Fantonalds byggetråd - Side 25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 25 av 34 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... SisteSiste
Viser resultater 481 til 500 av 661
    Active Fantonald sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    To stk PC-13 Ultra i front bør gjøre nytten.
    Som jeg sa til alkar, så er det planen å få inn en PB13 Ultra, eventuelt en PC13 Ultra. Jeg har aldri hørt noen sånne, men etter å ha lest om disse på forumet kjøper jeg glatt et usett ("uhørt") eksemplar !

2 stykker må jo bare være drømmen da... :razz:

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det vil bli et overkill med 2 ultra subber i dette rommet siden det ikke akkurat er så veldig stort. Jeg ville heller ha gått for 2 x SVS PC12 NSD og en SVS AS-EQ1 til å temme og optimere bassen med.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,577
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ca 11,5 m2, og jeg har veldig lyst på en til.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Jeg tror det vil bli et overkill med 2 ultra subber i dette rommet siden det ikke akkurat er så veldig stort. Jeg ville heller ha gått for 2 x SVS PC12 NSD og en SVS AS-EQ1 til å temme og optimere bassen med.
    Hva med 1 stykk sub? PB13/PC13? Jeg er rimelig fascinert av disse etter å ha lest mye om dem.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ca 11,5 m2, og jeg har veldig lyst på en til.
    Du også vil nok nyte godt av å kjøpe en AS-EQ1 ..:-D

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fantonald
    Hva med 1 stykk sub? PB13/PC13? Jeg er rimelig fascinert av disse etter å ha lest mye om dem.
    Nei ville fortsatt gått for 2 x PC12 NSD da de vil spille like godt som 1 ultra.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,577
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo bare å starte med en det. I ditt rom ville jeg gått for pc, slik at den kan stå bak ene fronten.

En PB må nødvendigvis stå bak i rommet ditt, og den er så kraftfull at du kan føle hvor bassen kommer fra.

Det er gøy når gulvet "bølger". Du kommer ikke til å angre på en SVS

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,577
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du også vil nok nyte godt av å kjøpe en AS-EQ1 ..:-D
    Det kommer nok en slik til meg med tid og stunder, er bare så mye annet som er prioritert først. Ny pj, ny center, en sub til, riaa osv.

På tide Norsk tipping ringer meg med godt nytt...

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer nok en slik til meg med tid og stunder, er bare så mye annet som er prioritert først. Ny pj, ny center, en sub til, riaa osv.

Det er vel dette jeg også lider av for tiden... :razz: Sub skal selvfølgelig komme, men elektrikeren stakk av med alt overskudd. Så nå sitter jeg her... Høyttalerløs. Inntil videre i alle fall.

Nei ville fortsatt gått for 2 x PC12 NSD da de vil spille like godt som 1 ultra.
    Men hvorfor ikke bare satse på 1 ultra med det første? Dersom (når?) så oppgraderingsspøkelset kommer, så er det bare å kjøpe en til. Vil tro at jeg også har en del å hente ved å bruke Eq - som jeg kan få tak i etter hvert.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt kan du gå for en ultra. Men du vil få bedre bass respons om du går for 2 subber med en gang plassert i hvert sitt hjørne i front. Og en del kroner spart.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg helt fersk på dette med bass, men jeg heller sterkt imot Antiloops ytringer her. Hjemme hos meg kjøpte jeg kun en sub, og jeg dreit meg ut på to ting med en gang.

1 - Kjøpte en alt for liten sub... Fin lyd, men den tar ikke unna nok luft, og gir for lite trykk.
    2 - Kjøpte kun en sub istedet for to, så lyden i rommet mitt har hørbare mangler.

I og med at jeg ikke har allverden av erfaring skal jeg være forsiktig med å gi råd, men jeg tror du gjør noe smart ved å kjøpe to stykker med en gang. I allefall hvis du kan få hjelp til å spare noen kroner i lengden.

På et mer personlig plan, så syns jeg virkelig anlegget ditt fortjener noen ordentlige sub'er for å gjøre fronten din enda mer snasen.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, jeg skjønner logikken som er ute og går her. Jeg er bare så redd for å få tak i noe jeg blir misfornøyd med. Det er vel sånn som med deg alkar, jeg vil ikke kjøpe noe jeg ikke blir tilfreds med. Dersom jeg nå kjøper 2 stykk mindre subber, så frykter jeg at jeg kommer til å tenke "hvordan ville det hørtes ut med de største subbene...?

Jeg kommer kanskje ikke til å få til å kjøpe 2 subber i gangen dersom jeg går for PC13/PB13, men så er jeg jo godt på veg til 2 stykker dersom jeg kjøper 1 stykk også da .

Vel vel, det er en del hensyn å ta i forhold til valg av subwoofer også - det begynner å gå opp for meg. Men uansett hvordan det blir, så blir det etter hvert bedre lyd. Det er jo det som er viktig .

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går ble jeg forresten oppring av Bring. De kunne fortelle at pakkene mine vil ankomme mellom klokken 1200 og 1600 i dag.

Jeg gruer meg selvfølgelig fælt til at disse kommer :-D !

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kjøper selvsagt det du drømmer om. Men som sagt så "tror" jeg at det kan bli litt for heftig med 2 ultra subber i dette rommet. Men jeg kan også garantere deg at du vil bli heftig imponert av 2 x SVS PC12 NSD også. Det er helt utrolig hva disse presterer i forhold til pris. Slenger du med en AS-EQ1 på kjøpet har du en knall kombo.

Medlem siden
    May 2007
    Poster
    462
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uhmm.... Hva med å kjøpe et par PC13/PB13 og la være å kjøre de på max da :razz: ?

Eller kanskje mer seriøst: Hva med å kjøpe en sub som man sentrerer i front? Eksempelvis en tube, PC13?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor du plasserer subben for at den skal yte på best mulig måte er litt vanskelig å forutse før du har prøvd den i rommet. Grunnen til at jeg tror at 2 ultra subber kan bli vel mye er på grunn av jeg har en kompis som kjøpte 2 stk og rommet hans er ganske likt det du har, hans er vel litt større. Vi fikk det ikke til å spille slik at han ble fornøyd. Det endte med retur til Lsound av ultraene og 2 stk PC12 NSD ble bestilt + en AS-EQ1 og det ble andre boller med en gang. Det er mulig at det var AS-EQ1 som utgjorde hele forskjellen også da siden vi ikke fikk prøvd den på ultraene :-D

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser også at jeg har glemt å gratulere deg med et utrolig flott rom :-D

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

+1 :-D

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, jeg skjønner logikken som er ute og går her. Jeg er bare så redd for å få tak i noe jeg blir misfornøyd med. Det er vel sånn som med deg alkar, jeg vil ikke kjøpe noe jeg ikke blir tilfreds med. Dersom jeg nå kjøper 2 stykk mindre subber, så frykter jeg at jeg kommer til å tenke "hvordan ville det hørtes ut med de største subbene...?

Jeg kommer kanskje ikke til å få til å kjøpe 2 subber i gangen dersom jeg går for PC13/PB13, men så er jeg jo godt på veg til 2 stykker dersom jeg kjøper 1 stykk også da .

Vel vel, det er en del hensyn å ta i forhold til valg av subwoofer også - det begynner å gå opp for meg. Men uansett hvordan det blir, så blir det etter hvert bedre lyd. Det er jo det som er viktig .
    Skjønner det, men hallo... Det er ikke noen smågutter som anbefales over! Klart at den største er et monster, men tror du skal klare deg fint med to beist!

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 25 av 34 FørsteFørste ... 5 15 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ... SisteSiste