AK's kommende kino - Nærmer seg slutten - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 37 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 737
    Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av oyvindk
    Jeg husker selvfølgelig veldig godt denne diskusjonen, men du var ikke til å rikke, du mente dette var så ukomplisert at ytterligere planlegging var unødvendig...
    Fint med brødre som kan gni litt ekstra i såret.

Det er bare å løfte blikket og gjør jobben. Pust ut, pust inn, fokusere, gråt ikke over spilt melk.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Fint med brødre som kan gni litt ekstra i såret.

Det er bare å løfte blikket og gjør jobben. Pust ut, pust inn, fokusere, gråt ikke over spilt melk.
    Jeg har ikke hatt så mye tid til kinoen i det siste, men jeg er straks ferdig med å legge gulvet på nytt..... Her gråtes det ikke, men det har vært en god porsjon irritasjon or ergrelse

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers så hadde jeg besøk av kjelli i går, og jeg fikk da bestemt litt mer hvordan jeg skal løse resten av byggingen. Takker for alle tips, kjelli

Jeg har også mer eller mindre bestemt meg for å gå for X-comfort, men jeg lurer litt på hvilke "deler/komponenter" jeg skal bruke. Det er jo relativt mye å velge mellom for å si det slik. Dersom noen har mye erfaringer med X-comfort, så setter jeg stor pris på tilbakemeldinger angående komponentvalg.

Jeg skal styre førlgende:

- Dimming av lys i 3/4 soner. Her ønskes både manuell bryter og styrig fra fjernkontroll
    - Styring av utvendig ventilasjonsvifte
    - Styring av persienner. Disse kommer ferdige med Somfy RF grensesnitt.

Jeg setter stor pris på all hjelp

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lite respons rundt X-comfort her, er det virkelig ingen som har erfaring med dette systemet?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Lite respons rundt X-comfort her, er det virkelig ingen som har erfaring med dette systemet?
    Jeg har like lite erfaring som deg, men kommer til å få mye av det samme opplegget som du planlegger. Jeg har ikke kommet så mye lenger enn deg, men har i alle fall kjøpt alle komponentene...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Jeg har like lite erfaring som deg, men kommer til å få mye av det samme opplegget som du planlegger. Jeg har ikke kommet så mye lenger enn deg, men har i alle fall kjøpt alle komponentene...
    Da antar jeg at det barre er å vente til du får prøvet og feilet?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Da antar jeg at det barre er å vente til du får prøvet og feilet?
    Det kan være en strategi... Eneste problem er at du kan dø av alderdom først

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan være en strategi... Eneste problem er at du kan dø av alderdom først

Ja, det kan jo være en ulempe ... Dog, jeg er ikke kjent for å ri samme dagen som jeg saler hesten, jeg heller, så det ordner seg nok.

Jeg kan jo alltids fortelle litt om hvilket utstyr som planlegges brukt i kinoen, når den forhåpentligvis står ferdig i månedsskiftet mai/juni.

Receiver: Onkyo TX-NR905 (denne vil bli byttet ut etter hvert)
    BD spiller: Ikke bestemt
    TV-kilde: Altibox HD STB
    Projektor: Ikke 100% bestemt, men Epson R4000 er veldig aktuell
    Lerret: Oz Theatre Majestic 4K 109" (SMX 4K duk)
    Maskering: Motorisert maskeringssystem fra Aspectmasking (2.35:1 / 16:9 / 4:3)
    Høyttalere fremme: Midgard Audio Centurion - Komplett frontrekke inkludert 2stk 21" subwoofere.
    Høyttalere bak: Mordaunt Short AW162 In-wall. 4stk
    Aktuatorer: Crowson Technology tactile motion. System med 2stk forsterkere og 4stk aktuatorer.
    Stoler: Cinematech Valentino - 1stk rad med tre stoler (bak), og en rad med to stoler (fremme).

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor valgte du de bakhøyttalerne? Og har du fått indikasjon på når du får frontrekka?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Hvorfor valgte du de bakhøyttalerne? Og har du fått indikasjon på når du får frontrekka?
    De ble anbefalt for meg......

Frontrekken kommer når kinoen er "klar"

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg funderer litt på hvordan jeg skal få styrt ventilasjonen i kinoen. Det enkleste er selvsagt en thyristor-basert veggenhet, men jeg ønsker egentlig å kunne styre ventilasjonen fra fjernkontrollen, samt lage scenarioer med forskjellige luftmengder. Jeg har bestemt meg for å benytte X-Comfort for styring av resten, så det hadde vært greit å bruke dette systemet for styirng av viften også.

Så langt jeg kan se så finnes det ikke fjernstyrte regulatorer som kan regulere viften direkte. Det nermeste jeg kommer med X-comfort komponentene, er å benytte en 0-10V analog utgangsmodul. Dessverre kan ikke denne styre viften direkte, og jeg behøver derfor en regulator som godtar 0-10V regulering inn....

Tips?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan egentlig ikke bidra med annet enn at jeg er i akkurat samme situasjon og er ute etter en løsning på dette selv. Skal høre med trikkern min om det finnes løsninger innen rimelighetens grenser (hvis jeg husker det neste gang jeg ser ham).

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan egentlig ikke bidra med annet enn at jeg er i akkurat samme situasjon og er ute etter en løsning på dette selv. Skal høre med trikkern min om det finnes løsninger innen rimelighetens grenser (hvis jeg husker det neste gang jeg ser ham).
    Flotters!

Det må jo finnes en løsning på dette....

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg funnet!!

Katalog

Prisen har jeg ingen ide om, men den koster nok en god slump mer enn en konvensjonell regulator.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken X-comfort-enhet har du tenkt å bruke mot denne?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken X-comfort-enhet har du tenkt å bruke mot denne?
    Jeg tenkte å benytte 0-10V analog utgangsmodul. I tillegg tenkte jeg å benytte eks. denne: Katalog

Siden modulen har to inngangen som godtar 0-10V, kan jeg ha styriing både via fjernkontroll og fra veggenhet.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har drevet og kikket litt på hvilken løsning jeg kan benytte for å få integrert alle komponenter i et system, og ha en fjernkontroll. Etter å ha brukt en del tid på dette, så ser det ut som det omtrent bare er Crestron som kan gjøre dette. Det er derfor godt mulig det må bli en Crestron Prodigy kontroller på meg. Ulempen er programmeringen, og jeg har vondt for å tro at forhåndsprogrammering kan være "godt nok". Spørsmålet er derfor om det er noen i Stavanger-region som kan programmere disse systemene for en rimelig penge. Noen som vet?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke så mange som kan programmeringen på Prodigy pr.dd, da den er litt forskjellig fra normal Crestron. Vet at det jobbes mye med "systemet" rundt det å forhånd programmere Prodigy boksen før den sendes ut og da er det at brukeren må være bevist på hvordan han ønsker den satt opp ved bestilling. Ellers får du ta turen til Oslo og ta et kurs på å programmere Prodigy, så kan du leke så mye du vil med din egen kontroller og bistå andre i Stavanger-regionen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan ikke være så vanskelig å lære å programmere disse. Eller?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Er ikke så mange som kan programmeringen på Prodigy pr.dd, da den er litt forskjellig fra normal Crestron. Vet at det jobbes mye med "systemet" rundt det å forhånd programmere Prodigy boksen før den sendes ut og da er det at brukeren må være bevist på hvordan han ønsker den satt opp ved bestilling. Ellers får du ta turen til Oslo og ta et kurs på å programmere Prodigy, så kan du leke så mye du vil med din egen kontroller og bistå andre i Stavanger-regionen
    Det var dette med tilgjengelig tid, da. I teorien høres dette veldig smart ut, men jeg er usikker på om det vil la seg gjøre i praksis.

Sitat Opprinnelig postet av Jerome
    Det kan ikke være så vanskelig å lære å programmere disse. Eller?
    Det ser ikke svært vanskelig ut, nei, men jeg har aldri gjort det. Jeg bare synser

Side 22 av 37 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •