AK's kommende kino - Nærmer seg slutten - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 37 av 37 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37
Viser resultater 721 til 737 av 737
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ak Vis post
    Jeg har ikke kommet meg til å kjøpe egnet måleutstyr enda. Kan virkelig en mobiltelefon ha god nok mikrofon?
    jada, og de koster bare noen hundrelapper. Software må du selvsagt skaffe utenom
    http://www.daytonaudio.com/index.php...icrophone.html

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm Vis post
    jada, og de koster bare noen hundrelapper. Software må du selvsagt skaffe utenom
    http://www.daytonaudio.com/index.php...icrophone.html
    Da er man avhengig av god ADC i mobiltelefonen hvis man skal måle med en viss presisjon. Jeg ville heller foreslått http://www.minidsp.com/products/acou...urement/umik-1 og kjøre REW (som er gratis) fra en PC.

Men for et enkelt opptak av flutter som kan importeres inn i et lydredigeringsprogram krever ikke noe spesielt god mikrofon (med mindre den innebygde micen virkelig er *dårlig*).
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man behøver verken måleprogram, god ADC eller god mic for å måle flutteravtand. Det eneste man behøver er en pulsgenerator (for eksempel to hender) og, som noen foreslo, en mobiltelefon som kan ta opp lyd. Så plasserer man mobiltelefonen for eksempel i brystlomma, med opptaksfunksjonen aktivert, også gir man et kort og skarpt klapp med hendene. Så kan man stoppe opptaket. Om man analyserer opptaket i tidsspektrum vil man se repeterende topper. Tiden mellom disse gir indirekte avstanden mellom flatene, som i sin tur gir deg en indikasjon på hvilke flatene er.

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Muligens jeg forklarte det vanskelig. Det er akkurat det jeg foreslår også. Det var slik vi fant flutteravstanden hos RuneW
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak Vis post
    Enig i det, men jeg håper ikke den produksjonen var myntet på meg?
    Hehe.. Nei, jeg håpet kanskje Snickers og de andre kunne guide deg litt i detalj gjennom et lite diffusjonsprosjekt og at du dokumenterer bygging og montasje til glede for oss alle.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal se om jeg ikke får tatt opp lyden, med mobilen, og legge ut lydfilen her
    Forøvrig er det helt sikkert mange som kan produsere diffusjonsplater, men da må man vel undersøke litt først mhp. "form og farge" vs frekvensområde?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM Vis post
    Hehe.. Nei, jeg håpet kanskje Snickers og de andre kunne guide deg litt i detalj gjennom et lite diffusjonsprosjekt og at du dokumenterer bygging og montasje til glede for oss alle.
    Da er jeg med

Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det står her i tråden, men hvilke amper er det du har? Jeg forstod det slik på deg at Snickers-is har lagt inn prosessering (med EQ?) i ampene. Stemmer dette?

Ellers må jeg jo få si igjen, takk for besøket! Det er virkelig var bra lyd i hjemmekinoen din. Det lille jeg fikk høre av musikk iallefall. En veldig bra åpenhet og tydelig, men allikevel ikke så mye at det blir skarpt eller krasst -- til tross for at det er hornladede drivere. Lo-mid er også veldig god, noe som gir mannstemmer virkelig fylde. Litt dominerende romnoder i det området, men absolutt akseptabelt.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ampene er fra Powersofts DigiMod-serie.
    http://www.powersoft-audio.com/en/oem-solutions/digimod

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers så har jeg tenkt en del på automatisering av rommet, men har holdt igjen siden det fort blir veldig dyrt. Spørsmålet er om det er mulig å komme i mål med eks. Harmony Ultimate? Utfordringen slik jeg ser det, er X-Comfort og Somfy RF blendegardiner. Alt annet er stort sett IR, og bør være kurant.

Erfaringer?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    235
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en Ultimate her som jeg skal sette opp i løpet av noen uker. Min elektriker leverer dimmere som er kompatibel med Harmony og da har man jo kontroll på det meste.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MML Vis post
    Jeg har en Ultimate her som jeg skal sette opp i løpet av noen uker. Min elektriker leverer dimmere som er kompatibel med Harmony og da har man jo kontroll på det meste.
    Da er det jo ordning for din del Det er noe vanskeligere for meg, da jeg benytter utstyr fra Eaton (XComfort), som kommuniserer i proprietære protokoller; dvs. at det er noe mer utfordrende å få dette til.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lenge vurdert Control4, som er et fint system, men det blir fort veldig dyrt..... En kino i min størrelsesorden blir fort 20-30 lapper. Fordelene er imidlertid ganske store, og systemet har støtte for alle komponentene jeg har.

Decisions decisions....

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt med styrings system, men synes det koster litt for mye og masser av jobb å få lagt opp alt av funksjoner man ønsker. Men til daglig bruk og betjening er det helt genialt.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig i at det koster mye og krever mye jobb, men det et særdeles komfortabelt når det først er satt opp ��

Sitat Opprinnelig postet av BEF Vis post
    Kjekt med styrings system, men synes det koster litt for mye og masser av jobb å få lagt opp alt av funksjoner man ønsker. Men til daglig bruk og betjening er det helt genialt.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gått for HDL systemet i min kino/enebolig - ikke i mål enda, men syns det er relativt rimelig kontra mye annet.

Litt sent for deg som allerede har gått for x-comfort, men ment som ett tips for senere

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er nok dessverre litt sent nå, men godt tips likevel

Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Jeg har gått for HDL systemet i min kino/enebolig - ikke i mål enda, men syns det er relativt rimelig kontra mye annet.

Litt sent for deg som allerede har gått for x-comfort, men ment som ett tips for senere

Side 37 av 37 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •