Akustiske tiltak

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Akustiske tiltak

Hei. Er godt igang med planlegging av ombygging av kino. Det meste av den gamle moroa er nå revet. Ser jo på hjemmkino trådene at det er mange som har brukt akustiske tiltak.
    Lurer derfor på om dere har noen anbefalinger av butikker som selger dette. Holder til i vestfold, så det er fint om det er innenfor rimelighetens avstand, eller nettshop da selvfølgelig.
    Takker på forhånd for all hjelp.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss. Her var det mange alternativer å velge i.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greieste er å ta 'bankersløsningene' først.

Kjøp en del pakker med 10cm akustikkplate, naturell.

Del dem i to, så du får to kvadrater. Del disse kvadratene diagonalt, så har du fire trekanter. Legg dem oppå hverandre, så har du 40cm høy hjørneabsorbent. Gjenta 23 ganger, så har du alle hjørnene, gulv til tak.

Så tar du en plate på hver side, i 1.refleksjonspunktene.

Skal du være helt sikker tar du et par plater på hver side av lytteposisjonen, og et par i taket.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oi. Tror kansje det er flere som selger enklere løsningar. Få goggle og lete litt. Men takk for forslag.

Intermediate grumle sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    565
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVshop selger en god del. Men kommer jo litt an på hva budsjett du har, er ganske dyrt for spesial produkter imo!

Det jeg ville gjort er å kjøpt ett par pakker med rockwool akustikkplater i den fargen du ønsker "kommer jo litt an på størrelsen på rommet hvor mye du trenger" For så å startet med førsterefleksjonene "sett deg i sweetspot, få en venn til å gå med et speil langs veggen. Når du ser høyttaleren i speilet, så har du funnet førsterefleksjonen til den høyttaleren" Deretter ville jeg prøvd å satt så mange plater på skrå i vegghjørnene."altså hele plater som settes på skrå i hjørnene så fremsiden av platen synes". På bakveggen ville jeg brukt diffusorer. I taket har jeg dårlig erfaring med akustikkplater, syntes rommet ble litt for trykkende på ørene. Men det kan nok ha å gjøre med at rommet mitt er ganske lite, med lav takhøyde.

Akustiske tiltak bør med andre ord prøves litt frem i hvert enkelt rom!
    Men at det gjør mye med lyden er det ingen som helst tvil om!

Begynner å bli ganske mange tråder ang. akustikk inne her, så er bare å søke/lese

Lykke til!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •