Hodepineprosjektet tar form - Nye bilder i post #88, utkast nr. 2 fra arkitekt. - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 210
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Fantonald
    Ikke verst å ha en egen bunker på eiendommen sin! Men som det ble nevnt i en annen tråd her: Vi guttene trenger jo en "hule" der vi kan boltre oss . -Forresten noget spesielt å ha denne bunkeren. Jeg regner med at det utgjorde litt høyere pris på eiendommen?
    Tja, vanskelig å si. Det utgjorde en stor ekstra verdi for meg personlig, var det som tiltrakk min oppmerksomhet første gang jeg så annonsen på den, men om vi betalte så mye ekstra for den er jeg ikke sikker på. Er ikke alle som hadde sett samme verdien i den som oss som ikke trives på sykkelseter. Kona bryr seg ikke om den i det hele tatt, couldn't care less, selv om hun jo er glad for at hun vet hvor hun har meg når så langt kommer... Enten kinoen eller hula. :P

Active Fantonald sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke alle som kan si at de har et stykke med krigshistorie på sin eiendom i alle fall. For ikke å snakke om i hjemmekinoen sin!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fantonald
    Det er ikke alle som kan si at de har et stykke med krigshistorie på sin eiendom i alle fall. For ikke å snakke om i hjemmekinoen sin!
    Nei, det er helt sant, og jeg er over gjennomsnitts interessert i denslags, så det også er en stor bonus for meg. Det lå et luftvernsbatteri på haugen like bak tomten (grenser til tomten), og kommandantboligen lå midt på tomten min, så har ruinen av den som må fjernes når vi kommer så langt. Er nesten synd å rive det, men skal man ha kino så skal man ha kino.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hodepine
    Helt enig. Om det blir 100k ekstra tror jeg kan diskuteres, men at det skal tvinges ned over ørene på enhver stakkars husbygger er skandaløst.
    Va vel dette jeg hengte meg oppi [/QUOTE]Beregninger han har sett viser at de nye kravene vil øke byggekostnadene et sted mellom 50.000 - 200.000 kroner pr. bolig.[/QUOTE]
    . + Jeg har garantert lest feil på den artikklen der:-? Men om det er 50K eller om det er 250K, så er det mye penger for en person som er singel og kansje har akkuratt råd til å bygge seg ett hus.

Det er litt feil at folk nesten må være 2stk for å kunne bygge hus. Det kan fort bli klasse skille av slikt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michaelsand
    Va vel dette jeg hengte meg oppi - Beregninger han har sett viser at de nye kravene vil øke byggekostnadene et sted mellom 50.000 - 200.000 kroner pr. bolig.
    . + Jeg har garantert lest feil på den artikklen der:-? Men om det er 50K eller om det er 250K, så er det mye penger for en person som er singel og kansje har akkuratt råd til å bygge seg ett hus.

Det er litt feil at folk nesten må være 2stk for å kunne bygge hus. Det kan fort bli klasse skille av slikt.
    Delvis enig: Ja, det er dyrt å både bygge hus og kjøpe leilighet, så dyrt at det for folk med bare en økonomi kan være vanskelig.

Samtidig er husbygging såpass dyrt at om det er 50 000 kroner ekstra som velter planene, bør man gjerne vente ett år eller to før man bygger, så man har litt tryggere marginer.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samtidig er husbygging såpass dyrt at om det er 50 000 kroner ekstra som velter planene, bør man gjerne vente ett år eller to før man bygger, så man har litt tryggere marginer.
    Dette er jeg helt enig i. Hvis man ikke har et buffer som kan håndtere +/- 50-100.000,- i et byggeprosjekt, så bør man vente på bedre tider. Det skal lite til før det blir 50.000,- dyrere enn forventet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært hos arkitekten og sett utkast nummer 2 i dag, og er svært fornøyd med resultatet. Har ikke fått noe elektronisk ennå, men skal legge det ut her så snart jeg har fått noe fra ham.

Nå er kinoen plassert i tegningene, og det så bra ut. Litt mindre enn jeg hadde lyst på, men rikelig stor likevel.

Venter med å si noe mer til jeg har tegningene også, en tegning sier mer enn tusen ord.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tegninger!

Nå nærmer vi oss!

Er et par smådetaljer vi ikke er 100% sikker på både innvendig og utvendig, men føler oss såpass nær at vi nok kommer til å søke byggetillatelse ganskje kjapt nå.

Igjen, all heder og ære til arkitekten, han har tegnet svært nært det vi har bedt om, og der det har vært ting vi ikke har likt, har han tilpasset det til våre ønsker veldig bra.

Navnene på rommene i kjelleren har han funnet på selv, så det er sagt.

Og da er vi vel faktisk kommet så langt at folk kan begynne å uttale seg om selve hjemmekinoen. Gjør vi noe feil? Kan vi gjøre ting bedre? Etc. Som nevnt blir den nok ikke innredet fra dag 1, er kjøkken, bad, stue, vaskerom og soverom som har prioritet når vi bygger, men vil ha alt lagt til rette så når jeg har kommet over sjokket for å betale for huset etter noen år kan begynne å velge komponenter fra øverste hylle og lage en kino som er god nok til at jeg aldri mer behøver å gå ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Omg!

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig. Om det blir 100k ekstra tror jeg kan diskuteres, men at det skal tvinges ned over ørene på enhver stakkars husbygger er skandaløst.
    Med planer om et hus med et halvt mål boareal, og kino med 25 sitteplasser, fremstår du vel ikke akkurat som et overbevisende eksemplar av arten "stakkars husbygger" :wink:

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mnja...Jeg vet nå ikke helt, syns kanskje det var litt lite.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Med planer om et hus med et halvt mål boareal, og kino med 25 sitteplasser, fremstår du vel ikke akkurat som et overbevisende eksemplar av arten "stakkars husbygger" :wink:
    Nei, og som sagt plager ikke den loven akkurat oss, vi var tenkt å ha dassen så stor at det er en liten sak å tilpasse seg til loven uansett, men synes likevel det er en skandaløs lov.

Og selv om det er 25 sitteplasser på tegningen har jeg ikke tenkt å ha mer enn 10.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KIMSIZE
    Mnja...Jeg vet nå ikke helt, syns kanskje det var litt lite.
    Det sa min bror etter første utkastet, så da ble utkast nummer to 75 m2 større, så ikke begynn.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser jo mildt sagt flott ut!! Tror jeg må jobbe mer overtid fremover

Active EXCEL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært hos arkitekten og sett utkast nummer 2 i dag, og er svært fornøyd med resultatet. Har ikke fått noe elektronisk ennå, men skal legge det ut her så snart jeg har fått noe fra ham.

Nå er kinoen plassert i tegningene, og det så bra ut. Litt mindre enn jeg hadde lyst på, men rikelig stor likevel.

Venter med å si noe mer til jeg har tegningene også, en tegning sier mer enn tusen ord.
    "Nå er kinoen plassert i tegningene, og det så bra ut. Litt mindre enn jeg hadde lyst på, men rikelig stor likevel"
    Ser av tegningen at kinoen din blir ca. 77m2 + tilhørende rom:shock: .......... Har man penger som basiller så er det vel greit med slike uttalelser...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EXCEL
    "Nå er kinoen plassert i tegningene, og det så bra ut. Litt mindre enn jeg hadde lyst på, men rikelig stor likevel"
    Ser av tegningen at kinoen din blir ca. 77m2 + tilhørende rom:shock: .......... Har man penger som basiller så er det vel greit med slike uttalelser...
    Vel, om du har fulgt tråden fra begynnelsen, var den opprinnelige planen nærmere 100 m2, så har kuttet rundt 20%! (Riktignok på sidene... )

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oy , dette må bli snadder !!
    Helt klart et prosjekt som hadde vært moro å følge nøye om du dokumenterer godt Kanskje hýre en fotograf til å dokumentere daglig progress ?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror de hjørnene kan skape litt problemer, så kan være lurt å flytte på veggene (om mulig) slik at man fjerner de.
    Evt redusere vinkelen på de.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Tror de hjørnene kan skape litt problemer, så kan være lurt å flytte på veggene (om mulig) slik at man fjerner de.
    Evt redusere vinkelen på de.
    Tenker du på hjørnene fremme ved lerretet? Kan jo like gjerne la veggen gå rett frem der.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av halvnakke
    Oy , dette må bli snadder !!
    Helt klart et prosjekt som hadde vært moro å følge nøye om du dokumenterer godt Kanskje hýre en fotograf til å dokumentere daglig progress ?
    Ja, kanskje det... Innen dette er nøkkelklart har jeg sikkert måttet pantsette mitt eget kamera. :P

Side 5 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •