Hodepineprosjektet tar form - Nye bilder i post #88, utkast nr. 2 fra arkitekt. - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 210
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hodepine
    Har vært stille lenge fra disse kanter, men det er fremgang, så smått.

I løpet av våren og sommeren har vi solgt leiligheten vi bodde i for å frigjøre kapital og midlertidig flyttet inn i et annet hus jeg eier.

Vi gav som beskrevet over den gamle entrepenøren en ny sjanse, men de valgte å fortsette akkurat som før. Enten har de ikke forstått det jeg sa når vi sparket dem OG gav dem en ny sjanse, ellers har de rett og slett ikke brydd seg. Eller de kan ikke bedre. Uansett: Ferdig. For godt.

Vi har defor funnet en ny entrepenør som jobber med nye tegninger. Nå er ikke all tiden vi har brukt bortkastet, mange av ideene og løsningene tar vi med god samvittighet med oss videre, og vi kommer til å bruke en del tid på å få mest mulig ut av det. Den opprinnelige entrepenøren har klaget til den nye om at de foreløpige tegningene er for like deres prosjekt, som vi ikke har noen rett til å bruke siden de eier tegningene, men det blir en sak mellom entrepenørene. At de NÅ kan svare på en mail på 45 minutter er jo nesten litt morsomt, når det gikk minimum en uke da de hadde prosjektet selv.

Siden vi opprinnelig hadde håpet å være godt i gang med å bygge nå, men ikke er kommet lenger enn til tegningsfasen, er det et par konsekvenser på godt og vondt. Jentungen skal begynne på skolen til neste år, og vi vil ha henne inn på skole i nærheten av huset. Huset blir aldri ferdig til det, men det blir ikke mer enn 10 minutter å kjøre til den skolen fra der vi bor nå, så vi jobber med å få henne inn på riktig skole fra dag 1. Går det i boks er mye av presset borte. Siden vi bruker 12 - 18 måneder lenger enn planlagt får vi også en del mer egenkapital. Nå har vi ikke fått priser fra den nye entrepenøren, men de har sagt at de vil ligge i omtrent samme område som forrige entrepenøren for samme størrelse og kvaliteter. Det kommer antakelig til å bety at vi legger listen litt høyere enn i første omgang, eller om det blir virkelig ragnarok i verdensøkonomien, at vi har litt mer buffer og er mindre avhengig av banken.

Skal oppdatere tråden her etterhvert som det skjer ting, og legge ut nye tegninger av kinoen så snart jeg har det.
    Både på egen blogg og på AVforum har dere servert partiske fremstillinger av denne saken, med negativ omtale av oss.

Vi har ikke tenkt å offentlig publisere saken sett fra vår side, det strider mot våre prinsipper. Jeg vil nøye meg med å fortelle at den fremstillingen ville vært betydelig annerledes, og jeg vil be deg om å ha anstendighet til å la være å skrive klare usannheter.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nevner jo ingen navn..

Han har vel aldri nevnt hverken navn på personer eller firmanavn her på av-forum såvidt jeg kan lese, så jeg skjønner ikke helt hvor du vil hen KES. Han er jo tydelig misfornøyd med ditt firma, og det må da han få lov å være. Om han utrykker sitt misnøye her på av-forum er jo helt opp til ham. Jeg synes han er svært så real som ikke nevner hverken personer eller firmanavn...

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gladilyd
    Han har vel aldri nevnt hverken navn på personer eller firmanavn her på av-forum såvidt jeg kan lese, så jeg skjønner ikke helt hvor du vil hen KES. Han er jo tydelig misfornøyd med ditt firma, og det må da han få lov å være. Om han utrykker sitt misnøye her på av-forum er jo helt opp til ham. Jeg synes han er svært så real som ikke nevner hverken personer eller firmanavn...
    Enig!:???:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Navn er kommet ut. Men det er pga han postet det selv. Ellers så syns jeg at han har lov å klage, for han nevner ikke firma eller navn (uten at bruker har gjort det selv).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg reagerer på er klare usannheter. Jeg syns ikke det er greit selv om han ikke nevner navn.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er flere her inne som har snakket om snekkern som aldri kom, om rørleggern som gjorde en dårlig jobb, og om elektrikeren som la opp feil antall kurser osv osv... Har man fått en dårlig opplevelse så vil man gjerne dele det med andre for å få ut frustrasjon o.l, og det synes jeg er greit.
    Er ikke sikkert "Hodepine" mener det er usannheter han har kommet med her...
    Selv jobber jeg i hotellbransjen, og det skjer til stadighet at folk sender mail og gir tilbakemeldinger på ting de er misfornøyde med. At vi ikke er enige i deres fremstilling av saken er en ting, men vi må bare godta at negative opplevelser deles via blogger, facebook, twitter og reiseguider.. Det burde dere i arkitektbransjen også gjøre..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke sikkert "Hodepine" mener det er usannheter han har kommet med her...
    Nei, det vet vi vel egentlig ikke noen verdens ting om før han eventuelt hevder at alle påstandene i siste posting er sanne...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har du helt rett i, eller så kan dere ta dette opp via andre kanaler som f.eks. mail...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var i grunnen noe av den bærende ideen bak mitt opprinnelige svar til "hodepine", ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ikke tenkt å bruke mer tid på denne gjengen, har brukt nok tid som det er, og eneste som kan oppfattes som en usannhet i den forrige posten så langt jeg kan se er at de brukte minimum en uke på å svare på mail. Noen mailer kom nok fortere enn det, mens andre brukte mer, men likevel var det lange svartider, manglende svar og brutte avtaler på når vi skulle få svar som satte kroken på døren ved begge anledninger.

KES må gjerne ta dette videre i andre kanaler, selv har jeg ingen interesse av å snakke med noen i hans bedrift. Tråden her kan få være i fred til den nye hjemmekinoen som kommer etterhvert. Noe forsinket.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hodepine
    Nå har jeg ikke tenkt å bruke mer tid på denne gjengen, har brukt nok tid som det er, og eneste som kan oppfattes som en usannhet i den forrige posten så langt jeg kan se er at de brukte minimum en uke på å svare på mail. Noen mailer kom nok fortere enn det, mens andre brukte mer, men likevel var det lange svartider, manglende svar og brutte avtaler på når vi skulle få svar som satte kroken på døren ved begge anledninger.
    Siden det var min personlige svartid du harselerte med, har jeg sjekket alle utgående mail til dere, og alle lå med en svartid innenfor samme dag. Den korteste var 3 minutt, og den lengste på noen timer. Så kan det ha vært mailer fra dere jeg ikke har svart på i det hele tatt - det kan ikke utelukkes.

Jeg setter pris på at du ikke vil bruke denne trådden til flere usannheter.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KES
    Siden det var min personlige svartid du harselerte med, har jeg sjekket alle utgående mail til dere, og alle lå med en svartid innenfor samme dag. Den korteste var 3 minutt, og den lengste på noen timer. Så kan det ha vært mailer fra dere jeg ikke har svart på i det hele tatt - det kan ikke utelukkes.

Jeg setter pris på at du ikke vil bruke denne trådden til flere usannheter.
    Møte onsdag før påske, da ting som var lovet klart til det møte ved forrige møte en måned før ikke var klart: Det har vi ferdig til fredag.

Kona purret over helgen, og fikk svar "beklager at dette ikke ble oppfylt, skal svare i løpet av påsken".

Vi fikk svar like over påske.

Hjelper ikke hvor fort du har svart på hver enkelt mail når vi ikke har fått svar på det dere har lovet å svare på. Men for all del, I stand corrected, du har svart fortere på mail enn jeg skrev.

Newcomer catsby sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bare jeg som synes at det er forkastelig at en profesjonell part oppfører seg på denne måten? Et offentlig forum er, etter min mening, ikke stedet å henge ut tidligere kunder. Jeg har også en oppfatning av at kundeforhold i utgangspunktet er konfidensielle.

Hvis hodepine synes det som skjer her i tråden nå er ubehagelig, råder jeg ham til å ta kontakt med Datatilsynet. Personopplysningsloven er også spennende, og kanskje til og med relevant, lesning.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi setter pris på at dere tar eventuell videre diskusjon på PM eller via e-post.
    Videre diskusjon her vil bare føre til krangel, noe vi naturligvis ikke ønsker.

Jeg håper begge parter respekterer dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Vi setter pris på at dere tar eventuell videre diskusjon på PM eller via e-post.
    Videre diskusjon her vil bare føre til krangel, noe vi naturligvis ikke ønsker.

Jeg håper begge parter respekterer dette.
    Hei.

Ingen problem. Jeg er ferdig med saken.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bunker

Gøy tråd! Med herlige innfall av usaklige avsporinger.

I Arenadal og omegn har vi en del bunkere som vi løp rundt i da vi var yngre. Noen geologer kom og så på dem og fant ut at disse måtte sveises igjen fordi taket ikke var trygt.
    Har du hatt noen til å se på din bunker? Kjipt med innendørs takras... :razz:

Jeg ville gjort noe uvanlig med bunkeren. Når du først har bunker, hvorfor ikke bruke den til noe helt nytt?
    På en annen side er (hjemme)kinoen din større enn kinoen i diverse byer i Norge, så det med uvanlige ting er vel brukt...

Et spørsmål: Ligger bunkeren din såpass langt under bakken at det alltid er plussgrader der? I så tilfelle er det oppbevaring om vinteren, og kjølig oase om sommeren :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brightside
    Gøy tråd! Med herlige innfall av usaklige avsporinger.

I Arenadal og omegn har vi en del bunkere som vi løp rundt i da vi var yngre. Noen geologer kom og så på dem og fant ut at disse måtte sveises igjen fordi taket ikke var trygt.
    Har du hatt noen til å se på din bunker? Kjipt med innendørs takras... :razz:

Jeg ville gjort noe uvanlig med bunkeren. Når du først har bunker, hvorfor ikke bruke den til noe helt nytt?
    På en annen side er (hjemme)kinoen din større enn kinoen i diverse byer i Norge, så det med uvanlige ting er vel brukt...

Et spørsmål: Ligger bunkeren din såpass langt under bakken at det alltid er plussgrader der? I så tilfelle er det oppbevaring om vinteren, og kjølig oase om sommeren :wink:
    Jeg har ikke hatt noen til å se på den, men fikk med en vurdering fra Mesta fra forrige eieren. De mener en og annen småstein kan falle ned og at taket bør høytrykkspyles for å få bort slikt.

Ellers har jeg ikke sett noe tegn til frost, og siden det blir ganske fuktig ville jeg nok ha sett det som istapper ganske fort. Om sommeren, i den grad vi har sommer i Bergen, er det relativt kjølig likevel. Har ikke vært inne der på noen måneder, skal ta meg en tur i ettermiddag for moro skyld.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hahaha! Sant det! I sommer har jeg vært ute i solen 3 ganger. To av de var da jeg "lånte" et hus i Åsane..

Å høytrykkspyle et tak er jo bare morro, og burde ikke ta mange timene. Når det er gjort har du jo gode muligheter til mye gøy :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej!
    Spännande projekt! :smile:
    Har det hänt något med hus- och kinobygget sedan förra sommaren?

Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •