AK's kommende kino - Nærmer seg slutten - Side 36

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 36 av 37 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 SisteSiste
Viser resultater 701 til 720 av 737
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har Lygren sjæl vært innom, og tror du ikke kødden klappet som bare pokker, og fant ut at jeg har flutterekko i lytteposisjon... Så nå må jeg se på hva som eventuelt kan gjøres, UTEN at det på noen måte blir dominerende i rommet.

Hvilke løsninger bør jeg kikke på?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, takk for visitten!! Imponerende byggverk da, ikke en knirkelyd selv med 2x 21" gyvende på med masser av lavfrekvent bass. Likte også godt sitteavstanden, vanvittig bildedynamikk!! Du har fått det til veldig bra der, Anbjørn, og enda bedre blir det når du får bukt med den flutter´n som jo bør roe seg mye om du bare setter litt demping på hver av langveggene i aksen til første "sits"...

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres veldig bra ut! Når får vi se nye bilder av kinoen? Fant disse, men har du flere så er det bare å spa dem ut!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren Vis post
    Ja, takk for visitten!! Imponerende byggverk da, ikke en knirkelyd selv med 2x 21" gyvende på med masser av lavfrekvent bass. Likte også godt sitteavstanden, vanvittig bildedynamikk!! Du har fått det til veldig bra der, Anbjørn, og enda bedre blir det når du får bukt med den flutter´n som jo bør roe seg mye om du bare setter litt demping på hver av langveggene i aksen til første "sits"...
    Når du har slekt på disse kanter så var det selvsagt på tide at du fik stukket innom. Kort, men svært hyggelig visitt
    Jeg har kikket på GIK's paneler, som kan se ut som en fin løsning, men jeg må se hva jeg eventuelt får plass til. Det er spesielt viktig at de ikke er for brede eller for høye.

Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Høres veldig bra ut! Når får vi se nye bilder av kinoen? Fant disse, men har du flere så er det bare å spa dem ut!
    Jeg har ikke så mye mer enda, og rommet er stadig ikke 100% ferdig. Jeg håper imidlertid å få gjort siste rest før utesesongen starter for fullt

Intermediate matsijatsi sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Enebakk
    Poster
    577
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    21".... og du har 2 av de? jeg synes 12" er voksent jeg da hehe. Det må jo slå godt i fra seg dette der?
    Marantz SR7010 - Parasound HCA 2205-AT
    Klipsch RF82 Mk1 - Klipsch RC64 Mk1 - Klipsch RS52 Mk1 - Klipsch RB61 Mk1 - Dynavoice Magic FX-4
    2x SVS PC12-NSD DSP - HTPC-Kodi - JVC DLA-X500R - DreamScreen V4 ProCurve 114"

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matsijatsi Vis post
    21".... og du har 2 av de? jeg synes 12" er voksent jeg da hehe. Det må jo slå godt i fra seg dette der?
    Ja, jeg er godt fornøyd med dynamikken. Hovedfokuset har imidlertid vært på å få til kontrollert bass, ikke nødvendigvis mest bass, og jeg føler vel at jeg er kommet bra i mål

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak Vis post
    Jeg har ikke så mye mer enda, og rommet er stadig ikke 100% ferdig. Jeg håper imidlertid å få gjort siste rest før utesesongen starter for fullt
    Ikke bare jeg som bruker tid på å bli helt ferdig ser jeg Er selv spent på hvordan dette ser ut når det blir ferdig, så det er bare å sæla på!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti Vis post
    Ikke bare jeg som bruker tid på å bli helt ferdig ser jeg Er selv spent på hvordan dette ser ut når det blir ferdig, så det er bare å sæla på!
    Det stemmer! Problemet er bare at det stadig kommer andre ting i veien, slik at kinoen ikke blir gjort ferdig. Jeg håper likevel at alt skal være på G når vi er ferdige med mars.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som du kanskje husker Anbjørn, så snakket vi jo om akustikken tidligere. Vi testet flutter fra høyttalere til SS, og fra SS til SS. Det er jo en del flutter når man klapper i SS, men sitter man i SS og klapper foran ved lerettet mener jeg det var vesentlig mindre.

Som jeg har vært inne på tidligere anbefaler jeg deg å få opp diffusjon over, ved siden av, og bak SS. Gjerne ganske store områder. Bortsett fra den dypeste bassen er frekvensresponsen relativt godt kontrollert i rommet. Derfor ville jeg satset på diffusjon ved høyere frekvenser. Du kan eventuelt bruke relativt tynne diffusorer med en viss perforering, så har du en 20mm kompakt dempeplate bak.

Har du fått slettet ut lerrettet skikkelig?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is Vis post
    Som du kanskje husker Anbjørn, så snakket vi jo om akustikken tidligere. Vi testet flutter fra høyttalere til SS, og fra SS til SS. Det er jo en del flutter når man klapper i SS, men sitter man i SS og klapper foran ved lerettet mener jeg det var vesentlig mindre.

Som jeg har vært inne på tidligere anbefaler jeg deg å få opp diffusjon over, ved siden av, og bak SS. Gjerne ganske store områder. Bortsett fra den dypeste bassen er frekvensresponsen relativt godt kontrollert i rommet. Derfor ville jeg satset på diffusjon ved høyere frekvenser. Du kan eventuelt bruke relativt tynne diffusorer med en viss perforering, så har du en 20mm kompakt dempeplate bak.
    Ja, vi pratet en del vedrørende akustiske tiltak da du var innom sist, men jeg har ikke gjort noe enda. Det er imidlertid slik at jeg vurderer å gjøre noe etter hvert, men jeg er usikker på hva jeg skal gjøre. Dempeplater ved siden av-, over- og bak lytteposisjon høre greit ut, men jeg skulle gjerne visst litt mer om hvilke diffusjonsprodukter jeg burde bruke.

Har du fått slettet ut lerrettet skikkelig?
    Det er helt strøkent

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I ditt tilfelle tror jeg faktisk det er lettest å spesiallage noe. Det er ikke så dyrt å få frest opp noen plater med et visst mønster. På den måten tror jeg det går an å få til en repeterende overflate med ganske jevne riller, så kan man "gjemme noen triks inni rillene".

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville bare inn her å si at det var utrolig hyggelig å se Snickers dukke opp her på forumet igjen. Selv om det eventuelt bare er en snarvisitt.

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende prosjekt!

Hvis du er i tvil hvilke flater flutterekkoet står i mellom i rommet, kan du ta det opp på en mikrofon, mobil e.l. og ta det inn i et lydprogram på PC-en. Der kan du måle avstanden mellom to "flutters" og så regne ut fysisk avstand: <tid i ms> * 0,172 = avstand i meter
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I ditt tilfelle tror jeg faktisk det er lettest å spesiallage noe. Det er ikke så dyrt å få frest opp noen plater med et visst mønster. På den måten tror jeg det går an å få til en repeterende overflate med ganske jevne riller, så kan man "gjemme noen triks inni rillene".
    Da trenger man en del kunnskap om emnet, samt en del utstyr for produksjon av platene. Jeg har i grunne ikke noen av delene

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Midas Vis post
    Spennende prosjekt!

Hvis du er i tvil hvilke flater flutterekkoet står i mellom i rommet, kan du ta det opp på en mikrofon, mobil e.l. og ta det inn i et lydprogram på PC-en. Der kan du måle avstanden mellom to "flutters" og så regne ut fysisk avstand: <tid i ms> * 0,172 = avstand i meter
    Jeg har ikke kommet meg til å kjøpe egnet måleutstyr enda. Kan virkelig en mobiltelefon ha god nok mikrofon?

Intermediate Midas sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2012
    Sted
    Stavangerområdet
    Poster
    1,817
    Takk & like
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke kommet meg til å kjøpe egnet måleutstyr enda. Kan virkelig en mobiltelefon ha god nok mikrofon?
    Det kommer an på hvor tydelig flutteret høres, men det var mulig å finne det tydelig nok hos RuneW bare med et mobilopptak:

http://avforum.no/forum/showthread.p...=1#post1980248
    Min hjemmekino -::- Min byggetråd -::- Sony VPL-HW50ES -::- 106" DreamScreen V4 DynaGrey -::- Yamaha CX-A5100 -::- Yamaha RX-A1020, RX-V757 amp -::- B&W DM60* S3 - DM603 (L,R), LCR600 (C), DM600 (6x Surr), Atmos -::- 2x SVS SB13-Ultra Sub -::- Anti-mode 8033-SII -::- Oppo BDP-103D

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da trenger man en del kunnskap om emnet, samt en del utstyr for produksjon av platene. Jeg har i grunne ikke noen av delene
    Det er løsbare ting. Det er hundrevis av verksteder her til lands som kan frese det ut. Å få det konstruert er heller ikke noe stort problem.

Hvor mye kan man ta seg lov til å stjele av bredden på rommet evt?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En lettfattelig diffusjonsguide for dummies hadde ikke vært dumt. Det blir veldig spennende å se hvor denne tråden går videre nå.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er løsbare ting. Det er hundrevis av verksteder her til lands som kan frese det ut. Å få det konstruert er heller ikke noe stort problem.

Hvor mye kan man ta seg lov til å stjele av bredden på rommet evt?
    Så lite som mulig, i grunnen, men jeg skjønner naturligvis at platene vil bygge noe Dersom det hadde vært mulig å begrense platebredde til 50mm, så hadde det vært veldig bra.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM Vis post
    En lettfattelig diffusjonsguide for dummies hadde ikke vært dumt. Det blir veldig spennende å se hvor denne tråden går videre nå.
    Enig i det, men jeg håper ikke den produksjonen var myntet på meg?

Side 36 av 37 FørsteFørste ... 6 16 26 32 33 34 35 36 37 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •