Fantonalds byggetråd - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 34 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 661
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Fantonald
    Hmm...Husker godt hva du sa, ja. Må vel si at jeg er litt frustrert :? . Tar liksom litt for lang tid å vente på ingenting. Jeg vil komme videre! Tenker foreløpig å la denne uken løpe ut før jeg setter i gang med masing. Dersom tiden går ut over dette, så må jeg vel bare sette i gang.

Hva skal jeg finne på nå i mens da ?
    Ja, det er ingen skam i å mase. Er i en servicenæring selv og er det travelt blir det de som skriker høyest som kommer først (som regel). De som finner seg i å vente må gjerne vente lengst...

Det er ikke flere rørleggere i nærheten da? Book flere og ta den første som kommer og avbestill de andre.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kunne nesten tenke meg at rørleggeren ikke kom til avtalt tid.
    det er som regel sånn.

2"4 er stor dimmensjon for lettvegger,hørtes også rart ut at en snekker har anbefalt 2"4 som bunn og toppsvill også 2"3 til stendere.
    dette ville jo ha gjort det vanskelig å sette plater på etterpå.
    stendere og bunnsvill ville jo ikke ha fluktet med forskjellige størrelser.
    jeg er selv snekker og har alderig vært borti å bruke forskjellig bredder.

jeg ville selv ha brukt 1.5"3 til lettveggene, kansje 2"3 til bunnsvill vist det skal i bettong så ikke planken sprekker så lett.'

men uansett morro å se at det kansje skjer litt nå framover.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm...Husker godt hva du sa, ja. Må vel si at jeg er litt frustrert :? . Tar liksom litt for lang tid å vente på ingenting. Jeg vil komme videre! Tenker foreløpig å la denne uken løpe ut før jeg setter i gang med masing. Dersom tiden går ut over dette, så må jeg vel bare sette i gang.

Hva skal jeg finne på nå i mens da ?
    NÅ må da rørleggeren ha vært der? Han har vært hos meg to ganger allerede.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    138
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    venter på å få svar på dette selv, begynner å ta tid dette.

men ikke rart rørleggeren har vært hos deg hodepine.
    bygge stort hus med nesten 100kvm kino!
    tror det er mange som gleder seg til bildene dine.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tusle

men ikke rart rørleggeren har vært hos deg hodepine.
    bygge stort hus med nesten 100kvm kino!
    tror det er mange som gleder seg til bildene dine.
    Vel, 100m2 kinoen er en steinrøys fremdeles, dette var et annet sted.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tusle
    Jeg tipper han har gått tom for tålmodighet, slått ihjel rørleggeren, og stukket til Sør-Amerika. Tar vel noen dager før han finner seg en internettkafe i Buenos Aires og kan gi oss en offisiell oppdatering.

Active Fantonald sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hodepine
    Jeg tipper han har gått tom for tålmodighet, slått ihjel rørleggeren, og stukket til Sør-Amerika. Tar vel noen dager før han finner seg en internettkafe i Buenos Aires og kan gi oss en offisiell oppdatering.
    Gid jeg kunne ha vært i Buenos Aires...!!! Nei, jeg holder nok fremdeles til ved foten av fjellet. -Og hit vil ingen rørlegger komme. Dermed sitter jeg fremdeles og kommer ingen veg.

I forrige uke ble det avtalt at rørlegger skulle dukke opp i løpet av uka. Dette ble lovet dyrt og hellig. "Jaja, flott" tenkte jeg.

I dag ble jeg oppringt og fortalt at det dessverre ikke ble noe av denne uka heller. JOA, forståelig at det er mye pågang i forhold til dyp tæle og opptining hos folk. Men det ble da altså ikke noe denne uka heller. Det ble så avtalt at tirsdag er den store dagen.

Egentlig tror jeg også at rørlegger er oppriktig og forsøker å gjøre sitt beste. Folk er syke på jobb, store prosjekter trekker ressurser osv. Ja, jeg er vel naiv.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NÅ må da rørleggeren ha vært der? Han har vært hos meg to ganger allerede.
    Gratulerer! Tips på hvordan man får til dette mottas med stor takk :twisted: !

Intermediate TheNatural sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, selvfølgelig er det frustrerende å måtte akseptere stadig brutte lovnader av rørlegger å komme, men samtidig, som du selv antyder, kommer det av og til preserende oppdrag i veien som opptining av rør som vi alle forstår må ha pri 1.

Men min gode mann, smør deg med tålmodighet (jeg var født med denne smurningen). Når ting roer seg er de på pletten og er glade for oppdrag. Kanskje du kan nevne alle disse utsettelsene og få litt avslag på prisen?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Tips på hvordan man får til dette mottas med stor takk :twisted: !
    Kjefting og smelling har alltid virket for meg.

Om det ikke faller i smak, finnes det ikke andre rørleggere i nærområdet?

Og om alt annet feiler får du låne hustegningene mine, si du skal bygge det og trenger rør/ventilasjon/varme til det, men FØRST skal kjelleren din fikses.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .... JOA, forståelig at det er mye pågang i forhold til dyp tæle og opptining hos folk. Men det ble da altså ikke noe denne uka heller. Det ble så avtalt at tirsdag er den store dagen.
    Jeg kan love deg at man VELDIG GJERNE vil ha en rørlegger på besøk når tælen har satt seg i røret. Det har skjedd her i dag. Nå flyr vi rundt til naboene for å hente vann på tomme brusflasker. Ikke mye kult... Håper vi får tak i en rørlegger i morgen (...helgetillegg, utrykningstillegg...)

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det virker kanskje, i den forstand at de som skriker høyest vil høres. Men samtidig føler jeg at det er en pris å betale. I alle fall, hvis man som meg, bor i et lite lokalsamfunn. Her liker vi å holde en fin tone og når jeg føler at ting drar ut i tid, så tar jeg en prat for å høre hva som er problemet og dersom jeg ser at det er feilprioriteringer, så spør jeg om jeg er mindre verd som kunde, eller? Det løser seg etter hvert. Det gjør alltid det.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Jeg kan love deg at man VELDIG GJERNE vil ha en rørlegger på besøk når tælen har satt seg i røret. Det har skjedd her i dag. Nå flyr vi rundt til naboene for å hente vann på tomme brusflasker. Ikke mye kult... Håper vi får tak i en rørlegger i morgen (...helgetillegg, utrykningstillegg...)
    All sympati til deg tols1 og håper det går bra. Jeg kunne ALDRI insistere på at en rørlegger skulle holde på sin avtale med meg på bekostning av at andre ville få store verdier ødelagt ved en akuttkrise som med frosne vannrør.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheNatural
    Det virker kanskje, i den forstand at de som skriker høyest vil høres. Men samtidig føler jeg at det er en pris å betale. I alle fall, hvis man som meg, bor i et lite lokalsamfunn. Her liker vi å holde en fin tone og når jeg føler at ting drar ut i tid, så tar jeg en prat for å høre hva som er problemet og dersom jeg ser at det er feilprioriteringer, så spør jeg om jeg er mindre verd som kunde, eller? Det løser seg etter hvert. Det gjør alltid det.
    Ja, misforstå meg rett, alt med måte, og ingen grunn til å være urimelig, det er, vel, bare urimelig. Og så lenge man blir fulgt opp, og de har "gyldig fravær" er det gjerne ikke mye annet å gjøre enn å vente.

De som derimot FÅR meg til å "kjefte og smelle" er de som sier de kommer, som ikke kommer, uten å gi beskjed, så sitter man der som en idiot og venter. Jeg hadde det senest i dag med en murer. "Jada, kommer tilbake i morgen og gjør det ferdig!", med tilhørende "no show" neste dag, uten en lyd. Så nå har vi et stort hull i gulvet her og jeg reiser bort i to uker fra søndag, så kona må ta seg av det...

Og når alt det er sagt, har man vært i bransjen i noen år bør man være i stand til å beregne timeplanen såpass at man ikke bommer med flere uker. Da bør man kunne være i stand til å si at "slik situasjonen er nå må du regne med et par uker, kanskje får vi skvist deg inn en deg om du er heldig, men vi lover ingenting", i stedet for "vi kommer i løpet av uken! Æresord!" fire ganger på rad. Har med hvilke forventinger man gir kunden...

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    All sympati til deg tols1 og håper det går bra. Jeg kunne ALDRI insistere på at en rørlegger skulle holde på sin avtale med meg på bekostning av at andre ville få store verdier ødelagt ved en akuttkrise som med frosne vannrør.
    Tja, jeg er ganske avslappet, proppen ligger antagelig i bakken mellom huset og kummen. Det som er kjipt er å være uten vann, da merker man hvor avhengig man er. Vi bor jo for så vidt også i et mindre lokalsamfunn, kona er "friends" med kona til en rørlegger så det ordner seg nok.

Men jeg skjønner også frustrasjonen til Fantonald, når man stadig for lovnader så blir man jo lei.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kan etter hvert se ut som et godt alternativ... :P

Kanskje du kan nevne alle disse utsettelsene og få litt avslag på prisen?
    Hmm...... Dette er også et alternativ som jeg synes klinger godt 8) .

Fra spøk til revolver: Jeg føler vel ikke for å ta fram rivjernet nå, men vil vel heller satse på gode relasjoner og de frukter noe sånt kan bære. Jeg vil forholde meg rolig (fremdeles frem til tirsdag), og se om det kanskje heller er mulig å plukke litt på prisen. Ord er jo ord, og jeg har blitt lovet ganske mye... Hadde JEG vært eier av firma og interessert i å ha gode kunder, ville JEG kanskje gitt litt avslag .

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel med slike "no-shows" at situasjonen bestemmer hva som er rett eller galt. Jeg forstår "hodepine" totalt. Har man en avtale og det ikke er meget gode grunner til å bryte denne, har man rett til å bli... indignert. Og har man en avtale og fra håndtverkers side denne MÅ brytes, er det bare vanlig folkeskikk å gi beskjed. Jeg ville bare si at vektige grunner som frosne rør, brann, flom osv. er, som en annen her sa, gyldig fravær.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra spøk til revolver: Jeg føler vel ikke for å ta fram rivjernet nå, men vil vel heller satse på gode relasjoner og de frukter noe sånt kan bære. Jeg vil forholde meg rolig (fremdeles frem til tirsdag), og se om det kanskje heller er mulig å plukke litt på prisen. Ord er jo ord, og jeg har blitt lovet ganske mye... Hadde JEG vært eier av firma og interessert i å ha gode kunder, ville JEG kanskje gitt litt avslag .
    Ja, som sagt: "kjefting og smelling" er figure of speech, er gjerne fort gjort å bli oppfattet som bajas når man bare har det i skriftlig form her, en og annen nyanse som forsvinner i forhold til muntlig. Har flere forskjellige håndverkere jeg har hatt gode forhold til i mange år, og tror de fleste, om ikke samtlige, vil si jeg er både en både rimelig og tålmodig kunde. Gjensidig respekt kommer man langt med, men synes ikke stadige brutte løfter vitner om det her. Hvor lenge er det du har ventet nå? 3 uker?

Men du får bare høre om du ikke fortjener litt avslag, og si "skal ordne det til tirsdag" når han ringer og etterlyser betalingen.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Nå flyr vi rundt til naboene for å hente vann på tomme brusflasker.

Tja, jeg er ganske avslappet,
    Hahaha, jeg liker deg. Når alt kommer til alt er det ikke så galt likevel :-D

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, vi har hyggelige naboer da.