AK's kommende kino - Nærmer seg slutten - Side 32

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 32 av 37 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... SisteSiste
Viser resultater 621 til 640 av 737
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av joakimpatos
    råe greier, hvor har du fått tak i diskant å basser til front å senter? :grin:
    Hele frontrekken er kjøpt fra Midgard Audio, og heter "Centurion".

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke fått med meg bildene du har lagt ut, dette ser jo meget så trivelig ut!

Når det gjelder lakk av plast må du matte plasten ned med pusse ull, slik at du får heft mot plasten. Det beste resultatet får du med å bruke skikkelig plass grunning og lakk på det. Jeg har lakket noen varmepumper i kinoer på den måten og det har blitt meget så bra. Du vil kunne oppleve at det vil flasse om du er mye borte å skrur på termostaten.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Ikke fått med meg bildene du har lagt ut, dette ser jo meget så trivelig ut!

Når det gjelder lakk av plast må du matte plasten ned med pusse ull, slik at du får heft mot plasten. Det beste resultatet får du med å bruke skikkelig plass grunning og lakk på det. Jeg har lakket noen varmepumper i kinoer på den måten og det har blitt meget så bra. Du vil kunne oppleve at det vil flasse om du er mye borte å skrur på termostaten.
    Takker for det! Bildene yter dessverre ikke kinoen rettferdighet, og tror meg når jeg sier at det ser mye bedre ut i RL.

Jeg har også lakket en del plast, og flass er et kjent fenomen, dessverre, men det må vel være NOE som er bra nok?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Takker for tips! Du tenker på disse?
    Plastlakk - Biltema
    Jepp, identisk med min link

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser kjempebra ut dette, ikke lenge igjen nå til filmene kan begynne å snurre!!

Hvor skal du ha elektronikk, under centeren eller har du det i eget teknisk rom? Er forsterkerne bygd inn i selve høyttaler eller er det en vanlig flerkanals effektforsterker?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Jepp, identisk med min link
    Se der, ja... jeg følger tydeligvis ikke med i timen ops:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Ser kjempebra ut dette, ikke lenge igjen nå til filmene kan begynne å snurre!!

Hvor skal du ha elektronikk, under centeren eller har du det i eget teknisk rom? Er forsterkerne bygd inn i selve høyttaler eller er det en vanlig flerkanals effektforsterker?
    Jeg har dessverre ikke plass til et teknisk rom, slik at all elektronikk vil bli plassert under senterhøyttaleren. Når jeg får organisert dette skikkelig, vil det være plass til to komponentbredder.

Høyttalerne er aktive, men forsterkerne er foreløpig trukket ut og er montert i platene som du ser på hver side, ved siden av subwooferne.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der, ja... jeg følger tydeligvis ikke med i timen ops:
    Er mye å tenke på, så blir fort sånn. 8) er sånn selv jeg.

Som sagt så sitter denne veldig bra uten grunning eller pussing først. Problemet for meg var at jeg trengte en boks til etter at jeg hadde begynt lakkeringen, men Biltema er ikke de som tar inn ting de har gått tomme for med det første..... Men du trenger jo bare en boks, så har de den er det jo greit.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har dessverre ikke plass til et teknisk rom, slik at all elektronikk vil bli plassert under senterhøyttaleren. Når jeg får organisert dette skikkelig, vil det være plass til to komponentbredder.

Høyttalerne er aktive, men forsterkerne er foreløpig trukket ut og er montert i platene som du ser på hver side, ved siden av subwooferne.
    Jeg spør pga jeg er i samme situasjon, hadde tenkt å ha elektronikk i annet rom men W satt en stopper for det

Kommer du til å ha elektronikken synlig eller har du tenkt å skjule det på en eller annen måte? Jeg setter utrolig stor pris på å ha utstyret mest mulig skjult og bare ha en svart vegg rundt bilde. Så er litt i tvil hvordan jeg skal plassere elektronikk kombinert med at det skal være funksjonelt.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er mye å tenke på, så blir fort sånn. 8) er sånn selv jeg.

Som sagt så sitter denne veldig bra uten grunning eller pussing først. Problemet for meg var at jeg trengte en boks til etter at jeg hadde begynt lakkeringen, men Biltema er ikke de som tar inn ting de har gått tomme for med det første..... Men du trenger jo bare en boks, så har de den er det jo greit.
    Flott! Da prøver jeg det etter hvert. Maskeringen er alfa og omega her, ellers blir termostaten seende "mindre pen", ut.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Jeg spør pga jeg er i samme situasjon, hadde tenkt å ha elektronikk i annet rom men W satt en stopper for det

Kommer du til å ha elektronikken synlig eller har du tenkt å skjule det på en eller annen måte? Jeg setter utrolig stor pris på å ha utstyret mest mulig skjult og bare ha en svart vegg rundt bilde. Så er litt i tvil hvordan jeg skal plassere elektronikk kombinert med at det skal være funksjonelt.
    Rommet er ikke helt ferdig, men det blir avtagbare rammer på hele fronten, inkludert fremfor åpningen hvor komponentene står. Alle rammene blir trukket med høyttalerstoff.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe dere må huske er varmeutvikling. Med en frontvegg full av isolasjon så er det ikke mye luftsirkulasjon rundt elektronikken.

I min forrige kino hadde jeg alt elektronikk bak frontveggen. Jeg lagde en dør som jeg måtte åpne og lukke hver gang jeg skulle slå av/på, sette en DVD/BD, etc. Det fungerte fint men jeg ble ganske lei etter hvert. Tilgang til bakside av komponentene var også vanskelig: jeg måtte tar bort en del frontveggen og tar bort lerret for å få det til; selv om det tar bare 5 minutter så er det ikke veldig praktisk i lengden...
    Kanskje noe å tenke for dere to også?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott! Da prøver jeg det etter hvert. Maskeringen er alfa og omega her, ellers blir termostaten seende "mindre pen", ut.
    Hvis boksen er vanskelig å demontere for lakkeringen, er det kanskje bedre å heller lage en løs sort "boks" til å sette utenpå. Noen tynne små lister som en stifter sammen og trekker med sort høytalerstoff f.eks.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Noe dere må huske er varmeutvikling. Med en frontvegg full av isolasjon så er det ikke mye luftsirkulasjon rundt elektronikken.

I min forrige kino hadde jeg alt elektronikk bak frontveggen. Jeg lagde en dør som jeg måtte åpne og lukke hver gang jeg skulle slå av/på, sette en DVD/BD, etc. Det fungerte fint men jeg ble ganske lei etter hvert. Tilgang til bakside av komponentene var også vanskelig: jeg måtte tar bort en del frontveggen og tar bort lerret for å få det til; selv om det tar bare 5 minutter så er det ikke veldig praktisk i lengden...
    Kanskje noe å tenke for dere to også?
    Helt klart et godt poeng, men jeg har tenkt på dette . For det første så har jeg inntaksluften bak lerretet , slik at her vil det alltid være sirkulasjon (luft trykkes inn i rommet). For det andre så er stussene på ventilasjonen plassert slik at luften blåses på utsiden av isolasjonen, altså mellom isolasjon og lerret. Som en tredje ting har jeg latt det være 50mm glipe mellom gulvet og den falske frontveggen, slik at luften har en lett vei å gå.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis boksen er vanskelig å demontere for lakkeringen, er det kanskje bedre å heller lage en løs sort "boks" til å sette utenpå. Noen tynne små lister som en stifter sammen og trekker med sort høytalerstoff f.eks.
    Det kan være et alternativ, men jeg har tenkt å prøve med lakkering likevel :shock:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan være et alternativ, men jeg har tenkt å prøve med lakkering likevel :shock:
    Går sikkert bra og da blir det finest :-D

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det vil vise seg etter hvert :-o

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har ikke skjedd så veldig mye i det siste, men jeg har fått på plass styringen av kanalbatteriet. Regulatoren regulerer ifht. temperatur på innluften, men regulerer kun så lenge som det er luftgjennomstrømning (trykkvakt), og romtermostaten (X-comfort) registrere lavere temperatur enn dens settpunkt.

Ikke veldig avansert, men det skal fungere

-varmestyring-jpg

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke si annet at dette har jeg tro på AK. Tipper det låter kjempebra, og dynamikk i overflod.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes ikke dette ble så aller verst?

-termostat-jpg

Side 32 av 37 FørsteFørste ... 2 12 22 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •