AK's kommende kino - Nærmer seg slutten - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 37 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 737
    Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Det er ikke sikkert det er dumt, men jeg frykter vel at et 50mm rør gjennom en 2"4 kanskje svekker konstruksjonen litt mye
    Hvor store hull kan man egentlig tillate seg å lage i stenderverket i en vegg?

Jeg har 4" vegger, og de står ennå
    Slike rør kan jo også legges under gulvet, om du skal til med "flytende" gulv.
    Eller legges i taket......

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Jeg har 4" vegger, og de står ennå
    Slike rør kan jo også legges under gulvet, om du skal til med "flytende" gulv.
    Eller legges i taket......
    Da er det kanskje mulig å legge rør i veggen dersom jeg ikke velger å heve gulvet tilstrekkelig for å legge rørene der.

Forøvrig har jeg tenkt å konstruere rommet omtrent på denne måten:

Vegger:

Tak:

Overgulvet avviker nok fra det som er på bildet (jeg er usikker på eksisterende konstruksjon)

Gulv:

Det jeg er veldig usikker på nå er hvordan jeg skal gjøre det med spotkanalene. Bør de festes i vegge eller tak, og hvordan bør de festes? Skal det lages mellomrom med fuge mellom kanalene og den delen hvor kanalen ikke festes? (tak eller vegg, alt etter hvor oppfestingen blir)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gulvtegningen liknet fryktelig på bildeserien over her Lurer på om det ikke var den tegningen jeg fulgte selv.

Løsningen du planlegger for taket er forøvrig eksakt den samme jeg selv gikk for forrige gang også.. Gipsheis anbefales. Derimot anbefales det ikke å klemme platen så hardt opp mot dragerne at den kiler seg fast

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at det finnes andre produsenter enn Glava også, f.eks. Hunton sine Silencio-plater kan du legge uten kantstøtte. Da sparer du en del arbeid, og du slipper å være bekymret for at kantstøtten gir mekanisk kobling mellom over- og undergulv. Skal du bygge minst mulig i høyden kan du legge parkett og laminat rett på silencioplater opp til 12mm i tykkelse.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Gulvtegningen liknet fryktelig på bildeserien over her Lurer på om det ikke var den tegningen jeg fulgte selv.

Løsningen du planlegger for taket er forøvrig eksakt den samme jeg selv gikk for forrige gang også.. Gipsheis anbefales. Derimot anbefales det ikke å klemme platen så hardt opp mot dragerne at den kiler seg fast
    Jepp, jeg la merke til det når jeg så skissen på glava.no. Det ser ut til å være en fin løsning, og en løsning som passer meg. Eneste forskjellen er at jeg ikke er sikker på om jeg trenger trinnlydsplater eller ikke. Alternativet er å bare bruke gulvspon og teppe.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Husk at det finnes andre produsenter enn Glava også, f.eks. Hunton sine Silencio-plater kan du legge uten kantstøtte. Da sparer du en del arbeid, og du slipper å være bekymret for at kantstøtten gir mekanisk kobling mellom over- og undergulv. Skal du bygge minst mulig i høyden kan du legge parkett og laminat rett på silencioplater opp til 12mm i tykkelse.
    Hva mener du med kantstøtte? At man slipper plankene som fungerer som kantavstivning?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du med kantstøtte? At man slipper plankene som fungerer som kantavstivning?
    Riktig.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderte Silencio jeg også, men det ble en som de oppmerksomme har fått med seg Glava her den gang. Silencio-platene er fort ganske mye dyrere enn glava-platene, men når det er sagt sparer man kanskje inn noe av dette om man slipper gulvsponen... Noen som har peiling på Silencio vs Glava trinnlyd + gulvspon her? Hvis Silencio-løsningen er like bra sparer man om ikke annet et par cm takhøyde.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Vurderte Silencio jeg også, men det ble en som de oppmerksomme har fått med seg Glava her den gang. Silencio-platene er fort ganske mye dyrere enn glava-platene, men når det er sagt sparer man kanskje inn noe av dette om man slipper gulvsponen... Noen som har peiling på Silencio vs Glava trinnlyd + gulvspon her? Hvis Silencio-løsningen er like bra sparer man om ikke annet et par cm takhøyde.
    Slik jeg leser legge anvisningen for Silencio kan man ikke legge teppe rett på disse platene,men ha et lag med gulvspon over før teppe. Så man vil ikke spare noe høyde på det.

-31-01-jpg

Det skulle vært interessant å vite hvor stor forskjell det er på Silencio-løsningen kontra Glava.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er i grunnen ganske vesentlig å vite å hvorvidt man sparer tykkelse eller ikke med bruk av Silenco-platene vs platene fra Glava dersom man skal betale mer for førstnevnte.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner fortsatt ikke det her med hvorfor det er nødvendig med undergulv når det er ett rom i kjelleren? Er ikke dette plater for å forhindre trinnlyd i rom under eller er jeg helt på gjordet?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Jeg skjønner fortsatt ikke det her med hvorfor det er nødvendig med undergulv når det er ett rom i kjelleren? Er ikke dette plater for å forhindre trinnlyd i rom under eller er jeg helt på gjordet?
    En slik løsning vil ta av for vibrasjoner som overføres fra evt høyttalere og over på vegger, som igjen vil forplante seg videre.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er i grunnen ganske vesentlig å vite å hvorvidt man sparer tykkelse eller ikke med bruk av Silenco-platene vs platene fra Glava dersom man skal betale mer for førstnevnte.
    Som det står i posten over, kommer jo det an på om du skal ha teppe eller laminat/parkett på gulvet. Laminat/parkett kan legges direkte på Silencio opp til 12mm, bruker du Glava's plater må du ha et platelag i tillegg til laminatet/parketten.
    Skal du bruke teppe er det ett fett, bortsett fra at Glava kun kommer i 20mm, og Silencio har 4,6,12,24 og 36mm plater, som også kan kombineres til andre tykkelser.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Som det står i posten over, kommer jo det an på om du skal ha teppe eller laminat/parkett på gulvet. Laminat/parkett kan legges direkte på Silencio opp til 12mm, bruker du Glava's plater må du ha et platelag i tillegg til laminatet/parketten.
    Skal du bruke teppe er det ett fett, bortsett fra at Glava kun kommer i 20mm, og Silencio har 4,6,12,24 og 36mm plater, som også kan kombineres til andre tykkelser.
    Takker for info. Jeg troor nok kanskje det vil bli teppe hos oss, oog da er det muligens litt å spare ved å bruke silenco.
    Løsningen vil vel da bli Silenco først, deretter gulvspon og teppe?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for info. Jeg troor nok kanskje det vil bli teppe hos oss, oog da er det muligens litt å spare ved å bruke silenco.
    Løsningen vil vel da bli Silenco først, deretter gulvspon og teppe?
    Stemmer det vettu.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at huntonitt skrøyter av at deres veggpaneler har like gode egenskaper som gips. Er det noen som kjenner til om det stemmer eller ikke?

Montèr har tilbud på disse platene frem til mandag til 99,- per plate (ubehandlet), og jeg vurderer å kjøpe 30 plater til den kommende kinoen.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [OT]
    Har du gått fra Wankel til rekke sekser
    [/OT]

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [OT]
    [/OT]
    Det synes jeg var et godt valg. Jeg ble litt sliten i hodet av den forrige

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huntonitt er en drøm å jobbe med ift gips, som gjerne må sparkles osv. Tenker de på lydmessige egenskaper når de sammenligner? Jeg skal ikke påberope meg noe, men hva med brannsikkerhet og huntonitt?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [OT]
    [/OT]
    RX-8'en var litt kinkig å kombinere med barnestol og barnevogn, så det ble en 523i touring i stedet for.

Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Det synes jeg var et godt valg. Jeg ble litt sliten i hodet av den forrige
    Denne er vel noe mer statisk, ja

Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Huntonitt er en drøm å jobbe med ift gips, som gjerne må sparkles osv. Tenker de på lydmessige egenskaper når de sammenligner? Jeg skal ikke påberope meg noe, men hva med brannsikkerhet og huntonitt?
    De sammenlignet vel i grunnen alle egenskapene, også brannsikkerhet.

Side 3 av 37 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •