnt noen flere parametre og ønsker for hva du vil ha, men syns vel det er litt raskt å annbefale kino høytalere i plast fra JBL...
    Hva ønsker du å bruke rommet til? kunn kino eller litt musikk også?
    Er det en av leilighetene i midten du har eller en av de med større hagestue?

Har du en god løsning for å dempe belysning i rommet, det er litt avgjørende for om du burde satse på prosjektor i det heletatt eller eventuellt en 60" tv for eksempel.

Du satser på å bruke 60k på en komplett pakke, bilde, reciever, høytalere, kabler, kilde og subb?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det spørs jo veldig på om du vil ha in wall, smått og nett, stort og tøft eller hvordan du vil prioritere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Vet ikke om du har nevnt noen flere parametre og ønsker for hva du vil ha, men syns vel det er litt raskt å annbefale kino høytalere i plast fra JBL...
    Hva ønsker du å bruke rommet til? kunn kino eller litt musikk også?
    Er det en av leilighetene i midten du har eller en av de med større hagestue?

Har du en god løsning for å dempe belysning i rommet, det er litt avgjørende for om du burde satse på prosjektor i det heletatt eller eventuellt en 60" tv for eksempel.

Du satser på å bruke 60k på en komplett pakke, bilde, reciever, høytalere, kabler, kilde og subb?
    jeg bor i hus nummer 3 fra venstre
    ønske mitt er at det blir et rom for film og spilling.

når det gjelder demping av belysning står det på lystette gardinner eller rullegardiner pr dags dato men er åpen for flere løsninger.

Og ja jeg tenker på 60.000 på komplett pakke,

Som sagt inledningsvis helt fersk i dette gamet så råd og forslag er jeg veldig åpen for.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Det spørs jo veldig på om du vil ha in wall, smått og nett, stort og tøft eller hvordan du vil prioritere.

tøft og classy hvis mulig :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •