Ønsker innspill vedr oppygging av hjemmekino på garasjeloftet

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ønsker innspill vedr oppygging av hjemmekino på garasjeloftet

I dag er garasjeloftet fullt av møbler og rot, men jeg regner med at dette er rensket i løpet av våren. Rommet er ca 8x6 meter, men med skråtak hele veien ut til sidene. Mønet i lengderetningen av rommet og en trappp som kommer opp på ene kortveggen. Helt ytters på langveggene er det 10 cm knevegg :-) Langs midten er det ca 2,8 meter under taket. Det sier seg selv at mye av rommet går bort, men noe av det som gåt bort kan sikkert benyttes til å bygge inn hyller til utstyr, filmer, kjøleskap o.a.

Nå er det ikke kun reisverk og yttervegger, så jeg står fritt til å isolere, legge trekkerør, bygge skillevegg osv osv.

Arealet skal ha fungere som hjemmekino året rundt og i tillegg som ekstra soverom ved behov. Jeg vil ha 7.1 system, projektor, PC, Bluray spiller++
    Budsjett? Det det koster, men jeg kommer ikke til å satse på noe referanserom. Det skal være bra, men ikke ultra high end.

Hva mener dere er minimumsavstand mellom sitteposisjon og lerret/skjerm? Leker litt med tanken om å sette det hele på tvers, men føler vel at det blir noe kort avstand, tipper 2,5 - 3 meter, kanskje ikke det en gang.

Jeg er litt på jakt etter generelle tips fra dere som har bygget hjemmekino fra bunnen av og spesielt dere som har gjort dette i rom med skråtak på den måten jeg har.
    Jeg er jo kun i plaleggingsfasen nå, men en eller vis mann sa at en times plalegging sparer en for to timers arbeid. Grubler jeg lenge nok på dette, gjør det hele seg av seg selv?!

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kan bli spennende, håper på en skikkelig byggetråd her! planlegger et mye likt rom, så kommer til og følge denne nøye

vil anbefale deg og lese bygge tråden til "Kokken" der kan du få mange gode tips. http://avforum.no/forum/av-rom-konst...ende-tape.html

Må si du har et rom med store muligheter, det er skjelden det er såpass som 280. tak høyde i loft garasje..

stian

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal gjøre mitt beste for å lage en leseverdig byggetråd. Men pr dags dato er det kaldt som f.... som fult med rot der. Imidlertid, så snart det blir ledig skal jeg presentere bilder og litt mer konkrete planer. Isolering og plating må uansett gjøres. Er nok mest på jakt etter tips og trisk m.h.p. gode råd og erfaringer, slik at jeg slipper å gjøre for mange grunnleggende tabber uner byggingen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •