Hodepineprosjektet tar form - Nye bilder i post #88, utkast nr. 2 fra arkitekt. - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 210
    Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hodepine
    [...]Jeg får forøvrig en del av inntekten min i dollar[...]
    Jobber du offshore/shipping?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Jobber du offshore/shipping?
    Delvis. Jobber som uavhengig konsulent innen IT, og har mer eller mindre regelmessige oppdrag innen oljeverden.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...en almass 18-tommere i sideveggene høres jo vanvittig heftig ut da... Jo flere elementer, jo mindre må du kjøre hvert enkelt selvsagt, og ikke minst får du jo et vanvittig trøkk! 5Hz skal vel litt til å få til, men med nok elementer i tilstrekkelig kvalitet og MYE "kassevolum" er vel alt mulig...

Fordelen med en slik løsning er jo for øvrig bl.a. at det faktisk ikke trenger å være så alt for kostbart. Forsterkeriet vil jo koste litt da, men der kan du jo egentlig bruke PA-utstyr, trenger liksom ikke noe rafinnerte greier til "bånnbass", bare MASSIVT med krefter og evnen til å takle lave ohmbelastninger om du har tenkt å koble disse elementene i serie og ikke en forsterker på hver av dem...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med X antall 18" eller annen størrelse som dekker store deler av veggarealet vil det kunne bli som om hele veggen beveger seg, da trenger man ikke store utslaget for å få trøkk. :shock:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oiii, spennende prosjekt!
    Dette er nok utvisomt det prosjektet vi har fått ta del i her på AVforum, og det blir utrolig spennende å følge utviklingen.

Lykke til!

Active Fantonald sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her snakker man om et antall 18-tommere... *Grøss*, til og med jeg får hodepine av dette prosjektet. Dette er ikke hverdagslig!

Hva er forresten en "infinite baffle"? Er det en løsning med basser på åpen vegg? Tenkt noe på viftesub, forresten? Se på denne "dokumentaren": YouTube - Rotary Subwoofer - Worlds Lowest Freq Subwoofer

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Judgement day

Da har vi fått priser på moroen, og selv om det nok er rom for litt justering er vi allerede en snau million over budsjett, og det er for huset uten noen som helst form for innredning. Ikke noe bad, ikke noe kjøkken, ikke noe parkett, etc... Kinoinnredningen er ikke øverst på listen for å si det sånn...

Men vi lar oss ikke skremme av denslags bagateller. :P Skal ha kontraktsmøte i neste uke, med det som sikkert blir revisjon 7 av tegningene.

Skal legge ut noen tegninger så snart de kommer, men det vi har gjort i kinorommet nå for å gjøre det greiest med tanke på betongarbeidet er et ca 11 x 11 meter rom med 5 meter takhøyde, hvor høyre(sett fra prosjektørrommet/bakveggen) innredes med lettvegger som vist i teginger tidligere, men med en "mezzanin", slik at det faktisk blir to etasjer. Da får vi rikelig plass til tekniske rom og boder, med inngang til øvre delen fra baksiden i kinoen og nedre delen fra fremme i kinoen. Venstresiden kan jeg da innrede etter behov når huset er ferdig (les: stue, kjøkken, bad, etc.) Det betyr og at jeg må bygge opp gulvet i nivåer fra lerret og bak til bakveggen, som jo vil gi en del rom som kanskje kan brukes til noe (infinite baffle?) under hele rommet.

Legger inn tegninger når jeg får dem, og er som vanlig åpen for forslag...

Newcomer rebop sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du nevner din kone og nedsatt hørsel. Hva med teleslynge(el for å bedre opplevelsen for alle) som endel av kinoen?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rebop
    Du nevner din kone og nedsatt hørsel. Hva med teleslynge(el for å bedre opplevelsen for alle) som endel av kinoen?
    Ja, vi skal ha teleslyngeanlegg i huset. Må en runde med hjelpemiddelsentralen etterhvert. Foreldrene til kona fikk installert teleslynge i hele huset ved å trekke "slyngen" under kledningen rundt huset, så har ikke inntrykk av at det er en svært krevende installasjon, men er greit å ha tenkt på det.

Kona bruker forøvrig mye "lokal-slynge", har en liten sender hun kobler til tv, forsterker, mobiltelefon etc på hodetelefon-kontakten som går "rett på øret".

Selv jobbet jeg i Telenor noen år i ungdommen, da var jeg teleslyngel.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff, her får jeg "forhandlet" frem et lite kinorom i det kommende huset og er godt fornøyd med det, så ser jeg dette beistet(no offence) hvor kinoen er like stor som halve huset mitt. Tror jeg skal videresende denne tråden til mailen hennes, så kan hun se hvor lite kravstor jeg er(mao. jeg må kreve mer)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv jobbet jeg i Telenor noen år i ungdommen, da var jeg teleslyngel.
    Vi ble også kalt kabelslamp... hvertfall så lenge man var aspirant.

Heftig prosjekt hodepine. Er det tenkt noen dato for byggestart?

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Revisjoner av prosjektet behøver jo slett ikke å være til det dårlige! Sleng ut noen skisser, så vi får sett på nytenkningen.

(Ps.: Hørt om uttrykket "snelleboms" - trøndersk: "Sneillboms"? Teleslyngel må vel være noe sånt ?)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Vi ble også kalt kabelslamp... hvertfall så lenge man var aspirant.

Heftig prosjekt hodepine. Er det tenkt noen dato for byggestart?

Vi må se økonomien litt an, målsetningen er byggestart andre halvdel av 2011 med innflytting rundt juletider 2012. Har regnet ut at vi skal være hos svigers den julen, så må jo være et bra år å begynne med egne tradisjoner i eget hus uten å måtte reise land og strand...

Når det er sagt begynner vi ikke på noe før vi har egenkapitalen 100% i boks, og det avhenger i stor grad av mine variable inntekter, så i verste fall venter vi et halvt år (eller så lang tid det tar...)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fantonald
    Revisjoner av prosjektet behøver jo slett ikke å være til det dårlige! Sleng ut noen skisser, så vi får sett på nytenkningen.

(Ps.: Hørt om uttrykket "snelleboms" - trøndersk: "Sneillboms"? Teleslyngel må vel være noe sånt ?)
    Snelleboms? Høres ut som skredderlærlinger...

Vel, vi var ikke helt fornøyd med ene utkastet, følte det var et lite steg tilbake, men stakkars arkitekten får jo motstridende krav fra meg og madamen, så det er ikke lett.

Nå hadde vi et møte her om dagen der vi fikk veldig mye av småtingene vi ikke har vært fornøyd med på plass, så gleder oss til neste utgave av tegningene, når de måtte komme.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nye tegninger igjen...

Her er kjellertegningene fra siste utkast. Ser med en gang at det er ting jeg vil endre på, men vi er stadig nærmere det vi vil ha...

Hodepineprosjektet tar form - Nye bilder i post #88, utkast nr. 2 fra arkitekt.-kjeller3d-jpg

Er en liten feil i tegningen her, med døren fremme til høyre i kinorommet, den skal IKKE stå i løse luften.

Det blir en form for "mezzanin" her, hele kinorommet inkludert sidene blir laget som ett stort rom med 5 meter takhøyde. Så bygges sidene opp med to etasjer, inngang for øvre del bak og inngang for nedre del foran, slik at vi får dobbelt areal. Med 5 meter total høyde og fornuftig tykkelse på gulvet skal det bli helt ok høyde i de rommene også.

Hodepineprosjektet tar form - Nye bilder i post #88, utkast nr. 2 fra arkitekt.-kjeller-jpg

For ikke å gå for off topic på forumet (det er jo et avforum) kan de som har lyst til å følge resten av huset se på kona sin blogg: marianneoghaavardbygger.blogspot.com.

Der kan man følge alt fra gardinvalg til... uhm... andre ting jeg ikke tenker på.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er kjellertegningene fra siste utkast. Ser med en gang at det er ting jeg vil endre på, men vi er stadig nærmere det vi vil ha...

Hodepineprosjektet tar form - Nye bilder i post #88, utkast nr. 2 fra arkitekt.-kjeller3d-jpg

Er en liten feil i tegningen her, med døren fremme til høyre i kinorommet, den skal IKKE stå i løse luften.

Det blir en form for "mezzanin" her, hele kinorommet inkludert sidene blir laget som ett stort rom med 5 meter takhøyde. Så bygges sidene opp med to etasjer, inngang for øvre del bak og inngang for nedre del foran, slik at vi får dobbelt areal. Med 5 meter total høyde og fornuftig tykkelse på gulvet skal det bli helt ok høyde i de rommene også.

Hodepineprosjektet tar form - Nye bilder i post #88, utkast nr. 2 fra arkitekt.-kjeller-jpg

For ikke å gå for off topic på forumet (det er jo et avforum) kan de som har lyst til å følge resten av huset se på kona sin blogg: marianneoghaavardbygger.blogspot.com.

Der kan man følge alt fra gardinvalg til... uhm... andre ting jeg ikke tenker på.
    Det er jammen ikke helt enkelt å bli enig med seg selv og alle de andre involvert i et slikt prosjekt. Utgangspunktet ser uansett veldig bra ut, og her skal det selvsagt mye research og tanker til før det blir perfekt. Men perfekt blir det nok til slutt!!

Kan ikke annet enn å glede meg over bildene! Du kommer til å få en skikkelig stor sjefskino Kan jo nesten arrangere demo for hele avforum på EN gang du 8)

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser veldig spennende ut dette. I dette rommet har du store muligheter for å kunne få en ekstrem kino opplevelse. Jeg vil anbefale deg å gå mot en løsning der alt er skjult, rommet vil bli så mye mere stort og morsomt da. Man har ingen for hånds inntrykk og når filmen starter forstår man ikke helt hvor alt av lyd kommer fra

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fytti rakkern for et prosjekt! Dette er knallspennende !

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja , dette er helt rått.. nesten så jeg er frista til å faktisk sjekke blogg med gardiner and such , prosjektet er fasinerende

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette må vell være det mest ambiøse prosjektet på forumet?
    dette må jo bare bli helt rått!

Stå på vidre!

Side 8 av 11 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •