Hvilket rom skal bli hjemmekino? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ang. plassering av sub. Du skal bruke 2 stk? Hvordan er de?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av syrre
    Ang. plassering av sub. Du skal bruke 2 stk? Hvordan er de?

Jeg håper det kan bli 2, men jeg har bare en pr. i dag. På skissen er de bare rablet inn uten særlig nøyaktighet.

Den ene subben jeg har var, ble og er et prosjekt. Jeg har dermed aldri fått testet den. Får se om jeg får den ferdig når vi har flyttet inn.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok. Ofte plasserer folk sub i hjørner for å få hjelp av rommet til å reflektere store deler av energien. Jeg skal ikke si at du ikke bør gjøre det, men det er en av tingene du bør være obs på i et kvadratisk rom, det gir en ekstra uheldig effekt ifm. stående bølger. Du kan forsøke litt senere, men jeg tipper du vil få bedre resultat med å dra de litt ut fra hjørnet, prøv gjerne så mye du føler du har plass til. Litt kjedelig plassering av dør, sliter med det samme selv

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal bygge ut lerretet fra veggen, kan jo subbene plasseres under dette på frontveggen. Da har du gode muligheter for å flytte dem fram/tilbake/høyre/venstre, for å finne ut hvor de spiller best.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djaan
    Jeg er for så vidt helt enig, men er nokså usikker på den lave takhøyden.
    Den er på nevnte 2,1 meter.
    Hadde taket vært normalt innredet for å si det sånn, hadde jeg nok ikke brydd meg.
    Tror kanskje jeg skal få sjekket nøyere om jeg trenger å gjøre noe med det evt. hva. Dersom taket må isoloere/dekkes eller what not, så minker jo den allerede lave takhøyden raskt.
    Takhøyden trenger du ikke å være redd for. Min er på 1,90 og det fungerer meget godt hos meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har på en måte bestemt meg for å bruke det ca 4x4,2 meters rommet med normal takhøyde. Dette av mange årsaker, men kan ombestemmes ved innflytting.

Når det gjelder tanken på å bygge et semi-rom-i-rom med egne stendere mellom de eksisterende stenderene som gjør at jeg kan beholde mesteparten av gulvarealet, så frister dette noe veldig! Men jeg er usikker på om kona tillater det.

Personlig er jeg VELDIG usikker av den grunn at jeg frykter at resultatet på isoleringen/lydtettheten ikke holder mål.
    Både på generelt grunnlag og pga innlagt arbeidsinnsats.
    Tanke: Kjipt å legge inn mange tusen kroner og mange hundre arbeidstimer i noe jeg ikke er fornøyd med. Noe som jeg ikke kan vite før rommet er ferdig.

Noen som kan overbevise meg? Overtale meg? (Og kona)

Kanskje noen i nærheten kan si: "jeg har gjort sånn og sånn, kom innom en tur og hør hvor lydtett jeg har det". Bare for å få en pekepinn?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av djaan
    Dette skal sjekkes opp i. Håper som sagt at jeg får plass til 4. Og 4 i bredden kan bli litt drøyt kanskje?

Hvordan blir det med lyden fra side surround høyttalerene for de som blir sittende ytterst?
    Planen er da å plassere surround høyttalerene som anbefalt 60?? cm over hodet i sittende stilling.
    Det burde gå helt fint, og 4 sitteplasser bør ikke ta mer en drøye 3m i bredden. Dersom du samtidig har en buet sofa/stolrekke så tror jeg det ville fungere helt strålende!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Det burde gå helt fint, og 4 sitteplasser bør ikke ta mer en drøye 3m i bredden. Dersom du samtidig har en buet sofa/stolrekke så tror jeg det ville fungere helt strålende!
    Ja jeg har sett litt rundt på nettet og sjekket mål på 4-setere. Det bør ikke by på problemer. Ihvertfall så lenge jeg blir sittende i midten

Men jeg har jo en sofa eller 2 eller 3 i dag som blir brukt i begynnelsen. Da får jeg prøvd meg litt fram og tilbake i rommet også før jeg går i gang med (røver)kjøp

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •