AK's kommende kino - Nærmer seg slutten - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 20 av 37 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 737
    Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Du husker helt rett RuneW!!

Du kan lese om byggningen av falsk front vegg her

Også kan du lese om maskering av lerretet her

Stian

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror nok løsningen hos meg blir å lage en ramme som hele maskeringssystemet inkludert lerret, henger på. Videre hengsler jeg dette opp i øvre kant og bruker luftfjærer eller lignende for å holde dette oppe. Skulle det bli for tungt er det heller ikke noe i veien for å lage noen armer som man kan låse i et par posisjoner. Forhåpentligvis skal man ikke holde på så mye bak lerretet, så det gjør ikke så mye om ting er veldig manuelt.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg komme noe videre, og jeg er ferdig med plating av vegger og tak:

Frontvegg #1:

-frontvegg-lowrez-jpg

Frontvegg #2:
    -frontvegg-1-lowrez-jpg

Bakvegg #1:
    -bakvegg-lowrez-jpg

Bakvegg #2:
    -bakvegg-1-lowrez-jpg

Det er benyttet Green Glue mellom første og andre både på vegger og i tak. Jeg er usikker på effekten av denne behandlingen, men det kan vel ikke skade .

Nå er det gulvet jeg holder på med, og det er lagt ut trinnlydplater (2x6mm Hunton Silencio) med påfølgende 22mm gulvspon. Typisk nok så mangler jeg ca 0,5m2 for å bli ferdig med dette, så det får jeg ta til uken en gang.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå begynner det virkelig å ligne på et ferdig & flott rom.:-D

Elektronikken - skal den holdes i front eller skal du ha den i et annet rom?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Nå begynner det virkelig å ligne på et ferdig & flott rom.:-D

Elektronikken - skal den holdes i front eller skal du ha den i et annet rom?
    Takker for det

Elektronikken skal plasseres i front, under lerret. Jeg kommer til å gå for en løsning med akustisk lerret, hvor jeg lager et rom på 60-70cm for høyttalere og elektronikk. Jeg tenker å lage til en helt enkel hylleløsning med sotet plexiglass fremfor elektronikken.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget bra AK! Jeg synes fremdriften er imponerende for en hektisk småbarnsfar :-D

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjempe bra må være gøy og se enden på rommet... fine løsninger og godt gjennomtenkt fra start til mål:-)

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Meget bra AK! Jeg synes fremdriften er imponerende for en hektisk småbarnsfar :-D
    +1:-D Ser veldig fint ut, grundig og flott gjennomført så langt!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for fine tilbakemeldinger

jeg er snart ferdig med å legge gulvet, som består av 2 lag med 6mm Hunton Silencio trinnlydplater og ett lag med 22mm gulvspon. Når dette er gjort så ser jeg for meg å fuge mellom gulv og vegg, samt fuge alle åpninger mellom lag en og lag to på vegger.

Sparkling av tak blir "satt ut", og jeg regner med at dette blir påbegynt denne uken.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser kjempebra ut dette. God fremgang :-)

Kjelli

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ak, det här blir bra!

Jag har provat att leta tilbaka i din tråd angående din lösning på ventilation. Ser du har 2 hål. Har du postat bilder på hur du löste det? Bara borra igenom hela kåken och in med rör + fyll/isolering?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her skjer det jo ting, Ak

Er fristet til å gå for slike veggpaneler selv når oppussing av lydrom står for tur. Greit å slippe så mye sparkling som mulig.

Mulig du har skrevet det tidligere, men hvilken farge blir det på veggene?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for fine tilbakemeldinger.

@mackanzocz

Det blir utblåsning av luft i fronten av rommet (bak en falsk frontvegg), mens det blir suget inn luft bak i rommet. Viften vil være montert utvendig på vegg.

@kenti

Det er ikke bestemt enda, men det blir en mørk grånyanse slik det ser ut nå. Tiden vil vise

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ting tar tid, men nå er vertfall gulvet lagt, og det mangler kun teppefliser.
    Gulvet er bygget opp av 0.2mm plast, to lag med 6mm Hunton Silencio trinnlydplater, samt 22mm gulvspon.

Fremme:

-gulv-1-lowrez-jpg

Bak:

-gulv-2-lowrez-jpg

Det neste som skal skje er fuging av spalten mellom gulv og vegger. Her regner jeg med at det går greit å benytte 5mm eller 10mm bunnfyllingslist, samt elastisk fugemasse. Jeg tenkte vel egentlig at det var greit å benytte noe som flekser mer enn akryl her, men hva tenker dere andre om det? Jeg har liggende fugemasse som er basert på MS Polymer som tar opp til 50% fugebevegelse. Jeg mistenker at gulvet kan komme til å bevege seg en tanke....

En annen utfordring er at de siste platene jeg la, har en minimal bue, slik at de ikke ligger 100% ned til trinnlydplatene. Jeg er usikker på om dette vil "ordne" seg selv, eller om jeg må gjøre noe, og i så tilfelle hva jeg kan gjøre. Det er uproblematisk å få platene presset ned, men vil de gi etter dersom de ligger under press noen dager?

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende fremdrift for tiden

Ja, de platene vil sette seg hvis buen er stor nok. Men 22mm gulvspon er ikke kjent for å sige. En legger disse rett på bjelker med cc60 og de siger ikke der. Enten finne ut hvorfor de buler, eller legge noe vekt på og ta tiden til hjelp.
    Hvis det ikke er "plagsomt" hadde jeg bare latt det være.

K

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Imponerende fremdrift for tiden

Ja, de platene vil sette seg hvis buen er stor nok. Men 22mm gulvspon er ikke kjent for å sige. En legger disse rett på bjelker med cc60 og de siger ikke der. Enten finne ut hvorfor de buler, eller legge noe vekt på og ta tiden til hjelp.
    Hvis det ikke er "plagsomt" hadde jeg bare latt det være.

K
    Jeg vil anta at det kan være snakk om 5-7mm på platekanten inn mot den ene kortveggen.....

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg vil anta at det kan være snakk om 5-7mm på platekanten inn mot den ene kortveggen.....
    Skal du ikke ha ett halvt tonn med stoler eller høyttalere der det buler? I så fall så er det vel ikke en gang av akademisk interesse :-D

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm...du er sikker på at det ikke ligger noe under platene der da? Kan jo bli litt irriterende hvis den bulen aldri legger seg...Var golvplata vanskelig å slå i sammen med de andre tyder det på at den bare er litt skjev. Det vil vel rette seg ut med belastning oppå over tid.

Som henning skriver, hvis det skal stå masse oppå og bulen da er klemt ned slik at golvet blir rett i vater, hadde jeg nok ikke brydd meg. Og ligger det ei død mus der blir den nok flat med tiden...

Ellers er jeg også imponert over hvor raskt du jobber og hvor fint resultatet blir!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Skal du ikke ha ett halvt tonn med stoler eller høyttalere der det buler? I så fall så er det vel ikke en gang av akademisk interesse :-D
    Jo, det skal vel noen hundre kilo over dette området, men jeg hadde tenkt å fuge mellom gulv og vegg før den tid. Det betyr at platene innne bør ha så mye spenn siden fugene ikke holder veldig mye...

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Hmm...du er sikker på at det ikke ligger noe under platene der da? Kan jo bli litt irriterende hvis den bulen aldri legger seg...Var golvplata vanskelig å slå i sammen med de andre tyder det på at den bare er litt skjev. Det vil vel rette seg ut med belastning oppå over tid.

Som henning skriver, hvis det skal stå masse oppå og bulen da er klemt ned slik at golvet blir rett i vater, hadde jeg nok ikke brydd meg. Og ligger det ei død mus der blir den nok flat med tiden...

Ellers er jeg også imponert over hvor raskt du jobber og hvor fint resultatet blir!
    Det ligger ikke noe under, det er helt sikkert (foruten trinnlydplater), men jeg la merke til at det var bittelitt svai i de siste gulvsponplatene jeg kjøpte. Dette er ikke unormalt.

Side 20 av 37 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •