Fantonalds byggetråd - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 34 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 661
    Active Fantonald sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Hvor du plasserer subben for at den skal yte på best mulig måte er litt vanskelig å forutse før du har prøvd den i rommet. Grunnen til at jeg tror at 2 ultra subber kan bli vel mye er på grunn av jeg har en kompis som kjøpte 2 stk og rommet hans er ganske likt det du har, hans er vel litt større. Vi fikk det ikke til å spille slik at han ble fornøyd. Det endte med retur til Lsound av ultraene og 2 stk PC12 NSD ble bestilt + en AS-EQ1 og det ble andre boller med en gang. Det er mulig at det var AS-EQ1 som utgjorde hele forskjellen også da siden vi ikke fikk prøvd den på ultraene :-D
    Hmm.. Det blir litt å tenke på dette også. Har fått opp spillerne nå og prøvd litt, og det må nok komme en sub eller to inn i kinoen etter hvert. Takker så mye for denne infoen. Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å kline til med den største suben, men innser at det nødvendigvis ikke er det riktigste. Så kan man også spare noen kroner, ja...

Ser også at jeg har glemt å gratulere deg med et utrolig flott rom
    Takker så meget . Jeg ble rimelig fornøyd med resultatet. I alle fall trives jeg der nede nå, så noe må ha blitt gjort riktig i alle fall .

Sitat Opprinnelig postet av alkar
    Skjønner det, men hallo... Det er ikke noen smågutter som anbefales over! Klart at den største er et monster, men tror du skal klare deg fint med to beist!
    Et beist i hånden er bedre enn ti monstre på taket !!

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pakker mottatt

Det er kanskje noen av dere som har lagt merke til at det har vært ganske så stille fra meg i helga. Det har nok sammenheng med fredagens hendelser. For å si det sånn, så har stort sett ingen greid å få kontakt med meg de siste 2 dagene 8-) .

På fredag fikk jeg nemlig pakker i posten !

-img_1535-jpg
    Se hvilket gledelig budskap Bring kom til meg med !!! Det som ble bestilt var en Sony VPL HW15, Dreamscreen Automanual Dynagrey 92" lerret, 10 meter HDMI-kabel, kalibrerings-BD, Chief takoppheng, 2 ekstra HDMI-kabler og en Dreamscreen HDMI-switch.

-img_1541-jpg
    Hva har vi her??

Jeg simpelthen elsker å åpne pakker! Rene julaften for meg detta !

-img_1544-jpg
    Endelig ute i friluft igjen!

-img_1546-jpg
    Jeg synes i grunnen at projektoren er stilig i design . Den "matcher" på en måte resten av kinorommet mitt. Denne skal nok få kjørt seg ganske så lenge framover !

-img_1552-jpg
    Så var det resten av pakkene, ja...

-img_1554-jpg
    Dreamscreen ultraflat HDMI-kabel, 10 meter.

-img_1540-jpg
    Lerret må man ha. Blank og fin kassett her.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Montasje av lerret og projektor

-img_1555-jpg
    Lerretet gikk som en lek å montere. Jeg festet det i taket ved hjelp av skruekroker. Krokene ble skrudd fast i lektene. Jeg regnet med at det ikke ville bli noe problem med rystelser i fra taket, selv om taket henger i lydbøyler. (Har allerede kjørt en del film, og det har ikke vært noe problem i det hele tatt.)

-img_1556-jpg
    Lerret trukket ned. Hjeeelp, jeg har jo 92" i huset 8) :grin: !

-img_1550-jpg
    Så var det å få på plass takmontasjen til projektoren da. Enten var det jeg som var veldig trøtt denne kvelden, eller så var ikke bruksanvisningen riktig så intuitiv som jeg hadde håpet på. Det tok litt tid, men byggesettet kom på plass etter hvert.

-img_1558-jpg
    Takdelen av montasjen ferdig oppsatt. Denne ble festet med 4 skruer i spikerslag lagd over taklektene.

-img_1559-jpg
    Takmontasjen er lagd slik at projektordelen kan "klikkes på" takdelen. Det er forresten lås på greiene også, slik at takdel låses fast i projektordel.

-img_1562-jpg
    Der fikk den noen kabler å tygge på også! Samt at plastikken er fjernet på dette bildet.

-img_1564-jpg
    Så, til alle som har tenkt å kjøpe Dreamscreen HDMI-kabler for å bruke på HW15: Det går ikke. På projektoren er det ikke plass til å få inn HDMI-kontaktene, da "hylsteret" rundt kontakten er for bredt. Som det vises på bildet er det ei ramme rundt kontaktene på HW15, og denne ramma var i veien for den brede HDMI-kontakten. Gjett om jeg ble skuffet da jeg slo på PJ'en og fant ut at det ikke var noe bilde, men kun flimring!!! :???: Og gjett om jeg ble glad da jeg fant ut at det kun var dårlig kontakt på HDMI-kablene8) ! Det er litt synd at man må kjøpe et vinkelledd til HDMI fra Clas Ohlson når man har brukt mange penger på en god Dreamscreen kabel da. Dette burde vel strengt tatt AVshop opplyse kundene sine om også!?!

-img_1560-jpg
    Bilde ble det til slutt. Her med spottene påslått.

-img_1561-jpg
    Her med spottene avslått. Filmen er selvfølgelig Transformers !

....og siden har jeg vært i kjelleren og kost meg !

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der ble riktig så bra. Og hva synes du om HW15? Hadde den billed kvaliteten du var ute etter?

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice! misunnelig

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der ble riktig så bra. Og hva synes du om HW15? Hadde den billed kvaliteten du var ute etter?
    Først og fremst må jeg understreke at jeg er som total amatør å regne hva angår projektorer og ytelse. Dette er min første PJ, og jeg har kun vært på besøk hos noen få og sett projektorer i gang. Av HD-projektorer, så er dette den første jeg ser i et privat hjem og ikke i et testrom hos Soundgarden eller Hifi-klubben. Min eneste kunnskap om projektorer har jeg forsøkt å innhente her på AVforum. Sant skal sies, så har det blitt en del gløtting på tråder og spurt en del spørsmål.

For å svare på spørsmålet ditt: Jeg tar meg selv i å ikke følge med på handlingen på filmen, men rett og slett sitte og sikle på billedkvaliteten ! Jeg hadde ikke trodd at det skulle bli bra!! Når HDMI-kablene var på plass, var det rimelig enkelt å komme seg i gang. Ikke noe hokus-pokus, det var bare å snurre film. Sånn som jeg liker det (med ting jeg har lite kunnskap om :razz: ).

Når jeg så kom i gang med filmene, ser jeg med en gang at svart er svart. Det er skikkelig svart! Ekte svart! I mørke scener går bildet over i bakveggen uten at jeg greier å se overgangen! De andre fargene har jeg ikke noe å utsette ved. De ser fine ut, og jeg reagerer ikke på noen overmetning. Det hele er pent å se på, og jeg synes heller at det er "punch" i bildet om man skal si det slik.

HW 15 er av typen 24hz, og jeg har forsøkt å "tenke på det", uten at jeg har greid å se noe som helst problem med det. Bildene glir som bare det - slik de skal. Jeg har også spilt litt på PS3 på den, og alt ser perfekt ut.

Konklusjonen: Ut fra mine krav så var denne projektoren BRA!

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    Nice! misunnelig
    Takker for kompliment ! Mangler bare en sub i rommet nå, så skal kravspesifikasjonen til en ålreit hjemmekino være oppfylt.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fantonald
    Takker for kompliment ! Mangler bare en sub i rommet nå, så skal kravspesifikasjonen til en ålreit hjemmekino være oppfylt.
    Du mangler 2 rør..

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du mangler 2 rør..
    ...eller kanskje snarere 2 subber, ja...

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så masse med kanonutstyr! Dette blei skikkelig bra!

Newcomer Kaos73 sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så masse med kanonutstyr! Dette blei skikkelig bra!
    +1

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thnx a lot! Nå vet dere i alle fall hvor jeg blir å finne i høst . Får vel ta en liten pustepause i jakta, men det blir alt!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæven, dette så bra ut!! Er så gøy å pakke ut sånne pakker Gleder meg til å pakke ut alle sakene på nytt altså.

Så bra du er fornøyd med bilde og at fargene i rommet funker fint selv om det er lyst. Grattus!

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ååååååå det er så sexy å pakke opp sånne "gaver". Gratulerer med kjempefin kino. Litt synd det med HDMI-kabelen, men det problemet kommer vel litt i skyggen av å ha gjort så fantastisk arbeid med et så godt resultat!?

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nabon
    Ååååååå det er så sexy å pakke opp sånne "gaver". Gratulerer med kjempefin kino. Litt synd det med HDMI-kabelen, men det problemet kommer vel litt i skyggen av å ha gjort så fantastisk arbeid med et så godt resultat!?
    Jeg har ikke merket noen problemer med å måtte sette på vinkelleddet. Bildet er toppers, det. Vet ærlig talt ikke hvor mye det kan påvirke resultatet at et slikt ledd står på heller jeg da.

For øvrig så er det en "near orgasm" opplevelse å åpne store pakker med "gadgets", ja... Jeg bare elsker ting og tang 8) !

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedlig artig å lese om dine opplevelser som nybakt projektoreier. Det kiler helt klart litt i oppgraderingsmuskelen når man leser slikt. HW15 står øverst på ønskelista jeg skal sende til julenissen i år.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er virkelig fornøyd, i alle fall. Det er muligens fordi jeg ikke har så mye kunnskap om projektorer, men... Ignorance is bliss akkurat nå :razz:

Kjenner det nøkker i den muskelen allerede, jeg. Undrer meg på hvordan det vil bli med en sub eller to....

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det blir nok knall med suber'erererere hehe.. får en helt annen dybde i lyden lissom hva med en suber og romperister?

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tipper du ikke kommer til å angre på å kjøpe noen gode sub'er! Kall det et "educated guess" om du vil, men det er mulig å smile enda mere enn du gjør nå! Jeg gleder meg til å se hvor lang tid det tar før, du syns du bare må ha en... Tørr å vedde på at du har en eller to stykker i hus om ikke alt for lenge!

Nå er jo jeg selv sylfersk i faget, men dette er som alt annet. Mye vil ha mer!

Uansett, takk for en underholdene tråd!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jo jeg selv sylfersk i faget, men dette er som alt annet. Mye vil ha mer!
    You bet! Har man først fått smaken på lyden/følelsen av sub, så ønsker man seg gjerne en til. Og romperister kan også anbefales dersom man ikke har plass til flere suber. Den kan til en viss grad kompensere for rått lydtrykk og gir en tilleggsdimensjon til filmopplevelsen.

Side 26 av 34 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •