Hodepineprosjektet tar form - Nye bilder i post #88, utkast nr. 2 fra arkitekt. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 210
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Går i allefall framover

Tror RuneW hadde klart å skrive en bok med flere steg om hvordan bygge en kino :P Så du har mye å ta igjen på det punktet
    Ok, steg 3 av 125 000 da. Godt igang! Dessuten er det vel ikke så mange steg utenom hjemmekinoen. Noen vegger, vinduer, tak og gulv, med litt strøm og/eller vann her og der.

Active Fantonald sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hodepine
    Noen vegger, vinduer, tak og gulv, med litt strøm og/eller vann her og der.
    Bagateller. A walk in the park...

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommet noe lengre i planleggingen da ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fantonald
    Kommet noe lengre i planleggingen da ?
    Nei, venter på arkitekten fremdeles. Er litt som med rørleggeren din.

Var innom hos arkitekten i forrige uke, og da sa han at han skulle ha noe klart til denne uken, så venter i spenning. Reiser på en jobb i Sverige i slutten av neste uke og blir borte to uker, så håper å få se noe før den tid.

Vet arktitekten abonnerer på tråden her, så hint, hint, kona begynner å bli utålmodig!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hodepine

Med på kjøpet til tomten fulgte en ca 100 m2 fjellhall fra krigens dager,Skal ta noen bilder når snøen forsvinner. Har egne hull til maskingevær og alt...

Jøss, hvor er det du har kjøpt tomt henn da? Er dette ett hult rom eller det flere rom i fjellhallen? Dette er ett prosjekt som jeg kommer til å følge med på, så lykke til videre og jeg gleder meg til masse bilder

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *følge med på*

Noen utstyrsliste? Sett deg ut noen komponenter?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    *følge med på*

Noen utstyrsliste? Sett deg ut noen komponenter?
    Nei, siden huset ikke er ferdig før tidligst 2011, og mest sannsynlig ikke før 2012 regner jeg med dagens modeller har fått sine erstatninger innen jeg er klar til å handle.

Når det er sagt har jeg fått tips om B&W sin "custom" serie, skal se på hva jeg får for pengene der når det røyner på. Har også sett litt på Panasonic prosjektør, de har noen high-end prosjektører som uten problem skal kunne håndtere 300-350". Men igjen, er bare og kikker så langt, og ingenting er bestemt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Michaelsand
    Jøss, hvor er det du har kjøpt tomt henn da? Er dette ett hult rom eller det flere rom i fjellhallen? Dette er ett prosjekt som jeg kommer til å følge med på, så lykke til videre og jeg gleder meg til masse bilder
    Skal ta noen bilder så snart snøen forsvinner. Kanskje kjenner du deg igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var i møte hos arkitekten i dag, og selv om han ikke var helt i mål med kinoløsningen har vi et svært godt utgangspunkt. Jeg var positivt overrasket, det var et stykke fra det jeg hadde sett for meg selv, men jo mer jeg ser på det jo mer liker jeg det.

Eneste som er av-relatert på tegningene her er kinorommet som kan skimtes fra fremsiden (den lyse muren), men siden han ikke hadde helt fått det til å stemme med spesifikasjonen ennå er det ikke noe 3d-skisse for kjelleren her.

Er et par endringer som skal gjøres, blant annet kjelleren for å få inn alt vi vil ha der, og 2 etg for å få en litt annerledes planløsning. Alt i alt må vi ha ca 75 m2 for å få plass til alt, så blir kanskje en utfordring å få det til, men har all tillitt til arkitekten.

Men uansett, her er noen (litt kule i min mening) 3d-skisser på selve kåken.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser jo skikkelig bra ut!:shock: Blir spennende og følge med på denne!
    ps. har ikke planer om å vere med i tv serien "grand designs"?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut til å bli et koselig lite krypinn... Artig med arkitekter, de ser gjerne ting litt annerledes enn oss andre. Blir spennende å se kinoløsningen.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som om du har saftige hus og kinoplaner Må nesten følge med litt her ja! Moro

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    se her ja.
    må nesten skrive meg på så jeg får fulgt med på dette prosjekte.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette så ut som en skikkelig kåk!! Du legger ikke noe i mellom på dette prosjektet, skjønner jeg!?

Utsikter til utstyr er svært interessant ! (Hørte jeg Klipsch ? )

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fantonald
    Dette så ut som en skikkelig kåk!! Du legger ikke noe i mellom på dette prosjektet, skjønner jeg!?

Utsikter til utstyr er svært interessant ! (Hørte jeg Klipsch ? )
    Hvorfor skal man stå opp om morgenen om man ikke har alle huslåns mor å betale ned på? Kunne fått oss et rekkehus med 3 soverom, en stue og et kjøkken og vært gjeldfri, og gått på den lokale kinoen en gang i uken, men hvor er moroen i det?

Og policy'en er jo at det er enklere å bygge så stort som man vil ha først som sist, og så ikke nødvendigvis innrede alt fra dag 1, i stedet for å måtte bygge på/om i ettertid...

Utstyrslisten så langt inkluderer bare hvitevarer... Bad, kjøkken og vaskerom før kino...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    regner med dette blir bra uansett, skulle ønske jeg kunne vært med å bygge huset ditt.

off alle sverger til klipsch på dette forumet.
    fikk veldig lyst på rf63 eller 83 etter jeg leste en del på dette forumet,
    men når vil jeg heller ha B&W CM9 antagelig ender jeg opp med noe helt annet.
    må ut å høre på litt forskjellig.
    tenkte også på onkyo 3007 reciver, men det blir nok ikke denne heller hehe.
    venter til sommeren å ser hva nytt som kommer.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tusle
    regner med dette blir bra uansett, skulle ønske jeg kunne vært med å bygge huset ditt.
    Skal si fra når vi begynner å jobbe.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Urk

Huset først:

Endelig er snøen borte, så nå har jeg sett tomten!

Ser bra ut, tomten er som nevnt noe bratt, men ser ut til at vi skal få plass til både hus og hage uten at det koster skjorten med sprenging og graving.

Har tatt en del bilder, så skal få lagt dem ut ved anledning.

Har hatt det travelt i det siste, så har ikke hatt tid til møte med arkitekten ennå, men prøver på et møte om to uker (reiser bort i jobben IGJEN uken etter påske), så da kommer utkast nr 2, så får vi se hvor nært vi er drømmen da.

Så, mother of all bad days:

Har fått svigers på besøk (ikke det at det er ille (kona snoker i tråden her fra tid til annen)): og følgende har skjedd siste 24 timer:

- Ene NAS'et mitt sa takk for seg i går. Har ikke hatt tid til å prøve diskene i et annet NAS, men i verste fall er 600 gb med musikk borte.

- TV'en ville ikke starte. Har en 70" Sony som ikke har lagd annet enn problemer, og i dag mocket den meg med blinkende rødt led-lys. Den skal uansett på service over påske med ANDRE problemer, men gud hjelpe meg, påske uten TV i stuen? Med svigers på besøk? Gi meg styrke...

- Dreambox'en feilet. Har brukt Dreambox'en til å streame TV til PC, nyttig når man må være med på møter som følger Pacific-tid (hadde møte klokken 03.00 i dag tidlig). Skulle skifte kanal, og eeern. Død.

- Og, for å toppe det: Popcorn Hour C-200, 3 måneder gammel feilet utenom. Ingen bilde (på en annen TV enn den som ikke vil starte). Når alt annet feiler, så får ikke ungene se barne-TV en gang. Hadde heldigvis en til stående, så nå er det Tom & Jerry på TV'en, men pappa'n kjenner blodtrykket...

Driver naboen og mekker EMP-våpen eller? SUKK. På toppen av det hele fikk jeg 6-sifret restskatt for en uke siden, så Hodepineprosjektet har en litt brattere bakke å gå for tiden... Godt det ikke er noe som haster...

Edit: Ikke tro at ting ikke kan bli verre, unge herr Hodepine. I natt klokken 2 røk ene UPS'en også....

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff, ting går visst ikke helt din vei for tiden. Til trøst kan jeg nevne at jeg ble konfrontert med en restskatt på 1,7 mill. :shock: Var også oppført med en inntekt på over 4 mill, så feilkilden var jo ganske klar... det var en null for mye et sted.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Huff, ting går visst ikke helt din vei for tiden. Til trøst kan jeg nevne at jeg ble konfrontert med en restskatt på 1,7 mill. :shock: Var også oppført med en inntekt på over 4 mill, så feilkilden var jo ganske klar... det var en null for mye et sted.
    Du får si at om de kan komme opp med de ca 3,6 millionene som mangler skal du gladelig betale 1,7 mill i restskatt.

Men alt i alt blir det en mager trøst, siden jeg tross alt må betale min restskatt. :P

Side 3 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •