Fantonalds byggetråd - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 34 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 661
    Active Fantonald sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Nå er jo jeg selv sylfersk i faget, men dette er som alt annet. Mye vil ha mer!
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    You bet!
    Huff, ja... Kan ikke si annet enn at jeg føyer meg inn i rekken her. Til deg Alkar: Jeg føler meg heller ikke sikker på hvor lang tid det tar før det flytter inn et par subber :razz: .

Og så jeg som har så dårlig råd for tiden da... :shock:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fantonald
    Huff, ja... Kan ikke si annet enn at jeg føyer meg inn i rekken her. Til deg Alkar: Jeg føler meg heller ikke sikker på hvor lang tid det tar før det flytter inn et par subber :razz: .

Man skal ha dårlig råd når man er ferdig med noe sånt, ellers har man ikke siktet høyt nok.

Og ellers ble det jo kjempebra resultat. Dette er første prosjektet jeg har fulgt fra start til slutt (eller tilnærmet slutt, må jo ha sub'er!) på avforum.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg veldig enig med hodepine her. Det skal være litt dyrt å ha egen kino, men julenissen har hatt en tendens til å høre mer på ønskene mine de siste årene, så i år har jeg allerede satt opp en ønskeliste med tilhørende linker slik at min bedre halvdel kan kjøpe noe jeg virkelig ønsker meg istedet for et eller annet dyrt som jeg ikke ville kjøpt selv. F.eks nye langrennski... Men for guds skyld, du har jo et kanonanlegg stående nå, så det er jo ingen hast. Du trenger ikke å begynne å legge ut spisebordet på finn.no for å få råd til en bass nå, men det er jo alltid kult å ha noe å spare til. Selv har jeg et anlegg som ikke er noe å ta helt av for, men det spiller innmari bra, og jeg veit at jeg kan få det til å spille mye bedre fortsatt med riktige oppgraderinger. Nyt kinoen en stund, så merker du sikkert at det nøkker litt i oppgraderingslysta.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg veldig enig med hodepine her. Det skal være litt dyrt å ha egen kino, men julenissen har hatt en tendens til å høre mer på ønskene mine de siste årene, så i år har jeg allerede satt opp en ønskeliste med tilhørende linker slik at min bedre halvdel kan kjøpe noe jeg virkelig ønsker meg istedet for et eller annet dyrt som jeg ikke ville kjøpt selv. F.eks nye langrennski... Men for guds skyld, du har jo et kanonanlegg stående nå, så det er jo ingen hast. Du trenger ikke å begynne å legge ut spisebordet på finn.no for å få råd til en bass nå, men det er jo alltid kult å ha noe å spare til. Selv har jeg et anlegg som ikke er noe å ta helt av for, men det spiller innmari bra, og jeg veit at jeg kan få det til å spille mye bedre fortsatt med riktige oppgraderinger. Nyt kinoen en stund, så merker du sikkert at det nøkker litt i oppgraderingslysta.
    Med tilstrekkelig stor sub kan den gjerne gjøre nytte som spisebord også? Finn.no neste?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    To stk PC-13 Ultra i front bør gjøre nytten.
    har samme høytaler oppsett som deg og kjører 2 stk svs pb ultra13... røsker bra det sjekk ut byggetråden min ang plassering.. jeg satte en foran og den andre bak pga vanskelig rom ang korrigering

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flott Rom!

Dette ble flott! Du har ganske likt oppsett (både lyd & bilde) som det jeg håper å få på plass, ligger dog en del tid bak deg i løypa. Blir artig å se hva du ender opp med på sub-fronten ;-)

Newcomer JauJau sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lens shift

Halleis. ser du har montert PJen nesten oppe i taket. Hvor langt nede har du bildet når den er montert slik?
    Fikk en likedan i posten i dag og spekulerer litt på hvor langt ned eg må ha takfestet. :-D
    Godt og se at du er fornøyd med den.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen, til alle sammen. I det siste har det blitt mye filmtitting, må jeg innrømme. Mye film og lite tid på AVforum :razz: . Det var jo forferdelig gøy, dette!

Sitat Opprinnelig postet av JauJau
    Halleis. ser du har montert PJen nesten oppe i taket. Hvor langt nede har du bildet når den er montert slik?
    Fikk en likedan i posten i dag og spekulerer litt på hvor langt ned eg må ha takfestet. :-D
    Godt og se at du er fornøyd med den.
    Hallais, ja! Jeg var nede og tok et mål nå. Fant ut at bildets øvre kant ligger ca. 26 cm. fra taket. Det er fordi lens-shiften er stilt dit, jeg tror det kan stilles ytterligere nedover. Under installasjonen ble det aldri til at jeg kjørte lens shift helt i ytterstilling.

Gled deg til at du får opp denne du også!

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du trenger ikke å begynne å legge ut spisebordet på finn.no for å få råd til en bass nå.... ...Nyt kinoen en stund, så merker du sikkert at det nøkker litt i oppgraderingslysta.
    Dersom jeg skal begynne å tenke på bass akkurat nå, så er jeg sterkt redd for at mer av inventaret enn spisebordet må ut... :razz:

Jeg tror rett og slett jeg skal gjøre som du sier; nyte kinoen en stund og slå til når det har gått noe tid. -Joa, det nøkker allerede i oppgraderingslysta. Det tok jo ikke lang tid - det ble så bra, og da undrer man seg straks over hvordan alt sammen kan bli :razz: ! Men akkurat nå for tiden må jeg vel bare holde meg litt i skinnet og nyte det jeg har. Jeg lider ingen nød, for å si det sånn.

Sitat Opprinnelig postet av hodepine
    Med tilstrekkelig stor sub kan den gjerne gjøre nytte som spisebord også? Finn.no neste?
    Mange gode forslag her :-D ! Dette var jo faktisk ikke helt irrelevant. Har allerede lagt merke til at jeg mangler et bord foran reclinerne nede i kinoen. Kjekt å ha noe å sette mat (les: Digg) og fjernkontroller på .

Sitat Opprinnelig postet av Kjelli82
    har samme høytaler oppsett som deg og kjører 2 stk svs pb ultra13... røsker bra det sjekk ut byggetråden min ang plassering.. jeg satte en foran og den andre bak pga vanskelig rom ang korrigering
    Ser man dét... Det var jo PB13 Ultra jeg hadde tenkt meg i utgangspunktet. Godt å få litt oversikt over hva folk mener om de forskjellige subbene som kan være alternativer til kinoen. antiloop har her sagt i fra om at PB13 Ultra/PC13 Ultra kan bli litt overkill til et såpass lite rom som mitt. Hva er størrelsen på rommet ditt?

Jeg har lest gjennom tråden din, ja! Den ser KONGE ut ! Gratulerer til deg også med en super kino !

Sitat Opprinnelig postet av Tommas
    Dette ble flott! Du har ganske likt oppsett (både lyd & bilde) som det jeg håper å få på plass, ligger dog en del tid bak deg i løypa. Blir artig å se hva du ender opp med på sub-fronten
    Ja, du har rett i at det skal bli artig å se hva jeg lander på. Selv vet jeg det ikke enda i alle fall. Så jeg er spent jeg også :razz: . Men til deg som skal ha nogenlunde samme oppsett: Du blir ikke skuffet over Klipsch! Satt og hadde en runde med høy musikk i går. Deeeeiiiliiiiig.....

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers driver jeg med media server til PS3 nå om dagen. Bruker PMS (Playstation Media Server) og har kommet godt i gang. Stort sett alt fungerer.

MEN: Når jeg kjører 1080p-filmer med mEncoder og subtitles, så begynner filmen å hakke. Går jeg derimot over til Tsmuxer, så glir det som bare det. Men der får jeg ingen subtitles. Hmmm.... Hva er dette for noe da?

Noen som har noen rågode tips å komme med sånn helt umiddelbart? Jeg har en AMD Athlon 4200 X2 2,2 gHz med 3 GB Ram og 256 MB Geforce skjermkort. Nettverket er kablet med 100 Mbit router og switch.

Jeg er allerede inne på aktuelle tråder angående dette emnet, men jeg tar sjansen på å poste et spørsmål her dersom det er noen som føler seg ivret til å hjelpe :razz: .

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det sikkert mulig å gjøre et kupp.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=67149&cat=12

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og det sier du ....

:roll:

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når skulle jeg ellers ha sagt det da? Annonsen har jo bare ligget på AVtorget noen få dager..

Jeg vil tippe at det skal være mulig å få disse 2 samlet til 7-8K.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var kanskje en slik pris jeg også så for meg. Kjenner du forresten vedkommende, antiloop?

Siden han også kommer fra Trondheim, mener jeg (by any chance). Tenker på tilstand på subbene.

De fattige har det fælt.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var kanskje en slik pris jeg også så for meg. Kjenner du forresten vedkommende, antiloop?

Siden han også kommer fra Trondheim, mener jeg (by any chance). Tenker på tilstand på subbene.

De fattige har det fælt.
    Nei jeg kjenner ikke fyren. Men det skal litt til for at rørsubber får noen defekter så det vil neppe være noe problem. Kjøpte selv en av mine på brukten fra en kis i Trondheim. Null problemer.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel stort sett sjelden det er problemer, men dersom det er mulig å ta forhåndsregler ved bruktkjøp så er jo det å foretrekke.

Jeg må jo uansett sende en PM da :razz: .

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes også og huske at nyprisen på disse lå på under 6000,- like før den nye modellen kom.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, da er det i alle fall for dyrt som vedkommende forlanger....

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skulle han ha da?

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går sikkert greit om jeg "lekker" prisen her på min tråd: 9500,- . Synes i grunnen det blir litt for masse.

Side 27 av 34 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •